Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2008-12-21, 01:07
kto jeszcze zamienił Poloneza na Dacię?
Autor Wiadomość
Martens 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączył: 15 Lis 2008
Posty: 468
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-12-17, 21:12   kto jeszcze zamienił Poloneza na Dacię?

Zanim kupiłem Logana, jeździłem Polonezem, poczciwym Caro 1.6 GLI z 1995 roku. Samochód w rodzinie od nowości i pewnie tu dokona żywota, bo staruszek jeszcze się trzyma, a poza tym darzę go dużym sentymentem.
Jest nas takich tutaj więcej?
 
RWw 



Marka: Dacia
Model: Logan Laureate
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 87
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2008-12-17, 23:23   

Miałem Poloneza Atu 1,6 kupionego w 1996 roku. W 2007 zmieniłem na Dacię.
W porównaniu z Polonezem brakuje mi 3 rzeczy: regulacji kierownicy, otwierania wlewu paliwa bez kluczyka i programowanej regulacji wycieraczek. Polonez miał jeszcze składane tylne siedzenia, ale jakoś nigdy tego nie potrzebowałem.
_________________
Ryszard
 
Black Eryk 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 06'
Wersja: Laureate
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 541
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 2008-12-18, 08:31   

Ja też jeździłem wcześniej poldkiem - ale ojcowym :) 95rok. 1.9l dieselek
_________________
LOGAN 1.5 DCI 8-) (niestety troszke się poobijał i został sprzedany)

Przejechane 97000km, Only ON BP ULTIMATE.
Pozdrawia Krystian
gram w http://www.speedimspeed.pl
 
Pablo78 



Marka: Dacia
Model: Logan Sedan; 1310
Silnik: 1.5 dci 90 KM; 1.3
Rocznik: grudzień 2015; 1983
Wersja: Laureate2
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 984
Skąd: woj. Śląskie
Wysłany: 2008-12-18, 08:36   

Polonez Caro Plus rocznik 1997, zielony metalik, full opcja... - zamieniony na Dackę... :-P ;-)
_________________
Poprzednio: Logan 2005, Ambiance 1.4 Mpi, Marine
 
stempik 



Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1,4mpi
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 698
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-12-18, 09:22   

Martens napisał/a:
Jest nas takich tutaj więcej?

Pewnie sporo. Zwłaszcza tych starszych wiekiem forumowiczów.
Poldki były dwa, pierwszy to caro gli a drugi caro plus gsi. Pierwszy lepiej jeżdził, drugi lepiej wyglądał.
Miały niezaprzeczalne zalety.
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2008-12-18, 10:05   

RWw napisał/a:
Miałem Poloneza Atu 1,6 kupionego w 1996 roku. W 2007 zmieniłem na Dacię.
W porównaniu z Polonezem brakuje mi 3 rzeczy: regulacji kierownicy, otwierania wlewu paliwa bez kluczyka i programowanej regulacji wycieraczek. Polonez miał jeszcze składane tylne siedzenia, ale jakoś nigdy tego nie potrzebowałem.


Oj, przydałoby się! :-? :-? :-?

Miałem Leopolda 1,6 Caro z slnikiem Rovera (rocznik 1995) w kolorze srebrnym.
Stempik, czy ja wyglądam, użytkownika "starszego wiekiem" ? ;-)
Zycie zaczyna się po.... :mrgreen:
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-12-18, 10:29   

Cytat:
otwierania wlewu paliwa bez kluczyka

Ale tak właściwie co to przeszkadza???

Cytat:
składane tylne siedzenia

Może udałoby się przeszczepić z MCV-ki?
 
GeRRaD 



Marka: DACIA
Model: LOGAN BlackLine ;)
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 918
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-12-18, 11:06   

Moje doświadczenia to krótko (około roku) i nie bezpośrednio przed Dacią - Polonez CARO (na tzw większym rozstawie) z silnikiem 2000 cm od Fiata Argenta - rakieta :-D :-D :-D ......gdyby nie ta ruda :lol:
_________________
GeRRaD
 
psur 



Marka: Nissan
Model: NV200 Evalia
Silnik: 1.5 dCi
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 652
Skąd: DW
Wysłany: 2008-12-18, 11:16   

RWw napisał/a:
programowanej regulacji wycieraczek


A co to za cudo?

Myślmy też mieli Poloneza Caro 1.6 GLE, ale wtedy to ja jeszcze byłem knypek z podstawówki. Pamiętam korozję już po roku nad przednim zderzakiem. Znajomy miał podobnego poldka i też taka sama korozja.
_________________
Dacia Logan 1.4 MPI 75 KM, wersja Access + poduszka pasażera
2007 - 2012, ok. 86 tys. km
To był naprawdę fajny wóz!

www.psur.pl - moja strona o podróżowaniu po Polsce
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2008-12-18, 11:27   

psur, to takie cudo, dzieki ktoremu mozna bylo regulowac czas przerwy w pracy przerywanej wycieraczek.
 
stempik 



Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1,4mpi
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 698
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-12-18, 11:46   

piotrres napisał/a:
Stempik, czy ja wyglądam, użytkownika "starszego wiekiem" ?

Przyznam że po prawdzie nie wiem jak wyglądasz. Wygląda mi jednak na to że swoją pierwszą Dacię będziesz za kilka lat wspominał z takim sentymentem jak ja swoje polonezy :mrgreen:

psur napisał/a:
Myślmy też mieli Poloneza Caro 1.6 GLE

To na 90% mieliście w nim ów regulatorek pracy wycieraczek. Bajka nawet jak na dzisiejsze czasy. Szkoda że Dacia nie ma czegoś takiego.
Ostatnio zmieniony przez stempik 2008-12-18, 12:29, w całości zmieniany 3 razy  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2008-12-18, 11:50   

Koledzy mylicie się bo 1,6 rovera seryjnie nie był montowany w poldkach, tylko 1,4 16v 105km. Chyba że mówicie o dieselku citroena, ale to też były 1,9. Były też montowane (krótka seria) 2,0.
Właśnie taką czerwoną szczałę miałem z 04.1994 i przez 12 latek się nią rozkoszowłem, aż nastąpiła era DRAKULI i zakupiłem sedana 1.4, a potem .........(w bliżej znanych okolicznościach).................. byłem zmuszony (chciałem) zamienić go na MCV-kę.
 
Martens 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączył: 15 Lis 2008
Posty: 468
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-12-18, 12:34   

stempik napisał/a:
To na 90% mieliście w nim ów regulatorek pracy wycieraczek. Bajka nawet jak na dzisiejsze czasy


Mnie też tego brakuje. Dla niewtajemniczonych - (przynajmniej w moim modelu) w trybie pracy przerywanej należy dwukrotnie przyciągnąć do siebie dźwignię włączania wycieraczek. Przerwa między przyciągnięciami staje się przerwą w pracy wycieraczek.
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2008-12-18, 14:06   

Marek1603 napisał/a:
Koledzy mylicie się bo 1,6 rovera seryjnie nie był montowany w poldkach, tylko 1,4 16v 105km.

W rzeczy samej Marku, masz rację. Pomyliłem się 1.6 mam w Daćce a tamten był 1.4 tylko ciężko było mi uwierzyć w te 107 KM :-D
 
Lupo 


Marka: Renault
Model: Thalia
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2005
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 175
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-12-18, 14:11   

Mialem i mam do dzis jako wieloletni klubowicz jednego z klubu milosnikow FSO.
Auto sporo dlubniete (mozna by poemat napisac). Jakos nie wyobrazam sobie sie go pozbyc.
A jak wsiadam od czasu do czasu sie przejechac to geba mi sie smieje jak malemu dziecku :)


Oto zdjecie mojego Poldka na corocznym zlocie milosnikow tych aut (akurat zabezpieczal trase podczas rajdu organizowanego przez nas przy okazji):

_________________
Always look on the bright side of your life.
 
Lupo 


Marka: Renault
Model: Thalia
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2005
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 175
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-12-18, 14:13   

Marek1603 napisał/a:
Koledzy mylicie się bo 1,6 rovera seryjnie nie był montowany w poldkach, tylko 1,4 16v 105km


Dokladnie. Choc obecnie popularnym i nie drogim zabiegiem jest zamiana 1.4 na 1.6 lub 1.8 rovera - robi sie to przyjemnie na zasadzie plug&play a wrazenia z jazdy...
_________________
Always look on the bright side of your life.
 
Pablo78 



Marka: Dacia
Model: Logan Sedan; 1310
Silnik: 1.5 dci 90 KM; 1.3
Rocznik: grudzień 2015; 1983
Wersja: Laureate2
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 984
Skąd: woj. Śląskie
Wysłany: 2008-12-18, 17:30   

Martens napisał/a:
stempik napisał/a:
To na 90% mieliście w nim ów regulatorek pracy wycieraczek. Bajka nawet jak na dzisiejsze czasy


Mnie też tego brakuje. Dla niewtajemniczonych - (przynajmniej w moim modelu) w trybie pracy przerywanej należy dwukrotnie przyciągnąć do siebie dźwignię włączania wycieraczek. Przerwa między przyciągnięciami staje się przerwą w pracy wycieraczek.


U mnie było tak samo ;-)
_________________
Poprzednio: Logan 2005, Ambiance 1.4 Mpi, Marine
 
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 583
Skąd: RZ
Wysłany: 2008-12-18, 19:28   

A kto zamienił Dacię na...Dacię???

W daci 1310 TLX regulator wycieraczek działał na zasadzie potencjometru, idealna sprawa, mam taki regulator i myślę jak go zamontować do loganki :-D
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-12-18, 19:44   

Cytat:
regulator wycieraczek działał na zasadzie potencjometru, idealna sprawa, mam taki regulator i myślę jak go zamontować do loganki

Tak właściwie, to jeśli by komuś nie przeszkadzało umiejscowienie gdzieś na desce zamiast na samej dźwigni, to chyba można by podłączyć "zwykły"(nooo, mniej więcej...) potencjometr gałkowy, dobrze myślę?
 
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 583
Skąd: RZ
Wysłany: 2008-12-18, 20:22   

Regulator ma wymiary w cm 3x3x6, na ściance czołowej jest pokrętło które obraca się o 180 st./tak jak w radiu/, szkopuł w tym, że wychodzi z niego 5 końcówek do kostki, dwie jest oznaczone: +, - , a reszta? cholera go wie :mrgreen:
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2008-12-19, 06:54   

Dacię 1410 z 1990 miał mój brat może stąd moja "miłoś" do marki.
Loganik poszukam gdzieś w domu powinna być serwisówka do niej coś w stylu sam naprawiam więc jak coś wygrzebię do tego regulatora to ci dam znać jak go podłączyć.
Jak czytam te posty o poldkach to trochę mi się łezka w oku kręci. No cóż życie biegnie dalej, a nam zostają tylko wspomnienia.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-12-19, 11:03   

Cytat:
wychodzi z niego 5 końcówek do kostki

Nie wiem, czy podobieństwo jest tylko przypadkowe, ale w Loganie też jest 5 kabelków do sterowania wycieraczek:

1. masa elektryczna przód strona lewa
2. sterowanie + zatrzymania stałego wycieraczki szyby przedniej
3. + po zapłonie zabezpieczone bezpiecznikiem wycieraczki przedniej szyby
4. sterowanie + małej prędkości wycieraczki szyby przedniej
5. sterowanie + dużej prędkości wycieraczki szyby przedniej

(1. wiadomo, 2. przechodzi najpierw przez moduł zespolony kabiny (UCH, czyli komputerek sterujący), 3. wiadomo - przez skrzynkę bezpieczników, 4. i 5. już bezpośrednio do silnika wycieraczek).
 
Lupo 


Marka: Renault
Model: Thalia
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2005
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 175
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-12-19, 11:24   

Marek1603 napisał/a:
No cóż życie biegnie dalej, a nam zostają tylko wspomnienia.

Niekoniecznie - zapraszam co roku w 3 tydzien lipca na ogolnopolski zlot FSO. Nie musisz posiadac auta by w nim uczestniczyc - liczy sie sympatia do marki.
_________________
Always look on the bright side of your life.
 
Martens 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączył: 15 Lis 2008
Posty: 468
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-12-19, 11:49   

Lupo napisał/a:
Marek1603 napisał/a:
No cóż życie biegnie dalej, a nam zostają tylko wspomnienia.

Niekoniecznie - zapraszam co roku w 3 tydzien lipca na ogolnopolski zlot FSO. Nie musisz posiadac auta by w nim uczestniczyc - liczy sie sympatia do marki.


A dokąd? Wiadomo już?
 
ian 



Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 548
Skąd: Katowice
Wysłany: 2008-12-19, 11:50   

Może nie zamieniłem Poloneza na Dacię, ale Polonezem też jeździłem (czerwiec 1989 rok). Wzbudzał we mnie mieszane uczucia: zadowolenia, i irytacji.

Stale też będę powtarzał, że był samochodem całkiem porządnie wyposażonym, tylko ze strasznie toporną techniką (silnik po uruchomieniu, na zimno dławił, i krztusił się, za duża kierownica, źle wyprofilowane, kanapowe fotele przednie).

"Obrotomierz, pełne zagłówki foteli przednich, reflektory przeciwmgielne, regulacja wysokości kolumny kierownicy, wewnętrzna regulacja lusterek bocznych, składana kanapa tylna, regulację natężenia oświetlenia tablicy wskaźników, popielniczki w drzwiach tylnych, zegar analogowy"

Ta regulacja wycieraczek to chyba takie pokrętło głęboko schowane z boku konsoli środkowej w okolicach stacyjki?

Czy starsze Polonezy (1986-1992) miały regulację kata nachylenia przednich reflektorów? Może ktoś pamięta?
_________________
Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
Ostatnio zmieniony przez ian 2008-12-19, 11:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne