Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2009-08-12, 09:47
silnik 5-suwowy
Autor Wiadomość
Nova 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Dołączyła: 10 Lut 2009
Posty: 157
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-08-12, 07:14   silnik 5-suwowy

http://moto.onet.pl/15699...ul.html?node=23

ciekawe czy i kiedy bedzie stosowany w Daćkach :roll:

...nie znam się, ale chyba tytuł artykułu powinien być 5 cylindrowy :roll:
_________________
Grunt - to umieć radzić sobie w życiu...
Ostatnio zmieniony przez Nova 2009-08-12, 08:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-08-12, 09:46   

Ależ bynajmniej - akurat cylindrów to on ma 3...
 
mag 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate2
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 132
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-08-12, 11:46   

1.
Cytat:
Silnik o pojemności 700 ccm będzie miał moc 130 KM

2.
Cytat:
przyszłości osiągnie 150 KM z jednego litra pojemności.


Jakaś bzdura?
700 ccm - 130 KM czyli 1000 ccm = 185 KM
Czegoś nie rozumiem...
:shock:
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-08-12, 12:02   

Niekoniecznie bzdura - liniowość wcale nie jest obowiązkowa.
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2009-08-12, 14:19   

Nie bzdura, ale spręż (w tym doładowanie 3 barowe ) którego ne mozna powiększać w niekończnośc plus obroty!

dW := pdV
N := dW/dt :-)

Określenie: 5 suwowy to raczej chwyt marketingowy. To jest dwucylindrowy(na razie) doładowny czterosuw z dopalaniem w "stopniu niskiego ciśnienia" jakim jest ten trzeci (wiekszy) większy cylinder. Co ciekawe stosunek prędkości obrotowej stopnia niskiego ciśnienia do stopnia wysokiego ciśnienia wynosi 1/2.
Oczywiście można ten układ rozbudowywać szeregowo.

Onet onetnem :mrgreen: ale oryginał informacji jest tutaj:
http://www.ilmor.co.uk/do...evelopments.pdf

Nova napisał/a:
...nie znam się, ale chyba tytuł artykułu powinien być 5 cylindrowy


Przypomina mi się taka opowieść:

Arcyksiążę Ferdynand zwiedza fabryke silników lotniczych. Oprowadza go niejaki F. Porsche. Ksiązę pyta:
-A ten silnik to czterosuw ?
-Tak jest, WKMość !
-To dlaczego ma pięć cylindrów ?
-Ten piąty jest zapasowy.
-Aha...

[ Komentarz dodany przez: KaS602: 2009-08-12, 19:21 ]
Na górze każdego Twojego postu jest taki mały guziczek - "Edytuj"... :)
...że też na to nie wpadłem ;-)
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2009-08-13, 09:06, w całości zmieniany 3 razy  
 
mag 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate2
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 132
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-08-12, 19:39   

laisar napisał/a:
Niekoniecznie bzdura - liniowość wcale nie jest obowiązkowa.

Może. Ale w takim razie dziennikarze motoryzacyjni też o tym nie wiedzą - wszędzie gdzie czytałem było to przeliczalne liniowo. (Inną sprawą jest faktycznie "fachowość" naszych dziennikarzyn... :-( )
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-08-12, 19:43   

Szerokie wyjaśnienie zasady działania nowego silnika: http://blogsilnika.blogsp...e-to-tylko.html
Ostatnio zmieniony przez laisar 2009-08-13, 10:27, w całości zmieniany 3 razy  
 
mag 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate2
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 132
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-08-12, 20:03   

I tak nie rozumiem... Tam jest o nieefektywności takiego rozwiazania (a własc. nieekonomicznosci :-) ) z dużym dodatkiem "marketingowej ściemy"... a dalej o nierówności pomiędzy geometrycznym a rzeczywistym stopniem sprężania. Nic o liniowści przlicznika pojemność/moc???
Zawsze mi się wydawało, że mam x KM z y ccm to z 1000 ccm mamy x/y KM???
 
Andrzej 



Marka: Dacia Logan
Model: MCV 7os.
Silnik: dci 85
Rocznik: 11.2007
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 556
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-08-13, 07:16   

A ja się zastanawiam, jak działa doładowanie tego silnika, jeżeli gazy spalinowe zostały dodatkowo rozprężone w trzecim cylindrze - a doładowanie jest ogromne - 3 bar. Czyżby sprężarka była elektryczna lub napędzana z wału głównego? A wysoka sprawność silnika? Czy to nie jest bardziej efekt doładowania bardzo wysokim ciśnieniem, a nie wynik pracy dodatkowego cylindra?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-08-13, 10:29   

A ja tam w ogóle nic nie widzę o żadnym doładowaniu, więc nie wiem skąd piotrres je wytrzasnął...

mag napisał/a:
Zawsze mi się wydawało, że mam x KM z y ccm to z 1000 ccm mamy x/y KM???

"Całkowita prawda - zdawało się panu", jak mawiał jeden z moich profesorów (;

Jako przybliżenie "Π x oko" to można to sobie do przewidywań stosować, w formie: "przy mocy 130KM z 1000cm³ można oczekiwać ok. 250KM z 2dm³" - ale jeśli inżynierowie podają inne wartości (a tak jak rozumiem jest w tym przypadku) tzn że wiedzą lepiej. Bo, z zasady, zmiana wielkości nie musi wprost proporcjonalnie zmieniać osiągów (tylko np po paraboli, hiperboli albo wręcz jakiejś krzywej złożonej).
 
Andrzej 



Marka: Dacia Logan
Model: MCV 7os.
Silnik: dci 85
Rocznik: 11.2007
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 556
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-08-13, 19:04   

laisar napisał/a:
A ja tam w ogóle nic nie widzę o żadnym doładowaniu, więc nie wiem skąd piotrres je wytrzasnął...


Sądzę, że z tego oto zdania,

"The engine is turbochared to 3 bar abs."

ale mój angielski jest dość ułomny, więc oczywiście mogę się mylić...
Ostatnio zmieniony przez Andrzej 2009-08-13, 19:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
tomzoo 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi 85 KM
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 31 Lip 2009
Posty: 25
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-08-13, 20:47   

mag napisał/a:
1.Silnik o pojemności 700 ccm będzie miał moc 130 KM
2.przyszłości osiągnie 150 KM z jednego litra pojemności

Jakaś bzdura?
700 ccm - 130 KM czyli 1000 ccm = 185 KM
Czegoś nie rozumiem...
:shock:


W motocyklowych silnikach to aktualnie normalne wyniki....
tylko one są bardzo wysokoobrotowe. No i napędzają dużo lżejsze konstrukcje... ;)
_________________
Tomzoo
Let the good times roll...
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-08-13, 21:24   

Ale magowi nie chodzi o same wartości, tylko o zmienny stosunek mocy do pojemności w porównaniu obu przypadków (:

Cytat:
"The engine is turbochared to 3 bar abs."

No tak - zostałem zmylony kolejnością w poście piotrresa, a oryginału nie czytałem /:
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne