Cięgno z otwierania przesuneło się na blaszce. Także już działa z centralnego zamka.
A pytanie jeszcze bo powinno działać zamykanie i otwieranie z kluczyka.
Niestety po włożeniu kluczyka nic się nie obraca. W ktorą stronę obrót jest kluczyka by zamknąć?
Marka: Dacia
Model: SS Techroad i Duster 4WD
Silnik: 90TCe i 150TCe
Rocznik: 2019 i 2021 Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Kwi 2017 Posty: 205 Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2024-10-10, 08:02
Witam.
Moja Sandero również ma problem z zamykaniem bagażnika. Nie zważając na gwarancję z tytułu EasyService , we własnym zakresie sprawdziłem że zamykanie z kluczyka działa poprawnie a problem jest na drodze elektrycznej. W dalszym toku prac, ustaliłem że siłownik działa również prawidłowo. Nie dochodzi napięcie do zacisków w kostce a dokładnie na jednym przewodzie nie mam sygnału.
Może ktoś z Panów ma schemat centralnego zamka Sandero II?
Tak głośno myślę, czy siłownik klapy bagażnika jest równolegle spięty z siłownikiem drzwi tylnych, chyba poza drzwiami kierowcy, reszta siłowników jest typu Slave. Wówczas pociągnę przewód który ma przerwę od siłownika drzwi i będzie po temacie.
Byłem w ASO i "fachowcy" kazali przyjechać po raz kolejny w celu wymiany siłownika na nowy (tak dokładnie), kolejny dzień i stracone godziny na wymianę działającego siłownika na nowy. Naprawdę w tej sytuacji wolę samemu pobawić się przy tym i zrobić robotę a nie jeździć do ASO.
P.S.
jackthenight już w 2011 opisał schemat CZ z Logana, nos mi podpowiada że od tego czasu wiele się nie zmieniło.
Ostatnio zmieniony przez marko 2024-10-10, 08:32, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: SS Techroad i Duster 4WD
Silnik: 90TCe i 150TCe
Rocznik: 2019 i 2021 Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Kwi 2017 Posty: 205 Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2024-10-12, 17:34
Nie mogę już edytować więc w formie uzupełnienie napiszę odnośnie powyższego postu.
Usterka CZ klapy bagażnika spowodowana była brakiem ciągłości przewodu kolor zielony z brązowym paskiem.
Z wiązki biegnącej przy progu drzwi tylnych, podpiąłem się prowizoryczne do tego przewodu i po upewnieniu się, że jest on właściwy podłączyłem jako obejście do kostki siłownika, wszystko zadziałało bo musiało. Więc biorę się za podłączenie docelowe, zdejmuję gumową osłonę przewodów między nadwoziem a klapą bagażnika i w środku przerwany przewód 🤦 więc naprawa okazała się prostsza niż bym się spodziewał.
Niestety tzw gwarancja i serwis w ASO to jedna wielka lipa.
Byłem uprzednio w ASO i po godzinie panowie chcieli wymieniać siłownik na co wyznaczyli kolejny termin.
Na moje pytanie, a co jak to nic nie da, to w odpowiedzi usłyszałem że dalej będą szukać usterki.
Rece mi opadły na taką "naprawę" i cóż chyba więcej do tego ASO nie pojadę, zważywszy że gwarancja mija w lutym 2025r.
Pozdrawiam.
Marka: Dacia
Model: SS Techroad i Duster 4WD
Silnik: 90TCe i 150TCe
Rocznik: 2019 i 2021 Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Kwi 2017 Posty: 205 Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2024-10-12, 20:09
Coś mi się widzi, że chłopaki w ASO są na przyuczeniu. Nie jestem elektrykiem samochodowym, tylko elektrykiem i wykonanie w ciągu godziny diagnozy centralnego zamka klapy bagażnika nie jest czymś nadzwyczajnym. Ja ogarnąłem temat w ponad godzinę, łącznie z przesmarowaniem zamka. Więc co ASO robiło przez godzinę, że finalnie uznało że należy wymienić siłownik, nie mam zielonego pojęcia. Przypuszczam, że efekt ich pracy w postaci takiej diagnozy był już z góry ustalony a godzina przy sandusi to zwykła przerwa na papierosa i kawę.
Coś mi się widzi, że chłopaki w ASO są na przyuczeniu.
Najgorsze jest to, że problem zrywających się przewodów w miejscu tego gumowego łącznika między kabiną a klapą jest powszechnie znany i ASO powinno już dokładnie wiedzieć gdzie jest słabe miejsce i gdzie od razu szukać.
W mojej poprzedniej SSII miałem problem z tylną wycieraczką i przewód także okazał się zerwany. Tam są jakieś kiepskie, sztywne wiązki, które po pewnym czasie łamią się na zagięciu (być może także są zbytnio naprężone).
To samo w daciach od dawna - sztywna izolacja i małe promienie gięcia. Polecam dosztukowac kablem silikonowym - problem znika za kilka złotych. No realnie za jakieś 20 licząc z termokurczami.
To samo w daciach od dawna - sztywna izolacja i małe promienie gięcia. Polecam dosztukowac kablem silikonowym - problem znika za kilka złotych. No realnie za jakieś 20 licząc z termokurczami.
Tylko to się koszmarnie naprawia w warunkach parkingowych :)) Pamiętam jak się namęczyłem.
No niestety, bez znajomego z garażem albo lata jest słabo.
Na zewnątrz nawet lutownica musi być mocna:) a gumy w przy takiej pogodzie nie chcą współpracować zbytnio
W tym gumowym łączniku jest tak mało miejsca, że zaciski się nie sprawdziły.
Za to sprawdziło się przylutowanie dłuższego silikonowego przewodu i zawinięcie 1-2 razy wokół wiązki.
Tylko wtedy naciąganie i zginanie wiązki przy zamykaniu bagażnika nie uszkadzało ponownie połączenia.
Gwoli ścisłości - złącza zaciskane są spoko, są nawet niezastąpione - weź zalutuj 50mm kw :) Tzn da się, z pomocą tygielka, ale to ma same wady. Rośnie przy okazji rezystancja złącza, ale nie ważne.
Złącza zaciskane są bardzo fajne, ale wymagają dobrej jakości zaciskarek. Przykładem niech będą fotowoltaiczne złącza mc4... Smutnym przykładem. Bo poza automatami za wiieeeleee tysięcy złotych naprawdę trudno znaleźć dobrą zaciskarke, a mobilna to w ogóle. A robiąc testy okazuje sie,że 3-7% złącz nie spełnia norm. Wiele naprawdę dużych firm w newralgicznych miejscach zalewa złączki cyna.
Ale tl:dr imo w samochodzie to lutowanie i termokurcz z klejem na gorąco. Poza car audio - tam zaciskanie. Wszystkie złącza śrubowe - zaciskane tulejki.
Marka: Dacia
Model: SS Techroad i Duster 4WD
Silnik: 90TCe i 150TCe
Rocznik: 2019 i 2021 Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Kwi 2017 Posty: 205 Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2024-10-20, 13:51
sobol1976 napisał/a:
marko napisał/a:
Coś mi się widzi, że chłopaki w ASO są na przyuczeniu.
Najgorsze jest to, że problem zrywających się przewodów w miejscu tego gumowego łącznika między kabiną a klapą jest powszechnie znany i ASO powinno już dokładnie wiedzieć gdzie jest słabe miejsce i gdzie od razu szukać.
W mojej poprzedniej SSII miałem problem z tylną wycieraczką i przewód także okazał się zerwany. Tam są jakieś kiepskie, sztywne wiązki, które po pewnym czasie łamią się na zagięciu (być może także są zbytnio naprężone).
Zatem tym bardziej nie rozumiem, że przez godzinę trzymania samochodu na warsztacie nie mogli eksperci z ASO tego ogarnąć. Wiedząc, że takie usterki występują jest to możliwe do prowizorycznej naprawy na poboczu a w autoryzowanym warsztacie od ręki, widać trafiło na elektryków samochodowych po tygodniowym kursie zdalnym
Marka: Dacia
Model: SS Techroad i Duster 4WD
Silnik: 90TCe i 150TCe
Rocznik: 2019 i 2021 Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Kwi 2017 Posty: 205 Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2024-10-26, 09:32
Dlatego tym bardziej serce mi się raduje, że w przyszłym roku mam ostatni tzw "przegląd" z tytułu EasyService, przynajmniej pozbędę się naiwnych złudzeń, że w ASO, bezpłatnie i w ramach gwarancji coś da się naprawić.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum