Marka: renault
Model: captur
Silnik: 1.3 mild
Rocznik: 2024
Dołączył: 20 Mar 2016 Posty: 501 Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2024-05-16, 18:48 Zbyt długo świecące światła mijania w moim Captur II
W mim aucie - captur II - przełącznik świateł jest ustawiony na pozycji '' auto '' .
Gdy w dzień wjeżdżam do garażu światła dzienne
zmieniają się na światła mijania .
Gdy wyłączę silnik - światła mijania świecą się
przez ok pół minuty niepotrzebnie obciążając akumulator
Na infolinii powiedzieli mi że za ten stan odpowiada
funkcja FOLLOW ME HOME . Przejrzałem ustawienia mego auta na ekranie ''tabletu'' a zwłaszcza ustawienia
''oświetlenie/wycieraczki '' i nie ma tam opcji wyłączenia
funkcji ''follow me home '' . A może to coś innego trzeba ustawić w moim aucie , by światła mijania gasły po wyłączeniu silnika a nie dopiero po kilkunastu sekundach i nie powodowały niepotrzebnego rozładowania akumulatora . Z góry dzięki za porady .
_________________ Sandero dla bratanka a dla mnie Captur
Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: .
Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2024-05-17, 07:04
Na kierownicy po prawej stronie przyciskając guziki góra dół jak nie masz ekranu multimedialnego masz w menu ustawienia funkcji follow me home nawet w instrukcji masz to opisane. Fukcja OSWIETLENIE”:
Marka: renault
Model: captur
Silnik: 1.3 mild
Rocznik: 2024
Dołączył: 20 Mar 2016 Posty: 501 Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2024-05-19, 13:12
Auto-krytyk i inni - proszę , zobaczcie co u mnie jest w ustawieniach ''wycieraczki/oświetlenie .
Nic tam nie ma o oświetleniu , tylko 3 punkty o wycieraczkach jak na dołączonej fotce .
IMG_20240518_144603645 (Kopiowanie).jpg
Plik ściągnięto 36 raz(y) 164,02 KB
_________________ Sandero dla bratanka a dla mnie Captur
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor
Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1922 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2024-05-19, 13:59
wlodarek1 tak jak pisał kolega shrek, możliwe ,że skrócenie czasu świecenia świateł w funkcji FOLLOW ME HOME jest dostępna w programie ddt4all ale skoro nigdy nie posługiwałeś się tym programem to zostaw go w świętym spokoju. Myślisz że świecenie się tych świateł przez kilkanaście sekund po wyłączeniu silnika zabije Tobie akumulator? Współczesne auta mają inteligentne zarzadzanie energią, kiedy aku będzie za słaby, komputer sam zwiększy napięcie do odpowiedniego aby go podładować, poza tym uwierz mi jeżeli padnie Tobie akumulator to nie przez włączona funkcję FOLLOW ME HOME a przez Twój tryb jazdy czyli bardzo krótkie dystanse. Captur w przeciwieństwie do twojej byłej Sandero II jest bardzo naszpikowany elektroniką i potrzebuje mieć sprawny i naładowany akumulator, obstawiam że Twój nie pociągnie dłużej niż 2-3 lata.
Marka: renault
Model: captur
Silnik: 1.3 mild
Rocznik: 2024
Dołączył: 20 Mar 2016 Posty: 501 Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2024-05-20, 09:08
Duduś - w sandero jest jeszcze fabryczny akumulator renault pomimo przejechania tylko 18000 km w ciągu niecałych 8 lat .
Czy zwykły prostownik dający prąd 2 A którego używałem do podładowywania
akumulatora w sanderce - nadaje się również do podładowywania akumulatora w Capturze
Cytat:
twojej byłej Sandero II
Sandra formalnie jest nadal moja .
Użyczam ją tylko mojemu bratankowi by jeździł nią do pracy
_________________ Sandero dla bratanka a dla mnie Captur
Jak masz system START-STOP to tam jest trochę inny akumulator i nie wiem czy taki zwykły prostownik może się nadawać do ładowania...
Lepiej spytać to w ASO...
Zaczytane z neta:
Akumulatory EFB stosuje się w autach z prostym układem start-stop. Nie należy ich ładować zwykłym prostownikiem, tylko specjalną ładowarką z elektronicznym układem sterującym. Źle dobrane parametry ładowania mogą wpłynąć negatywnie na żywotność akumulatora.
Dopuszczalne jest ładowanie tego typów akumulatorów, ale wyłącznie ładowarkami (nie wolno do tego celu używać tradycyjnych prostowników).
Więc kolego Włodarek, poczytaj sobie w necie ... masz tam kopalnię wiedzy i szukajkę wujka Google...
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Ostatnio zmieniony przez route2000 2024-05-21, 10:30, w całości zmieniany 2 razy
Marka: renault
Model: captur
Silnik: 1.3 mild
Rocznik: 2024
Dołączył: 20 Mar 2016 Posty: 501 Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2024-05-21, 21:10
Route - w instrukcji captura piszę o silniku w trybie oczekiwania . Jest fizyczny przycisk A-OFF , który ma wyłączyć tę funkcję . Ale po każdym uruchomieniu silnika trzeba to robić od nowa Również tryb pracy silnika ; ECO trzeba ręcznie uruchamiać za każdym razem .
Mam niezbyt dobrą wiadomość ; tankowałem captura w dniu jego odbioru - 14 III . wtedy świeciła się kontrolka
rezerwy . Wtedy zatankowałem 3o litrów benzyny e10 .
Dziś znów zaświeciła się ''rezerwa' . PO przejechaniu 270 km . Po przeliczeniu wychodzi spalanie 11l na setkę .
To o wiele za dużo jak na auto za 100000 zł naszpikowane elektroniką
Tym bardziej , że ja pedał gazu traktuję delikatnie .
Nawet jeśli jeżdżę na krótkich dystansach z niedogrzanym silnikach , to ta cyfrowa technika powinna ustawiać skład mieszanki i kąt zapłonu by to auto paliło mniej Doradźcie mi jakie ustawienia mogę zmienić w swoim capturze by obniżyć spalanie
_________________ Sandero dla bratanka a dla mnie Captur
Nawet jeśli jeżdżę na krótkich dystansach z niedogrzanym silnikach , to ta cyfrowa technika powinna ustawiać skład mieszanki i kąt zapłonu by to auto paliło mniej Doradźcie mi jakie ustawienia mogę zmienić w swoim capturze by obniżyć spalanie
nowe auto trzeba dotrzeć... jakieś 3 tysiące km powinno wystarczyć. W tym czasie nie przekraczać 3000 obrotów na minutę. A i robić dłuższe trasy, żeby silnik dogrzać odpowiednio
wlodarek1 napisał/a:
Route - w instrukcji captura piszę o silniku w trybie oczekiwania . Jest fizyczny przycisk A-OFF , który ma wyłączyć tę funkcję . Ale po każdym uruchomieniu silnika trzeba to robić od nowa Również tryb pracy silnika ; ECO trzeba ręcznie uruchamiać za każdym razem .
koledze defunk chodziło o to, że nie masz pojęcia jak się zachowuje współczesne auto. Nie masz pojęcia co to jest start stop, EFB i jak się z tym obchodzić. Osobiście w życiu bym nie kupił nowego auta z salonu jeśli bym miał przebiegi 3-5 km. Dla mnie to szkoda samochodu i silnika. Sam na swoje Sandero z salonu zdecydowałem się dlatego, że rocznie robię około 20kkm
Nie wiem jak Captur zarządza energią, ale np. moja Sandra praktycznie ciągle jest na niedoładowanym akumulatorze w 100% nawet pomimo wyłączenia start/stop.
Ale, żeby nie robić już offtopu: follow me home to funkcja auta, gdzie stawiasz auto na podjeździe, a auto Cię "odprowadza" do domu. Jeśli nie masz tego "na tablecie" to możesz to wyłączyć przez OBD i DDT4ALL, czyli program do zmiany parametrów - o ile nie masz blokady OBD
Znajoma kupiła kiedyś jakieś leciwe Suzuki z 3-biegowym automatem (przy zwykłej jeździe skrzynia rzadko wrzucała trójkę -- jak to się zdarzyło, to aż mi zakomunikowała tę nowinę). Była bardzo zadowolona, bo w aucie za dwie minimalne krajowe nic nie trzeba było robić i nic się nie działo, i tak przez kolejne lata.
Marka: renault
Model: captur
Silnik: 1.3 mild
Rocznik: 2024
Dołączył: 20 Mar 2016 Posty: 501 Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2024-05-26, 12:57
Cytat:
jakieś 3 tysiące km powinno wystarczyć. W tym czasie nie przekraczać 3000 obrotów na minutę
A w jaki sposób mam przekroczyć te 3000 obrotów jeśli automat zmienia bieg na wyższy przy obrotach około 1500 Przy kierownicy są łopatki pozwalające podobno na ręczną zmianę biegów , ale ja na razie z nich nie skorzystałem ani 1 razu . Może wtedy udało by się na niższym biegu osiągać wyższe obroty .
Zauważyłem też , że aby na wyświetlaczu mego auta pokazywało obroty a nie tylko szybkość , to muszę wybrać ''sportowy'' styl wyświetlacza . Przy pozostałych stylach wyświetlacza jest tylko prędkość
_________________ Sandero dla bratanka a dla mnie Captur
w docieraniu chodzi o to, by NIE PRZEKROCZYĆ 3000 obrotów - tak w manualu, ale w automacie nie wiem, może jest podobnie. Jak dotrzesz silnik to Ci i spalanie spadnie
wlodarek1 napisał/a:
Cytat:
Osobiście w życiu bym nie kupił nowego auta z salonu jeśli bym miał przebiegi 3-5 km.
To uważasz czajo , że lepiej kupić auto używane z automatem i potem wydawać pieniądze na różne jego n aprawy
tak właśnie uważam. Ja i wiele innych kolegów na forum jesteśmy zdania, że dla przebiegu rzędu 1000 km rocznie totalnie nie ma sensu kupować nowego auta
_________________
Ostatnio zmieniony przez Czajo 2024-05-26, 20:48, w całości zmieniany 2 razy
dla przebiegu rzędu 1000 km rocznie totalnie nie ma sensu kupować nowego auta
Mnie się wydaje, że przy takiej jeździe automobil w ogóle jest zbyteczny, no chyba że ktoś mieszka naprawdę na wygwizdowie totalnym, do najbliższego sklepu ma 5 km i jeździ tam raz w tygodniu na solidne zakupy. W jakimkolwiek mieście, gdzie jest choćby kilka taksówek, można sprawę ogarnąć w mniej kłopotliwy sposób (jeszcze lepiej: dogadać się z jakimś młodym sąsiadem na podwożenie / użyczanie auta za kasę).
Doradźcie mi jakie ustawienia mogę zmienić w swoim capturze by obniżyć spalanie?
NIC nie zrobisz, oprócz przyzwyczajenia się do samochodu a już na pewno nic nie włączysz, ani przełączysz. Nie myśl, że tryb ECO zmniejszy zużycie paliwa, bo on nie do tego służy. Kupiłeś samochód z automatem a to samo z siebie oznacza już wyższe zużycie paliwa i powinieneś być na to przygotowany już przed kupnem- tutaj masz ograniczony wpływ na biegi i obroty silnika. Najwięcej da samo przyzwyczajanie się do silnika i ogólnie układu napędowego a to potrwa w Twoim wypadku bardzo długo a być może nie nastąpi nigdy. Do tego potrzeba kilkumiesięcznej jazdy, ale jazdy normalnej- z pokonywaniem jednorazowo dziesiątek-setek kilometrów.
Chyba najlepsza rada, to przełączenie sobie komputerka pokładowego w tryb pokazywania spalania chwilowego i ciągła obserwacja jego wskazań w zależności od sposobu jazdy i operowania pedałem gazu.
Poza tym żadnego cudownego "pstryczka" zmniejszającego zużycie paliwa po prostu nie ma.
Ja nadal jestem przekonany, że dla Ciebie byłoby idealne poczciwe Sandero II, z silnikiem 0,9TCe i skrzynią biegów Easy-R. A takie jeszcze w roku 2017 były dostępne w salonach.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2024-05-27, 08:24, w całości zmieniany 1 raz
No właśnie. Też się przyzwyczajam do tego silnika i robię tak jak kolega Dymek zaleca. Opserwuję spalanie i obroty silnika. Na razie pali 5,8 lit/100 km
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum