Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 115 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3834 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-07-24, 09:26
Dymek napisał/a:
...różnica u mnie jest widoczna: średnia wskazywana przez komputerek to 6,6 l. Czyli jak na razie wzrost o 0,3l/100km. Obserwujemy dalej...
Mała aktualizacja (dotyczy różnic w zużyciu paliwa po przejściu na ciecz E10)...
Zużycie wróciło do normy- od paru miesięcy znowu jest identycznie jak na "starym" paliwie, czyli letnia średnia 6,2 l/100km w codziennym trybie miejsko-podmiejskim. Ciekawe, silnik "się przyzwyczaił"?
Wyjazd na wakacje Łódź-Kołobrzeg (via obwodnica Bydgoszczy). Duster 1.0T LPG 2021 (skrzynia 6). Na pokładzie dwójka dorosłych + dzieci 2 i 5 lat.
Trasa to tak w przybliżeniu 1/3 autostrada (jazda 130km/h), 1/3 drogi ekspresowe (jazda 120km/h i drogi krajowe (z prędkościami bliskimi ograniczeń). Łącznie przejechane blisko 500km z czego około 150 z klimatyzacją. Spalanie z komputera 8,5l.
Auto mam 3 miesiące i w tym czasie obserwuję spalanie z jazdy po Łodzi na poziomie 9,5-10l LPG bez klimy i około 10,5-11 z klimatyzacją.
Pytałem innego kierowcę Dustera na stacji LPG i zgodziliśmy się, że dyszka spalania w mieście to normalne spalanie.
To tak na pocieszenie dla tych, którzy dziwią się czytając jakie tutaj padają rekordy :)
Zatankowane było 40 l benzyny, przejechany dystans od rezerwy do rezerwy to 909 km, wyliczone zużycie wyniosło ok. 4,4 l/100 km.
Jazda miejska ok. 25 %, jazda pozamiejska ok. 75 %
Wskazanie komputera pokładowego średniego zużycia paliwa z całego dystansu wyniosło 4,2 l/100 km, natomiast średnia prędkość wyniosła 44,4 km/h.
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1255 Skąd: Kępno
Wysłany: 2024-08-07, 15:50
Ja dziś do tankowałem tylko, bo przejeżdżałem obok taniego LPG na sieciowej stacji - 285km i weszlo 15.9L LPG - spalanie 5.57/100 LPG - jazda po Kaliszu, Ostrowie Wlkp, Wieluniu, Kluczborku i wioskach po drodze - zawsze w szczycie.
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-08-16, 09:43
Witam serdecznie
Pytanie do użytkowników duster hybryda lub jogger hybryda. jakie macie zasięgi jazdy wyłącznie na prąd przy jeździe miejskiej. Blogerzy piszą o kilkunastu km a jak w realu ?
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1255 Skąd: Kępno
Wysłany: 2024-08-16, 10:50
Ale że co ? kilkanaście kilometrów na raz ? to nie plugin ai elektryk. abstrakcja...
Jak już to można mówić o % udziale jazdy na prąd w łącznym dystansie a z tego mogą wynikać konkretne kilometry. Inaczej wygląda np. 15km na prądzie wobec 150km dystansu łączenie, a inaczej przy 20km.
Ostatni wyjazd na weekend nad morze - Kępno - Mielno - Kępno. średnia prędkość 65km/h, średnie spalanie LPG 6.34/100 km - Klima połowę, ok 35% trasy pod silny wiatr. 5 osoby + bagaż wczasowy.
_________________ pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2024-08-16, 10:53, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Ford/Dacia
Model: Fiesta/Duster
Silnik: 1,4i LPG/ Blue dCi 115 4WD
Rocznik: 2013 Trend, GoldX/2020 Ptestige Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Mar 2014 Posty: 360 Skąd: KR
Wysłany: 2024-08-18, 19:47
Wycieczka da Albanii, przez Czarnogórę, powrót przez Macedonię Północną, 4200 kilometrów, 4 osoby, bagażnik wypchany po dach prawie.
Klima non stop, sporo autostrad, drogi górskie, trochę piasku, szutrów, górskich ścieżek po kamieniach, dróżek, którymi drugi raz bym chyba nie pojechał.
Średnia z wyjazdu 6,4. Tragedii nie ma.
_________________ miała być Sandero Laureate tce, jest Fiesta mk7, no i Duster
Pytanie do użytkowników duster hybryda lub jogger hybryda. jakie macie zasięgi jazdy wyłącznie na prąd przy jeździe miejskiej. Blogerzy piszą o kilkunastu km a jak w realu ?
Chyba większość hybryd tak ma - kilkanaście, góra kilkadziesiąt kilometrów... Zresztą wystarczy spojrzeć na pojemności baterii, szału nie ma.
_________________ Nikt prawie nie wie, dokąd go zaprowadzi droga, póki nie stanie u celu
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1255 Skąd: Kępno
Wysłany: 2024-08-24, 07:33
No, świadomość jest działania hybryd jest raczej zerowa. Myślę że stąd się biorą wyniki zużycia paliwa dalekie od ideału. To jest z mojej strona obserwacja - mało komu chce się "nauczyć" korzystać z danego typu "narzędzia" jakim jest samochód żeby go w pełni wykorzystać , ale większość oczekuje optymalnych efektów. Hybrydy i niektóre miękkie hybrydy mają olbrzymi potencjał do redukcji spalania ale najczęściej niespecjalnie wykorzystywany. Skoro producent pisze że do 80% dystansu (w ruchu miejskim) można przejechać na elektryku to właściciel powinien mieć taki albo lepszy wynik, bo z całą pewnością nie jest trudne do uzyskania jeśli pozna sie swój samochód.
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1255 Skąd: Kępno
Wysłany: 2024-08-27, 14:19
Uzupełniłem dziś zbiorniki;
Pb95 (5.99) wykorzystywany na rozgrzanie silnika -czyli jazdy tylko a zimnym i LPG (2.78)-na jazdy kiedy silnik nie jest już na "ssaniu". Z 482km na LPG wyszło średnie spalanie 5.52/100, z 292km na Pb95 średnie 8.29/100
Coś niepokojącego się dzieje z ceną LPG - a do grudnia daleko :/
Wczoraj wróciłem moim pudełeczkiem z wakacji -- tym razem wyłącznie niziny, ponieważ był to objazd Danii i obejrzenie kilku miejsc w Niemczech. I tak:
- przejechaliśmy 3580 km (przez Niemcy głównie autostradami, acz pozwiedzane też było),
- średnia prędkość z wyjazdu wyniosła 53 km/h,
- zaś spalanie 5,7 l/100 km.
Pudełeczko chyba pójdzie na sprzedaż -- zamarzyło się coś jeszcze większego...
Ostatnia trasa Kraków - Międzyzdroje - Kraków
Trasa raczej ok - trochę remontów, trochę korków przez wypadki.
Łącznie ok. 1600 km
Prędkości tylko dopuszczalne przez przepisy (autostrada A4 ok. 130 km/h, trasa S3 ok. 120 km/h, na drogach lokalnych ok. 60-70 km/h))
Średnia prędkość z komputera 98 km/h.
Spalanie 9,1 l/100
Trochę dużo...
Taki jeden wypad nad morze i z powrotem razem z opłatami na bramkach to już pod 1000 zł podchodzi ;(
Gdybym nie kochał tego auta za przyspieszenie, elastyczność , V-max i niskie koszty pozostałej eksploatacji to bym się go pozbył i kupił coś z 5,7 HEMI ew. 3,6 PENTASTAR. Po włożeniu LPG koszt takiej podróży byłby niższy niż tym 1,3 (który LPG nie lubi).
Niestety wystarczy przekroczyć 90km/h w Dusterze, a w Sandero 100km/h na drodze szybkiego ruchu i spalanie rośnie gwałtownie. Jechalismy z teściem (on Sandero, my Duster) na Węgry i widać było wir w baku jak się depnęło mocniej.
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1255 Skąd: Kępno
Wysłany: 2024-09-19, 13:47
Na trasie podobnej - Kępno - Międzyzdroje - S8, S3 (choć krótszej oczywiście) średnią prędkość pomiędzy 95km/h a 100km/h a na tempomacie większość czasu 110km/h i średnie spalanie 7.3-7.8LPG/100 przy pełnym załadunku (benzyna na pewno -20%, na podobnej trasie S8 i A1 do 3 miasta tyle samo ). Różne pory roku, 8 wyjazdów, średnie prędkości i spalanie powtarzalne. żeby koszt był mniejszy, trzeba spróbować jechać wolniej ale płynniej. Albo płacić ekstra podatek za "przyspieszenie" i dynamikę - każdy sam wybiera ;)
8.8-9.2 LPG/100 mam przy średniej ok.120km/h i jeździe na tempomacie 120-144km/h - ale tak szybko jeżdżę tylko jeśli jeśli ostatecznie mogę uzyskać takie średnie - czyli kiedy praktycznie nie ma ruchu. Jak jest przeciętny ruch, to nie ma po co przyspieszać do 130km/h bo i tak średnia nie będzie wyższa niż nie przekraczając 110km/h a spalanie będzie znacznei wiesze.
Wczoraj pierwszy raz trochę dłuższa trasa. Startowałem z Kęt, potem Oświęcim, Jaworzno, Sosnowiec, Dąbrowa G. i Zawiercie. Specjalnie jechałem drogami wojewódzkimi i gminnymi, aby zobaczyć realne spalanie, jakie będę miał u siebie. Czyli małe miasta, malutkie miasteczka i wsie, a między nimi kręte drogi, trochę rond i parę świateł. Pokręciłem się też tam po okolicy i w sumie wyszło około 200km. Zresetowałem licznik przed startem i D3 4x4 1.2 spalił średnio 5,4l, no ale przez pierwszą połowę drogi uczyłem się biegów, obrotów, sprzęgła i tempomatu i mocno eksperymentowałem. W drodze powrotnej jechałem już normalnie. Nie robiłem żadnego eko drajvingu, tylko jechałem normalnie, czyli spokojnie. Myślę, że jak potrenuję to zejdę spokojnie poniżej 5l.
PS. To, że tempomat działa inaczej to już wiem, nauczę się, a wydaje się lepszy niż w poprzednich modelach, ale szokiem dla mnie było hamowanie silnikiem. Jest mocno i prędkość spada dwa razy szybciej niż w D1 i D2. Dla mnie rewelacja :)
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1255 Skąd: Kępno
Wysłany: 2024-09-27, 16:16
Jestem przekonany że odrobina wprawy, do tego dotarcie silnika (kilka pierwszych tys km) i uzyskasz w takim ruchu 4 z przodu.
Wydaje się że mimo większej mocy oraz 4x4 powinien pozwolić na większe oszczędności paliwa niż 1.0tce który wg mnie pozwala już na naprawdę oszczędna jazdę.
Zdrowiej będzie tankować nieco częściej, bo benzyna traci swoje właściwości w czasie za sprawą m.in. biokomponentów, więc lepiej będzie (do)tankować byle jaka 95 3-4 razy do roku niż raz do roku najlepszą.
Swoją drogą ten Shell był wolny od nich ;) Nie wiem jak jest teraz.
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1255 Skąd: Kępno
Wysłany: 2024-09-28, 20:19
Wg mnie min to 2razy do roku (paliwo letnie/zimowe). Ja leje nawet 4-6 razy (ale rocznie robię 30-50tys km)i wyjeżdżam po prostu (nie tylko na starty - od dłuższego czasu ręcznie przełączam na LPG jak silnik przestaje pracować na najbogatszej mieszance Pb - dziki temu w dłuższej perspektywie mniej szarpie na Pb przy porannym rozruchu. Najczęściej tankuje 98 i co 2, 3 tankowanie dodaje:
LIQUI MOLY LPG DODATEK NA CZYSZCZENIE WTRYSKÓE Z INSTALACJĄ LPG 300ML
Albo
LIQUI MOLY 1001 -dodatek do hybryd
_________________ pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2024-09-28, 20:20, w całości zmieniany 1 raz
dziki temu w dłuższej perspektywie mniej szarpie na Pb przy porannym rozruchu.
r70 dziękuję za ten wpis. Zaczęło robić się chłodno, Dusterek nie przełącza się już na gaz tak szybko jak przez całe lato (a mam auto od maja) i takie właśnie objawy zaczęły się pojawiać. Pierwsza myśl o przyczynę takiego stanu rzeczy to właśnie paliwo gdyż póki co nie tankowałem benzyny a było jej pół baku. Zacząłem "wypalać" resztę z tego co było, jestem blisko rezerwy i najpewniej dziś doleję trochę 98 (na pewno nie więcej niż 10l i raczej będę starał się trzymać w baku ok 15l).
Wracają do tematu spalania, choć jeszcze z pewnym wprowadzeniem. Jakiś czas temu wpadłem na pomysł, żeby pobrać aplikację do monitorowania wydatków na auto, ogarnąłem się z tym na tyle wcześnie, że monitoruję całość wydatków od dnia zakupu auta :) używam darmowej wersji aplikacji DRIVVO
No więc do tej pory zatankowane 617,6 L LPG, średnie spalanie 9,3L/100km z kosztem 0,26 zł/km (1519,62 PLN). Przejechane 5870km.
Wystarczy pamiętać, żeby wpisywać dane przy tankowaniu (czy też rachunki od Mechanika, ubezpieczenie lub ewentualne wydatki na np. nowe opony) i mamy wszystkie koszty zebrane w jednym miejscu z możliwością wglądu w średnie spalania, wydatków dziennych i na kilometr. do tego można wszystko przejrzeć w formie wykresu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum