Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
50 000 tysięcy Sandero i pierwszy kryzys Logana
Autor Wiadomość
Loganek 



Marka: Italjet
Model: Formula
Silnik: wystarczający ;-)
Rocznik: 1996
Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 203
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 2008-11-22, 17:38   50 000 tysięcy Sandero i pierwszy kryzys Logana

Niedawno w z taśm fabryki w Mioveni zjechało pięcdziesięcio tysięczny egzemplarz Sandero w kolorze Bleu Marine z silnikiem 1.6/87 KM w wersji Laureate. Samochód pozostanie w swojej ojczyźnie.

W Europie popyt na Dacię Sandero jest duży. We Francji sprzedano 4,903 sztuki, a na wymagającym niemieckim rynku o 193 auta mniej. Na forum liczba użytkowników tego auta rośnie jak grzyby po deszczu.

Z kolei Logan przeżywa ciężkie czasy. Drastycznie spadła sprzedaż tego auta w Rumunii, gdzie dotychczas był na niego największy popyt. Spadek sprzedaży był najwyraźniej tak dotkliwy, że prezydent Rumunii Traian Basescu, wzorem Waldemara Pawlaka zamienił swojego Volkswagena na nowiutką Dacię. [- - -] W zwiększeniu sprzedaży pomaga też rząd, który zniósł opłatę rejestracyjną za nowe auto w wysokości 150 euro.

1506.jpg
Plik ściągnięto 10081 raz(y) 140,5 KB

df5f72d2000e85394925df4b.jpg
Plik ściągnięto 10037 raz(y) 17,25 KB

Dacia_Logan_my2009_02.jpg
Plik ściągnięto 360 raz(y) 21,05 KB

Ostatnio zmieniony przez laisar 2009-01-03, 22:36, w całości zmieniany 2 razy  
 
kier 


Marka: Dacia/Dacia
Model: Logan/Logan MCV
Silnik: 1.4 MPI/SCe 1.0
Rocznik: 2007/2019
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 305
Skąd: Ciechanów
Wysłany: 2008-11-22, 19:38   

Loganek napisał/a:
wzorem Waldemara Pawlaka zamienił swojego Volkswagena na nowiutką Dacię


Pawlak zmienił na Dacię???

--
pozdrawiam
kierek
 
Loganek 



Marka: Italjet
Model: Formula
Silnik: wystarczający ;-)
Rocznik: 1996
Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 203
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 2008-11-22, 19:39   

Wiesz dobrze, że to tylko nawiązanie ;-) .
_________________
Italjet Formula
50 ccm
12 lat
wciąż jeździ ;-) , ale czy zajechałbym do Rumunii ?

Dacia, Fiat i Tata - to nie samochody, to pasja ;-)
 
kier 


Marka: Dacia/Dacia
Model: Logan/Logan MCV
Silnik: 1.4 MPI/SCe 1.0
Rocznik: 2007/2019
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 305
Skąd: Ciechanów
Wysłany: 2008-11-22, 20:04   

Loganek napisał/a:
Wiesz dobrze, że to tylko nawiązanie


A juz miałem nadzieje :(
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-11-22, 20:13   

Może nawiązanie, ale ja też nie kojarzę - jeździł zdaje się Priusem, zmienił ostatnio na coś "made in (hue, hue) Poland"?

I jeszcze jedno:
Cytat:
Czyżby Rumunom też nie spodobało się nowe oblicze Logana?

Loganku, o ile pamiętam, chciałeś się zająć poważniej dziennikarstwem motoryzacyjnym, więc bardzo Cię proszę - nie bierz przykładu z najgorszych wzorców. Każdy - nawet (czasem: zwłaszcza) dziennikarz - może (czasem: powinien) mieć własne zdanie, ale do jego wyrażania są odpowiednie formy. Jeśli pisze się artykuł czysto informacyjny, to należałoby się powstrzymać przed wciskaniem w niego własnych ocen - do tego są np komentarze czy felietony.

Dobrze by więc było, gdybyś przeredagował tę notkę...

...zwłaszcza, że np dla mnie powody spadku sprzedaży sedana są całkiem logiczne z praktycznego punktu widzenia - po prostu większość ludzi potrzebuje albo jak największy bagażnik, więc wybiera kombi, albo wystarczająco duży, a wtedy wystarcza im hatchback.

Odnoszę zresztą wrażenie, że dla potencjalnego użytkownika Daćki wygląd w ogóle jest na jednym z ostatnich miejsc - ale nawet w takim przypadku zmiana z dość charakterystycznego na w sumie nijaki wbrew pozorom może być dla dużej grupy właśnie pozytywna.
 
jacek 



Marka: dacia
Model: logan mcv
Silnik: 1.5 dci85KM
Rocznik: 2007
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 433
Skąd: Tychy
Wysłany: 2008-11-23, 20:52   

laisar napisał/a:
że dla potencjalnego użytkownika Daćki wygląd w ogóle jest na jednym z ostatnich miejsc


I tu się mylisz sedana nie kupiłem bo mi się nie podobał natomiast MCV jest jest niczego sobie. Zamienił bym ewentualnie na C4 picasso wersja długa lub na Espace, no ale to nie te pieniądze. Za tę kasę nic piękniejszego nie kupię.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-11-23, 21:04   

Primo, nie mylę się, bo lepiej wiem jakie odnoszę wrażenie d(((;

Secundo, to mówiłem o normie, a nie o marginesie...

A tertio, już na poważnie: miałem na myśli to, że osoby wybierające Daćkę w ogóle kierują się chyba raczej praktycznością oraz ceną na pierwszych miejscach, a dopiero ewentualnie potem wyglądem.



PS
Quatro, oj tak, Espace jest najlepszy [:


PPS
Quinto, jeszcze się przyczepię do Loganka: czemu jest fotka starego Logana zamiast obu? Ostatecznie - nowego, żeby każdy mógł zobaczyć jakie to teraz jest paskudne auto, skoro je krytykujesz... <;
 
Loganek 



Marka: Italjet
Model: Formula
Silnik: wystarczający ;-)
Rocznik: 1996
Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 203
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 2008-11-24, 00:17   

Nie, to już bylo nieumyślne. Po prostu zaladowalem zle zdjęcie.
Postaram się to jutro przeredagowac, dziękuję za rady ;-) .
_________________
Italjet Formula
50 ccm
12 lat
wciąż jeździ ;-) , ale czy zajechałbym do Rumunii ?

Dacia, Fiat i Tata - to nie samochody, to pasja ;-)
 
psur 



Marka: Nissan
Model: NV200 Evalia
Silnik: 1.5 dCi
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 652
Skąd: DW
Wysłany: 2008-11-24, 11:37   

laisar napisał/a:
...zwłaszcza, że np dla mnie powody spadku sprzedaży sedana są całkiem logiczne z praktycznego punktu widzenia - po prostu większość ludzi potrzebuje albo jak największy bagażnik, więc wybiera kombi, albo wystarczająco duży, a wtedy wystarcza im hatchback.


Nie zgadzam się. MCV jest jednak wyraźnie droższe (szczególnie w Rumunii z tego co pamiętam) i większe od sedana, więc jeśli ktoś potrzebuje duży bagażnik może się zdecydować na sedana, którego 510 litrów również jest potężną przestrzenią ładunkową.
_________________
Dacia Logan 1.4 MPI 75 KM, wersja Access + poduszka pasażera
2007 - 2012, ok. 86 tys. km
To był naprawdę fajny wóz!

www.psur.pl - moja strona o podróżowaniu po Polsce
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-11-24, 13:09   

Ja nie twierdzę, że nikt nie potrzebuje sedna - a tylko, że tak się chyba jednak zazwyczaj układają preferencje i dla mnie to logiczne.

A już w każdym razie do spadku sprzedaży sedana w Rumunii prawie nic nie ma do rzeczy nowy wygląd <:
 
ian 



Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 548
Skąd: Katowice
Wysłany: 2008-11-25, 11:25   

Nadwozie MCV prawdziwy przebój, tendencja wzrostowa sprzedaży
Nadwozie hatchback, czyli Sandero, bardzo dobre przyjęcie, także w Polsce, który przecież jest jedynym krajem, gdzie sprzedaż Dacii jest słaba.
Sedan, czyli Logan, coraz słabsza sprzedaż, przegrywa coraz wyraźnej z MCV.

Powody:
1) prasa: sedan był pierwszy, i strasznie obrywał, oszczercze, kpiarskie oceny dziennikarzy, dopiero wersje z dieslem zdobyły trochę uznania
2) public relations: to do sedana chyba na trwałe przykleiła się opinia samochodu taniego, prostego, pierwotnie mającego kosztować 5000 euro, tak silnie promowana przez koncern Renault, kto zaś lubi się obnosić z biedą, i ubóstwem? w Polsce nawet oszczędność jest źle widziana
3) MCV, i Sandero: skorzystały z doskonałej opinii o Loganie, połączyły ciekawą, nie-kontrowersyjną stylistykę nadwozia (Sandero, nazywany rumuńskim Golfem), z funkcjonalnością, i pojemnością (MCV), oraz niezawodnością Logana

Warto też zwrócić uwagę, że prawie 80% samochodów Dacia sprzedaje się w specyfikacji Laureate, lepiej wyposażonej.

Ciekawe, czy Dacia pójdzie w ślady Skody, i po pewnym czasie zrezygnuje z produkcji sedana. Podobna sytuacja: wzrostowa sprzedaż hatchbacka, i kombi przy malejącym zainteresowaniu sedanem. Fiat chyba też nie był zadowolony ze wyników sprzedaży sedana (wycofanie modelu Albea w zeszłym roku, choć mógł być sprzedawany jako tańsza o 10-12 tysięcy złotych alternatywa dla Linei).
_________________
Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-12-04, 00:08   

Loganek... już Ty wiesz co <;
 
ian 



Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 548
Skąd: Katowice
Wysłany: 2009-01-10, 17:46   

W ramach uzupełnienia:
"Sprzedaż samochodów Dacia w Rumunii zmalała w grudniu 2008 roku o 54,9%, do 3622 sztuk, a w całym 2008 roku o 16,7% do 84 719 sztuk. Po wznowieniu produkcji 11 stycznia 2009 roku liczba produkowanych dziennie samochodów zostanie zmniejszona z 1360 do 1085 sztuk (za Rzeczpospolita z 8 stycznia 2009 roku)."
_________________
Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
 
Pablo78 



Marka: Dacia
Model: Logan Sedan; 1310
Silnik: 1.5 dci 90 KM; 1.3
Rocznik: grudzień 2015; 1983
Wersja: Laureate2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 984
Skąd: woj. Śląskie
  Wysłany: 2009-01-10, 23:07   

ian napisał/a:
Ciekawe, czy Dacia pójdzie w ślady Skody, i po pewnym czasie zrezygnuje z produkcji sedana.


nie sądze, choćby ze względu na rynki północnej Afryki, czy bliskiego wschodu, gdzie Logan sedan jest bardzo popularny...

A poza tym plany Renault jednoznacznie wskazują, że sedan będzie w ofercie.

Vide - linki z postu laisara:

http://www.daciaklub.pl/f...t=plany+renault
_________________
Poprzednio: Logan 2005, Ambiance 1.4 Mpi, Marine
 
Nova 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Dołączyła: 10 Lut 2009
Posty: 157
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-05-16, 18:20   

I nie minęło pół roku jak dobili do 100.000 egzemplarzy...

http://www.samar.pl/__/__...ro-100-000.html
Ostatnio zmieniony przez laisar 2009-06-04, 13:19, w całości zmieniany 2 razy  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne