Witam
Ponieważ nie znalazłem podobnego tematu chciałbym się podzielić swoimi uwagami i uzyskać może jakieś podpowiedzi i rozwiązania. Otóż mój DD z roku 2022 do pierwszego przeglądu spisywał się bez zarzutu. Po rocznym przeglądzie we wrześniu 2023 zostałem poinformowany, że w ramach akcji serwisowej został wymieniony czujnik na listwie wtryskowej lpg. Początkowo wszystko było ok jak przed wymiana czujnika. Jednak chyba już w grudniu zaobserwowałem coraz bardziej wydłużający się czas przełączenia na LPG. Następowało to nawet po przejechaniu ponad 3,5 km. Zacząłem obserwować auto po uruchomieniu po nocy. Stwierdziłem że nie załącza się rozgrzewanie wtryskiwaczy LPG bądź załącza się z opóźnieniem nawet do 3 minut. Im dłużej to następowało tym dłużej silnik pracował na Pb. Teraz nie słychać wcale rozgrzewania wtryskiwaczy gazowych i od razu przełącza na LPG ale po około 3-5 min na postoju.
Wcześniej zaraz po uruchomieniu silnika słychać było charakterystyczne cykanie rozgrzewających się wtrysków LPG.
Pojechałem z tym problemem do ASO a tam powiedzieli mi, że jeśli nie wyświetla błędu to nic nie zrobią i trzeba jeździć bo to przecież zima. Podkreślam, że auto jest garażowane i odpalane praktycznie w stałej dodatniej temperaturze.
Czy ktoś a Was miał podobny problem i jak go rozwiązał?
Może jeszcze dodam, że na lpg jeżdżę już ponad 20 lat i obecnie w Octavii posiadam Landi Renzo z przebiegiem prawie 300 tys. km Tu rozgrzewanie wtrysków pracuje od uruchomienia zimnego silnika. Jak je wyłączę w sterowniku dłużej pracuje na Pb. Sama ta funkcja sie nie wyłącza i nie zawiesza.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,0 TCe
Rocznik: 2022
Wersja: Prestige Plus
Dołączył: 21 Mar 2022 Posty: 65 Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 2024-02-09, 06:42
Mega cisza. Czy nikt nie miał takich objawów? Nie da się nie zauważyć klekotania listwy lpg przy pracy na Pb. Jest to I powinno być jednostajne wolne stukanie cewek wtryskiwaczy.
A co ma rozgrzewanie wtryskiwaczy do czasu po jakim auto przełącza się na LPG?
Zazwyczaj przełączenie na LPG uzależnione jest od temperatury reduktora..
Może masz uszkodzony czujnik temperatury przy reduktorze?
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,0 TCe
Rocznik: 2022
Wersja: Prestige Plus
Dołączył: 21 Mar 2022 Posty: 65 Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 2024-02-15, 07:04
Jaki czujnik przy reduktorze. Temperaturę rozpoznaje właściwie. Porównuje pracę z drugą instalacją LR gdzie wtryskiwacze rozgrzewają się od razu po uruchomieniu silnika. Moim zdaniem albo kleją się ŵtryskiwacze albo jakiś błąd w oprogramowaniu. Jak pisałem ŵystąpiło to po wymianie czujnika na listwie wtryskowej. Jeśli LR posiada funkcję rozgrzewania wtryskiwaczy to powinna ona działać.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,0 TCe
Rocznik: 2022
Wersja: Prestige Plus
Dołączył: 21 Mar 2022 Posty: 65 Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 2024-02-15, 07:31
Sam czujnik na reduktorze to nie wszystko. Musi on współpracować z czujnikiem na listwie wtryskowej. W ciągu dnia nawet po 3 godzinach postoju w obecnych temperaturach na gaz przełącza niemal od razu. W identycznej temperaturze w garażu (+10) odpalam, wtryski pracują i na gaz przełącza w 20 sekund. Następnego dnia nie słychać rozgrzewania wtrysków i na gaz przełącza się pp 2 minutach.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum