Wysłany: 2009-04-29, 10:53 Sygnalizowanie drobnych awarii za pomocą kontrolek
Witam!
Czy ktoś zaobserwował, aby w Daciach sygnalizowane były drobne awarie za pomocą różnych kontrolek na desce rozdzielczej?
Np. w większości samochodów przepalenie żarówki kierunkowskazu sygnalizowane jest szybszym miganiem kontrolki kierunkowskazu, a przepalenie żarówki świateł stopu, powoduje po wciśnięciu hamulca miganie kontrolki zaciągniętego hamulca ręcznego , itp.
I najważniejsze dla mnie pytanie: czy klocki hamulcowe mają zatopiony drucik, który ulega przerwaniu wraz ze ścieraniem się tychże klocków, sygnalizując konieczność ich wymiany? (miałem o to zapytać w serwisie przy okazji przeglądu, ale spieszyłem się bardzo i zapomniałem).
Instrukcja obsługi milczy na temat takich "wynalazków", a i ja niczego takiego nie zaobserwowałem, ale pewności nie mam.
Szybsze miganie kierunkowskazów - zostało opisane w instrukcji w dziale :
Rady praktyczne > nieprawidłowości w działaniu
Musiałem to przeoczyć, głowę bym dał, że w mojej instrukcji takiej informacji nie ma.
jackthenight napisał/a:
Klocki hamulcowe są bez zatopionego drucika,
a przynajmniej nie widziałem aby do klocka dochodził jakiś kabel.
Szkoda. To by się najbardziej przydało. I jeszcze sygnalizacja przepalanych żarówek od świateł mijania. W zeszłym roku przytrafiło mi się, że przepaliły się obie. Dopóki jeździłem w dzień, niczego nie zauważyłem, ale gdy raz wróciłem z wycieczki już nocą, wsiadłem do samochodu, włączyłem światła i dziwiłem się dlaczego tak ciemno
To jest Dacia prosty i niezawodny samochód, więc brak jest wszelkiego psujących się wodotrysków typu karty,czujniki ciśnienia kół, druciki w klockach. Na tych wodotryskach poległa poprzednia laguna.
a mnie włożyłem spaloną żarówkę mijania i... nie świeci się kontrolka świateł mijania. Co więcej znalazłem w garażu ze spalonym pozycyjnym i... nic :P
kierunkowskazy jw
co do świateł stopu - nie wiem - ale wiem że mnóstwo ludzi ma popalone, aż strach jeździć - w Dąbrowie, Sosnowcu, Mysłowicach to tak z 15% samochodów ma coś ze światłami stopu...
Może Sandero ma takie wodotryski W poczciwym Loganie (faza I) usterka żarówki świateł mijania i/lub kierunkowskazu sygnalizowana jest z reguły przez innych kierowców
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-04-30, 15:04
No ja sprawdziłem u siebie w Sandero i niestety po wyciągnięciu żarówki
kontrolka świateł mijania na desce rozdzielczej paliła się normalnie.
Także żadnej kontroli przepalonej żarówki mijania nie ma.
Kolega czaju pewnie tylko włączał światła pozycyjne, a przy światłach pozycyjnych
kontrolka na desce się nigdy nie zapala.
Gdyby włączył mijania to kontrola na pewno by się zapaliła, nawet jakby wszystkie dwie żarówki wyciągnął - no chyba że ma lepszy firmware :)
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-05-05, 18:13
No to pierwsze słyszę.
A sprawdzałaś to w DACII czy w Renault CLIO ??
A może pytasz o kontrolkę niezamkniętych drzwi ??
Bo tak to byłabyś pierwszym przypadkiem, gdzie kontrolka niezapiętych pasów działała/a :)
Ogólnie w moim Sandero nie ma żadnych kabli poprowadzonych do zapięć na pasy, także
na pewno u mnie nie działa i nigdy nie działała - jak nie ma czujników to działać nie będzie.
A u ciebie przy zapięciach dla pasów są doprowadzone jakieś kable ?
Pare dni temu niespodziewanie przepalily mi sie obie zarowki w swiatlach mijania i z cala pewnoscia moge powiedziec ze zadna kontrolka z tej okazji sie nie zapalila. Po prostu nagle stwierdzilam ze jakos tak ciemno przed maska :)
Lampka informujaca o niezapietych pasach miga tylko po wlaczeniu silnika.
Lampka informujaca o niskim stanie oleju silnikowego tez prawdopodobnie nie dziala, chociaz moze po prostu inaczej rozumiem ten stan krytyczny niz producent.
_________________ 12 lat i ponad 230 000 km za nami
W mojej Ladzie 110 z 1999 roku jest:
- kontrola zamknięcia drzwi,
- kontrola przepalonych żarówek,
- kontrola poziomu oleju w misce olejowej,
- kontrola poziomu płynu do spryskiwaczy,
- kontrola poziomu płynu chłodniczego,
- kontrola niezapiętych pasów,
- kontrola zużycia klocków hamulcowych.
To wszystko jest w małym dodatkowym module elektronicznym.
Cały układ jest bardzo prosty.
Po prostu producentowi musi się chcieć coś takiego zamontować.
Chyba zbyt wiele do powiedzenia przy konstruowaniu samochodów maja księgowi.
W mojej Ladzie 110 z 1999 roku jest:
- kontrola zamknięcia drzwi,
- kontrola przepalonych żarówek,
- kontrola poziomu oleju w misce olejowej,
- kontrola poziomu płynu do spryskiwaczy,
- kontrola poziomu płynu chłodniczego,
- kontrola niezapiętych pasów,
- kontrola zużycia klocków hamulcowych.
To wszystko jest w małym dodatkowym module elektronicznym.
Cały układ jest bardzo prosty.
Po prostu producentowi musi się chcieć coś takiego zamontować.
Chyba zbyt wiele do powiedzenia przy konstruowaniu samochodów maja księgowi.
Różnica jest zasadnicza ciśnienie oleju wskazuje czujnik ciśnienia oleju jest to pośrednia metoda pomiaru braku odpowiedniej ilości oleju dokonywana tylko podczas pracy silnika ( za mało oleju brak odpowiedniego ciśnienia) Zapalenie tej kontrolki nie koniecznie świadczy o za małej ilości oleju może świadczyć również o uszkodzeniu pompy olejowej, nieszczelności w układzie smarowanie itd.
Nie spotkałem się jeszcze z elektroniczną bezpośrednią metodą pomiaru ilości oleju układu smarowania w popularnych samochodach i na pewno takiego pomiaru nie ma w w/w autach,czyli ładzie i polonezie -
Fiat takich rozwiązań nie stosował, a w tych autach zamontowana jest zmodyfikowana stara jednostka pamiętająca czasy Fiata 1500 ( w polonezie zmieniono pojemność poprzez modyfikacje w układzie korbowo tłokowym , W ładzie dodano głowice 16 zaworową)
Tak że do pomiaru ilości oleju w naszych autach używa się bagnetu.
Marka: dacia
Model: było mcv , jest duster
Silnik: 1,6 sce
Rocznik: 2017/2018
Wersja: Open Pomógł: 3 razy Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 188 Skąd: luboń k/poznania
Wysłany: 2009-05-11, 06:41
Nie będę się upierał, że kongoo to popularne auto, ale posiada kontrolę poziomu oleju (kwadraciki na wyświetlaczu po włączeniu zapłonu). Także opel viwaro(taki inny renault).Fakt, że niejest to b.precyzyjne, od tego jest bagnet,jednak pozwala szybko sprawdzić że coś się dzieje.
Pomiary poziomu płynów w Ładzie 110 realizowane jest na układach czujników kontraktonowych i pływakach z magnesem.
Mierzy się tylko za niski poziom.
Np. jeśli w zbiorniku płynu do spryskiwaczy poziom spada poniżej 1 litra zapala się alarmowa lampka.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum