Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2020-03-11, 14:50
niebiesko-bialy dym po odpaleniu zimnego silnika dci
Autor Wiadomość
aaryt 



Marka: Dacia
Model: Logan Lauréate
Silnik: 1.5 dci
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 64
Skąd: gdzies w FR
Wysłany: 2008-10-13, 12:36   niebiesko-bialy dym po odpaleniu zimnego silnika dci

Hej,

Nie tak dawno opisywalem przypadlosc mojego Daciuna (http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?p=17958), a tu juz jest nowa...

Od czasu zmiany software'u (choc nie od razu to zauwazylem, minal moze z tydzien) po odpaleniu zimnego silnika leca kleby bialo-niebieskiego dymu. Czasami telepie silnikiem i calym samochodem. Po kilku chwilach (silnik juz cieplejszy) objawy znikaja. Smierdzi spalonym olejem. Co nalezy wymienic/sprawdzic?

Martwie sie, bo zbliza sie koniec gwarancji, a i termin calkowitego wykupu. A tu mi moja lepsza polowa prawi, ze ona nie chce samochodu na pol zepsutego. Czy moze to byc konsekwencja zainstalowania nieszczelnego filtru paliwa (prawdopodobnie ssal troche powietrza, przetoczylem sie na nim ok. 1000km...)? Co jeszcze moglo sie po drodze od tego filtra zepsuc?

Nadmienie, ze samochod wlasnie dobija do 2 roku uzytkowania. Przebig: 42000 km. Uzytkowanie (przez ostatni miesiac): wylacznie weekend trasa 200km i drugie tyle z powrotem.
_________________
Logan 1.5 dCi '06 Lauréat
Przebieg: 298kkm
 
Lupo 


Marka: Renault
Model: Thalia
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2005
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 175
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-10-13, 14:19   

A nie przegrzal sie kiedys? Jak poziom oleju i plynu chlodniczego? Nie trzeba dolewac?
_________________
Always look on the bright side of your life.
 
aaryt 



Marka: Dacia
Model: Logan Lauréate
Silnik: 1.5 dci
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 64
Skąd: gdzies w FR
Wysłany: 2008-10-13, 14:22   

Raczej sie nie przegrzal... Zawsze max byly 4 kreski, a kontrolka srodkowa sie nie zapalila.

Plyny sa ok, 2000 km temu przeszedl kontrole (zmiana oleju - poziom ok, plyn chlodniczy dzis patrzylem - tez jest ok, ale nie wiem czy ubywa czy nie, bo nie pamietam stanu poprzedniego).
_________________
Logan 1.5 dCi '06 Lauréat
Przebieg: 298kkm
 
mter 



Marka: Renault
Model: Clio Grandtour
Silnik: 1.2 75 KM (D4F)
Rocznik: 2010
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 174
Skąd: Lubin
Wysłany: 2008-10-13, 14:40   

Kolor dymu prawdę Ci powie.....

http://moto.onet.pl/1495070,2244,artykul.html
_________________
13.10.2010 Clio Grandtour - przebieg 82 tyś.
 
aaryt 



Marka: Dacia
Model: Logan Lauréate
Silnik: 1.5 dci
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 64
Skąd: gdzies w FR
Wysłany: 2008-10-13, 14:47   

No tak... czyli wkrotce moge sie spodziewac awarii silnika. A wizyte umowili mi na przyszly poniedzialek, a tu w weekend znowu 400 km do przejechania...
_________________
Logan 1.5 dCi '06 Lauréat
Przebieg: 298kkm
 
mter 



Marka: Renault
Model: Clio Grandtour
Silnik: 1.2 75 KM (D4F)
Rocznik: 2010
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 174
Skąd: Lubin
Wysłany: 2008-10-13, 14:56   

W sumie to jak to przeczytałem, to odniosłem wrażenie że przyczyną tego może być cokolwiek. Jedyne co jest pewne to że spala się olej w małej ilości tlenu, a co jest przyczyną to już chyba trzeba ASO atakować. Z tego co zrozumiałem to jest na gwarancji, więc niech naprawiają.... szkodniki.
_________________
13.10.2010 Clio Grandtour - przebieg 82 tyś.
 
aaryt 



Marka: Dacia
Model: Logan Lauréate
Silnik: 1.5 dci
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 64
Skąd: gdzies w FR
Wysłany: 2008-10-13, 15:02   

jade z nim jutro z ranca, bo z tego co poczytalem to tylko wiem, ze wiecej bobu sobie moge narobic jak bede nim dalej jezdzic.

Ciekawi mnie te czesc: "W silnikach wysokoprężnych awaria może leżeć także po stronie pompy olejowej lub też źle ustawionego kąta wtrysku."
Byc moze zmienili ten kat przy ostatnim update'cie oprogramowania. Bo w sumie sami nie do konca wiedzieli co sie dzieje... I z tego co slysze, to nadal nie wiedza.
_________________
Logan 1.5 dCi '06 Lauréat
Przebieg: 298kkm
 
waski 


Marka: Dacia
Model: Logan - Laureate
Silnik: 1.4
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Paź 2007
Posty: 486
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2008-10-13, 16:51   

"Panie nasz mechanik ma dziesięcioletnie doświadczenie", tak ostatnio usłszałem jak byłem w serwisie.
A jak okazuje się jest to banda niewykwalifikowanych patałachów, którzy nie godni są, nosić miano mechanika ASO.
Jakby tak zebrać wszystkich, mechaniorów, z całej Polski z danej marki, to na koniec wyłowiłoby się niewielką grupę naprawdę fachowców, reszta odpadłaby z kretesem na samym starcie.
A tak odnośnie tematu, to przykro mi jak czytam, jak ktoś ma takie powarzne kłopoty, mam nadzieję, że wreszcie trafi się jakiś fachman, który naprawi twoje auto do porządku.
Teraz widzę, ze moje łożysko oporowe, które tylko klekocze, jest niczym w porównaniu z twoimi kłopotami, bo w końcu silnik, to jest najważniejsza część każdego samochodu, bez niego, zostaje tylko kawał, blaszanki, który po latach stanie się kupą rdzy :cry: .
 
mter 



Marka: Renault
Model: Clio Grandtour
Silnik: 1.2 75 KM (D4F)
Rocznik: 2010
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 174
Skąd: Lubin
Wysłany: 2008-10-13, 19:35   

waski, przestań już bo mi się łza w oku zakręciła.... :-(
_________________
13.10.2010 Clio Grandtour - przebieg 82 tyś.
 
Gregosa 



Marka: dacia
Model: logan MCV
Silnik: dCi
Rocznik: '07
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 243
Skąd: ...
Wysłany: 2008-10-13, 20:25   

waski napisał/a:
silnik...bez niego, zostaje tylko kawał, blaszanki, który po latach stanie się kupą rdzy :cry: .

amen 8-)
_________________
Gregosa
---------
MCV dCi lauréate | 63k+ km
 
Andrzej 



Marka: Dacia Logan
Model: MCV 7os.
Silnik: dci 85
Rocznik: 11.2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 556
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-10-13, 20:26   

A może to awaria świecy żarowej? Dlatego jak jest zimny to telepie, bo pracuje na trzech cylindrach, a dymi bo nie spala na jednym cylindrze, a to, co z niego wyleci spala się w rurze wydechowej.
 
aaryt 



Marka: Dacia
Model: Logan Lauréate
Silnik: 1.5 dci
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 64
Skąd: gdzies w FR
Wysłany: 2008-10-29, 09:18   

Dziekuje za porady i podpowiedzi. Wszystko przekazalem serwisowi i... naprawili!!!

Jakby nie byl na gwarancji to bym musial wylozyc co najmniej 1700euro... Wymienili uklad wtryskiwaczy.

I teraz jeszcze jedno pytanie. Od czego moze sie to tak zepsuc po 42tys km? W serwisie powiedzieli, ze byc moze od poczatku to bylo wadliwe... Co prawda od jakiegos czasu slyszalem, ze silnik chodzil jakos inaczej nawet jak byl cieply (jakos pol roku temu), no ale nie myslalem, ze to moze byc az takie straszne.

Czy przyczyna moze byc nieszczelny filtr paliwowy, ktory byc moze ssal powietrze, i na ktorym przejechalem 1000km? Czy moze podczas nieudolnego wymieniania go mozna zapruszyc na tyle, ze jakis paproch sie dostanie do ukladu i zapcha/rozwali wtryski? Czy moze ja zle gazu dodaje? (o turbine dbam ;) ).

Jesli chodzi o paliwo to w calym okresie uzytkowania lalem: 5% przy supermarketach, 35% tej "lepszej" ropy, 60% normalnej ropy. Tankowany w 97% we FR. (procenty na oko)

Pozdrawiam serdecznie :)
_________________
Logan 1.5 dCi '06 Lauréat
Przebieg: 298kkm
 
Lupo 


Marka: Renault
Model: Thalia
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2005
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 175
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-10-29, 10:03   

Niestety najwieksza bolaczka tych 1.5dci byly sa i beda wtryskiwacze.. Odkad oddali ten silnik do uzytku zawsze byly z nimi problemy.

Trzeba po prostu na nie uwazac, nie meczyc auta gdy jest zimne no i przede wszystkim tankowac tylko sprawdzone paliwo na lepszych stacjach.
_________________
Always look on the bright side of your life.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-10-29, 10:19   

Cytat:
najwieksza bolaczka tych 1.5dci

Nooo, nie tylko tych - np VAG-owskie pompowtryski też do asów wytrzymałości nie należą... <; Ale zasadniczo jest to po prostu ogólny problem technologii wtrysku w dieslach.
 
aaryt 



Marka: Dacia
Model: Logan Lauréate
Silnik: 1.5 dci
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 64
Skąd: gdzies w FR
Wysłany: 2008-10-29, 10:20   

czyli za kolejne 10,20 a moze 40 tys znowu byc moze znowu padna i bedzie trzeba je wymienic?
_________________
Logan 1.5 dCi '06 Lauréat
Przebieg: 298kkm
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-10-29, 10:31   

aaryt napisał/a:

(...)Jakby nie byl na gwarancji to bym musial wylozyc co najmniej 1700euro... Wymienili uklad wtryskiwaczy. Pozdrawiam serdecznie (...)


Twój przypadek tylko potwierdza ostrzeżenia we wszystkich gazetach i serwisach internetowych przed silnikiem 1.5 dci. W każdym tekście chwalą ekonomiczność i kulturę pracy i piszą o kosztownych awariach osprzętu typu wtryski i turbina. A 1.7 tys. euro to już ponad 6 tys. zł...
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
mter 



Marka: Renault
Model: Clio Grandtour
Silnik: 1.2 75 KM (D4F)
Rocznik: 2010
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 174
Skąd: Lubin
Wysłany: 2008-10-29, 13:10   

No nie tylko dCi w którymś z poprzednich Auto Światów był test długodystansowy Passata 2.0 TDI, tam na gwarancji wymieniali pompo wtryski 2 razy, ot niezawodne auto.
Po prostu ta technologia jest bardzo wrażliwa na jakość paliwa, trza tankować tylko Premium i kłopotów być nie powinno. Na forum Clio jest temat, ludzie porobili po 160 tyś i jadą dalej na tych samych wtryskach.
_________________
13.10.2010 Clio Grandtour - przebieg 82 tyś.
 
Lupo 


Marka: Renault
Model: Thalia
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2005
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 175
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-10-29, 13:15   

Nie wiem jak jest w przypadku dacii/renault - ale jesli chodzi o Passata to zalezy od tego ile sie szczescia mialo przy zakupie ;) Mowiac najprosciej montuja/ a w zasadzie montowali/ tam wtryski dwoch firm. I jednej sie psuja, a drugiej nie.
_________________
Always look on the bright side of your life.
 
mter 



Marka: Renault
Model: Clio Grandtour
Silnik: 1.2 75 KM (D4F)
Rocznik: 2010
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 174
Skąd: Lubin
Wysłany: 2008-10-29, 13:18   

A właśnie z ciekawości, to czy aktualnie w dCi montują już tylko tryski Siemensa czy nadal również Deplhi ?

EDIT:

"Silniki 1.5dCi to nowoczesna konstrukcja wykorzystująca wtrysk bezpośredni i system Common Rail. Do 2006 r. występowała w kilku odmianach mocy: 82, 86, 100 i 105 KM. Jest oszczędna (średnie spalanie 5-6 l/100 km), dość cicha i w mocniejszych wersjach całkiem dynamiczna. Boryka się z problemami układu zasilania, zresztą dobrze znanymi turbodieslom innych firm, jak choćby Forda, Peugeota czy Toyoty. Ich nasilenie w dużym stopniu zależy od rodzaju zastosowanego systemu. Początkowo komponenty odpowiadające za wtrysk dostarczała firma Delphi, później również Siemens – można je rozróżnić po wyglądzie pompy: Delphi ma okrągłą, Siemens w kształcie gwiazdy.
Oszczędny, ale nie bez problemów
Statystycznie więcej problemów przysparza układ Delphi. Jest wrażliwy na jakość paliwa, co często po ok. 60-70 tys. km kończy się wymianą wtryskiwaczy – koszt liczony w tys. zł. Układ zasilania Siemensa jest mniej problematyczny, ale często "puszczają" uszczelki przelewu wtryskiwaczy. Poza tym zdarzają się awarie turbosprężarki ("bierze" olej), elektroniki sterującej pracą silnika oraz koła pasowego alternatora, które na przełomie 2004/2005 uległo modyfikacjom i problem zniknął. Jeśli chodzi o czynności obsługowe zespołu napędowego, mechanicy sugerują skrócenie okresu wymiany oleju silnikowego z 30 do 20 tys. km, a interwału napędu rozrządu ze 120 do 90 tys. km i radzą przy okazji zainwestować w nową pompę wody. Niestety, będzie się to wiązało z wydatkiem blisko 2 tys. zł, bo tylko wymiana rozrządu kosztuje 1400 zł! Zresztą ASO Renault do najtańszych nie należy, choć z drugiej wizyty na stacjach są rzadkie. Za przegląd Scénica 1.5 dCi po np. 30 tys. km trzeba zapłacić 837 zł, po 60 tys. km ok. 1000 zł, a przy 120 tys. km grubo ponad 2000 zł. "
_________________
13.10.2010 Clio Grandtour - przebieg 82 tyś.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-10-29, 20:45   

Cytat:
czyli za kolejne 10,20 a moze 40 tys znowu byc moze znowu padna i bedzie trzeba je wymienic?

Podobno przy tankowaniu dobrego paliwa - nie. Teoretycznie (+ przykłady z życia) wydaje się to potwierdzać fakt, że tak jak i reszta samochodu powinny starczać przynajmniej do końca gwarancji, bo skoro są stosunkowo drogie, to producent raczej nie byłby zbyt chętny do ich częstszej wymiany...
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2008-10-29, 20:50   

Sąsiad ma megankę (dCi) z przebiegiem ok. 170 tys. km - wtryski i turbina w porządku.
W Dacii mamy wtrysk Delphi
 
mter 



Marka: Renault
Model: Clio Grandtour
Silnik: 1.2 75 KM (D4F)
Rocznik: 2010
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 174
Skąd: Lubin
Wysłany: 2008-10-29, 22:25   

No to lipa...
_________________
13.10.2010 Clio Grandtour - przebieg 82 tyś.
 
moulder 


Marka: Dacia
Model: Duster2 4x2
Silnik: 1.5 DCI 90 km
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance 5 os.
Dołączył: 16 Sty 2014
Posty: 157
Skąd: Straszyn
Wysłany: 2014-03-07, 14:57   Niebieski dym z rury wydechowej

Dzisiaj jechał obwodnicą trójmiasta i już z oddali zobaczyłem taki dym jakby coś się paliło, dojeżdżam do miejsca dymienia, a to z rury wydechowej nowiutkiego Dokkera wydobywają się kłęby niebieskiego dymu. Troszkę mnie to zszokowało ponieważ lada dzień odbieram nowego dustera z silnikiem diesla 90km czyli chyba taki jak w dokkerze. Co tam sie działo z tej rury?
Ostatnio zmieniony przez laisar 2014-03-07, 19:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2014-03-07, 15:03   

Na pewno niebieskiego?

Na swoim przykładzie powiem, że tak między 1000 a 1500km z rury potrafi mi solidnie na biało zakopcić (czasami mniej a czasami całkiem sporo). Podobno za wszystko odpowiedzialny jest DPF i jest to jak najbardziej dopuszczalne zjawisko. Generalnie coś w tym jest, bo samochód zawsze jest ciepły, silnik trochę buczy i jest olbrzymie spalanie chwilowe które potrafi nawet podnieść średnią z kilku dni...
 
pluto 



Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Gru 2011
Posty: 549
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2014-03-07, 16:58   Re: Dokker

moulder napisał/a:
Dzisiaj jechał obwodnicą trójmiasta i już z oddali zobaczyłem taki dym jakby coś się paliło, dojeżdżam do miejsca dymienia, a to z rury wydechowej nowiutkiego Dokkera wydobywają się kłęby niebieskiego dymu. Troszkę mnie to zszokowało ponieważ lada dzień odbieram nowego dustera z silnikiem diesla 90km czyli chyba taki jak w dokkerze. Co tam sie działo z tej rury?


Jeżeli z rury wydobywa się niebieski dym, oznacza to, że spalany jest olej silnikowy.
Dotyczy to silników benzynowych, jak i diesli.
Jeśli pojawia się on przy schodzeniu z wysokich obrotów lub przy zapaleniu to duże prawdopodobieństwo że zużyte są uszczelniacze zaworowe. Jeśli przy wciśnięty ilu gazu lub na luzie to zyżyte są pierścienie tłokowe lub awaria turbiny.

W twoim przypadku silnik chyba nie jest tak zużyty więc wnioskuję że to wypalanie DPFu. Może to występować co 500-700 km nawet w czasie jazdy z niedużymi prędkościami np. podczas jazdy po mieście.
Lać dobre paliwo i jeździć - silniki te są jedne z lepszych ze stajni Renault ;-)
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne