"Gnijący pasek"? Niezła wtopa. W jakich markach aut? Nie otwieram filmikow.
Dla zwiększenia żywotności paska postanowiono, że będzie on smarowany olejem.
Efekt odwrotny od zamierzonego.
Akcja serwisowa silników 1.2 PureTech ma dotyczyć modeli trzech producentów należących do koncernu Stellantis – marek Citroen, Opel i Peugeot, tj.:
Citroen – Citroen C3 (lata produkcji 2017 – 2020 r.), Citroen C3 Aircross (lata produkcji 2017 – 2020 r.), Citroen C4 (lata produkcji 2017 – 2020 r.), Citroen C4 Cactus (lata produkcji 2017 – 2020 r.), Citroen C4 Picasso (lata produkcji 2017 – 2020 r.), Citroen Berlingo (lata produkcji 2017 – 2020 r.);
Opel – Opel Crossland X (lata produkcji styczeń 2017 – sierpień 2018 r.), Opel Grandland X (lata produkcji styczeń 2017 – sierpień 2018 r.);
Peugeot – Peugeot 208 (lata produkcji 2017 – 2020 r.), Peugeot 308 (lata produkcji 2017 – 2020 r.), Peugeot 2008 (lata produkcji 2017 – 2020 r.), Peugeot 3008 (lata produkcji 2017 – 2020 r.), Peugeot 5008 (lata produkcji 2017 – 2020 r.), Peugeot Partner (lata produkcji 2017 – 2020 r.).
Źródło - autobaza, stan na koniec 2023, info jest o akcji w Niemczech
Ponieważ mam ten silnik (na razie przebiegu co kot napłakał, 29 tys. w 2 lata z haczykiem), a podchodziłem do niego jak pies do jeżozwierza, mogę dodać, że problem wynikał przede wszystkim z przyjęcia przez PSA 30-tys. km interwału wymiany oleju. Od co najmniej 2021 r. ten interwał został skrócony do 15 tys. km, co znacząco poprawiło sytuację.
Poza tym jest jak ze wszystkim: w internetach piszą przede wszystkim niezadowoleni (niedawno musiałem zmienić środek przeciwbólowy dla psa, oczywiście ten nowy, tj. Librela, ma bardzo złe opinie -- cud, że działa i nie sprawia kłopotów mojej suczce a zadowoleni -- po prostu korzystają.
1,2 Puretech montuje się od wielu lat do mnóstwa samochodów (nie tylko francuskich, ale też mini dostawczaków Toyoty, a teraz będzie także podstawowym silnikiem Fiata, małego Jeepa i małej Alfy) i znakomita większość tych aut po prostu jeździ.
Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Dołączył: 02 Mar 2019 Posty: 1774 Skąd: Radzionków
Wysłany: 2024-04-16, 07:52
defunk napisał/a:
Ponieważ mam ten silnik (na razie przebiegu co kot napłakał, 29 tys. w 2 lata z haczykiem), a podchodziłem do niego jak pies do jeżozwierza, mogę dodać, że problem wynikał przede wszystkim z przyjęcia przez PSA 30-tys. km interwału wymiany oleju. Od co najmniej 2021 r. ten interwał został skrócony do 15 tys. km, co znacząco poprawiło sytuację.
Poza tym jest jak ze wszystkim: w internetach piszą przede wszystkim niezadowoleni (niedawno musiałem zmienić środek przeciwbólowy dla psa, oczywiście ten nowy, tj. Librela, ma bardzo złe opinie -- cud, że działa i nie sprawia kłopotów mojej suczce a zadowoleni -- po prostu korzystają.
1,2 Puretech montuje się od wielu lat do mnóstwa samochodów (nie tylko francuskich, ale też mini dostawczaków Toyoty, a teraz będzie także podstawowym silnikiem Fiata, małego Jeepa i małej Alfy) i znakomita większość tych aut po prostu jeździ.
Pewnie 90% jeździ bez problemu, a w tych 10% zrywa się pasek :)
Mamy u siebie pokazowy pasek z auta, które miało 47 tys. km i 5 lat. Pasek wystrzępiony do granic możliwości i tylko cudem trzymał się w rozrządzie, a olej wymieniany co roku. Te silniki są złe i tak samo jak w przypadku 1,2 TCe też byłem zadowolony z swojego auta, ale wiem, że to nie zmienia nic w poglądzie wszystkich aut z tym silnikiem.
Z trzeciej strony Toyota dawała i nadal daje na auta z tym silnikiem gwarancję na 1 mln kilometrów (lub 3 lata), więc chociaż brzmi to jak niezły zabieg marketingowy, to jednak jakieś zaufanie muszą w tych puretechach pokładać.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum