Wysłany: 2008-11-07, 17:37 Dacia Sandero kontra Dacia Logan MCV
Powiedzmy ze mamy kasiorke i chcemy kupować nowe auto z salonu , to jakie zalety i wady patrzymy które zdecydują przy kupnie jednego auta a drugiego nie ?
Ja sam nie wiem, napalony na Sandero ale myslę o Loganie MCV ale oby dwie z silnikiem
1.5 dCi 85
Ciekawe jakie macie zdanie
Niebo - ziemia. To są dwa różne auta - mam na myśli funkcjonalność - i pod tym względem trudno je porównywać.
Ja, mając określone potrzeby, wybrałem MCV-kę i nigdy nie zastanawiałbym się nad zakupem Sandero (oby nikt nie poczuł się urażony, nie mam na myśli urody). Tyczy się to jakiegokolwiek auta z tego segmentu.
Odnośnie silnika, który akurat łączy te auta - opinie już z grubsza znasz (ogólnie: godny polecenia).
Marka: Renault
Model: Clio Grandtour
Silnik: 1.2 75 KM (D4F)
Rocznik: 2010 Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Paź 2008 Posty: 174 Skąd: Lubin
Wysłany: 2008-11-07, 18:50
Jeśli auto nie miałoby służyć jak swego rodzaju dostawczak raz w miesiącu, to wybrałbym bez ogródek Sandero lub Logana Sedana. Auta są lżejsze, przez co mniej spalą, są mniejsze, dzięki czemu łatwiej się parkuje, a do tego są o około 10k tańsze (porównanie wersji maksymalnej sandero i logan mcv).
"Jaki kupiłbyś?" - ano taki jak kupiłem, to chyba oczywiste, bo po co mi auto, które by mnie nie pasowało? A jeśli chciałeś zapytać: "Jaki kupiłbyś [gdybyś był classixem]?" to niestety za mało Cię znamy, żeby udzielić rozsądnej odpowiedzi.
Natomiast kasiorka wcale nie powinna być pierwszym punktem drzewka decyzyjnego, tylko jak najdokładniejsze określenie własnych potrzeb i preferencji. Naprawdę nie istnieje coś takiego jak "obiektywnie najlepsze auto" (czy dowolny inny produkt) - to zawsze będzie wybór subiektywny.
W procesie wyboru auta należy więc chyba zacząć od tego, kto będzie jeździł, dalej co potrzebują te osoby od auta i dopiero wtedy skonfrontować to z tym ile mogą na nie przeznaczyć - wtedy się okaże, co jeszcze mogą sobie dorzucić do wyposażenia auta znajdujących się w ich zasięgu finansowym, albo z czego muszą zrezygnować...
Dzięki za rady
Na obniżki auta na przełomnie roku chyba nie można liczyć,czy rok temu czy dwa lata temu obniżali coś ?
Ciekawe jak liczą zużycie paliwa na 100 km czy jak jedzie samochodem sam kierowca ważący 55kg a może 5 osób po 100 kg i pies bernadyn ?
O ile dobrze pamiętam, to najpierw było darmowe ubezpieczenie przy zakupie na kredyt (do aut zamówionych przed 30 XI; można było zarobić do 2 tys. zł. przy droższych wersjach), a później "wyprzedaż rocznika" - 2 tys. zł.
Teraz już ogłosili wyprzedaż - MCV-ka - 3 tys. zł, a Logan - 2 tys. zł. Darmowe ubezpieczenie przy kredycie dalej jest.
Zużycie paliwa - raczej pierwsza wersja, ale z kierowcą ważącym 75 kg.
Dzięki ,widze na stronie internetowej ze ostanio obniżyli.
Ciekawe jaka jest różnica prześwitu między tymi dwoma samochodami ?
Który jest wyzej aby nie zahaczyć o kamień na wsi na drodze polnej
Obydwa maja prześwit większy niż przeciętny pojazd: Sandero 15,5 cm, MCV 16 cm. Chyba nie jest to tak istotny czynnik, który decyduje o wyborze samochodu?
Obydwa maja prześwit większy niż przeciętny pojazd: Sandero 15,5 cm, MCV 16 cm. Chyba nie jest to tak istotny czynnik, który decyduje o wyborze samochodu?
0,5cm między nimi to oczywiście niezbyt decydujące przy całej reszcie różnic, ale przy wyborze samochodu w ogóle to te 4-5cm (albo i 10, jak mamy szerokie inne kryteria), to już rzecz jasna może być poważny argument.
(Tym bardziej, że to zdaje się jest mierzone pod pełnym obciążeniem, czyli w normalnym użytkowaniu różnice mogą być jeszcze większe).
Może nie jasno się wyraziłem. Pisząc o istocie tego czynnika miałem na myśli tylko Sandero i MCV, bo inne samochody, to faktycznie dużo tracą. Jest tylko kilka modeli (nie SUV-y i terenówki), które mają zbliżony prześwit (np. Fusion miał 16 cm).
Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: dci 1.5, 90 KM
Rocznik: 2016
Wersja: Stepway Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 283 Skąd: W-Wa, teraz CH
Wysłany: 2008-11-10, 15:48
jak do sandero da rade wrzucic dziesiec 40-to kilogramowych workow cementu albo pralke w opakowaniu to go biore...
wzialem mcv bo takiego potrzebowalem.... co do sandero to kupilbym dla kobity ale ona sie nie rwie do robienia prawka.... a do emerytury juz nie tak daleko niestety.........
Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015 Pomógł: 13 razy Dołączył: 10 Paź 2008 Posty: 1500 Skąd: Ozorków
Wysłany: 2008-11-10, 19:05
Jedna i druga siostrzyczka jest piękna.Dla czteroosobowej rodzinki MCV jest super przynajmniej wyjeżdżając na urlop nie zastanawiasz się jak wszystkie bagaże zapakować!
Ciekawi mnie jak wam jedzi pod górkę oraz wyprzedzanie autem na drodze z silnikiem Diesela 1.5 85 KM ?
Czy nie załujecie ze nie macie na benzyne 1.6 105 KM ?
...ak potrzebujesz duże auto to MCV jest idealny, jak małe to Sandero. A jak masz dużo kasy to weź oba.
Albo kup porządny samochód...
A dlaczegóż to Dacia niby miałaby nie być porządnym samochodem?
classix napisał/a:
Czy nie załujecie ze nie macie na benzyne 1.6 105 KM?
Pewnie większość osób zakrzyknęłaby, że raczej na odwrót <; - ale tak naprawdę nie ma tu czego żałować w żadną stronę, bo po prostu w obu silnikach różna jest technika jazdy, a preferencje co do niej są już sprawą osobistą.
Pewnie większość osób zakrzyknęłaby, że raczej na odwrót <; - ale tak naprawdę nie ma tu czego żałować w żadną stronę, bo po prostu w obu silnikach różna jest technika jazdy, a preferencje co do niej są już sprawą osobistą.
no nie wiem czy nie ma czego żałowac bo wyprzedzanie starego malucha jest ważną sprawą bo nikt nie chce jechać za nim 15 minut ,właszcza na trasach krótkich do 1 km trzeba dać gazu.
Ostatnio zmieniony przez classix 2008-11-16, 18:51, w całości zmieniany 1 raz
Znaczy, sugerujesz, że tak się dzieje przy dieslu 85KM? No to śpieszę donieść, że żyjesz w błędnym przekonaniu - nowoczesne diesle świetnie sobie radzą z takimi problemami.
Zresztą - wystarczy się np wczytać w wykresy, by stwierdzić, że absolutnie nie ma się czego obawiać:
Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015 Pomógł: 13 razy Dołączył: 10 Paź 2008 Posty: 1500 Skąd: Ozorków
Wysłany: 2008-11-16, 18:48
laisar napisał/a:
Znaczy, sugerujesz, że tak się dzieje przy dieslu 85KM? No to śpieszę donieść, że żyjesz w błędnym przekonaniu - nowoczesne diesle świetnie sobie radzą z takimi problemami.
Zresztą - wystarczy się np wczytać w wykresy, by stwierdzić, że absolutnie nie ma się czego obawiać:
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum