Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Otwarty przez: laisar
2009-01-06, 12:20
10 przykazań na ekonomiczną jazdę
Autor Wiadomość
Leo2 



Marka: Dacia Logan
Model: Laureate
Silnik: 1,4
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate
Dołączył: 21 Paź 2007
Posty: 91
Skąd: Żywiec
Wysłany: 2007-11-11, 18:17   

Tak właśnie należy jeździć, silnik ma największe zużycie części metalowych jesli jest zimny. Ja zawsze czy lato czy zima silnik nagrzewam do jednej kratki i dopiero jadę.
Uruchamianie i gaszenie silnika przy byle okazji, skraca jego żywotnosc o połowę, i nie ma znaczenie czy silnik jest na benzynę czy diesel.
leo2
_________________
Jeżdżę na dziennych!!!
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2007-11-11, 20:13   

jan ostrzyca napisał/a:
Oto światłe rady redaktora moto publikowane w "Sk...wielu Lubelskim".

Janie,
A niewstyd ci, a czytać prasy gadzinowej , a?
... :mrgreen:

Rady, rzeczywiście światłe.
O.K> mam 4 km do pracy i przy -20 st.C będę dymał na piechotę, lub rowerem, autobusy bezpośrednie moedzy 6-8 i 14-16. Moze taksówkę ?
a silnik i tak przez chwilę wolę pograć (miejsze opory ruchu) i nagrać wnętrże iżby szyby mi parowały
 
Gregosa 



Marka: dacia
Model: logan MCV
Silnik: dCi
Rocznik: '07
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 243
Skąd: ...
Wysłany: 2007-11-11, 21:20   

piotrres napisał/a:
jan ostrzyca napisał/a:
Oto światłe rady redaktora moto publikowane w "Sk...wielu Lubelskim".

Janie,
A niewstyd ci, a czytać prasy gadzinowej , a?
... :mrgreen:

Rady, rzeczywiście światłe.
O.K> mam 4 km do pracy i przy -20 st.C będę dymał na piechotę, lub rowerem, autobusy bezpośrednie moedzy 6-8 i 14-16. Moze taksówkę ?
a silnik i tak przez chwilę wolę pograć (miejsze opory ruchu) i nagrać wnętrże iżby szyby mi parowały

Zastanawiam się, co dokładnie rozumiecie przez "jazdę delikatną" i "niedawanie w tyłek" przez pierwsze kilometry. Chodzi o diesla z turbiną.
Opiszę mój konkretny przypadek. Odpalam samochód i ruszam po 0,5-1 min. Szybko zmieniam z jedynki na dwójkę, jadę trzymając 1100-1300rpm i po ok. 200m dojeżdżam do trasy krajowej. Tu zazwyczaj muszę dość energicznie włączyć się do ruchu. Jedynka, dwójka, zmiana na trójkę przy ~2500rpm, przy takiej samej liczbie obrotów na 4 bieg i spokojnie (~1800-2000rpm: 55-60km/h) dojeżdżam po ok. 1km do trasy szybkiego ruchu. Wjeżdżam na trójmiejską obwodnicę - mam lekko, ale odczuwalnie pod górkę i muszę sprawnie włączyć się do dość gęstego, a szybkiego ruchu. Z trójki przyspieszam do 2500-2700rpm i zmieniam na czwórkę. latem w tym momencie pojawiały się pierwsze dwa klocki temp. silnika. teraz jest zimno i na te dwa klocki muszę poczekać jeszcze ok. 1-2 km. Wciskam pedał gazu na 3/4 i przy kolejnych 2500rpm (~85km/h) zmieniam na piątkę. Przyspieszam do 100km/h (2400rpm) i staram się nie jechać szybciej do czasu wskoczenia tych dwóch klocków ;-) Potem zwiększam prędkość do 110-120km/h, do czasu zjechania w kierunku centrum Gdańska i zagłębienia się w korkach.
Jest to chyba najbardziej delikatna jazda na jaką pozwalają warunki :-|
_________________
Gregosa
---------
MCV dCi lauréate | 63k+ km
 
Pablo 



Marka: Dacia
Model: Logan Laureate
Silnik: 1,6 MPI
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 44
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2007-11-12, 13:11   

Black Eryk napisał/a:
Ruszaj od razu. Nie rozgrzewaj silnika na postoju.


Kurcze. W takim razie ja postępuje bardzo nie ekonomicznie, co miałem okazje wypróbować dzisiaj rano. Wychodzę z mieszkania a tu na parkingu zamiast autka stoi śnieżne igło. Co było robić - włączyłem silnik na jałowy bieg i spokojnie odśnieżam samochód. Kiedy już Daćka wyłoniła się spod sterty śniegu i zdrapałem część lodu z szyb wsiadłem do częściowo nagrzanego samochodu i pojechałem w siną dal ciesząc się względnym ciepłem i nie martwiąc o zaparowane szyby :-)
A więc Precz z ekonomią, niech żyje komfort ;-)
 
Sweeper 



Marka: Renault
Model: Scenic
Silnik: 1.9dCi
Rocznik: 2004
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 74
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2007-11-13, 22:57   

dawno nie czytałem takich głupot :D

Kod:
1. Jedź na najwyższym możliwym biegu, na najniższych możliwych obrotach.

niezła teoria - szkoda, że nie prawdziwa

Kod:
2. Włączaj wyższy bieg najpóźniej po osiągnięciu 2500 obr./min w silniku benzynowym lub 2000 obr./min w silniku Diesla.

kolejna bzdura - zakres dostępności momentu obrotego i mocy silnika jest tak różny dla produkownaych silników, że nie można szablonowo potraktować zmiany biegów do tego nowoczesne silniki dCi, TDCi itp. lubią większy zakres prędkości obrotowych

Kod:
3. Przyspieszaj – jeśli warunki drogowe na to pozwalają – dynamicznie, wciskając pedał gazu do 3/4 głębokości.
ole :D - już widzę, jak ktoś na drugim biegu ma wciśnięte 3/4 pedału gazu i 4500 obr. na liczniku ;)

Kod:
4. Nie jedź na luzie – jeśli planujesz zatrzymanie lub spowolnienie ruchu, tocz się na biegu, bez naciskania pedału gazu.

to jedyna zasadna teoria - zapięty bieg pozwala na pokrycie zużycia prądu elektrycznego, oporów toczenia i pracy silnika

Kod:
5. Uruchamiaj silnik bez gazu.

czasy Fiata 126p już powoli mijają, a nowoczesne jednostki same sobie "doładowują" paliwo podczas uruchamiania silnika

Kod:
6. Ruszaj od razu. Nie rozgrzewaj silnika na postoju.

no to jest z pewnością teoria godna autora ;) powinien za to dostać nagrodę Łysenki

Kod:
7. Gaś silnik, jeśli przewidujesz, że zatrzymanie potrwa dłużej niż 30 sekund.

hmm - a może autor miał na myśli po prostu koniec jazdy ;) bo gaszenie silnika na światłach to nie jest dobry pomysł

Kod:
8. Wyłączaj zbędne odbiorniki prądu. Klimatyzacji używaj z umiarem.

tak - kup autko z klimą i jej nie używaj, pamiętaj aby wyłączyć również teściową

Kod:
9. Bądź przewidujący – unikaj zbędnych przyspieszeń i hamowań.

o dziwo to drugi sensowny argument w tym bełkocie

Kod:
10. Unikaj zbędnego obciążenia.

o teściowej już wspomniałem? no to jeszcze trzeba wyjąć koło zapasowe i pozostałe siedzenia tym sposobem zaoszczędzisz nawet litr paliwa na 100km

Kod:
11. Ograniczaj opory toczenia i aerodynamiczne, dbaj o właściwe ciśnienie w oponach. Dbaj o właściwy stan techniczny auta (silnik, zawieszenie).

o opory aerodynamicze i toczenia zadbał producent, a okno muszę otworzyć w końcu mam klimę której nie używam bo szczędzam na paliwie, w opisie brakuje defincji właściwego ciśnienia w oponach

Kod:
12. Planuj podróż – czy jest konieczna, czy trasa jest optymalna, czy samochód jest najlepszym środkiem transportu? Unikaj jazdy na dystansie poniżej 4 km.

samochód? nie... przecież zawsze można jechać autobusem :D szkoda tylko, że autor nie podał dlaczego należy unikać jazdy na dystansie poniżej 4km - może to byłaby kolejna ciekawa teoria

a wszystkim którzy chcą zaoszędzcić paliwa podczas jazdy polecam rower ;)
wybaczcie, ale dawno nie czytałem takich głupot :D
_________________
Renault Scenic 1.9dCi
Galeria Renault 5: www.renault5.pl
PIKUR: www.klubrenault.pl
 
Gregosa 



Marka: dacia
Model: logan MCV
Silnik: dCi
Rocznik: '07
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 243
Skąd: ...
Wysłany: 2007-11-14, 09:10   

Spokojnie ;) Dla doświadczonych i interesujących się motoryzacją kierowców są to sprawy oczywiste.
Ale często problem jest taki, że ludzie nie zwracają uwagi np. na to, że:
- bagażnik dachowy nieużywany, a wożony na dachu,
- klimatyzacja,
- zbyt niskie ciśnienie w oponach,
- i przede wszystkich nieodpowiednia technika jazdy
zwiększają wyraźnie zużycie paliwa.
A potem się dziwią, że auto pali dużo, i że producent ich oszukał zaniżając w katalogu średnie zużycie benzyny / ropy.
_________________
Gregosa
---------
MCV dCi lauréate | 63k+ km
 
paulus 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dci 68KM
Rocznik: 2007
Dołączył: 21 Wrz 2007
Posty: 81
Skąd: Ząbki k. Warszawy
Wysłany: 2007-11-14, 11:37   

Serwus! Raport po pierwszym tysiącu kilometrów. Jazada codzienna do pracy ruch miejski - umiarkowane korki ok. 22km i z powrtotem. Odwożenie dzieci do szkoły, przedszkola: krótki poranny kurs 4-5 km. Żadnych większych tras poza miasto.
Spalanie srednie spadło do 5.9 l/100 km (pierwsze 700 km 6.3 l/100 km).
Paliwo Verva.
:-)
 
RWw 



Marka: Dacia
Model: Logan Laureate
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 87
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2007-11-14, 16:16   

Sweeper napisał/a:

Kod:
6. Ruszaj od razu. Nie rozgrzewaj silnika na postoju.

no to jest z pewnością teoria godna autora ;) powinien za to dostać nagrodę Łysenki

Ale jak w takim razie rozumieć ten fragment instrukcji z Dacii: "Zamiast rozgrzewać silnik na postoju lepiej jest jechać samochodem, nie obciążając go zbytnio aż do momentu, gdy silnik osiągnie właściwą temperaturę pracy." (str. 2.07)?
_________________
Ryszard
 
El Logano 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5 DCi K9K 68KM
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 213
Skąd: Okolice Trójmiasta
Wysłany: 2007-11-15, 09:18   

No to i ja dorzucę coś od siebie: średnie spalanie z ostatniego tysiąca kilometrów: 5L/100km, w tym tysiącu znalazło się wszystko - dużo stania w korkach, jazda bardzo oszczędna, jazda przepisowa i odrobina szaleństwa w zależności od mojego nastroju i warunków drogowych. Kurczę jest to chyba pierwsza moja średnia z całego baku. Tankuję co dwa tygodnie (ok 1000km na baku)i rzadko trzymam tak długo dane bez resetowania komputera :-)
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2007-11-17, 04:15   

RWw napisał/a:
Sweeper napisał/a:

Kod:
6. Ruszaj od razu. Nie rozgrzewaj silnika na postoju.

no to jest z pewnością teoria godna autora ;) powinien za to dostać nagrodę Łysenki

Ale jak w takim razie rozumieć ten fragment instrukcji z Dacii: "Zamiast rozgrzewać silnik na postoju lepiej jest jechać samochodem, nie obciążając go zbytnio aż do momentu, gdy silnik osiągnie właściwą temperaturę pracy." (str. 2.07)?


Po prostu... czasy, gdy trzeba bylo rozgrzewac w taki sposob silnik dawno minely... (zeby zaczal dzialac jak powinien). Pytam: Co da silnikowi to, ze bedzie stal na wolnych obrotach przez 3 minutu przed ruszeniem? Chyba nic... Jedyna zasada zwlaszcza przy mrozach: po uruchomieniu delikatnie eksploatowac...
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2007-11-18, 08:57   

kas602 napisał/a:
Pytam: Co da silnikowi to, ze bedzie stal na wolnych obrotach przez 3 minutu przed ruszeniem?


A ja odpowiadam: silnikowi nic nie da, ale jazda zamrożonym samochodem nie jest przyjemna i co ważniejsze jest NIEBEZPIECZNA. Czasem warto nagrzać wnętrze, żeby szyby nie parowały albo nie zamarzały w czasie jazdy.

Co więcej, jeśli jedziesz w dłuższą trasę należy nagrzać samochód, żeby pasażerowie wsiedli do niego lekkim odzieniu a nie w paltach i czapkach uszankach.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
ZeneC 



Marka: Renault
Model: Twingo I
Silnik: 1.2
Rocznik: 1997
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 370
Skąd: Celestynów/Warszawa
Wysłany: 2007-11-18, 09:33   

Człowiek całe życie uczy się...
Oto pewien jescze jeden artykulik w tej sprawie:

http://www.motofakty.pl/a...a11572b02c63f77
_________________

 
Andrzej 



Marka: Dacia Logan
Model: MCV 7os.
Silnik: dci 85
Rocznik: 11.2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 556
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-11-18, 12:00   

Fajna sprawa z tymi kartonami nie ma co...

Szkoda, że nie napisali, że można spuścić płyn chłodzący i potem zalać go wrzątkiem - przecież dawno temu tak się robiło...

Według mnie w każdym takim artykule jest trochę prawdy i dużo więcej fantazji. Silniki benzynowe sa mniej obciążone cieplnie [mają niższe temp. spalania] więc czas jaki trzeba poświęcić na "wstępne" nagrzanie jest stosunkowo krótki - powiedzmy ok. 30sek, ale dla diesla wydłużył bym ten czas do 1 -1,5 min. ponieważ, czego autorzy nie raczyli powiedzieć, szybkie nagrzewanie silnika może spowodować np. pęknięcie głowicy silnika.
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2007-11-18, 13:49   

jan ostrzyca napisał/a:
kas602 napisał/a:
Pytam: Co da silnikowi to, ze bedzie stal na wolnych obrotach przez 3 minutu przed ruszeniem?


A ja odpowiadam: silnikowi nic nie da, ale jazda zamrożonym samochodem nie jest przyjemna i co ważniejsze jest NIEBEZPIECZNA. Czasem warto nagrzać wnętrze, żeby szyby nie parowały albo nie zamarzały w czasie jazdy.

Co więcej, jeśli jedziesz w dłuższą trasę należy nagrzać samochód, żeby pasażerowie wsiedli do niego lekkim odzieniu a nie w paltach i czapkach uszankach.


Janie, chodzilo mi tylko i wylacznie o silnik. W swojej wypowiedzi pominalem kwestie komfortu swojego i ew. pasazerow. Oczywistym jest fakt, ze gdy rano twoj samochod przypomina sopel lodu nie wsiadziesz do niego i nie pojedziesz od razu, trzeba go odmrozic. Mialem na mysli codzienne sytuacje (w ktorej nie ma problemu zamrozonych szyb): wsiadasz, odpalasz, jedziesz.

Jeszcze uwaga odnosnie parowania szyb: Duzo szybciej odparowuja gdy uzywasz klimy, troche szybciej tez nagrzewa sie wnetrze pojazdu.
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2007-11-18, 13:56   

"W niektórych samochodach eksploatowanych zimą tylko w mieście, warto jest włożyć przed chłodnicę, a może i przed miskę olejową, kawałek kartonu lub plastiku. Ograniczenie przepływu zimnego powietrza dodatkowo przyspieszy nagrzewanie mechanizmów i pozwoli utrzymać właściwą temperaturę."

Święte słowa. Może sposób zalatuje starzyzną ale silnik nagrzewa się znacznie szybciej. Trzeba tylko uważać w cieplejsze dni.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2007-11-18, 13:58   

kas602 napisał/a:
Jeszcze uwaga odnosnie parowania szyb: Duzo szybciej odparowuja gdy uzywasz klimy, troche szybciej tez nagrzewa sie wnetrze pojazdu.


Nie mam klimy:)
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2007-11-18, 14:00   

jan ostrzyca napisał/a:
kas602 napisał/a:
Jeszcze uwaga odnosnie parowania szyb: Duzo szybciej odparowuja gdy uzywasz klimy, troche szybciej tez nagrzewa sie wnetrze pojazdu.


Nie mam klimy:)


Moze innym sie przyda ta uwaga, bo juz nie raz slyszalem opinie, ze klimy w czasie zimy sie nie uzywa... bo nie :)
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2007-11-18, 22:13   

nawet sie powinno uzywac w zimie tez. przynajmniej raz na 2 tygodnie, poniewaz w czynniku chodzacym jest tez dodatek smarujacy kompresor i niedopuszczajacy do rozszczelnienia ukladu. pozdr
 
ZeneC 



Marka: Renault
Model: Twingo I
Silnik: 1.2
Rocznik: 1997
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 370
Skąd: Celestynów/Warszawa
Wysłany: 2007-11-20, 22:12   

A ja używam klimy codziennie. Oczywiście nie cały czas, najczęsciej do odparowania szyb, ale i do podgrzania też. Działa bez zarzutu.
_________________

 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2007-11-21, 23:23   

jan ostrzyca napisał/a:
"W niektórych samochodach eksploatowanych zimą tylko w mieście, warto jest włożyć przed chłodnicę, a może i przed miskę olejową, kawałek kartonu lub plastiku.


Mylycyjne Nyssa'ny miały swego czasu takie pikowane kaftaniki na maskie :lol: Ktoś pamięta?

jan ostrzyca napisał/a:
Co więcej, jeśli jedziesz w dłuższą trasę należy nagrzać samochód, żeby pasażerowie wsiedli do niego lekkim odzieniu a nie w paltach i czapkach uszankach.
i walonkach....
Z tymi ubraniami to racja, po jak się nagrzeja, to szyby będa jeszce bardziej parować

Dobra rada:
jak się przewiduje dłuższy postój, to lepiej usunąc błoto pośniegowe z nadkoli: oszczędzajac przy tym części metalowe. Bo jak zamarznie, to taki lodzik, na nierównościach bedzie piłować po oponach (na dodatek na ogół niesymetrycznie). Można też mieć problem ze skrętem. Miałem kiedyś taki przypadek jak się tego "miodku" nagromadziło po wewnętrznej stronie nadkola.
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2009-08-24, 07:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
dmas 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV Laureate 7 os.
Silnik: 1,6 MPI (87)
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 199
Skąd: Warszawa/Bielany
Wysłany: 2007-11-22, 11:39   

piotrres napisał/a:
Mylycyjne Nyssa'ny miały swego czasu takie pikowane kaftaniki na maskie Ktoś pamięta?


baa! Jak moznaby to zapomniec?! Kaftaniki mialy jeszcze takie klapki otwierane i spinane na pasek.
_________________
Logan MCV 1.6 (87) Laureate 7os. Niebieski.
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2007-11-23, 23:23   

Hmmm, kaganiec dla "suki" jak u Hannibala L.


Dzisiaj w mieście wieczorową porą (20:00 mały ruch, perspektywa małej liczby hamowań i przyspieszeń) zrobiłem eksperyment z dziedziny "ekodrajwingu": najpierw znieznacznie przekroczłem przepisy (ca. 55 km/h)
i... wrzuciłem V.
Na równej jezdni udawało mi się utrzymywać stałą prędkosć +50 km/h przy bj=3,8...4,2 L/100km (wg komputerka) :shock: :shock: :shock:
obroty ca. 1600-1700 1/min.

Ystanawiam sie cyz takieperwersje sa aby czasem zdrowe dla silnika :?:
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2009-08-24, 07:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-11-23, 23:57   

A czemu miały by nie być?
TSD http://www.daciaklub.pl/f...php?p=1347#1347
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2007-11-24, 14:55   

Eco driving zimową porą jest raczej niemożliwy do stosowania.

Zauważam, że prawie cały dystans do pracy, ok. 7km, silnik jest niedogrzany i pracuje na ssaniu. Zużycie pb 95 to ok. 10 l/100,a latem 8-8.5 l/100. Jak dorzucic klimę (jak ktoś posiada) ogrzewanie konwencjonalne, nadmuchy, ZAJEBISTE (pardonsik wszystkim) KORKI itp nie ma co sie dziwić.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-11-24, 19:09   

U mnie przy temperaturze zewnętrznej ok. 0°C dwie kreski pojawiają się po ok. 3 km - potem to już chyba bez ssania? Trasa cały czas po uliczkach osiedlowych i bocznych, dużo zakrętów 90°, II-III bieg, 2-2,5k obr/min, 30-60km/h (dużo garbów zwalniających, ale MCV-ka łyka większość nawet przy 40).

Następne 2 kreski temperatury pojawiają się po ok. 1,5km, ale to już większej ilościi dłuższych prostych.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne