Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2021-12-01, 13:01
Zapalanie diesla ?
Autor Wiadomość
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-10-07, 22:47   

http://www.daciaklub.pl/f...p?p=18429#18429
Cytat:
odpalam auto nawet ponad 100 razy dziennie

I wybrałeś diesla? Ja się słabo znam na klekotach, ale to chyba dość nieortodoksyjnie...?
Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-11-27, 02:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
tomaszgebala 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV + Logan VAN
Silnik: 1,5 dCi + 1,6
Rocznik: 2008 + 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 371
Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-10-07, 22:54   

wybrałem dieselka z racji ... ekonomiczności w spalaniu
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-10-07, 23:00   

No to niby oczywiste, ale całościowa ekonomia użytkowania samochodu to jednak coś więcej - a diesle podobno nie lubią częstego włączania i wyłączania. Jeśli z tego powodu padnie coś drogiego, to zyski z ekonomii spalania pójdą sobie w siną dal... (i to jeszcze trzaskając wszystkimi drzwiami na odchodne).

Ciekawe, jak jest naprawdę...
 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2008-10-08, 06:05   

tomaszgebala napisał/a:
odpalam auto nawet ponad 100 razy dziennie


przy właściwym używaniu dizla tzn odczekaniu przed jazdą i przed wyłączeniem ja jestem zdania że nic się nie powinno z takim nowoczesnym silnikiem dziać, pytanie czy przy takim natężeniu pracy i odpalania auta chce się koledze tyle czekać.
Z tego względu ja wybrałem benzynę gdyż też tyle będę odpalał a czas to pieniądz, podobno :mrgreen:
 
Gregosa 



Marka: dacia
Model: logan MCV
Silnik: dCi
Rocznik: '07
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 243
Skąd: ...
Wysłany: 2008-10-08, 17:53   

tomaszgebala napisał/a:
odpalam auto nawet ponad 100 razy dziennie

Czyli w ciągu 10h dnia prcy średnio co 6 min :) A ja się przejmuję, jak mam wyłączyć silnik na 3 min... :shock: Najczęściej nie wyłączam. :-?
_________________
Gregosa
---------
MCV dCi lauréate | 63k+ km
 
borys 


Marka: Dacia
Model: Logan Sedan
Silnik: 1.5 / DCI
Rocznik: 2006
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 58
Skąd: SB
Wysłany: 2008-10-28, 21:49   Zapalanie diesla ?

Pierwszy raz jeżdzę samochodem z silnikiem diesla.
Kiedyś były takie silniki przy których przed zapaleniem trzeba było patrzyć czy zgasła lampka świeć zarowych.
Jak to jest w Loganie ?
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2008-10-28, 21:51   

borys napisał/a:
Jak to jest w Loganie ?

Tak samo.
 
borys 


Marka: Dacia
Model: Logan Sedan
Silnik: 1.5 / DCI
Rocznik: 2006
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 58
Skąd: SB
Wysłany: 2008-10-28, 22:20   

Nie jest tak samo, bo w starszych autach nie można było zapalić wcześniej.
A Logana bez czekania można zapalić.
Bywa że się zapominam i palę od razu.
Jaki ma to wpływ na silnik i urządzenia ?
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2008-10-28, 22:38   

W ASO widziałem, że też odpalają od razu (w ASO Forda też tak było) - ale oni maja wszystko w d....
Nie wiem czy to dobra rada, ale raczej poczekaj, aż wszystkie kontrolki pogasną - to i tak kwestia 2 sekund? Najdłużej świecą się kontrolki od poduszek.
Piszę ogólnie o kontrolkach, bo ta od świecy żarowej, to świeci się dłużej tylko na kilkunastostopniowym mrozie (w Dacii jeszcze nie widziałem, a w Fordzie zdarzyło mi się, że widziałem świecącą się kontrolkę przez jakieś dodatkowe 1 - 2 sekundy, kilka razy przy dużym mrozie).
Może wiesz? Nie wyłączaj również silnika od razu po zatrzymaniu, poczekaj kilka, kilkanaście sekund na biegu jałowym; po odpaleniu nie kręć go od razu na wysokie obroty. Trzeba dbać o turbinę.
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2008-10-29, 06:47   

kolego zawsz jak zgasnie kontrolka odpalaj. alejesli chodzi o gasze nie to do konca nie jestem przekonany do tego zeby na jalowym chodzilo biegu jesli jezdzisz nie na maxa tylko spokonie i masz krotkie przebiegi i czeste to zobacz ile czasu trocisz na studzeniu turbiny ktora ci sie nie zagrzala ;)
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
 
ADAM 12 



Marka: dacia
Model: było mcv , jest duster
Silnik: 1,6 sce
Rocznik: 2017/2018
Wersja: Open
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 188
Skąd: luboń k/poznania
Wysłany: 2008-10-29, 07:32   

Nie chodzi o studzenie turbiny, choć to też jest ważne, ale o nagły brak smarowania-silnik i pompa olejowa stoją,a turbo jeszcze się obraca.A im intensywniejsza jazda,tym chwila dłuższa,choć bez przesady,tyle co zgaszenie świateł,odpięcie pasów.
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2008-10-29, 18:23   

rozpędzona turbina kręci się ponad 100 tys. obrotów. jak wyłączysz silnik natychmiast po zatrzymaniu, nie ma smarowania a turbina jeszcze ostro hula. chodzi przede wszystkim o obnizenie obrotów przed zgaszeniem, dlatego zaleca się min. 30 sekund pracy po zatrzymaniu. z przepalonego oleju robi się nagar twardy jak kamień a ten uszkadza turbinę. dotyczy to i diesli i benzynówek. pozdr
 
Konrad 


Marka: Renault
Model: Laguna Grandtour
Silnik: 1,8 16V + Gaz
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 213
Skąd: Powiat Piaseczno
Wysłany: 2008-10-30, 08:28   

Odnośnie kontrolki świec żarowych ... słyszałem, że świece żarowe zaczynają się podgrzewać w momencie otwarcia drzwi kierowcy, a poza tym są szybkogrzejne. Dlatego czasami kontrolka nie zapala się w ogóle.
_________________
Poprzednie auto : Dacia Logan 1,4 MPI B+G.
Obecnie : Laguna II 1,8 16 V B+G
 
Andrzej 



Marka: Dacia Logan
Model: MCV 7os.
Silnik: dci 85
Rocznik: 11.2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 556
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-10-31, 23:06   

borys napisał/a:
Nie jest tak samo, bo w starszych autach nie można było zapalić wcześniej


a u mnie jest. Jak się kiedyś zapomniałem to nie zapalił...

...ale był zimny (mróz) ciepły by zapalił bez podgrzewania świec.
 
ian 



Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 548
Skąd: Katowice
Wysłany: 2009-01-05, 11:33   

Z dwóch różnych źródeł (a ludzie to doświadczeni) otrzymałem takie same informacje: najnowsze turbodiesle z Common Rail pozwalają już na ruszanie natychmiast po uruchomieniu silnika (bardzo szybko osiągają bardzo wysokie temperatury zapłonu, czego nie było w starych turbodieslach, ktore wymagają rozgrzania silnika), co jest nawet wskazane przede wszystkim w niskich temperaturach ze względu na lepsze rozprowadzenie oleju napędowego, jeździć należy tylko na niskich obrotach (do 2000-2200 obr/min.), gdyż wszystkie parametry jak dynamika, elastyczność, przyspieszenie dostępne są już od najniższych obrotów (a stare były bardzo mułowate, powolne), i należy unikać wysokich obrotów (silnik grzeje się za bardzo, tak jest np. przy stałej jeździe z prędkością około 130-140 km/g na trasie np.: Katowice-Warszawa), ze względu na bardzo zaawansowane sterowanie przepływem paliwa w wtryskiwaczach turbodiesle te tolerują tylko najlepszej jakości oleje napędowe; jak widać sposób użytkowania turbodiesli zmienia się na naszych oczach,

To grzanie turbodiesla przy dużych prędkościach mnie zaintrygowało. Ktoś tego już doświadczył ? Tak dzieje się np. w firmowych Berlingo z turbodieslem.
_________________
Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
Ostatnio zmieniony przez ian 2009-01-07, 16:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
aaryt 



Marka: Dacia
Model: Logan Lauréate
Silnik: 1.5 dci
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 64
Skąd: gdzies w FR
Wysłany: 2009-01-06, 17:28   

ian napisał/a:
To grzanie turbodiesla przy dużych prędkościach mnie zaintrygowało. Ktoś tego już doświadczył ? Tak dzieje się np. w firmowych Berlingo z turbodieslem.


Nieraz jechalem dluzszy czas z predkoscia (licznikowa) 130km/h. Zawsze max byly 4 cegielki na wyswietlaczu. Nigdy nie zapalila sie kontrolka.
_________________
Logan 1.5 dCi '06 Lauréat
Przebieg: 298kkm
 
ian 



Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 548
Skąd: Katowice
Wysłany: 2009-02-05, 13:20   

Niedawno dowiedziałem się, że aby odpalić diesla (polskiego produkowanego w Andrychowie) w dostawczym Lublinie trzeba było najpierw odczekać około 20-25 sekund, aby świecie żarowe się dostatecznie rozgrzały.

Obecnie w samochodach powszechnie montowane są turbiodiesle z Common Rail III generacji. Zastanawiam się, czy Dacia otrzymuje stare diesle, z technologią pochodzącą tak z lat 1999-2002, czy są to już jednak jednostki napędowe zmodernizowane?
_________________
Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-02-05, 13:34   

Daćkowe są takie same jak w najnowszych Renówkach, co najwyżej raczej z tych mniejszych i słabszych - przekręca się kluczyk, czeka dosłownie ze 3 sek i... jazda (:
 
El Logano 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5 DCi K9K 68KM
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 213
Skąd: Okolice Trójmiasta
Wysłany: 2009-05-27, 11:31   

Dacie mają diesla z CR II generacji. Początkowo stosowano układ wtryskowy Delphi (wersje 65 i 82KM), które były wadliwe nawet przy laniu dobrego paliwa (np. Clio II ph II). Następnie koncern zmądrzał i do dzisiaj w 1.5 DCi (przynajmniej dwóch słabszych odmianach 68KM i 84KM) stosuje system wtryskowy Bosch, który jest już dużo trwalszy. Taki właśnie system drzemie pod maskami Dacii z napisem DCi na bagażniku ;-) .

Diesle w Dacii łączą niskie spalanie z dużą bezawaryjnością (pod warunkiem szanowania turbo i lania markowego paliwa). Są to wyjątkowo sprawne jednostki jak na swoją relatywnie prostą budowę. Oczywiście jak każdy silnik tego typu mają turbo i Common Rail, ale mają 8-zaworową, trwalszą głowicę i i nie mają koła dwumasowego, które w innych dieslach lubi paść ciągnąc za sobą wydatki rzędu tysięcy złotych.

Turbosprężarka to udana konstrukcja firmy Borg & Warner, specjalizującej się w w porjektowaniu tego typu urządzeń i mającej już duże tradycje. Posiada stosunkowo małą bezwładność, co powoduje, że silnik już od 1500 - 1700 chętnie ciągnie (mniejsze zjawisko turbodziury).
Silnik o mocy 68KM to aktualnie najtrwalszy diesel w ofercie Renault i jeden z najtrwalszych na rynku (obok np. D4D z Aygo o mocy 55KM). Posiada duże rezerwy wytrzymałości będące podstawą dla mocniejszych, zmodyfikowanych jego wersji. 1.5DCi może mieć nawet 110-115KM przy zmianie oprogramowania i osprzętu silnika (między innymi turbo, pompa wtryskowa, intercooler, kanały dolotowe, dołożone koło dwumasowe, zmieniona głowica, skrzynia biegów z półosiami). Z poważniejszych części wewnątrz silnika zmieniany jest między innymi korbowód. Niestety silniki 1.5 DCi o mocach ponad 100KM mają już bardziej skomplikowaną budowę implikującą ich większą podatność na usterki (jak większość diesli wyciągających z litra pojemności ponad 50KM).
_________________
102 000km zadowolenia za kierownicą Dacii.
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2009-05-27, 17:58   

El Logano napisał/a:
Dacie mają diesla z CR II generacji. Początkowo stosowano układ wtryskowy Delphi (wersje 65 i 82KM), które były wadliwe nawet przy laniu dobrego paliwa (np. Clio II ph II). Następnie koncern zmądrzał i do dzisiaj w 1.5 DCi (przynajmniej dwóch słabszych odmianach 68KM i 84KM) stosuje system wtryskowy Bosch, który jest już dużo trwalszy. Taki właśnie system drzemie pod maskami Dacii z napisem DCi na bagażniku

Jesteś pewien? Bo mnie się wydaje, że jednak Delphi.
 
El Logano 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5 DCi K9K 68KM
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 213
Skąd: Okolice Trójmiasta
Wysłany: 2009-05-28, 09:56   

Delphi było w wersjach o mocy 65 i 82 KM. Z tego, co mi mówił kolega z ASO Renault, wersje 68 i 85KM mają Boscha (albo Siemensa), ale napewno nie Delphi.
_________________
102 000km zadowolenia za kierownicą Dacii.
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2009-05-28, 22:28   

Manual serwisowi mówi jednak, że Delphi

Trzeba zajrzeć do auta
 
jacek 



Marka: dacia
Model: logan mcv
Silnik: 1.5 dci85KM
Rocznik: 2007
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 433
Skąd: Tychy
Wysłany: 2009-05-29, 21:24   

wydaje mi się że mam delphi muszę luknąć
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne