DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: Marcin
2008-01-11, 22:18
Hej
Autor Wiadomość
dogberry 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi 85 KM
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 495
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-12-05, 16:13   

Bo są przeglądy co 30.000km. Do tego mam pełną gwarancję nawet na 5 lat bez limitu kilometrów.
_________________
Od 23-11-2007 do 29-10-2009r. przejechane 162 939 kilometrów.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-12-05, 21:59   

Najważniejsze w tych 30 tys. to zapewne oszczędność czasu, ale ciekawe też, jak wychodzi finansowo - więcej czy mniej niż 2x15 albo 3x10 w Loganie? A sądząc po zmianach np w resursach elementów silnika być może doczekamy się kiedyś podobnych przebiegów międzyserwisowych i w Daćkach... (;

Brak limitu kilometrów to rzecz jasna jeszcze poważniejszy argument, ale ciężko cokolwiek prorokować - chociaż jeśli Logany okażą w dłuższym okresie czasu faktycznie tak niezawodne jak dotąd, to kto wie...

Natomiast co do samych planów serwisowych, to najwyraźniej zależy to od kraju - np w Rumunii wygląda to chyba całkiem normalnie: http://www.dacia.ro/#/ser...-optionale.html Można też sobie po prostu wydłużyć gwarancję i limit kilometrów: http://www.dacia.ro/#/ser...ie/extenso.html

A może po prostu powinieneś dogberry trochę ponegocjować? (; Bo znalazłem np coś takiego: http://renault-dacia.wars...y-i-serwis.html
 
dogberry 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi 85 KM
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 495
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-12-06, 14:02   

Ja jedną Daćkę więc się nie łapie na to. Poza tym nie serwisowałem po 50.000km w ASO a gwarancja się już skończyła.

Opel ma przygotowaną ofertę dla firm niezależnie od ilości samochodów. Przegląd po 30.000km to koszt chyba 440zł i jest on stały. Nie ma widzimisię serwisu. Po 60.000km koszt około 660zł. I tak na zmianę raz 440zł a raz 660zł. Dla mnie to duży plus. Żałuję tylko, że najpierw nie polazłem do Opla zamiast do Toyoty. Mam w niej ponad 20.000km i się też kończy gwarancja przy 100.000km więc starczy wg. moich obliczeń na trochę ponad rok.

Gdybym tak intensywnie nie eksploatował samochodów to pewnie bym wziął sobie Daćkę i serwisował w warsztacie niezależnym bo wiem, że przez 100.000km nic się z nią nie dzieje.
_________________
Od 23-11-2007 do 29-10-2009r. przejechane 162 939 kilometrów.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-12-06, 21:13   

Czyli jeśli te ceny tradycyjnie nie zawierają kosztu żadnych części, to w Daćce (gdzie jak twierdzi RP w sumie też ceny powinny właściwie być stałe... ;) wychodzi dość podobnie: 30 tys. - 435 zł (95+340), 60 tys. - 545 (95+415). Przynajmniej dla diesla i 16v-benzyniaka, bo mniejsze jeszcze taniej.

Ale wciąż pozostaje oczywiście dużo istotniejsze przewaga długości gwarancji i braku limitu kilometrów.

Natomiast nie do końca jestem pewien czy zrozumiałem ostatnie zdanie:
Cytat:
Gdybym tak intensywnie nie eksploatował samochodów to pewnie bym wziął sobie Daćkę i serwisował w warsztacie niezależnym bo wiem, że przez 100.000km nic się z nią nie dzieje.

- tzn gdybyś robił mniejsze przebiegi to liczyłbyś po prostu na dłuższy czas bezawaryjności?
 
dogberry 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi 85 KM
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 495
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-12-06, 21:24   

Wiem na pewno, że Daćka przy intensywnej eksploatacji bez problemu wytrzyma 100.000km.

Z drugiej strony dla mnie się liczy to, że samochód będzie na gwarancji, bo co mi po tym, że kupie tanio Dacię wytrzyma mi 100.000 czy 200.000km bez większych awarii a co potem? To jest samochód w leasingu, nie da się go tak po prostu oddać. Ma spełniać bezproblemowo funkcję do jakiej został nabyty. I nie generować dodatkowych kosztów. 2 lata będzie jeździć a potem 2 będę spłacać a on będzie co chwilę w warsztacie?

Dla większości wizyty w ASO to raz na rok albo pół roku, dla mnie to w przypadku Dacii było co miesiąc a jak było więcej kilometrów to jeszcze częściej, więc to było bardzo uciążliwe ;-)
_________________
Od 23-11-2007 do 29-10-2009r. przejechane 162 939 kilometrów.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-12-06, 21:41   

A te ople jak stoją z bezawaryjnością? Bo np - parafrazując - co z tego, że gwarancja 5 lat i brak limitu, jak po 50 tys. będzie raz w tygodniu w warsztacie?

TSD http://www.daciaclub.ro/D...00-t102143.html - raz przedłużyli, więc może znów to zrobią... [:
Ostatnio zmieniony przez laisar 2008-12-06, 22:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
dogberry 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi 85 KM
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 495
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-12-06, 21:48   

Może tak być ale mam gwarancję. A co mi np. po Dacii z rozwaloną skrzynią czy turbiną z przebiegiem 250.000km i koniecznością spłacania np. jeszcze przez 1.5 roku lesingu?

Opel to jedna z najczęściej wybieranych marek jako auta flotowe w przedsiębiorstwach. Jeżeli były by awaryjne to by nie dawali takiej gwarancji.
_________________
Od 23-11-2007 do 29-10-2009r. przejechane 162 939 kilometrów.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-12-06, 22:21   

Jeśli w ramach gwarancji dają w oplu auto zastępcze to rzecz jasna nie ma problemu, ale myślałem po prostu, że największym problemem jest sam fakt występowania kłopotów.

Z tym wybieraniem to różnie może być - wybierają, bo jest popularne, a jest popularne, bo wybierają... (((;

Tak patrząc pobieżnie na raport DEKRA-y (co prawda to osobówki, ale kombo to chyba w większej części corsa) to z awaryjnością bywa bardzo różnie w zależności od modelu, ale najważniejsze jest oczywiście, jak sprawnie sobie radzą z ewentualnymi problemami. A z tego co piszesz to rzeczywiście powinno być nieźle.
 
dogberry 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi 85 KM
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 495
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-12-07, 20:13   

Po kilkuset kilometrach z samochodem musi się coś stać prędzej czy później. Jak masz gwarancję to wiadomo, że nie będzie trzeba bulić z własnej kieszeni. Na początku byłem do tego sceptycznie nastawiony bo powiedziałem handlowcowi, że samochód będzie robić dużo kilometrów i jakbym go wziął na 5 lat bez limitu kilometrów to by nawet mógł zrobić 700-900.000km i się spytałem jak nawali mi turbina przy 150.000km to co? Powiedział, że wymienią w ramach gwarancji. To ja dalej... A jak następnie przy 300kkm? Też wymienią. Itp.

Ogólnie to 90% samochodów firmowych (nie mówiąc już o prywatnych) nie robi w ciągu tych 5 lat więcej jak 150.000km. Więc jak się znajdzie taki rodzynek jak ja to za bardzo stratni nie będą :mrgreen: Poza tym to ubezpiecza Allianz więc jak się coś zwali to ubezpieczyciel płaci.
_________________
Od 23-11-2007 do 29-10-2009r. przejechane 162 939 kilometrów.
 
A4kadiusz 


Marka: dacia
Model: MCV
Silnik: 1.5
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 7 os.
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 22
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 2008-12-11, 22:10   

witam
_________________
język polski|matura|konkurs|rozprawka
 
dogberry 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi 85 KM
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 495
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2009-02-06, 18:31   

No dzisiaj wymieniałem olej i filtry. Na przyszły miesiąc będzie koło 120.000km to planuję sprawdzić jak tam się trzymają klocki, tarcze i amorki. Co prawda jest już 110.000km więc powinno się coś dziać ale nie ma żadnych niepokojących oznak.

Planuję jeszcze za miesiąc zrobić rozrząd (wg. książki jest co 160.000km ale nie zaszkodzi jak będzie prędzej) na dodatek wymiana płynu hamulcowego będzie i wymiana płynu w układzie chłodzenia.

Jako, że nie wiem czy ktoś zrobił już w Polsce więcej niż 150.000km i więcej Daćką a musi mi ona jeszcze wytrzymać 3 lata do końca leasingu to planuję niektóre czynności robić częściej.

Tak się jeszcze zastanawiam od ilu zacząć lać półsyntetyk ale to zobaczymy jeszcze.

Przy 200.000km planuję zrobić:
- rozrząd znowu
- płyn hamulcowy i w układzie chłodzenia

Od momentu jak minie bariera 200.000km to
- wymiana oleju co 20.000km (czyli bez zmian)
- wymiana filtra paliwa i powietrza też co 20.000km (teraz w dCi jest co 40.000km)
- rozrząd, płyn hamulcowy i chłodzenia co 100.000km

Mam nadzieje, że to pozwoli aby samochód w miarę bezproblemowo służył. A po zakończeniu leasingu jak będzie w dobrym stanie to dalej będzie robił kilosy w zawrotnym tempie :mrgreen:

Posty dotyczące ewentualnej zamiany oleju wydzielone do: "Zmiana oleju"
_________________
Od 23-11-2007 do 29-10-2009r. przejechane 162 939 kilometrów.
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2009-02-07, 17:34, w całości zmieniany 5 razy  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne