Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Nowy Duster 2024
Autor Wiadomość
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1096
Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-12-01, 07:32   

No właśnie w nowym dusterze też jest taka pojemność - dla porównania nowy 1.2 130km pas ma płowe tej pojemności a mimo to potrafi nawet jeździć na samym elektryku (oczywiście z ograniczeniami)
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1096
Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-12-01, 21:31   

Poszperałem trochę - 1.3tce mild hybrid 12v na akumulator 0.13KWh. w tym zestawieniu nowy nowy 1.2tce mild hybrid 48v powinien zapewnić naprawę fajne efekty - oczywiście pod warunkiem korzystania z rekuperacji (ponieważ jest naprawdę spory magazyn na odzyskana energię 0.9KWh vs 0.13KWh dla 1.3tce) ma wspomaganie 48v więc zapewni zdecydowanie większe wsparcie przy przyspieszaniu. Do tego sam silnik dzięki 3cylindorm będzie miał pewnie 20% większość efektywność paliwową względem r4 1.33 żez powodu mniejszych tarć.
Czekam na wersję LPG -powinna palić z15-20% mniej niz mój 1.0 przy dynamiczniejsze jeździe ;)
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
michauek22 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2017
Wersja: Off-Road
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 300
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2023-12-01, 22:20   

yeti65 napisał/a:
Obawiam się że wyciszenie będzie bliżej Joggera(w końcu platforma ta sama) niż obecnego dużo lepiej wyciszonego Dustera.

To źle się obawiasz bo nowy Duster to będzie najlepiej wyciszona Dacia w całej historii tej marki :-D
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1096
Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-12-02, 08:52   

michauek22, to jak rozumiem lista życzeń ? ;) choć w moim obecnym 2fl czyje braki jedynie w zakresie wygłuszenia od podwozia - choć i tak jest o niebo lepiej niż w Sandero/Logan (Joggera nie sprawdzałem).
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
yeti65 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 tce LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Prestige
Dołączył: 21 Lis 2021
Posty: 115
Skąd: Warmia
Wysłany: 2023-12-04, 18:40   

michauek22 napisał/a:
yeti65 napisał/a:
Obawiam się że wyciszenie będzie bliżej Joggera(w końcu platforma ta sama) niż obecnego dużo lepiej wyciszonego Dustera.

To źle się obawiasz bo nowy Duster to będzie najlepiej wyciszona Dacia w całej historii tej marki :-D

Bo w prospekcie reklamowym tak napisali :?:
Pożyjemy zobaczymy
 
michauek22 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2017
Wersja: Off-Road
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 300
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2023-12-11, 18:36   

No dobra ale kiedy jakaś jazda próbna czy coś... znowu za pół roku :roll: :?:
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1096
Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-12-11, 18:44   

Tak, w maju
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
michauek22 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2017
Wersja: Off-Road
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 300
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2023-12-19, 14:41   

:evil: :evil:
 
Szabelka 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 K4M
Dołączył: 21 Sie 2018
Posty: 237
Skąd: GOP
Wysłany: 2024-03-13, 19:34   Dacia Duster III - ceny i wersje

No cóż… tanio już było 😎 Marka chce budować wizerunek solidnych samochodów i nieco odciąć od łatki maksymalnie budżetowych produktów 🧐

Dacia Duster III - ceny i wersje
_________________
DORTP.TV - Duster Off Road Team Poland | Dacia | Renault | News | Lifestyle | Dacia Duster Off-Road - pytania i odpowiedzi
 
BastarPL 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway II
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2016
Wersja: Stepway Laureate
Dołączył: 15 Lut 2019
Posty: 33
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2024-03-14, 12:42   

Nie wiem, dlaczego powołuje się Pan na ceny w Rumuni, skoro nie zostały one do dzisiaj potwierdzone oficjalnie.

Wchodząc na stronę dacia.ro nie uraczymy cen...
Proponuję porównać z dacia.it dacia.ch lub dacia.de - tam są oficjalne ceny i konfiguratory.
U nas powinno być nieznacznie drożej niż na dacia.de
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1705
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2024-03-15, 11:38   Re: Dacia Duster III - ceny i wersje

Szabelka napisał/a:
No cóż… tanio już było 😎 Marka chce budować wizerunek solidnych samochodów i nieco odciąć od łatki maksymalnie budżetowych produktów 🧐


Można się odcinać o ile jakościowo będzie lepiej. Pomimo dużej sympatii do Daci Duster II dalej w środku wygląda budżetowo pod względem jakości jak i możliwości opcji. Na cennik trzeba czekać, bo Renault Polska nie raz zaskoczyło z cenami oraz dostępnością wersji - nie zawsze pozytywnie.
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
temporar 



Marka: Dacia
Model: Jogger
Silnik: 1.0 TCE
Rocznik: 2022
Wersja: Extreme 5-os.
Dołączył: 02 Cze 2022
Posty: 80
Skąd: Poznań
Wysłany: 2024-03-18, 17:07   

Pokonfigurowałem na francuskiej stronie. Zakres cenowy od 85,100 do 127,500 pln wobec 79,900 do 113,700 pln dzisiaj. Zważywszy, że auto jest szersze, wyższe, ma większy bagażnik i sporo dodatkowego techu wymaganego przez nowe GSR to cennik całkiem rozsądny.

Osobiście wybrałbym Journey w cedarze TCe 130 z City Packiem za 112 tys pln.
 
temporar 



Marka: Dacia
Model: Jogger
Silnik: 1.0 TCE
Rocznik: 2022
Wersja: Extreme 5-os.
Dołączył: 02 Cze 2022
Posty: 80
Skąd: Poznań
Wysłany: 2024-03-25, 09:22   

Media piszą , że będzie 150KM 4x4 silnik zasilany gazem.
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1096
Skąd: Kępno
Wysłany: 2024-03-25, 15:47   

Ja czytałem tylko w tym jednym medium i wygląda mi to na falstart z 1.04 ;)
Mało mi się chce wierzyć w silnik 1.3 który zostaje zastąpiony nowym R3 1.2 do tego z tak dużą mocą w LPG. Duży silnik, duża moc i 4x4 wygenerowały u raczej bardzo duże opłaty emisyjne - nawet przy zasilaniu LPG.
Nadal bardziej wierzę w gazowa wersję 1.2 o mocy 115-120KM
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
temporar 



Marka: Dacia
Model: Jogger
Silnik: 1.0 TCE
Rocznik: 2022
Wersja: Extreme 5-os.
Dołączył: 02 Cze 2022
Posty: 80
Skąd: Poznań
Wysłany: 2024-03-26, 09:12   

Na polskiej stronie Dacii pojawił się konfigurator nowego Dustera:
https://www.dacia.pl/hybr...nfigurator.html

Ceny startują od 79.900 pln za Essential do 127.000 pln za Extreme hubrydzie, najdroższym kolorze, 18-kami i wszystkimi opcjami.
Ostatnio zmieniony przez temporar 2024-03-26, 09:29, w całości zmieniany 2 razy  
 
temporar 



Marka: Dacia
Model: Jogger
Silnik: 1.0 TCE
Rocznik: 2022
Wersja: Extreme 5-os.
Dołączył: 02 Cze 2022
Posty: 80
Skąd: Poznań
Wysłany: 2024-03-26, 10:41   

Porównanie wyposażenia wszystkich wersji. Dla Journey jest też porównanie silników.
 
paul7 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5dCi
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 14 Lip 2015
Posty: 1115
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-03-26, 15:26   

W Tce130 mild hybrid silniczek służy do ładowania , ruszenia start/stop, może sterować klimą i chłodzeniem. Może ew, poruszyć samochodem, dalej to benzyniak musi sam. A daje tylko 10% oszczędności w mieście. Już lepiej full hybrid 140, tam są silniki trakcyjne i mogą pociągnąć samochód i poza miastem.
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1096
Skąd: Kępno
Wysłany: 2024-03-26, 17:58   

W całym ruchu pozamiejskim 1.3tce 130KM (z czego silnik spalinowy 130KM, 230Nm) sprawdzi się znacznie lepiej niż cięższy, i tylko teoretycznie mocniejszy 1.6 140KM (z czego silnik spalinowy 91-94KM, 148Nm) w pełnej hybrydzie. Tylko 16KM w elektrycznym silniku wersji 1.3 zapewnię zastrzyk Nm w newralgicznych momentach a biorąc pod uwagę relatywnie duży akumulator trakcyjny (0,9Kw o ile pamiętam) zawsze powinniśmy mieć zapas tej energii i w każdej sytuacji zanim turbina zacznie dmuchać to wspomoże jednostkę spalinową. Przy pełnej hybrydzie akumulator jest tylko 30% większy, a musi zasilić znacznie silniejszy elektryczny silnik trakcyjny i drugi wspomagający, do tego oba wspomagają znacznie słabszy silnik spalinowy, z gorszą krzywą momentu.
Zaletą wersji droższej będzie automatyczna skrzynia i ruch miejski (poza zimą) kiedy faktycznie odpowiednio prowadząc samochód znaczną część dystansu przejedziemy napędzani silnikiem elektrycznym i energią odzyskaną z wytracania prędkości a tylko sporadycznie z pracy silnika spalinowego pracującego w najbardziej optymalnym zakresie obrotów.
_________________
pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2024-03-26, 18:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3626
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-03-26, 19:42   

Serio? Trójkąt czy gaśnica są za dopłatą? :shock:
Urzekły mnie dane techniczne konkretnej, skonfigurowanej wersji Extreme: "Hamulce tylne (typ, średnica): T9 (bębny) lub 280 mm (tarcze)"
Monetą będą rzucać i klient dostanie co się trafi? :roll:
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2024-03-26, 20:43   

pakiet z elektrycznym ręcznym dodaje tylne hamulce tarczowe ;-)

trójkąt, apteczka, gaśnica dostajesz zawsze ;-) chyba że chcesz mieć drugi pakiet to możesz sobie dokupić :-P
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

Ostatnio zmieniony przez maciek 2024-03-26, 20:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
temporar 



Marka: Dacia
Model: Jogger
Silnik: 1.0 TCE
Rocznik: 2022
Wersja: Extreme 5-os.
Dołączył: 02 Cze 2022
Posty: 80
Skąd: Poznań
Wysłany: 2024-03-27, 00:40   

Kilka słów na temat wersji i różnic między nimi.

Essential jest chyba głównie po to by pokazać, że da się poniżej 20 tys eur / 80 tys pln. Trzeba jednak przyznać, że ta wersja ma wszystko co powinna i zarówno z zewnątrz jak i środku auto wygląda dobrze.

Expression będzie pewnie najczęściej wybieraną wersją. Ma najpopularniejszy w Polsce silnik, media display, kamerę cofania, podłokietnik, ładne felgi i pełne spektrum wyboru kolorów. Świetne value for money. Wyjątkiem jest tapicerka o czym poniżej.

Jeśli chodzi o Extreme i Journey to powinna to być jedna wersja z kilkoma dodatkowymi pakietami.
Do Journey nie da się dokupić modułowych relingów co jest sporym, niezrozumiałym minusem. Do Extreme można dokupić wszystko to co ma Journey w standardzie (pakiet Techno i 18-ki) ale jest się skazanym na kontrowersyjne miedziano-brązowe wstawki. Dlaczego do Journey nie mogę dokupić tego co ma w standardzie Extreme? Jaki to ma marketingowy sens?

W ogóle pod względem estetycznym Dacia strzela sobie od jakiegoś czasu w stopę. Miedziane wstawki powinny być tylko i wyłącznie opcjonalnym pakietem. One wyglądają ładnie z cedar green i może lichen khaki, ale beznadziejnie z terracota brown czy czarnym. W standardzie powinny być białe wstawki i lusterka w kolorze nadwozia.

To samo z tapicerką. W standardzie wszystkich wersji powinna być ta która jest w Essential. Jest nijaka, ale przez to pasuje do każdego koloru nadwozia. Natomiast Denim i Microcloud powinny być opcjonalnie za dopłatą. Jeżeli chce mieć Expression czy Journey w cedar green to na pewno nie z niebieskim wnętrzem. A nie mam innego wyboru. Kto w ogóle wpadł na pomysł niebieskiej tapicerki nie oferując niebieskiego koloru nadwozia?
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3626
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-03-27, 00:59   

maciek napisał/a:
pakiet z elektrycznym ręcznym dodaje tylne hamulce tarczowe ;-)
trójkąt, apteczka, gaśnica dostajesz zawsze ;-) chyba że chcesz mieć drugi pakiet to możesz sobie dokupić
Dzięki wielkie za oświecenie, ale to tylko pokazuje ułomność Daciowego konfiguratora- po skonfigurowaniu konkretnej wersji, powinniśmy na koniec otrzymać dane wersji, którą wybraliśmy a nie dostępne opcje.
 
BastarPL 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway II
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2016
Wersja: Stepway Laureate
Dołączył: 15 Lut 2019
Posty: 33
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2024-03-27, 08:57   

Zamówiłem wczoraj Hybrydę 140 + pakiet zima. Zobaczymy co to warte.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3598
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-03-27, 14:05   

Skąd macie informację o tarczach hamulcowych z tyłu ?
 
defunk 


Marka: Dacetti / Peżo
Model: Dusterio / Rifter
Silnik: 1,6 SCe / 1,2 110 KM
Rocznik: 2017 / 2021
Wersja: Laureate
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 839
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2024-03-27, 16:19   

DrOzda napisał/a:
Skąd macie informację o tarczach hamulcowych z tyłu ?


Jak przejdziesz cały konfigurator, w podsumowaniu jest:

Cytat:
Hamulce tylne (typ, średnica) ---- T9 (bębny) lub 280 mm (tarcze)
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne