czy ktoś z Was ma pomysł na estetyczne dorobienie termometru temperatury silnika? Dość fajnie mi się udało dorobić woltomierz akumulatora, ale nie mam pomysłu na telperaturę silnika.
Jedna sprawa gdzie znaleźć miejsce na kokpicie a druga to gdzie zamontować czujnik - czy jest jakieś fajne miejsce żeby poprostu wkręcić czujnik w blok silnika?
termometr mam tak (nie trybi mi link do foty, może uda mi się to zrobić):
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1938 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2024-11-24, 13:22
Najprościej? Kup sobie interfejs OBD np Icar PRO i ściągnij na telefon aplikację Torque. Będziesz miał wtedy dostęp do wszystkich potrzebnych parametrów takich jak ładowanie, temperatura silnika ( płynu chłodzącego), czy temperatura oleju. Łatwo, szybko bez zbędnego dokładania jakich kol wiek czujników, wyświetlaczy i wiązek a interfejs zawsze przyda się do każdego kolejnego auta, a prawda jest taka, że i tak nie będziesz na to non - stop patrzył, tylko raz na jakiś czas gdy zacznie się zima lub lato.
Ostatnio zmieniony przez dudu$ 2024-11-24, 13:24, w całości zmieniany 1 raz
Marka: brak
Model: brak
Silnik: brak
Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 46 Skąd: Koszalin
Wysłany: 2024-11-24, 14:03
mam obd2, ale nie o to mi chodzi.
chcę normalny termometr, wsiadam i widzę. (tak, yanosika tez mam fizycznego).
narazie mam pomysl zeby wyciąć kwadrat powyżej woltomierza i dorobić kolejny kwadrat. nie wiem czy mi się uda to zrobić ładnie, zobaczymy.
Jeśli chodzi o obd2 to myślałem o tym bardzo i gdybym znalazł coś z ładnym wyświetlaczem (najchętniej oledem) to by to wchodziło w rachubę, ale narazie jedyne co znalazłem to za jakis 700zł na all.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 115 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3854 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-11-24, 22:12
kkkamil napisał/a:
mam obd2, ale nie o to mi chodzi.
chcę normalny termometr, wsiadam i widzę.
Ten woltomierz, co wstawiłeś wyszedł bardzo fajnie- szkoda, że nie może pełnić jednocześnie dwóch funkcji- na zmianę pokazywać też temperatury silnika (np. innym kolorem cyfr) 😉
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2024-11-24, 22:16, w całości zmieniany 2 razy
Marka: brak
Model: brak
Silnik: brak
Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 46 Skąd: Koszalin
Wysłany: 2024-12-10, 13:22
mam 2 pomysły na miejsce na wyświetlacze, ale gdzie w silniku dać czujnik temperatury? jest jakieś dobre miejsce na wkręcenie? czy do węża przyłapac i mierzyć temperaturę płynu?
Marka: brak
Model: brak
Silnik: brak
Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 46 Skąd: Koszalin
Wysłany: 2024-12-10, 18:10
Nie za dobry jestem z hydrauliki silnika 😁 obieg do chłodnicy jest otwarty od razu? czy dopiero jak silnik się trochę nagrzeje?
a druga sprawa jak nagrzewa się blok silnika? w miarę równomiernie? jako człowiek od elektryki wyobrażam sobie go jako duży radiator więc z grubsza powinien mieć równą temperaturę na całej powierzchni?
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1938 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2024-12-10, 19:38
Jeżeli mierzyć temperaturę płynu to zastanawiam się czy nie dało by rady zastosować czujnika temperatury z instalacji gazowej montowanej na przewodzie układu chłodzenia lub wykorzystać podobne rozwiązanie. Patrząc na szybko w google jest trochę tego typu rozwiązań
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 25 razy Dołączył: 26 Sty 2018 Posty: 934 Skąd: EL
Wysłany: 2024-12-10, 19:50
Kiedyś mierzyłem multimetrem temperaturę obudowy silnika 1.0 SCe. Najwyższą 140C uzyskalem z tyłu, nad sondą lambda. Nie zastanawiałem się jak w silniku przeplywają różne ciecze - benzyna, olej, plyn chłodzący. Teraz z ciekawosci sprawdzę.
Jeżeli mierzyć temperaturę płynu to zastanawiam się czy nie dało by rady zastosować czujnika temperatury z instalacji gazowej montowanej na przewodzie układu chłodzenia lub wykorzystać podobne rozwiązanie. Patrząc na szybko w google jest trochę tego typu rozwiązań
Ja kiedyś próbowałem wpiąć się w czujnik temperatury z instalacji LPG, to coś się porobiło i pokazywało 100 stopni zaraz po odpaleniu silnika.
Marka: brak
Model: brak
Silnik: brak
Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 46 Skąd: Koszalin
Wysłany: 2024-12-13, 18:04
nie jest to chyba najlepsze miejsce bo po chwili postoju mam 25, odpalam i w czasie jazdy temperatura spada, np do 15. potem jak wysiądę na 30min i wrócę to znów 25. Jutro poszukam innego miejsca, przewód mam długi więc sięgnę wszędzie.
Marka: brak
Model: brak
Silnik: brak
Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 46 Skąd: Koszalin
Wysłany: 2024-12-14, 09:03
nie mogę edytować postu niestety więc:
-2 stopnie na zewnątrz, temp początkowa wskazania -0.5
po 1.5km światła, temperatura 1.5 stopnia i w minutę czekania na zielone doszła do 2.5, później jazda, drugie światła i krótki postój po 2.5km, temperatura około 20 stopni na początku postoju, a potem znów światła za chwilę i tam już podchodziło pod 30. później L..l (dziś promocja na piwo), po szybkich zakupach wskazanie 40 stopni. ale po ruszeniu spada do jakiś 35 stopni.
tak wyglądała dzisiejsza przejażdżka, na wskaźniku na desce temperatura około 1/4 skali. Więc chyba podobnie. Na gaz przyłączył się przy temperaturze poniżej 20 stopni.
to wiarygodne wskazania czy szukać innego miejsca?
zaraz po ruszeniu temperatura spada - pewnie woda zaczyna krążyć i się chłodzi. Pewnie jak ym mierzył na bloku silnika to nie było by aż takich wahań.
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1938 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2024-12-14, 21:58
keisyzrk napisał/a:
Raczej słabo miarodajne.. temperatura oleju i płynu chłodniczego to ok 90-100 stopni..
Na pewno nie w 0,9Tce wiec podejrzewam, że w 1.0Tce będzie podobnie. W moim loganie 0,9Tce przy dzisiejszych temperaturach silnik nagrzewa się do maksymalnie 81 stopni C a olej o jest chłodniejszy o kilka stopni i jego temperatura to jakieś 75 stopni C. Myślę, że odczyty kolegi są w miarę prawidłowe i za dużych przekłamań nie ma . Aby się o tym przekłamać wystarczy podłączyć interfejs BT pod obdII i w aplikacji na telefon i podczas jednej trasy, porównać temperatury z dołożonego wyświetlacza z temperaturami z aplikacji.
Jeśli chodzi o wodę, to nie prosciej wziąć sygnał z orginalnego czujnika, zamontowanego na silniku?
A to jest podwójny czujnik z jednym obwodem wolnym? Przecież jak się wepniesz w czujnik pracujący dla komputera silnika, to zakłócisz działanie komputera.
i znalazłem miejsce dla niego, wkręciłem i jest spoko. to znaczy nie twierdzę że idealnie wskazuje, ale przynajmniej jest mierzona temperatura nieco wewnątrz i powietrze opływające silnik w czasie jazdy nie przekłamuje wyników.
Kilka czy kilkanaście km dziś zrobiłem po mieście z przerwami nagrzało czujnik do 60 stopni i myślę że to może być prawda.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum