Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Problem z odpaleniem po kolizji
Autor Wiadomość
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 81 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3703
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-10-25, 07:14   

Wysłałem Ci skrypt

z googlotłumacza
"Komputer, Elm i Duster w połączeniu
Uruchom makroskrypt
Wybierz sparowane połączenie
Naciśnięcie lewego przycisku otwiera folder skryptów
Wybierz kopię zapasową EPS
Po wybraniu tej opcji skrypt uruchamia się automatycznie i zapisuje kopię zapasową na urządzeniu sterującym.
Proces ten jest pokazywany na żywo w terminalu i zapisywany w plikach dziennika.
Następnie podaj mi folder Macroscript/pyren3/logs do sprawdzenia."

Podeślij te logi po kodowaniu
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2949
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2024-10-25, 16:47   

Moim zdaniem jeżeli nie ma błędów w sterowniku airbag, potrafisz odblokować i zablokować wystrzał poduchy to sterownik aire bag jast ok.
Co mnie niepokoi to błędy ecu silnika.:
Obwód przekaznika pompy otwarty lub zwarcie do masy.
Zasilanie 12 v
Brak komunikacji.
Upewnij sie ,że napiecie aku jest wyższe niz 12v.
Czy slyszysz pompe paliwa po przekreceniu klucza?
Jezeli nie to Sprawdź przekaznik, czy na czewke przekaznika komp podaje 12v po przekreceniu klucza. Sprawdz czy na jeden pin przekaznika (te grube lub szerokie) dochodzi 12v. Spróbuj zrobis zwore pomiedzy szerszymi pinami wtedy pompa powinna ruszyc. Jak nie wiesz które to podesli foto przekaznika to podpowiemy.
Martwi mnie również komunikat o braku zasilania + 12 v na sterownik. Dobrym pomyslem bedzie sprawdzic wszystkie bezpieczniki 2x w kabinie i pod maską. Sprawdz rowniez wiazki kabli czy nie sa gdzies uszkodzone.

Jak ruszy pompa na 'krótko" to i nie masz sterowania z ecu to moze jesze ecu jese gdzies zablokowany lub nieprawidlowo zasilany(tego nie wiemy bo auto było po bombie.
Nastepnym problemem jest immo powoduje takie same objawy: odcina zasilanie pompy i iskere.
Aaa i sprawdz czy masz iskre
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2949
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2024-10-25, 16:53   

Edytuj jakos mi nie dziala na telefonie.

Rezystancje poduszek w twoim pierwszym foto sa raczej ok.
Ddt4 musze nowe ściągnąć bo moje jakoes nie stabilne i się zawiesza.
Kalibracja kata skretu kiery powinna byc w abs esp z tego co pamietam

No i tylko chce powiedzieć, że diagnostyka takich aut jast strasznie trudna mając auto na placu, a co dopiero przez internet bo nie wiemy co było przed strzałem .

Damy rade
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
Ostatnio zmieniony przez shrek 2024-10-25, 17:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
Stereo 



Marka: Dacia
Model: Duster 3
Silnik: 1.0 LPG
Rocznik: 2024
Dołączył: 19 Wrz 2024
Posty: 109
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-10-25, 18:12   

Mi doświadczenie z podobnych sytuacji podpowiada że zazwyczaj chodzi o jakąś pierdole, typu jakaś wtyczka, zgubiona masa etc. I najczęściej jest to spowodowane nie przez sama kolizję, tylko kogoś, kto chciał coś sprawdzić, wymienić, coś odpiął i nie zapiął. Dlatego ciężko szukać, bo nie są to intuicyjne miejsca. Czasem może to być uszkodzona wtyczka, która niby jest wsadzona i zakliknieta, ale ktoś próbował ją źle wsadził i wygiął jakiś pin, albo połamał. Taka nietypowa usterka bardzo często powoduje też nietypowe błędy, często niezwiązane z tym, czego wydaje sie, że dotyczą. Trzeba zastosować metodę spirali - sprawdzasz wiązki począwszy od miejsc, których dotyczą błędy coraz większymi pętlami. Niestety tak to jest jak się robi "po kimś".
Gorsze są tylko zalania ;)
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 81 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3703
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-10-25, 18:23   

Ale akurat wykodowanie się wspomagania to dość częsta usterka w Renault.
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2949
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2024-10-26, 07:13   

Zgoda. Ale wykodowanie wspomagania nie blokuje odpalenia silnika.
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
Stereo 



Marka: Dacia
Model: Duster 3
Silnik: 1.0 LPG
Rocznik: 2024
Dołączył: 19 Wrz 2024
Posty: 109
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-10-26, 07:25   

Dlatego imo to jest wtórny błąd
 
Kaco18 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6
Rocznik: 2018
Dołączył: 12 Paź 2024
Posty: 22
Skąd: Dębica
  Wysłany: 2024-10-26, 07:41   

Sukces auto odpaliło :-D dzięki koledze DrOzda załatwił mi skrypt do zaprogramowania wspomagania kierownicy. Dzięki temu udało się skasować błędy sterownika silnika. Tylko nie wiem czemu dalej mam awarie układu kierowniczego. Pozostały dwa błędy. Ale jedna sprawa załatwiona z odpalaniem.

Shrek Wychodzi na to że są przypadki gdzie wykodowanie wspomagania zablokuje sterownik silnika.

Potem opiszę jak to zrobiłem.
Jeszcze raz dziękuję wszystkim za pomoc.
Ostatnio zmieniony przez Kaco18 2024-10-26, 07:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 81 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3703
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-10-26, 08:14   

Super, przynajmniej będziesz mógł podjechać do kogoś z lepszym komputerem serwisowym. Sprawdź czy może pompa wspomagania nie jest uszkodzona. Jaką masz elektrohydrauliczną czy elektryczną ?
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 81 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3703
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-10-26, 14:08   

Texas poprosił o zrzut logów , przesłałem link do programu.
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2949
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2024-10-27, 08:13   

DrOzda napisał/a:
Ale akurat wykodowanie się wspomagania to dość częsta usterka w Renault.


Nie spotkałem sie, ale człowiek cały czas się uczy.
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 81 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3703
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-10-27, 09:34   

https://chiptuner.ru/forum/showthread.php?t=113281
 
Kaco18 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6
Rocznik: 2018
Dołączył: 12 Paź 2024
Posty: 22
Skąd: Dębica
Wysłany: 2024-10-27, 13:29   

Pompa wspomagania jest elektryczna. Patrzyłem na silnik wspomagania ale wydaje się ok wszystkie przewody są ok. Logi postaram się jutro zrobić bo weekend po za domem.
 
Kaco18 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6
Rocznik: 2018
Dołączył: 12 Paź 2024
Posty: 22
Skąd: Dębica
Wysłany: 2024-11-01, 20:22   

Więc tak kolega DrOzda załatwił mi Skrypt w którym był zapisany mój vin auta i zaprogramował na nowo wspomaganie kierownicy auta (które o dziwo blokowało zapłon) Nie wiem jak dokładnie robi się taki skryp jeszcze. Instalujemy MACROSCRIPT, potem musimy być podpięci do samochodu na włączonym zapłonie, interfejsem elm327, który jest dobrze skonfigurowany. Po uruchomieniu MACROSCRIPT wybieramy właściwy port com , następnie klikamy Easy configuration via script i skryp robi swoje. Wyłączamy skrypt oraz zapłon. Załączamy zapłon i odpalam auto :-D
Będę szukał jak zrobić taki skryp pod dane auto napewo się przyda, chyba że już ktoś wie. Pozdrawiam wszystkich

macro.jpg
Plik ściągnięto 25 raz(y) 36,77 KB

 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 81 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3703
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-11-02, 20:27   

Do wygenerowania tego skryptu trzeba mieć odpowiedni (płatny) soft. Texas widocznie skądś go skombinował. A dodatkowo w Renault/Daciach po roku 2020 to nie działa - jest wymagane połączenie z serwerem przez CLIP czy RenoLink.
 
Kaco18 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6
Rocznik: 2018
Dołączył: 12 Paź 2024
Posty: 22
Skąd: Dębica
Wysłany: 2024-11-03, 10:54   

Teraz każde auta po 2021 roku ponoć trzeba łączyć się online z serwisem żeby zrobić jakieś nastawy. Gadałem z chłopakiem który ma dobry sprzęt ale mówi że i tak mało bo trzeba się już dzielić z serwisem.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne