Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2020-03-22, 12:11
korozja / zabezpieczenia antykorozyjne w Dacii
Autor Wiadomość
RYKI 



Marka: DACIA
Model: LOGAN
Silnik: 1,4
Dołączył: 19 Paź 2007
Posty: 99
Skąd: BIAŁYSTOK
Wysłany: 2009-05-06, 14:24   korozja

Witam
Jestem bardzo smutny po przeczytaniu ostatnich postów zamieszczonych w tym wątku.
Forum zamieniło się w zbieraninę dołujących się nawzajem ludzi a szkoda.
Mam nadzieję że pozostała reszta użytkowników dacia jest zadowolona i nie ma problemów z rdzą.
W związku z tym aby i u mnie nie pojawiła się omawiana przypadłość decyduje się wystąpić z tego forum .
Życzę wszystkim wielu sukcesów.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-05-06, 14:28   

No coś Ty, Ryki? Spokojnie... Rdza nie jest zaraźliwa, a już zwłaszcza - przez Internet (;

Bardziej serio - sądząc również po zagranicznych forach: rdza zdarza się w Dacii dokładnie tak samo, jak w innych markach i modelach, natomiast z wyjątkiem pechowych egzemplarzy nie jest specjalnym problemem.

A że osoby poszkodowane się żalą, to w sumie nic dziwnego, prawda?...
 
jacek 



Marka: dacia
Model: logan mcv
Silnik: 1.5 dci85KM
Rocznik: 2007
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 433
Skąd: Tychy
Wysłany: 2009-05-06, 17:42   

Cieszcie się że nie macie fordów. To dopiero rdzewieje drzwi klapy bagażnika -a dają 12 lat gwarancji
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-05-06, 18:12   

psur napisał/a:
Proponuję założyć temat, w którym wpisywane byłyby wyłącznie przypadki korozji w następujący sposób:
model / rocznik / kolor / komentarz o korozj
Dzięki temu można by wysnuć jakieś wnioski. Co o tym Koledzy myślą?

Jestem za pod warunkiem, że były by to tylko przypadki korozji nie związane z uszkodzeniami mechanicznymi (po za korodującymi naprawami robiomymi w ASO).
I jeszcze pytanie w kwestii zaprawki: aby utrzymać gwarancję na perforację trzeba by zlecić naprawienie uszkodzenia w ASO i zażądać wpisu w książce napraw?
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2009-05-06, 19:29   

jacek napisał/a:
Cieszcie się że nie macie fordów. To dopiero rdzewieje drzwi klapy bagażnika -a dają 12 lat gwarancji

Wiem coś o tym (już gdzieś pisałem - nie mam czasu teraz szukać - więc nie będę się powtarzał). Ja i kolega pozbyliśmy się 3-letnich Fusionów (po naprawach gwarancyjnych).

laisar napisał/a:
No coś Ty, Ryki? Spokojnie... Rdza nie jest zaraźliwa, a już zwłaszcza - przez Internet (;

Bardziej serio - sądząc również po zagranicznych forach: rdza zdarza się w Dacii dokładnie tak samo, jak w innych markach i modelach, natomiast z wyjątkiem pechowych egzemplarzy nie jest specjalnym problemem.

A że osoby poszkodowane się żalą, to w sumie nic dziwnego, prawda?...

Po przygodzie z Fordem, przyznam, że ten temat też trochę mnie stresuje
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-05-07, 07:44   

Można zrobić "tani" a jednocześnie odporny na korozję samochód. Wiem bo pozbyłem się niedawno 8-letniego fiata punto. Samochód nie miał śladu korozji pomimo tego, że do okoła był równo poobijany do żywej blachy. Każdy element poszycia miał głębokie rysy i obcierki a korozii nie było. Ocynk.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
szadzik 
Zielony listek


Marka: Skoda
Model: Felicia kombi
Silnik: 1.9d
Rocznik: 1999
Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 6
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2009-05-07, 08:24   

Kratylos napisał/a:
oglnie renowki sa poprawnie pod tym kontem wykonywane wiec dziwi mnie dlaczego tak bardzo chciano oszczedzac na daci...

Może to jest odpowiedź na rozważania na temat wewnętrznej konkurencji logana i thalii, a może po prostu chcieli wyciągnąć więcej zysków.
Skoro fordy też mają marną blachę, a dają gwarancję na 12 lat, to widocznie naprawy gwarancyjne muszą być tańsze niż zabezpieczenie antykorozyjne.
 
psur 



Marka: Nissan
Model: NV200 Evalia
Silnik: 1.5 dCi
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 652
Skąd: DW
Wysłany: 2009-05-07, 08:37   

jan ostrzyca napisał/a:
Wiem bo pozbyłem się niedawno 8-letniego fiata punto. Samochód nie miał śladu korozji pomimo tego, że do okoła był równo poobijany do żywej blachy.

Ja również mam podobne, bardzo dobre doświadczenia, z Fiatem w rodzinie. 7 lat jeżdżenia Sieną, bez specjalnego szanowania, woskowania itp. Korozji brak.
_________________
Dacia Logan 1.4 MPI 75 KM, wersja Access + poduszka pasażera
2007 - 2012, ok. 86 tys. km
To był naprawdę fajny wóz!

www.psur.pl - moja strona o podróżowaniu po Polsce
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-05-07, 09:17   

Wg EuroTaxu, pięciodrzwiowe Punto II 1.2 16v 80KM w 2001 r. kosztowało 42500 zł - dziś porównywalne, ale i tak większe w każdą stronę, Sandero (o sedanie nie wspominając) 1.4 8v 75KM Arctica kosztuje prawie 10 kzl mniej... (10, bo inflacja może i jest przez ostatnie lata niewielka, ale te 40 tys z hakiem to było mimo wszystko jednak trochę więcej wtedy niż teraz).

Nie chce mi się szukać jeszcze wyposażenia tego Punciaka, ale przypuszczam, że w najlepszym razie nie przekraczało właśnie daćkowego Ambiance'a.

Czyli: większe auto za 25% mniej - a i tak wiele osób narzeka, że za drogo ("Polaków nie stać")... Ciekawe, czy jakby kosztowało choćby tylko połowę tej różnicy w zamian za tę rzekomą nierdzewność FIAT-a to byłoby dużo więcej chętnych na Daćkę?
Ostatnio zmieniony przez laisar 2009-05-07, 09:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2009-05-07, 09:25   

Punto ma ocynk. Ale mój uniak z 2002 bez ocynku do dzisiaj czysty. Robiłem po kupnie dodatkowo konserwację i polecam to każdemu, kto kupi nowego Logana. Czyli da się zrobić tanie i w miarę odporne na korozję. Chyba,że mój uniak to jakieś kuriozum. pozdr
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-05-07, 09:29   

Dlatego właśnie pisałem, że co będzie z Daćką - ile będzie czystych, a ile faktycznie skoroduje - to się dopiero okaże... Rzeczywiście może się ostatecznie okazać, że Renault jednak skiepściło sprawę, ale póki co nie widzę jednak powodów do takiej oceny.
 
kier 


Marka: Dacia/Dacia
Model: Logan/Logan MCV
Silnik: 1.4 MPI/SCe 1.0
Rocznik: 2007/2019
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 305
Skąd: Ciechanów
Wysłany: 2009-05-07, 10:44   

jacek napisał/a:
Cieszcie się że nie macie fordów


ja mam :>

--
pozdrawiam
kierek
 
borys68 


Marka: Kia
Model: cyd kombi
Silnik: 1.6 a/t
Rocznik: 2008
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Kwi 2009
Posty: 219
Skąd: Warszawa Bielany
Wysłany: 2009-05-07, 10:52   

Ahoj!
jurek napisał/a:
Punto ma ocynk. Ale mój uniak z 2002 bez ocynku do dzisiaj czysty. Robiłem po kupnie dodatkowo konserwację i polecam to każdemu, kto kupi nowego Logana.


Zdradzisz szczegóły? Chętnie przeczytam.
Borys
 
jacek 



Marka: dacia
Model: logan mcv
Silnik: 1.5 dci85KM
Rocznik: 2007
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 433
Skąd: Tychy
Wysłany: 2009-05-07, 14:32   

jurek napisał/a:
Punto ma ocynk. Ale mój uniak z 2002 bez ocynku do dzisiaj czysty. Robiłem po kupnie dodatkowo konserwację i polecam to każdemu, kto kupi nowego Logana.


pewnie bym to dawno zrobił gdyby nie utrata gwarancji na perforację.

Z tego co widzę po zdjęciach nie wiele by dała bo korozja wychodzi z pod lakieru a nie jest to jeszcze perforacja czyli wynika z tego że blacha źle została przygotowana przed lakierowaniem .
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2009-05-08, 12:08   

Zrobiłem najtańszą konserwację, zresztą na fuchę w aso fiata. Spód, podłużnice drzwi, klapy i profile zamkniete. pozdr
 
borys68 


Marka: Kia
Model: cyd kombi
Silnik: 1.6 a/t
Rocznik: 2008
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Kwi 2009
Posty: 219
Skąd: Warszawa Bielany
Wysłany: 2009-05-08, 13:09   

jurek napisał/a:
Zrobiłem najtańszą konserwację, zresztą na fuchę w aso fiata. Spód, podłużnice drzwi, klapy i profile zamkniete. pozdr

Dziękuję.
Borys
 
Seal 


Marka: Dacia
Model: Duster 4X2
Silnik: 1,5 dCI 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-05-08, 14:04   

jurek napisał/a:
Punto ma ocynk. Ale mój uniak z 2002 bez ocynku do dzisiaj czysty. Robiłem po kupnie dodatkowo konserwację i polecam to każdemu, kto kupi nowego Logana. Czyli da się zrobić tanie i w miarę odporne na korozję. Chyba,że mój uniak to jakieś kuriozum. pozdr

Twój uniak nie jest wyjątkowy.Ja też zrobiłem w swoim zabezp. antykorozyjne i mimo 9 latek nie rdzewieje.Tak samo zrobię z nowym Loganem bo nie chcę później wozić się z problemem jak koledzy. Tak dla "pocieszenia" kolegów to mojemu znajomemu w rocznej Hondzie drzwi korodują :shock:
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1500
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2009-05-08, 18:57   

Czy zna ktoś w łódzkim jakiś dobry warsztat, który zrobi dobrze zabezpieczenie fluidolem profili zamkniętych?
_________________

 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-05-08, 19:44   

Kup lepiej za trzy-cztery setki sprężareczkę i sam dmuchnij wosk w profile. Cenowo wyjdzie jak w warstacie, a maszynka przyda się do konserwacji spodu i nadkoli i dmuchania opon. I co roku będziesz mógł powtórzyć zabieg za free...
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2009-05-08, 20:50   

Jeśli mogę jeszcze coś poradzic - lakiery teraz to dupne wodorozpuszczalne dziadostwo. Ale i tak metalik daje dużo lepsze zabezpieczenie przed korozją. pozdr
 
jacek 



Marka: dacia
Model: logan mcv
Silnik: 1.5 dci85KM
Rocznik: 2007
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 433
Skąd: Tychy
Wysłany: 2009-05-08, 21:44   

Cytat:
Jeśli mogę jeszcze coś poradzic - lakiery teraz to dupne wodorozpuszczalne dziadostwo


Panowie woskowanie polerowanie lakieru , woskowanie polerowanie lakieru,woskowanie polerowanie lakieru,woskowanie polerowanie lakieru,woskowanie polerowanie lakieru,woskowanie polerowanie lakieru,woskowanie polerowanie lakieru,woskowanie polerowanie lakieru,woskowanie polerowanie lakieru itd.
Najlepiej jakiś nano wosk
 
DUCATI 



Marka: DACIA
Model: LOGAN
Silnik: 1.6
Rocznik: 2005
Wersja: Ambiance
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 887
Skąd: POZNAŃ
Wysłany: 2009-05-11, 07:56   

No wiec mialem na progu taki pasek rdzy - ok. 3 cm, zrobili mi to w ramach gwarancji na lakier (pomalowali prog).

Zeby bylo smieszniej to mi to wylazlo zaraz po konserwacji antykorozyjnej w serwisie... ;)

Teraz mam dylemat czy nadal jezdzic na przeglady, bo jak znow cos wyjdzie...
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-05-11, 07:58   

Ten pasek rdzy mógł być wynikiem uszkodzenia mechanicznego?
 
DUCATI 



Marka: DACIA
Model: LOGAN
Silnik: 1.6
Rocznik: 2005
Wersja: Ambiance
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 887
Skąd: POZNAŃ
Wysłany: 2009-05-11, 07:59   

Raczej nie bo by nie uznali :)
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1500
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2009-05-16, 17:51   

Czy ma ktoś może jakiś rysunek z punktami gdzie mógłbym wtrysnąć fluidol i zabezpieczyć profile zamknięte w sandero
_________________

 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne