Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Diesel pusty bak
Autor Wiadomość
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2024-02-06, 09:16   Diesel pusty bak

Koledzy, pilna sprawa: Mam Renault express diesla z wypożyczalni. Zatankowałem z ok. 50km zapasu, niestety droga żwirowa i górki, rezerwa piszczy już z 50km i pytanie: Jak wypalę do reszty i będę musiał dolać z kanistra, to układ sam się odpowietrzy, czy będzie problem? I czy na tym wskaźniku błękitnym między zegarami mogę w jakimś reset teście odczytać % baku? Proszę prosto, bo ja mam inne zegary. Dzięki. Internet mam tu słaby.
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4055
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-02-06, 09:23   

Jak pamiętam to jak zabraknie paliwa i dolejesz to trzeba będzie pompować taką gumowa gruszka ukrytą w okolicach lampy przedniej. Jak poczujesz opór to wystarczy , odpali i sam sie odpowietrzy
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2024-02-08, 23:46   

Serdeczne dzięki za zainteresowanie i wsparcie. Dojechałem do dystrybutora i nie było tak źle, jak się obawiałem - po dolaniu 7 litrów zaświecił drugi od dołu kwadracik i utrzymał się do końca, czyli przez ostatnie 50 km do lotniska.
Niech się koledzy z dieslami na mnie nie pogniewają, ale ten mój to była jakaś padlina. Na czwórce poniżej 50 km/h nie ciągnął, a poniżej 40 raz czy dwa nawet zgasł. Kilkanaście razy turlając się na skrzyżowaniu czy przed przejściem próbowałem wznowić z dwójki - gasł także, czterdziestoletnie przyzwyczajenie niełatwo pokonać. Ursusem C-45 można było ruszyć z dwójki bez gazu z pługiem w ziemi. Mój K4M 5-biegowy może by szarpnął, ale na pewno nie zgaśnie, nawet przy 800 obrotów. Ponieważ tam w zabudowaniach ograniczenie jest do 60, poza - 80, a na ekspresówkach - 100, jeździłem odpowiednio na trójce, czwórce i piątce (skrzynia 6-biegowa). I tak był oszczędny, chyba, że powyżej 100, wtedy palił jak mój 1,6, więc ustawiłem ogranicznik na 86 km/h i naprzód. :-) Jeszcze jedno, co mnie denerwowało - klasyczne brzmienie klekota - gdy stanąłem w uliczce, aby coś dłubnąć w nawigacji, albo na pustkowiu, żeby zrobić siku - zaraz mi się wydawało, że blokuję drogę jakiejś zdenerwowanej ciężarówie. ;-)

_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
dacia 


Marka: dacia
Model: dacia
Silnik: 1,5
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Lut 2015
Posty: 384
Skąd: Polska
Wysłany: 2024-02-09, 22:17   

eplus napisał/a:
Serdeczne dzięki za zainteresowanie i wsparcie. Dojechałem do dystrybutora i nie było tak źle, jak się obawiałem - po dolaniu 7 litrów zaświecił drugi od dołu kwadracik i utrzymał się do końca, czyli przez ostatnie 50 km do lotniska.
Niech się koledzy z dieslami na mnie nie pogniewają, ale ten mój to była jakaś padlina. Na czwórce poniżej 50 km/h nie ciągnął, a poniżej 40 raz czy dwa nawet zgasł. Kilkanaście razy turlając się na skrzyżowaniu czy przed przejściem próbowałem wznowić z dwójki - gasł także, czterdziestoletnie przyzwyczajenie niełatwo pokonać. Ursusem C-45 można było ruszyć z dwójki bez gazu z pługiem w ziemi. Mój K4M 5-biegowy może by szarpnął, ale na pewno nie zgaśnie, nawet przy 800 obrotów. Ponieważ tam w zabudowaniach ograniczenie jest do 60, poza - 80, a na ekspresówkach - 100, jeździłem odpowiednio na trójce, czwórce i piątce (skrzynia 6-biegowa). I tak był oszczędny, chyba, że powyżej 100, wtedy palił jak mój 1,6, więc ustawiłem ogranicznik na 86 km/h i naprzód. :-) Jeszcze jedno, co mnie denerwowało - klasyczne brzmienie klekota - gdy stanąłem w uliczce, aby coś dłubnąć w nawigacji, albo na pustkowiu, żeby zrobić siku - zaraz mi się wydawało, że blokuję drogę jakiejś zdenerwowanej ciężarówie. ;-)

Obrazek

te auta z wypożyczalni są zajechane przez wszystkich.....to cud,że to jeszcze jeździ. Do klekota trzeba się przyzwyczaić. Z drugiej strony jechałeś reno a nie Dacią , gdybyś zobaczył Nasz znaczek to pewnie lepiej by się jechało :-/
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2024-02-10, 19:22   

Dzięki, ten mój miał 66 tysięcy nalotu. To chyba niedużo, nawet gdyby pomnożyć przez 3. A zamawiana była Dacia lub podobny. Córka rok temu odwrotnie - zamawiała Renault, dostała Dokkera i czuła się pokrzywdzona. W Mroku na taxi króluje Dacia Logan, Sandero, Lodgy, a Dusterów też mnóstwo, 4x2 wszystkie ;-)
Zapraszam do relacji RELACJA Z MAROKA
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
Ostatnio zmieniony przez eplus 2024-02-10, 19:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 594
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2024-02-10, 20:29   

eplus napisał/a:
Niech się koledzy z dieslami na mnie nie pogniewają, ale ten mój to była jakaś padlina. Na czwórce poniżej 50 km/h nie ciągnął, a poniżej 40 raz czy dwa nawet zgasł. Kilkanaście razy turlając się na skrzyżowaniu czy przed przejściem próbowałem wznowić z dwójki - gasł także, czterdziestoletnie przyzwyczajenie niełatwo pokonać.

Dokładnie takie odczucia z tymi biegami miał "Blogo" gdy testował Logana 2 1,5dci w kombi.
Posłuchajcie (od 2min35s):
https://www.youtube.com/watch?v=kXZn-n9W7Zk
Więc może to nie o sam silnik chodzi, a po prostu o dobór przełożeń w skrzyni.

U mnie w SCE75 jedynka jest bardzo krótka (na płaski asfalt wręcz za krótka, zwłaszcza bez obciążenia), a dwójka wciąż krótka, ale to akurat powoduje, że pomimo niskiego momentu obrotowego silnika jakiś zjazd z ronda czy w ogóle pokonanie skrzyżowania można zrobić naprawdę dynamicznie. Przy maksymalnych obrotach dobija prawie do 80 km/h na tym biegu, ale wiadomo że są nawet pospolite samochody (np. stary Swift 1,3), które potrafiły na dwójce dojść do setki.
SCE75 nie ma jednak turbodziury, którą zauważyłem w 0.9TCE, bo takim jechałem na jeździe próbnej, więc jazda po mieście jest dość płynna, choć efekt psuje elektroniczny gaz.

W każdym razie zestopniopwanie skrzyni to zawsze jakiś kompromis.
Ostatnio zmieniony przez velomar 2024-02-10, 20:33, w całości zmieniany 2 razy  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne