Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2019-09-21, 22:24
Wymiana sprzęgła ?
Autor Wiadomość
maciekasia 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2004
Wersja: Ambiance 5 os.
Dołączył: 08 Lis 2008
Posty: 5
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-03-02, 22:40   Wymiana sprzęgła ?

Może ktoś już miał podobny problem.Mam przejechane 60000 km /Logan 1,4 MPI -rocznik 2004/.Od pewnego czasu, podczas przyspieszania samochód wchodzi na wyższe obroty /nawet do 4-5tys/ ale nie przyspiesza od razu. Silnik wyje ale nia ma ducha. Ostatnio nawet zaczęła powtarzać się dziwna sytuacja że zatrzymując się na czerwonym świetle, będąc na jałowym biegu, silnik bez jakiejkolwiek ingerencji z mojej strony samoczynnie wchodzi na wysokie obroty nawet do 6tys.
Jedyny sposób na opanowanie dziwnego zachowania to szybkie wyłączenie stacyjki.
Dwa miesiące temu jak byłem na przeglądzie rejestracyjnym ,powiedziano mi w serwisie że sprzęgło jest do wymiany - koszt okolo 1600 zł.
Czy rzeczywiście są to objawy zużytego sprzęgła?
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-03-02, 23:26   

maciekasia napisał/a:
podczas przyspieszania samochód wchodzi na wyższe obroty /nawet do 4-5tys/ ale nie przyspiesza od razu

Temu najprawdopodobniej jest winne zuzyte sprzeglo. TSD troche szybko. Jak i gdzie jezdzisz(cie)?
maciekasia napisał/a:
będąc na jałowym biegu, silnik bez jakiejkolwiek ingerencji z mojej strony samoczynnie wchodzi na wysokie obroty nawet do 6tys.

to juz ze sprzeglem nie ma nic wspolnego.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-03-03, 00:10   

Gdyby występowało wyłącznie pierwsze zjawisko, to faktycznie najbardziej podejrzane byłoby sprzęgło. Ponieważ jednak jest jeszcze jeden objaw - i to gorzej wyglądający - to być może zużycie sprzęgła jest tylko jego pokłosiem. Przede wszystkim należałoby więc pilnie rozwiązać problem nadmiernych obrotów, a dopiero potem myśleć o sprzęgle.
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-03-03, 00:21   

Wracajac jeszcze do sprzegla - oczywiscie mialem na mysli rowniez to, ze owo "slizganie" ma miejsce, kiedy sprzeglo nie jest ani troche wcisniete i jest dobrze ustawione. Nadmierne obroty to oczywiscie inna, nie zwiazana bezposrednio ze sprzeglem sprawa.
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2009-03-03, 07:10   

Sprzeglo kolego do wymiany mialem podobnie w megance
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-03-03, 07:44   

ja też miewałem problem z obrotami ale tylko jak zatankuje gaz na shellu lub na tesco, autko dostaje wtedy małpiego rozumu i samoczynnie na jałowym biegu wskakuje na 3 tysiące obrotów oczywiście przygazuje i obroty spadają, ale zjawisko jak juz mówiłem występuje tylko na LPG i tylko z tych stacji, to tak w ramach ciekawostki o obrotach :mrgreen:
 
Konrad 


Marka: Renault
Model: Laguna Grandtour
Silnik: 1,8 16V + Gaz
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 213
Skąd: Powiat Piaseczno
Wysłany: 2009-03-03, 08:12   

Blokuje Ci się linka gazu i to jest objaw wchodzenia samochodu na wysokie obroty na biegu jałowym.
Miałem tak samo po montażu LPG - monter powiedział, że musiał ruszyć linką w czasie montażu, a nasze linki są bardzo sztywne i możliwe że się lekko uszkodziła. Stwierdził, że gdyby zdarzały się właśnie takie sytuacje - należy pomyśleć o jej wymianie.
Musisz zobaczyć, czy w jakimś warsztacie nie naciągnęli Ci zbytnio linki gazu, albo nie zmienili jej położenia.
To, że auto osiąga wysokie obroty i nie ma siły jechać może mieć związek ze świecami lub przewodami - może nie masz dobrej iskry i przez to samochód nie pracuje na wszystkich cylindrach tak jak powinien.
Ja zacząłbym od tego.
_________________
Poprzednie auto : Dacia Logan 1,4 MPI B+G.
Obecnie : Laguna II 1,8 16 V B+G
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2009-03-03, 08:38   

Gdyby był problem z układem zapłonowym, nie wcodziłby na wysokie obroty. Raczej sprzęgło ślizga. Albo koniec żywota, albo regulacja, jeśli taka przewidziana w tym modelu. pozdr
 
DUCATI 



Marka: DACIA
Model: LOGAN
Silnik: 1.6
Rocznik: 2005
Wersja: Ambiance
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 887
Skąd: POZNAŃ
Wysłany: 2009-03-03, 10:49   

Moze wystarczy cos dokrecic... ? Z serwisami jest zawsze ryzyko, ze odrazu by wszystko wymieniali byle najwiecej skasowac...
 
ADAM 12 



Marka: dacia
Model: było mcv , jest duster
Silnik: 1,6 sce
Rocznik: 2017/2018
Wersja: Open
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 188
Skąd: luboń k/poznania
Wysłany: 2009-03-03, 18:14   

maciekasia napisał/a:
samochód wchodzi na wyższe obroty /nawet do 4-5tys/ ale nie przyspiesza od razu. Silnik wyje ale nia ma ducha


Nie ma tu co wydziwiać i szukać wydumanych usterek..Jest to klasyczny opis ślizgającego się sprzęgła.Można przeprowadzić prosty test : zaciągnąć ręczny,włożyć drugi bieg i próbować ruszyć na średnich obrotach.Jeśli silnik nie zgaśnie sprzęgło "się skończyło"
.
KaS602 napisał/a:
. TSD troche szybko. Jak i gdzie jezdzisz(cie)?


Sprzęgło można "wykończyć" nawet po 100 kilometrach,wszystko zależy od stylu jazdy.Po 60.000 km.o ile nie nastąpiła wada fabryczna, duży wpływ ma przyzwyczajenie-trzymanie stopy na pedale sprzęgła,występuje wtedy stały poślizg i naprężenie łożyska dociskowego, w skrajnym wypadku przetarcie 'słoneczka'

A jako serwis polecam Marka Góreckiego, ul.Płowiecka-boczna od Grunwaldzkiej,prowadzi warsztat tylko Renówek,więc Dacię też powinien robić
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-03-03, 20:01   

Słuchajcie, a czy trzymanie wysprzęgniętego (trudne słowo) auta np. na biegu pod światłami ma wpływ na trwałość sprzęgła? Podobno sprężyna wyciciskowa szybciej się zużywa, czy cóś.
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2009-03-03, 20:36   

Też ma, ale o wiele mniejszy niż trzymanie na nim nogi w czasie jady. Wysprzęglonego jabky co. pozdr
 
ADAM 12 



Marka: dacia
Model: było mcv , jest duster
Silnik: 1,6 sce
Rocznik: 2017/2018
Wersja: Open
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 188
Skąd: luboń k/poznania
Wysłany: 2009-03-03, 20:40   

No dokładnie tak.Sprzęgło powinno być używane jak najkrócej(ale płynnie,bez zrywów),trzymanie auta na sprzęgle pod światłami niepotrzebnie obciąża cały układ.
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-03-03, 20:52   

I powinno się stosować prostą zasadę : Nogę na sprzęgle kładziemy tylko wtedy, jak chcemy zmienić bieg.
Podobnie tyczy dźwigni zmiany biegów.
_________________

 
GeRRaD 



Marka: DACIA
Model: LOGAN BlackLine ;)
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 918
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-03-03, 20:55   

ADAM 12 napisał/a:
No dokładnie tak.Sprzęgło powinno być używane jak najkrócej(ale płynnie,bez zrywów),trzymanie auta na sprzęgle pod światłami niepotrzebnie obciąża cały układ.

Tyle że jak mówia specjaliści wrzucanie biegu dopiero po włączeniu zielonego spowalnia ruch i przyczynia się do powstawania korków ;-)
_________________
GeRRaD
 
ADAM 12 



Marka: dacia
Model: było mcv , jest duster
Silnik: 1,6 sce
Rocznik: 2017/2018
Wersja: Open
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 188
Skąd: luboń k/poznania
Wysłany: 2009-03-03, 21:05   

A do tego jest światło żółte,o czym było juz w innym miejscu
 
Fromage 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,6
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 88
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2009-03-03, 21:07   

Ja miałem taką samą akcję w daewoo 2 razy. Problem został rozwiązane po resecie kompa - w ASO wzięli za to 150 zł. za 2 razem odłączyłem akumulator na 2 minuty i było ok i od 2 lat nie ma tego problemu. W ASO powiedzieli, że jak parkuję się obok urządzeń takich jak np trafostacja to impuls magnetyczny może takie rzeczy spowodować. Nie wiem czy diagnoza jest trafna ale spróbować warto - nic nie kosztuje.
_________________
"I not only think that we will tamper with Mother Nature, I think Mother want's us to"
 
SebastianW 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 16
Dołączył: 14 Lut 2009
Posty: 15
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-03-03, 21:19   

jackthenight napisał/a:
I powinno się stosować prostą zasadę : Nogę na sprzęgle kładziemy tylko wtedy, jak chcemy zmienić bieg.
Podobnie tyczy dźwigni zmiany biegów.


dokladnie, ja noge na dzwigni zmiany biegow trzymam tylko gdy zmieniam bieg ;)
(sorki, ale nie moglem sie powstrzymac)

A jazda na polsprzegle? np. w korkach zeby powoli podjechac dalej?
 
ADAM 12 



Marka: dacia
Model: było mcv , jest duster
Silnik: 1,6 sce
Rocznik: 2017/2018
Wersja: Open
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 188
Skąd: luboń k/poznania
Wysłany: 2009-03-03, 21:26   

SebastianW napisał/a:
dokladnie, ja noge na dzwigni zmiany biegow trzymam tylko gdy zmieniam bieg ;)

Ja nogę trzymam na sprzęgle,dźwignię zmiany biegów zmieniam przeważnie ręką.
A na poważnie,są różne sytuację ,należy tylko ograniczyć niepotrzebne obciązanie układui ZŁE NAWYKI.
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-03-03, 21:39   

ADAM 12 napisał/a:

KaS602 napisał/a:
. TSD troche szybko. Jak i gdzie jezdzisz(cie)?


Sprzęgło można "wykończyć" nawet po 100 kilometrach,wszystko zależy od stylu jazdy.Po 60.000 km.o ile nie nastąpiła wada fabryczna, duży wpływ ma przyzwyczajenie-trzymanie stopy na pedale sprzęgła,występuje wtedy stały poślizg i naprężenie łożyska dociskowego, w skrajnym wypadku przetarcie 'słoneczka'


To, ze mozna bardzo szybko wykonczyc sprzego (bo na dobra sprawe mozna to zrobic w 10 minut), to chyba taka "oczywista oczywistosc", podobnie jak to, ze jest to zalezne od stylu jazdy. Stad moje pytanie (jak i gdzie), bo w "normalnym" uzytkowaniu 60 000 km to jednak troche malo.
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-03-03, 21:53   

ADAM 12 napisał/a:
A na poważnie,są różne sytuację ,należy tylko ograniczyć niepotrzebne obciązanie układui ZŁE NAWYKI.

Wynika z tego, że wielokrotne, krótkotrwałe wciskanie pedału sprzęgła, nie powoduje takiego zużycia sprzęgła jak długotrwałe trzymanie wciśniętego pedału. Zły nawyk to mi chyba pozostał po kursie nauki jazdy, po prostu instruktor tak kazał, czyli tak trzeba.
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2009-03-03, 21:58   

KaS602 napisał/a:
bo w "normalnym" uzytkowaniu 60 000 km to jednak troche malo.

Trochę ??? :shock: to jest bardzo mało, w Palio wymieniałem przy 120.000 i gdyby nie połamane sprężynki tłumika drgań to by polatało drugie tyle.
 
ADAM 12 



Marka: dacia
Model: było mcv , jest duster
Silnik: 1,6 sce
Rocznik: 2017/2018
Wersja: Open
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 188
Skąd: luboń k/poznania
Wysłany: 2009-03-03, 21:58   

KaS602 napisał/a:
w "normalnym" uzytkowaniu 60 000 km to jednak troche malo.

Toteż jeśli wykluczyć wadę fabryczną jednego z elementówi, ekstremalne traktowanie sprzęgła,najczęszczą przyczyną są właśnie złe przyzwyczajenia,a to nie uszkadza nagle,tylko wychodzi po paru/parenastu tysiącach przebiegu.Także jazda w ciężkim terenie,ciągnięcie ciężkiej przyczepy ma wpływ na przyspieszone zużycie.
A tak na marginesie,diagnoza na odległość jest cokolwiek ciężka do wykonania,a zwłaszcza stwierdzenie co było faktyczną przyczyną.
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-03-03, 22:01   

Moja Astra jak ją brałem miała na liczniku 110kkm (faktyczny przebieg nieznany :-( ) zrobiłem nią drugie tyle z tym moim złym nawykiem i ze sprzęgłem nie miałem żadnego problemu.
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-03-03, 23:12   

Ojej to są tylko dobre rady.
Mój ojciec w Tipo nie zmieniał paska rozrządu przez pewnie 8 lat i też się nic nie stało, aż do roku dziewiątego. :)
Jeźdź jak chcesz, to przecież twoje auto. Możesz nawet non stop wciskać sprzęgło do oporu. W końcu to twoje sprzęgło. :)
_________________

 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne