Mnie też dopadło powyższe... Silnik nawiewu nagle przestał działać w czasie jazdy. Po sprawdzeniu bezpiecznika FH24 40A okazało się że jest przepalony. Podmieniłem tymczasowo na taki sam 40A od szyby pasażera i niestety wentylacja nie ruszyła. Czyżby przepalenie bezpiecznika było skutkiem a nie przyczyną? Silnik dmuchawy padł? Nie wiem czy jutro będę w stanie przejechać do serwisu - nie wiem jak będzie wyglądała szyba od środka w czasie jazdy. Liczę na odwilż...
Czy jest jeszcze jakiś bezpiecznik dodatkowy do sprawdzenia?
Ostatnio zmieniony przez sobol1976 2024-01-21, 11:44, w całości zmieniany 1 raz
Jeżeli masz przepalony 40A bezpiecznik, to musiało być grube zwarcie. Ale dmuchawa nie jest zasilana takim prądem. Taki prąd to najwyżej na wentylator od skraplacza Klimy może być.
Dmuchawa jest zasilana co najwyzej 10-15A, nie pamietam teraz.
Ostatnio zmieniony przez Michał B24 2024-01-22, 04:02, w całości zmieniany 1 raz
Już po kontroli w ASO. Faktycznie był spalony bezpiecznik 40A (FH24), który wg opisów odpowiada za silnik nawiewu. O dziwo po wymianie przez serwis nawiew ruszył (może coś słabo docisnąłem wczoraj). Sprawdzili podobno wszystko w skrzynce bezpieczników i pomierzyli prąd - żadnego zwarcia nie ma. Więc co to było nikt się teraz nie dowie. Przekazano mi tylko, że bezpiecznik był wręcz nadpalony/stopiony. Kojarzę tylko, że bezpośrednio przed zdarzeniem szarpnęło mi bardzo mocno silnikiem przy dodawaniu gazu w trasie.
Może ten bezpiecznik odpowiada za cos wiecej niz tylko dmuchawę.
Raczej nie... Samochód nie wykazywał innych usterek gdy bezpiecznik był przepalony. Wszystko działało. Raczej zakładam, że spalenie bezpiecznika było skutkiem czegoś co wydarzyło się w obwodzie elektrycznym. To w końcu musiało być ponad 40A! Wątpię, że nawiew tyle prądu bierze w codziennym użytku w czasie jazdy - nawet chwilowo. Woda, wilgoć, przegrzanie? A może coś z "super inteligentnym zarządzaniem energią" (alternator?) w tym aucie. Nie będę dalej wnikał tylko kupię sobie zapasowe bezpieczniki :)
Ostatnio zmieniony przez sobol1976 2024-01-23, 17:14, w całości zmieniany 2 razy
Może ten bezpiecznik odpowiada za cos wiecej niz tylko dmuchawę.
Raczej nie... Samochód nie wykazywał innych usterek gdy bezpiecznik był przepalony. Wszystko działało. Raczej zakładam, że spalenie bezpiecznika było skutkiem czegoś co wydarzyło się w obwodzie elektrycznym. To w końcu musiało być ponad 40A! Wątpię, że nawiew tyle prądu bierze w codziennym użytku w czasie jazdy - nawet chwilowo. Woda, wilgoć, przegrzanie? A może coś z "super inteligentnym zarządzaniem energią" (alternator?) w tym aucie. Nie będę dalej wnikał tylko kupię sobie zapasowe bezpieczniki :)
W załączeniu oryginał schematu ze skrzynki:
Sam wentylator spowodował zwarcie - każdy silnik elektryczny zatrzymany mechanicznie pracuje tak jakby było zwarcie. Musiała dmuchawa na chwilę się przyciąć. Może coś wpadło do niej. Jak pracuje to bym się nie przejmował.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum