Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2014-06-10, 12:53
Wymiana paska rozrządu (i pompy wody)
Autor Wiadomość
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V
Rocznik: 2020 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1211
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2024-11-23, 17:06   

Mam takie pytanie.
W lutym 2025 będę miał ostatni przegląd gwarancyjny w ASO.
Z rozpiski wychodzi, że mam mieć wymianę płynu chłodniczego.

1/ Czy jeśli sprawdzam tym specjalnym miernikiem do płynu i jest wszystko z nim OK (czyli temperatury zamarzania i wrzenia w normie), to czy jest sens wymieniać?
2/ Jeśli byłaby wymiana to zastanawiam się nad wymianą przy okazji pompy "wody" tylko, teraz pytanie do znawców tematu: ile takie oryginalne pompy wytrzymują? Bo aktualnie jak pisałem auto ma 5 lat i 45.000 przebiegu. Czy wymiana ma sens, czy poczekać jeszcze do większego przebiegu? A jeśli tak to z Waszego doświadczenia przy jakim przebiegu wymiana pompy?
_________________
http://www.daciaklub.pl/f...=7001&start=100

http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=18768
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3837
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-11-24, 00:22   

Prewencyjna wymiana pompy przy 45 tys. km? Bez jaj... Jak już musisz wymieniać bez przyczyny, to przemnóż ten przebieg chociaż x3... Fabryczne pompy zawsze mają większą trwałość od wymienianych, nawet gdy wymieniamy na oryginał. Takie cuda.
Wymieniaj płyn zgodnie z harmonogramem i tyle.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2024-11-24, 00:39, w całości zmieniany 2 razy  
 
dudu$ 



Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1926
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2024-11-24, 10:59   

keikan napisał/a:
Mam takie pytanie.
W lutym 2025 będę miał ostatni przegląd gwarancyjny w ASO.
Z rozpiski wychodzi, że mam mieć wymianę płynu chłodniczego.

1/ Czy jeśli sprawdzam tym specjalnym miernikiem do płynu i jest wszystko z nim OK (czyli temperatury zamarzania i wrzenia w normie), to czy jest sens wymieniać?
2/ Jeśli byłaby wymiana to zastanawiam się nad wymianą przy okazji pompy "wody" tylko, teraz pytanie do znawców tematu: ile takie oryginalne pompy wytrzymują? Bo aktualnie jak pisałem auto ma 5 lat i 45.000 przebiegu. Czy wymiana ma sens, czy poczekać jeszcze do większego przebiegu? A jeśli tak to z Waszego doświadczenia przy jakim przebiegu wymiana pompy?


Jestem identycznego zdania jak kolega Dymek. Pompy wody bym nie ruszał, elementy montowane w fabryce mają większą wytrzymałość niż te same oryginalne części dostępne w hurtowniach. Co do płynu to bym go wymienił, najlepiej kup sam oryginalny płyn i daj go ASO aby go wymienili. Jeżeli chcesz coś więcej zrobić przy aucie, to zleciłbym wymianę paska osprzętu, producent według harmonogramu zaleca wymianę co 6 lat więc musiałbyś robić to za rok a tak to będziesz maił spokój na kilka lat.
 
sobol1976 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: TCe100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 774
Skąd: Poznań
Wysłany: 2024-11-24, 11:15   

keikan napisał/a:
Mam takie pytanie.
Bo aktualnie jak pisałem auto ma 5 lat i 45.000 przebiegu. Czy wymiana ma sens, czy poczekać jeszcze do większego przebiegu?


Zgadzam się z przedmówcami. Biorąc pod uwagę, że interwały wymian wg. harmonogramu producenta są zazwyczaj mocno wydłużone, to nie zastanawiałbym się nad wymianą płynu. Nawet jeśli pokazuje prawidłowe parametry miernikiem. Mimo wszystko 5 lat to już długo - płyn się jednak starzeje i traci pewne parametry ochronne. O pompie zapomnij - przy twoim rocznym przebiegu pochodzi jeszcze przynajmniej kolejne 5 lat - jeśli płyn będzie świeży.
 
Osa_Sandero 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1,0 + LPG
Rocznik: 2021
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Gru 2021
Posty: 87
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Wysłany: 2024-11-24, 12:53   

Dymek napisał/a:
Prewencyjna wymiana pompy przy 45 tys. km? Bez jaj... Jak już musisz wymieniać bez przyczyny, to przemnóż ten przebieg chociaż x3... Fabryczne pompy zawsze mają większą trwałość od wymienianych, nawet gdy wymieniamy na oryginał. Takie cuda.
Wymieniaj płyn zgodnie z harmonogramem i tyle.


Mi akurat padła fabryczna pompa wody około 60tyś (niecałe 3 lata). Niby inny silnik - 1.0TCE, ale jak nie jest to duża kwota to ja bym się zastanowił. Pompa zaczęła piszczeć niemiłosiernie i zanim dotarłem do serwisu rozszczelniła się i zwiał cały płyn.
 
dudu$ 



Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1926
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2024-11-24, 13:12   

Osa_Sandero napisał/a:
Dymek napisał/a:
Prewencyjna wymiana pompy przy 45 tys. km? Bez jaj... Jak już musisz wymieniać bez przyczyny, to przemnóż ten przebieg chociaż x3... Fabryczne pompy zawsze mają większą trwałość od wymienianych, nawet gdy wymieniamy na oryginał. Takie cuda.
Wymieniaj płyn zgodnie z harmonogramem i tyle.


Mi akurat padła fabryczna pompa wody około 60tyś (niecałe 3 lata). Niby inny silnik - 1.0TCE, ale jak nie jest to duża kwota to ja bym się zastanowił. Pompa zaczęła piszczeć niemiłosiernie i zanim dotarłem do serwisu rozszczelniła się i zwiał cały płyn.


po prostu zdarzyła się Tobie pompa wody z wada fabryczną i tyle. Niespełna rok temu u znajomej w aucie ( renault clio II 1.2 16v D4F) wymienialiśmy ze znajomymi silnik. W oryginalnym silniku jak i u dwóch dawców rozrządy były wymieniane i miały przejechane 25-30tyś. km. Nie były to najtańsze rozrządy, jeden z silników miał SKF a pozostałe były wyższej półki i w każdym cos już było zużyte, jak nie cieknąca pompa wody ( SKF), to uszkodzony napinacz, dlatego też nie zawsze to co nowe jest lepsze, szczególnie że w dzisiejszych czasach części zamienne są fatalnej jakości o czym sam się nie raz przekonałem. W mojej prawie 25 letniej Toyocie na początku 2023 do wymiany miałem amortyzator i zaciski do regeneracji, postanowiłem, że zrobię całe nowe heble ( tarcze, klocki, zaciski i przewody gumowe) oraz cały nowy przedni zawias ( amortyzatory, odboje, osłony, poduszki, wahacze, sworznie, końcówki, łączniki, gumy stabilizatora itp.) i już doszedłem do wniosku, że oryginalne 22 letnie elementy z przebiegiem 125tyś. km były lepszej jakości niż nowe zamienniki dobrych firm. Po przebiegu 10 tyś. km padły mi łączniki stabilizatora ( FEBI - dziadostwo) a po kolejnych 5 tys.. km sworzeń wahacza TRW.
 
Marcyś 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9 Tce
Rocznik: Xll 2019
Wersja: Techroad
Dołączył: 13 Kwi 2024
Posty: 97
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2024-11-24, 13:24   

Raczej z tą fabryczną wadą może być więcej. Mi po 38 tys km też padła pompa. Efekt był taki jak by zamną jechała karetka pogotowia. Diagnoza w serwisie łożysko pompy wody. Auto na gwarancji zamiennik nie wchodzi w grę. Oryginał z Francji. Czekałem 12 dni na wymianę. Serwis stwierdził że te pompy są wadliwe bo dużo jest awarii. Teraz mam wymianę przekładni kierowniczej i poduszki silnika tej przy zbiorniku wyrównawczym. Całe szczęście że jeszcze na gwarancji
Ostatnio zmieniony przez Marcyś 2024-11-24, 13:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
Nikita_Bennet 


Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 741
Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2024-11-24, 15:16   

dudu$ napisał/a:
.....szczególnie że w dzisiejszych czasach części zamienne są fatalnej jakości o czym sam się nie raz przekonałem...

zobacz na jakich łożyskach robi INA. Sam się zdziwiłem że to jakieś tanie, ale potem zrozumiałem jak tam może być chińskie łożysko. Znajomemu w Volvo (takim do wyjazdu "do kościoła" po 20 tys poszedł pasek rozrządu - naprawa bardzo droga bo głowica poszła). W sumie minął prawie rok więc warsztat umywa ręce a robione na zestawach INA bo myślał że są dobre.
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3837
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-11-24, 21:58   

Osa_Sandero napisał/a:
Mi akurat padła fabryczna pompa wody około 60tyś (niecałe 3 lata). Niby inny silnik - 1.0TCE....
Łożyska łożyskami, ale pompa w TCe1,0 a pompa w TCe0,9 to dwie zupełnie różne części. Poza zupełnie innym kształtem, pompa w TCe1,0 posiada łopatki z tworzywa sztucznego a te już mają opisane przypadki "rozpuszczania się" w niewłaściwym płynie chłodniczym.
 
grapess 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 + LPG
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 03 Kwi 2014
Posty: 745
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2024-11-29, 16:18   

Hej,
Ile teraz kosztuje wymiana rozrządu? Lodgy 1.6 MPI?? Pytam się bo chyba przegapiłem temat i mam już 160 na liczniku a poprzednio był przy 75 tyś wymieniany.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 81 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3704
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-11-30, 15:41   

Pewnie minimum 500 PLN za samą robociznę. Do tego drugie tyle za części i płyn.
 
grapess 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 + LPG
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 03 Kwi 2014
Posty: 745
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2024-12-03, 11:27   

Dzięki Drozda,
Na ciebie zawsze można liczyć.

Drugie pytanie, ile można przekroczyć termin wymiany paska?
Jakoś mi się trochę zapomniało i jak teraz się obudziłem to okazuje się że mam juz trochę ( trochę więcej niż trochę ) km więcej niż zalecane 80 tyś o ostatniej wymiany.
Kiedy strzelają paski? Da się dociągnąć do 100tyś?
Mechanik, u którego serwisuję samochód twierdzi, że powinien wytrzymać. ale
użył słowa powinien.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 81 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3704
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-12-03, 12:11   

Dać się da, te same silniki miały w renault interwał 90 tysięcy, bardziej wiek się liczy więc jeśli mieścisz się w tych zalecanych 6 latach od wymiany to nie martwił bym się zbytnio. Możesz dla świętego spokoju spróbować ocenić stan paska z zewnątrz , jak nie ma spękań , nie jest zabrudzony olejem to da radę.
 
malygabrys 



Marka: Dacia, Dacia
Model: Duster 4*2, MCV
Silnik: 1,6 16V + LPG BRC, 1,6 MPI+LPG BRC
Rocznik: 2011 , 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 540
Skąd: Jastrowie
Wysłany: 2024-12-03, 12:48   

Wg mnie nie czekaj - ja przekroczyłem przebieg o jakieś 10-15 tys. km (ponad 90) i skończyło się rozbieraniem silnika - wypadły 3 zęby. Koszt był jakieś 2,5tyś. pln 4 lata temu.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 81 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3704
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-12-03, 13:09   

Pytanie ile lat miał ten pasek .....
 
malygabrys 



Marka: Dacia, Dacia
Model: Duster 4*2, MCV
Silnik: 1,6 16V + LPG BRC, 1,6 MPI+LPG BRC
Rocznik: 2011 , 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 540
Skąd: Jastrowie
Wysłany: 2024-12-03, 14:03   

4 - 5 lat, bo to była 2 wymiana u mnie, a teraz jest już po 3 (teraz już ma 333500km)
 
grapess 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 + LPG
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 03 Kwi 2014
Posty: 745
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2024-12-04, 09:57   

Pierwszą wymianę zrobiłem przy 75 tysiącach.
Teraz mam 167 i dopiero się zorientowałem, że przecież kiedyś trzeba ten pasek wymienić.
Na razie auto stoi i czeka na termin u mechanika.

A jak samemu stwierdzić czy pasek jest w dobrym stanie? Widać go po otworzeniu klapy czy trzeba coś rozbierać???

Pozdrawiam
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 81 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3704
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-12-04, 10:01   

Nie widać ale jeśli to nie 10 letni pasek to raczej wszystko z nim w porządku.
 
grapess 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 + LPG
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 03 Kwi 2014
Posty: 745
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2024-12-10, 12:39   

Zobaczymy, poproszę mechanika aby oddał mi części
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne