doleję trochę 98 (na pewno nie więcej niż 10l i raczej będę starał się trzymać w baku ok 15l).
Swoją drogą tak to można w przypadku nowego auta, ale przy nieco starszym ten kij będzie miał dwa -- oba obosieczne -- końce: może nie będzie jazdy na nieświeżym paliwie, ale za to ta niewielka ilość bełtającego się płynu będzie bardziej zasyfiona tym, co zawsze w baku zostaje i czego czasem nawet preparaty do wtrysków nie przetrawią.
Sęk w tym, że gaz jest tylko dla tych, którzy naprawdę dużo jeżdżą i nie boją się sporadycznego przełączenia na benzynę -- ale jak ktoś jeździ mało, powinien pozostać przy etylinie.
Coś zamieszałem przy wynikach z Drivvo a nie mogę już edytować wpisu :( aplikacja ma jakąś metodologię brania pod uwagę ile paliwa pozostało w zbiorniku (żeby odjąć ostatnie tankowanie a uwzględnić pokonany już dystans). Jak się wprost podzieli ilość już zatankowanego paliwa przez pokonany dystans to oczywiście nie wychodzi wynik spalania 9,3L/100km. Chciałem to skorygować we wspomnianym wpisie, niestety zrobiłem jeszcze gorszy misz-masz. Poniżej oryginalne dane które pokazuje aplikacja.
doleję trochę 98 (na pewno nie więcej niż 10l i raczej będę starał się trzymać w baku ok 15l).
Mit czy kit:
Miałem kiedyś Opla Kadeta z gazem i awarii uległa pompa paliwa. To nie było tak, że za niski stan benzyny był przez co uszkadzał pompę paliwa i trzeba było tankować tyle, żeby ona nie pracowała na sucho?
Zatankowane było 40 l benzyny, przejechany dystans od rezerwy do rezerwy to 803 km, wyliczone zużycie wyniosło ok. 4,98 l/100 km.
Jazda miejska ok. 60 %, jazda pozamiejska ok. 40 %.
Wskazanie komputera pokładowego średniego zużycia paliwa z całego dystansu wyniosło 4,7 l/100 km, średnia prędkość wyniosła 34,7 km/h.
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1255 Skąd: Kępno
Wysłany: 2024-10-09, 09:51
Podstawa ekonomicznego (niższego nie w R4) spalania w silnikach R3 to małe i średnie obciążenia. Duże obciążenie powoduje spalanie zdecydowanie większe, często wyższe niż w silnikach R4 o podobnej albo większej mocy - wydaje się że każdy kto świadomie eksploatuje samochód z takim silnikiem na takie spostrzeżenia.
Spalanie poniżej 5 w Sandero to przecież wyniki często z dumą uzyskiwany w hybrydach ;)
Trasa Trzebnica-Otyń-Trzebnica
Kilometrówka wg map google:
dojazd do S5 - 5,7 km
S5 - 17 km
A8 - 18 km
A4 - 65 km
S3 - 87 km
dojazd do cmentarza - 9 km
Trasa wg licznika - 394 km
ilość paliwa - 24,7 L (24,5 L wg dystrybutora)
średnia paliwa - 6,2 L/100 km
średnia prędkość - 93,5 km/h
Zatankowane było 40 l benzyny, przejechany dystans od rezerwy do rezerwy to 813 km, wyliczone zużycie wyniosło ok. 4,92 l/100 km.
Jazda miejska ok. 40 %, jazda pozamiejska ok. 60 %.
Wskazanie komputera pokładowego średniego zużycia paliwa z całego dystansu wyniosło 4,7 l/100 km, średnia prędkość wyniosła 38,8 km/h.
Korzystasz z systemu Start-Stop i podpowiedzi ekoniańki podczas zmiany biegów?
Jeśli chodzi o jazdę miejską to ile zimnych rozruchów przypada na 100 km w Twoim przypadku?
Obserwuję Twoje wyniki i czasem mam wrażenie, że mam inny samochód, bo o ile wyniki poniżej 5 l/100 km w trasie wiem jak osiągnąć (choć z klimatyzacją to raczej trudne), to po mieście ten samochód regularnie pali mi około 8 l/100 km, a zimą nawet 10. Pierwszy kilometr po zimnym rozruchu wychodzi praktycznie zawsze powyżej 13 l/100 km, a i tak kilkaset metrów mam zawsze z górki i tylko dwa skrzyżowania (znak stop, bez świateł).
Korzystasz z systemu Start-Stop i podpowiedzi ekoniańki podczas zmiany biegów?
Jeśli chodzi o jazdę miejską to ile zimnych rozruchów przypada na 100 km w Twoim przypadku?
Obserwuję Twoje wyniki i czasem mam wrażenie, że mam inny samochód, bo o ile wyniki poniżej 5 l/100 km w trasie wiem jak osiągnąć (choć z klimatyzacją to raczej trudne), to po mieście ten samochód regularnie pali mi około 8 l/100 km, a zimą nawet 10. Pierwszy kilometr po zimnym rozruchu wychodzi praktycznie zawsze powyżej 13 l/100 km, a i tak kilkaset metrów mam zawsze z górki i tylko dwa skrzyżowania (znak stop, bez świateł).
No właśnie ja też się dziwię jak to robicie że wasze auta tak mało palą. Mi w ruchu miejskim też spala 8l/100 km
Korzystasz z systemu Start-Stop i podpowiedzi ekoniańki podczas zmiany biegów?
Jeśli chodzi o jazdę miejską to ile zimnych rozruchów przypada na 100 km w Twoim przypadku?
Obserwuję Twoje wyniki i czasem mam wrażenie, że mam inny samochód, bo o ile wyniki poniżej 5 l/100 km w trasie wiem jak osiągnąć (choć z klimatyzacją to raczej trudne), to po mieście ten samochód regularnie pali mi około 8 l/100 km, a zimą nawet 10. Pierwszy kilometr po zimnym rozruchu wychodzi praktycznie zawsze powyżej 13 l/100 km, a i tak kilkaset metrów mam zawsze z górki i tylko dwa skrzyżowania (znak stop, bez świateł).
Z systemu Start-Stop jak i podpowiedzi ekoniańki podczas zmiany biegów nie korzystam.
Podczas jazdy miejskiej po rozruchu zimnego silnika staram się robić latem odcinki minimum 5-6 km, natomiast zimą jest to 8-10 km, sporadycznie mogą się oczywiście trafić odcinki znacznie krótsze, ale należy to do rzadkości. Jako osoba nie pracująca (emeryt) mam czas na takie zabawy, jest to podyktowane tym, że zależy mi możliwie jak najdłużej zachować silnik w miarę bardzo dobrej kondycji. Chciałbym aby ten mój dziadkowóz posłużył mi jeszcze te 10-15 lat.
Mój styl jazdy należy zaliczyć do spokojnego, ale spod świateł to raczej staram się ruszać dosyć dynamicznie, aby innych kierowców nie irytować moją "emerycką jazdą", genaralnie staram się jeździć w miarę możliwości płynnie i wykorzystuję też hamowanie silnikiem przy dojeżdżaniu do skrzyżowań czy świateł.
Staram się jeździć przepisowo i stosować się do wszelkich ograniczeń prędkości, co czasem potrafi też i mnie niestety trochę wkurzać, ale trzeba się do tych znaków stosować.
Ostatnio zmieniony przez michal22 2024-11-05, 19:21, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1255 Skąd: Kępno
Wysłany: 2024-11-05, 19:30
velomar, myślę że coś można jeszcze zrobić z z tym spalaniem w mieście. Nie jeździłem tym samochodem ale to wolnossący zielnik - generalnie wiadomo że mnieh dynamiczny,ale nie przelewający tak jak turbo przy nieracjonalnym wciśnięciu gazu.
A mój captur 1.2 tce z edc, który nie należy do ekonomicznych, jeżdżąc tylko po mieście, często po zimnym starcie na dystansie poniżej 1km (średnia prędkość z przeszło 4000km to 26km/h) ma wg komputera spalanie 7.3/100
Wskaźnik Eco jazdy łącznie:95pkt, przyspieszanie i przewidywanie: 100/100
Jest, zanim ją i żonka mniej się staraliśmy spalał w takich warunkach około 10/100 - czyli udało się ograniczyć spalanie o ok 27%. Jeśli Ci ,zależy warto prześledzić co pokazuje chwilowe spalanie, jeśli nie zależy to olać i jeździć tak jak wygodnie ;)
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 115 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3834 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-11-05, 19:50
Marcyś napisał/a:
No właśnie ja też się dziwię jak to robicie że wasze auta tak mało palą. Mi w ruchu miejskim też spala 8l/100 km
Pomiędzy 6,2 a 6,4 l/100km to jest moje jazda w mieście. Przy czym jakoś męczaco w korkach nie stoję, ale jednak czasami stoję...
Więcej zużywam jak się wypuszczę na S-kę czy autostradę- wtedy to i pod 7,8/100 potrafi wyskoczyć
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2024-11-05, 19:50, w całości zmieniany 1 raz
Jeśli Ci ,zależy warto prześledzić co pokazuje chwilowe spalanie, jeśli nie zależy to olać i jeździć tak jak wygodnie ;)
_________________
Już kiedyś pisałem, że dla mnie wskaźnik chwilowego spalania jest bezużyteczny. Jego wskazania zmieniają się o zbyt duże wartości nawet po minimalnej zmianie położenia pedału gazu. Moim zdaniem wynika to ze zbyt małej precyzji działania elektronicznej przepustnicy (lub szerzej, z komputerowego zarządzania jej działaniem). Po prostu nie da się tak dobrać położenia pedału gazu, by samochód w niezmiennych warunkach (które i tak trudno znaleźć, jeśli chodzi o nachylenie drogi i wiatr) utrzymywał stałą prędkość. Po prostu albo przyspiesza, albo zwalnia, niezależnie jak bardzo byś się starał manipulować gazem. Dla mnie większy sens miałoby już wskazanie średniego spalania z kilku ostatnich sekund, albo po prostu drugi podlicznik średniego spalania. Wtedy np. wiedziałbym czy lepiej jechać ze stałą prędkością 60 km/h na piątce czy na czwórce.
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1255 Skąd: Kępno
Wysłany: 2024-11-05, 21:51
Nie jeździłem sandero 1.0sce więc nie będę się wymądrzał :)
Ale we wszystkich samochodach którymi jeździłem dłużej, to spalanie chwilowe pozwoliło mi wyczuć jak operować gazem, jakie zakresy obrotów są dla konkretnego obciążenia optymalne, kiedy ciśniecie gazu ma sens a kiedy lepsze jest tylko jego muskanie, czy wreszcie kiedy warto jechać na wyższym a kiedy na niższym biegu. Dlatego tak zaproponowałem :)
_________________ pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2024-11-05, 21:52, w całości zmieniany 1 raz
Zapomniałem jeszcze dodać, że wskazanie chwilowego spalania w Sandero jest dostępne dopiero powyżej pewnej prędkości, nie pamiętam już jakiej. Pewnie chodziło o to, żeby klient nie widział wartości np. 40 l/100 km gdy rusza dynamicznie na jedynce ze skrzyżowania.
Spalanie chwilowe jest wyświetlane na komputerze pokładowym dopiero od prędkości 30 km/h, na apce Olivia Drive to potrafiło przy ruszaniu pokazać w okolicach. 25-30 l/100km
Ostatnio zmieniony przez michal22 2024-11-05, 22:16, w całości zmieniany 1 raz
Zatankowane było 40 l benzyny, przejechany dystans od rezerwy do rezerwy to 813 km, wyliczone zużycie wyniosło ok. 4,92 l/100 km.
Jazda miejska ok. 40 %, jazda pozamiejska ok. 60 %.
Wskazanie komputera pokładowego średniego zużycia paliwa z całego dystansu wyniosło 4,7 l/100 km, średnia prędkość wyniosła 38,8 km/h.
nie wierzę. Nie nazywam Cię kłamcą, ale albo masz diesla albo wyssałeś wyniki z palca albo połowę przejechałeś na holu. 813 do rezerwy, czyli mogłeś jeszcze ok 80 km przejechać - 900 km na zbiorniku benzyny ? to jak wynik jak przy delikatnej jeździe 1,9 TDI :D
pokaż zdjęcia ?
no panowie, nie dam wiary w takie cuda... w mojej dacii mam gaz. na gazie spalanie przy spokojnej ( czyt. zgodnej z przepisami 50/90 z zastosowaniem w dużej części tempomatu ) jeździe w cyklu mieszanym nie zejdziesz poniżej 7l/100km - na benzynie 6,4l/100km - pokażcie proszę na filmiku średnie spalanie poniżej 5l/100km - najlepiej takie, gdzie widać jak zmieniacie z przebiegu na średnie spalanie i widać ile zostało paliwa w baku. Inaczej to dla mnie troling i tyle. Producent podaje WLTP na poziomie 5,5l/100km a wam wychodzi 20% mniej ? producent zawsze podaje najniższe jakie się udało osiągnąć w testach. No przesadziliście z tym spalaniem
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1255 Skąd: Kępno
Wysłany: 2024-11-06, 12:02
Ja biorę pod uwagę spalanie z dystrybutora a nie ze wskazań komputera - długi czas księgowałem wszystkie wydatki: https://www.motostat.pl/vehicle-stats/101569
tam są moje chyba 2 wyniki na Pb poniżej 5 L na całym baku. Chcesz to wierz, nie chcesz ? Twoja sprawa.
Mój samochód ma widać inaczej zestrojoną instalację, bo kiedy na LPG mam średnie 6-6.5 to na Pb 4.5 - różnica zazwyczaj jest na poziomie 25-35% więcej LPG niż Pb.
Obecnie samochód spala np LPG ok 6.3-6.5, w ciepłe dni jesieni i w lecie było 5.5-6LPG. Szczytowe z jazdy mieszanej to 5.3/100 LPG z tankowania.
Opony oryginalne Conti i zimowe Semperit - obecnie może być zmiana bo są GY całoroczne.
Klima okazjonalnie - nie lubię, więc częściej w zimie i jesienią żeby szyb odparować.
_________________ pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2024-11-06, 12:05, w całości zmieniany 2 razy
wrosiak
Mamy zupełnie inne silniki.
Nie musisz mi wierzyć, jakie rzeczywiste zużycie paliwa tutaj na forum podaję.
Dla mnie najważniejsze jest to, że mogę się cieszyć i mieć ogromnego banana na twarzy, że auto mi tak mało pali i mogę w tym momencie na pokonanie danego dystansu wydawać mniej kasy, a oto głównie chyba chodzi.
Ostatnio zmieniony przez michal22 2024-11-06, 20:01, w całości zmieniany 3 razy
no panowie, nie dam wiary w takie cuda... w mojej dacii mam gaz. na gazie spalanie przy spokojnej ( czyt. zgodnej z przepisami 50/90 z zastosowaniem w dużej części tempomatu ) jeździe w cyklu mieszanym nie zejdziesz poniżej 7l/100km - na benzynie 6,4l/100km - pokażcie proszę na filmiku średnie spalanie poniżej 5l/100km - najlepiej takie, gdzie widać jak zmieniacie z przebiegu na średnie spalanie i widać ile zostało paliwa w baku. Inaczej to dla mnie troling i tyle. Producent podaje WLTP na poziomie 5,5l/100km a wam wychodzi 20% mniej ? producent zawsze podaje najniższe jakie się udało osiągnąć w testach. No przesadziliście z tym spalaniem
Jesteś człowiekiem malej wiary Ja mam latem powtarzalne wyniki na poziomie 6,5 litra gazu.
Zimą bez problemu schodzę poniżej 7 litrów. Nie osiągam takich wyników jak r70 tylko ze względów technicznych. U mnie klima chodzi non-stop, a start-stop wyłączam zawsze. No i r70 jeździ na 0W20, a ja na 5W30.
Wszystko pewno rozbija się o miejsce gdzie się przeważnie jeździ (procent miasta do pozamiasta, intensywność ruchu itp.). Ja mam akurat w miarę spoko warunki i z 60kkm (spisuję wszystko od początku) średnia na gazie mi wychodzi 6,8l/100km. W tym było trochę autostrad które sporo zawyżają. Oczywiście liczone z dystrybutora - komputer Dacii zawyża mi o około 0,3l.
Na benzynie jeżdżę prawie wcale. Kiedyś po zatankowaniu, na ciepłym silniku, po skasowaniu na końcu jazdy po około 20km pokazał mi średnią trochę ponad 5l (ale to jak widać wynik trochę mało miarodajny :))
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum