To już pomagam - fabryczna pompa wody może przeżyć kilka nowych. Nie jest napędzana paskiem rozrządu, więc nie narobi bałaganu. Zacznie ciec to wymieni się.
Wysłany: 2022-07-14, 21:29 Pompa wody cieknie z uszczelniacza
Witam serdecznie.
Mam następujący problem z moim Sandero Stepway 2017 0.9 TCE.
Wymieniam zawsze komplet pasek , napinacz , rolkę i pompę wody na nowe.
Ponad rok temu wymieniłem zestaw Ina, w tym pompę firmy Deutz i zaczęło cieknąć z uszczelniacza mechanicznego pommpy po kilkunastu dniach. Mam świadomość ,że pompa może się docierać i mieć delikatny upust płynu , ale nie ma mowy o dolewaniu połowy zbiorniczka po 100km.
Szybka dedukcja - wadliwa pompa. Kupuję nową firmy Aisin plus cały zestaw Gates.
Po 20 tys ponownie , wyciek z uszczelnienia mechanicznego.
Z braku innych pomp w sklepie , kupiłem ponownie Aisin zestaw Continentala , po około 1,5-2 tys kilometrów , znowu wyciek z uszczelnienia mechanicznego.
Układ jest odpowietrzany po wymianie płynu , prędkości autem to max 140km/h , przebieg auta około 160 tys km, płyn K2 KULER zielony , przed każdą wymianą płukanka układu środkiem do czyszczenia układów chłodzenia firmy HOLTS.
O co chodzi , moje przemyślenia.
1. G*wniane pompy ?
2. Słyszałem o innych markach aut o wadliwych korkach zbiorniczka lub chłodniach oleju , które powodują nadmierne zużycie pompy ?
3. Nieprawidłowe napięcie paska? (za długi , za krótki)
4.Nieprawidłowy płyn chłodniczny? Słyszałem ,że niektórzy leją sam koncentrat.
Na szybko zostaje mi wymienić sam pasek i nową pompę , może tym razem zamówię SKF ,albo Meletti , natomiast chętnie poznam opinię zanim wyrzucę 300 zł i nic to na dłuższą metę nie da.
Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017 Pomógł: 52 razy Dołączył: 02 Mar 2019 Posty: 1768 Skąd: Radzionków
Wysłany: 2022-07-15, 20:20
Może pasek nie idzie równolegle po kole? Sprawdzić czy rolki na alternatorze, pompie klimy są w dobrym stanie i czasami nie ciągną paska
.
Części owszem są teraz średnie, ale nie aż tak żeby trzy pompy uwalić.
Na szybko zostaje mi wymienić sam pasek i nową pompę , może tym razem zamówię SKF ,albo Meletti , natomiast chętnie poznam opinię zanim wyrzucę 300 zł i nic to na dłuższą metę nie da.
Robisz to samodzielnie, czy zlecasz komuś?
To nie jest przypadek i coś w wykonaniu jest nie tak, lub lejesz jakiś wyjątkowo agresywny płyn
Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018 Pomógł: 9 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 741 Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2022-12-11, 13:01
DrOzda napisał/a:
Tak , pasek akcesoriów , dość ciężka wymiana i lepiej go zmienić bo potrafi się zerwać przy sugerowanym przebiegu.
i znów się wbiję w wątek bo prawie 100kkm na liczniku i myślę o wymianie przed osiągnieciem katalogowego 120kkm o ile ASO w wycenie podało mi jako kpl rozrząd nr katalogowy 119A07049R i to samo wyszło w innej firmie to dla paska akcesoryjnego ASO podało 117201925R (6PK1176MM) a inna firma 117202495R i kto ma rację?
Inne ASO podało mi 6PK1178 (trzecia firma) jako numer paska akcesoryjnego.
Ostatnio zmieniony przez Nikita_Bennet 2022-12-11, 13:12, w całości zmieniany 1 raz
Czy jeden czy drugi, oba to te same. Różnica 2mm na długości nie ma znaczenia. Oba się nałoży i napinacz zrekompensuje różnicę w długości .
Cytat:
i znów się wbiję w wątek bo prawie 100kkm na liczniku i myślę o wymianie przed osiągnieciem katalogowego 120kkm o ile ASO w wycenie podało mi jako kpl rozrząd nr katalogowy 119A07049R
Dopiero pierwsza wymiana teraz? Jesli tak, to pózno , na pewno bym wymienił szybko....
Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018 Pomógł: 9 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 741 Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2022-12-12, 08:14
w karcie z ASO mam wymiana przy 120kkm a chcę ciut przed choć w obu poprzednich autach oryginalne paski wyglądały bardzo dobrze wg mechaników.
a 6 lat jeszcze nie minęło.
Ostatnio zmieniony przez Nikita_Bennet 2022-12-12, 08:20, w całości zmieniany 1 raz
Chcę zrobić "grubą" wymianę paska, bo już wszystkie czasowe interwały przekroczyłem, mimo że kilometrowych nie :) Czyli wymianę rozrządu z pompą, paskiem alternatora, olejem i wszystkim co warto przy tej okazji zrobić.
I pytanie -- kupić w ASO czy jakiś zaufany sklep na Allegro?
Już z postów wypisałem sobie (Samochód Sandero I, silnik 1.4 75KM bez LPG):
- pompa wody
- płyn chł.
- pasek i napinacz rozrządu
- pasek długości ???? i napinacz akcesoriów <-- co to jest?
Witam
Przymierzam się do wymiany rozrządu w 1.6 83km dokker z 14r
Nigdzie nie znalazłem konkretnych danych z serwisowki.
Ma ktoś możliwość sprawdzenia i udostępnienia manuala Momentu i znaków?
Ostatnio zmieniony przez adrusek 2024-08-29, 20:36, w całości zmieniany 1 raz
A do wymiany potrzebne są:
pompa wody 210105707R,
pasek i napinacz rozrządu 130C17480R,
pasek długości 1199 i napinacz akcesoriów 7701476476 117203694R
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2024-08-30, 10:34, w całości zmieniany 1 raz
Śrubą koła pasowego wału kręci po zablokowaniu koła zamachowego.
Otwór blokady jest od frontu silnika, po prawej stronie katalizatora na dole, w okolicach wtyczki czujnika ciśnienia oleju - można uznać, że tak jak napisałeś: pod termostatem, chociaż to jest raczej pod magistralą wodną, poniżej przyłączenia powrotu z nagrzewnicy. Siedzi w nim zatyczka.
Serwisówka nie podaje, żeby akurat dla K7M-800/818 były jakieś inne momenty, tylko że występują 2 rodzaje rozrządów i dla drugiego różnice są takie:
Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018 Pomógł: 9 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 741 Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2024-10-06, 11:55
a że tak podpytam, zapewne w złym miejscu ale trudno.
Przy uruchamianiu czasami coś hałasuje, terkoce pod maską - między rozrządem a tym czymś na zdjęciu.
Myślałem że coś z układem kierowniczym bo zaczęło się przy uruchomieniu, ale potem było słychać przy skręcaniu lewo-prawo.
https://zapodaj.net/plik-bfYfYxMEyG
1,5dci logan pickup, przebieg ponad 160 tys.
I drugie pytanie - pasek rozrządu jest dokładnie tej samej szerokości co koła od rozrządu?
Ostatnio zmieniony przez Nikita_Bennet 2024-10-06, 11:57, w całości zmieniany 2 razy
Byłem dziś w serwisie ze względu że na zimnym silniku słychać wycie jakby jechała za mną karetka pogotowia. Stwierdzili łożysko pompy wody. Dacia dostaje w serwisie do wymiany pompy której nie ma na stanie i nie wiadomo kiedy będzie
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 57 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2949 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2024-10-24, 20:26
W tym kraju nawet nie ma panewek korbowodowych do 1.5 dci. Musialek kupic w Polsce, wiec kup pompe z w znanym sklepie i im zawieź. Reno francja wycofala sie ze sprzedaży czeci zamiennych szczególnie osobom fizycznym. Idziesz po część a oni proponuja ci nowe auto. Masakra.
_________________ Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017 Pomógł: 52 razy Dołączył: 02 Mar 2019 Posty: 1768 Skąd: Radzionków
Wysłany: 2024-10-25, 09:20
shrek napisał/a:
W tym kraju nawet nie ma panewek korbowodowych do 1.5 dci. Musialek kupic w Polsce, wiec kup pompe z w znanym sklepie i im zawieź. Reno francja wycofala sie ze sprzedaży czeci zamiennych szczególnie osobom fizycznym. Idziesz po część a oni proponuja ci nowe auto. Masakra.
Co jest dosyć dosyć zabawne, bo magazyn centralny jest w Francji.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 57 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2949 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2024-10-25, 16:56
Możecie nie wiezyc, ale panewki i części takie jak turbo, egr, panewki, itp zamawiam u pana Maćka bo tu nikt nic ci nie sprzeda. Dalaczego? Odpowiedz : brak dostawców czesci.
Przykład:
Sterownik wentylatora chlodnicy.
Odpowiedz reno:
Panie my mamy problem z czesciami do nowych aut a pan chce czesc do auta, które ma 13 lat. Zapomnij
Jeszcze rok temu byla możliwość zakupienia czesci , a teraz juz nie. Jak kto nie wieży to nie ale mieszkam tu juz bardzo długo i piszę z doswiadczenia.
_________________ Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
Ostatnio zmieniony przez shrek 2024-10-25, 17:03, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 81 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3703 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-10-25, 17:33
Jeszcze lepiej jest w UK, elementy do Dacii dla ruchu lewostronnego jak np. reflektory w ogóle nie są dostępne i ludzie po pół roku nie mogą odebrać samochodów po stłuczkach.
Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018 Pomógł: 9 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 741 Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2024-11-07, 09:55
VIN:UU1USDVL544463895
napinacz paska alternatora: 950649 -> INA 534026910
koło alternatora: INA F557755 GERMANY 61F1218 04 -> INA 535010510
pasek: VKMV 6PL1199 -> INA FB 6PK1200
Dobrze kombinuję?
nr spisałem z tego co jest obecnie a podałem crossy firm INA bo to myślę zamówić tylko chce dobre numery wziąć. Czy może ktoś zweryfikować?
Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017 Pomógł: 52 razy Dołączył: 02 Mar 2019 Posty: 1768 Skąd: Radzionków
Wysłany: 2024-11-07, 14:44
Pasek - 6PK1199 117205191R
Napinacz 117501113R INA 534026910
Koło alternatora (Alternator 8200667608) INA 535010510
Także wygląda, że wszystko dobrze dobrane.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum