Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Druga uszczelka pod głowicą i olej na rozrządzie.
Autor Wiadomość
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2009-06-25, 18:21   

Kratylos napisał/a:

z tego co zauwazylem to RP wyslal do wszstkich ASO noty techniczne z dokladnym sposobem usuwania tego problemu z wyciekiem.


Już o tym dawno pisałem.
Cały problem jest właśnie w wadliwej zebatce pompy oleju, która puszcza olej na uszczelniacz pod ciśnieniem , a nie w uszczelniaczu.
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-08-24, 13:38   

89 000 km (6 000 km po ostatniej naprawie). Zgadnijcie co się pojawiło na obudowie rozrządu. :-/
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2009-08-24, 13:39, w całości zmieniany 2 razy  
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-08-24, 14:09   

KaS602 napisał/a:
89 000 km (6 000 km po ostatniej naprawie). Zgadnijcie co się pojawiło na obudowie rozrządu. :-/


Kurz ? :-D
_________________

 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-08-24, 14:20   

Chciałbym... ;-)
 
DAREK 


Marka: OPEL
Model: ZAFIRA
Silnik: 1.8
Rocznik: 2012
Dołączył: 18 Wrz 2007
Posty: 119
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2009-08-24, 14:36   

"Dacia Logan niczego nie pozostawia przypadkowi. Nowoczesna i solidna, zapewnia komfort psychiczny użytkownika. Montowane w niej silniki benzynowe i wysokoprężne cechują się niskimi kosztami eksploatacji, wysoką niezawodnością i łatwością obsługi."
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-08-24, 15:35   

...co w przekładzie na język zdroworozsądkowy oznacza, że problemy - jeśli już - powinny się pojawiać u stosunkowo niewielkiego procenta użytkowników.

Na przykładzie naszego forum: 3 przypadki na nieco ponad 400 Daciek wydaje mi się osobiście wartością do przyjęcia. Aczkolwiek rzecz jasna rozumiem w pełni niezadowolenia poszkodowanych...
Ostatnio zmieniony przez laisar 2009-08-24, 19:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-08-24, 16:10   

Najbardziej wkur*****ce jest to, ze za cholere nikt nie moze tego zrobic raz, a dobrze. Teraz jeszcze jestem w stanie to przezyc choc straconego czasu nikt mi nie odda. A co po gwarancji..? Co 3 miesiace mam wymieniac uszczelniacz wraz z kpl. rozrzadu i paskiem akcesoriow? No kur**.
Poczekam do przegladu na 90 000km i zobaczymy co na to powiedza w ASO.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-08-24, 19:59   

Po gwarancji? Może się okaże, że jakiś warsztat niezależny będzie lepszy w te "klocki" i naprawi właśnie raz a dobrze? Wcale bym się nie zdziwił... d:

A jeśli Twój czas jest cenniejszy, niż zaoszczędzone dzięki gwarancji pieniądze za naprawę, to może być to też rozwiązanie na już - tym bardziej, że poza ASO ceny są zdecydowanie niższe. No i na ręce można mechanikowi popatrzeć - wiadomo: "pańskie oko..." <;
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2009-08-24, 22:01   

KaS602 napisał/a:
89 000 km (6 000 km po ostatniej naprawie). Zgadnijcie co się pojawiło na obudowie rozrządu. :-/

A u mnie sucho :-P
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-08-24, 22:13   

Może to przeciek przechodni? <;
 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-08-25, 05:38   

Mamert napisał/a:

A u mnie sucho :-P


parafrazując klasyk kinematografii polskiej:


nie bój nie bój i tobie pocieknie :-P ;-)
Ostatnio zmieniony przez gigi303 2009-08-25, 05:39, w całości zmieniany 2 razy  
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-08-25, 10:15   

Mamert napisał/a:
A u mnie sucho

Ile przejechales od naprawy i co dokladnie bylo zrobione?
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2009-08-25, 20:12   

Aż jutro zobaczę jak u mnie. Mam już 12000 po robocie.
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2009-08-25, 21:30   

KaS602 napisał/a:
Ile przejechales od naprawy i co dokladnie bylo zrobione?

Już jakieś ponad 12.000 km. Jakby ciekło to po 800-1000 km już by było zapocenie.
Co dokładnie zrobili to tylko wiedzą w Serwisie u Zdunka w Gdańsku, wiem tylko że wymieniali uszczelniacze, zębatkę do pompy oleju, oczywiście kilka rozrządów i WYMIENILI ŚRUBY obudowy metalowej rozrządu. Śruby są większe a otwory były wiercone i na nowo gwintowane.
Moim zdaniem to właśnie te śruby puszczają, ponieważ przenoszą ciężar silnika na poduszkę, a ponadto za nimi są kanały olejowe. Złe wykonanie gwitów w kadłubie silnika w połączeniu z zaniżoną średnicą samych śrub, powoduje zapewne drgania, które osłabiają i rozkruszają zastosowany tam klej Loctite.
Na priva mogę podać nr VIN mojego Nissana, tam powinno być wszystko dokładnie opisane, ponieważ centrala RP kazała robić dokładną dokumentację ze zdjęciami.
Męczyli się z tym 3 tygodnie (pisałem wyżej), ale udało im się to zrobić.
Teraz meczą mnie gaśnięcie silnika po paruset metrach i inne pierdoły.
Ostatnio zmieniony przez Mamert 2009-08-25, 21:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-08-25, 23:00   

Mamert, dzieki za informacje.
Uszczelniacze byly wymieniane i i u mnie, sruby tez, te cos na nich tez, pompa wody tez i jak cieklo, tak cieknie nadal...
Tak sobie teraz mysle czy na przeglad na 90 000 km nie pojechac do Zdunka w Gdansku. Jak Tobie zrobili dobrze (odpukac w niemalowane) to moze u mnie tez by sie z tym uporali... (?)

PS. Zdunek w Gdańsku to ten przy Elbląskiej?
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2009-08-25, 23:02, w całości zmieniany 2 razy  
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2009-08-25, 23:02   

Tak na Elbląskiej
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-08-26, 18:32   

Za pierwszym razem (73 000km) wymieniona byla cala pompa. Za drugim (83 000km) uszczelniacze, bo to podobno one zawinily. Co jest teraz (89 000km) nie mam pojecia.
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2009-08-26, 19:09   

Kratylos napisał/a:
a wyminili zebatke pompy oleju?? bo to podstawowy wadliwy element od niego zaczyna sie klopot...

Niekoniecznie ta zębatka jest problemem, przy którejś z rzędu naprawie wymieniono mi ją i nic to nie dało. Fakt, faktem że logany z 2006 roku miały problem właśnie z tą zębatką.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2009-10-14, 08:55   

Wczoraj byłem na przeglądzie po porzejechaniu 15000 km od naprawy wycieku i wszystko OK. Widocznie serwis u Łyki w Krakowie na Al. Pokoju się przyłożył do naprawy.
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-11-13, 21:22   

95 000 km na blacie.
Do tej pory było chyba tak:
- wyczyszczone, zmienione suby
- zmienione śruby i coś tam na nich
- wymienione uszczelniacze i pompa wody wraz z kpl. rozrządu i paskiem akcesoriów
- ponownie po 10 000 km to samo co wyżej
- zmienione śruby i coś tam na nich.

I co? I dupa! Jak leciało tak leci nadal.
Nie żebym się denerwował, ale to już jest troche przesada, żeby przez kilkanaście wizyt w przeciągu prawie 100 000 km w dwóch różnych serwisach nikt nie potrafił prawidłowo zdiagnozować i naprawić małego wycieku.

Czy może mi ktoś wskazać gdzie jest choć jeden normalny i profesjonalny serwis, w którym nikt nie czeka tylko na to, żeby odwalić manianę i wiecznie pierdolić rzeczy w stylu "Nic więcej nie możemy zrobić..." ? Mogę jechać na drugi koniec Polski... Serio.

Ręce opadają... :-/
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2009-11-15, 15:25, w całości zmieniany 3 razy  
 
Seal 


Marka: Dacia
Model: Duster 4X2
Silnik: 1,5 dCI 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-11-13, 22:09   

KaS602 napisał/a:
Czy może mi ktoś wskazać gdzie jest choć jeden normalny i profesjonalny serwis, w którym nikt nie czeka tylko na to, żeby odwalić manianę i wiecznie pierdolić rzeczy w stylu "Nic więcej nie możemy zrobić..." ? Mogę jechać na drugi koniec Polski... Serio.

KaS602 nie wiem czy tam pukałeś http://www.rodomet.jms.pl/5.html ale ludzie ich polecają jak nie dają sobie rady z ASO.
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-11-13, 22:12   

do 100 000 km albo do końca grudnia mam gwarancję, ale jak ASO sobie z tym nie poradzi, oczywiście zacznę szukać gdzie indziej...
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2009-11-13, 22:15, w całości zmieniany 3 razy  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2009-11-13, 22:32   

Nie chcę zapeszać, ale u mnie już 16000 od naprawy i gitara. Cały problem leży w wadliwej zębatce pompy olejowej, a nie śrubach uszczelniaczach itd. itp. Gość z serwisu mi powiedział, że na początku były wytyczne właśnie do uszczelniaczy, ale ostatecznie należy wymienić ww zębatkę. Całe szczęście, że poczekałem do pierszego przeglądu przy 15000 (wyciek około 7000) bo sobie poeksperymentowali, bez urazy , a mnie wymienili co trzeba.
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-11-14, 00:43   

Marek1603 napisał/a:
Nie chcę zapeszać, ale u mnie już 16000 od naprawy i gitara

U mnie po każdej naprawie problem wracał po ~2000 km.
Marek1603 napisał/a:
Cały problem leży w wadliwej zębatce pompy olejowej, a nie śrubach uszczelniaczach itd. itp. Gość z serwisu mi powiedział, że na początku były wytyczne właśnie do uszczelniaczy, ale ostatecznie należy wymienić ww zębatkę.

W którym serwisie byłeś, bo mnie już krew zalewa na samą myśl o tym, żeby jechać tam, gdzie byłem i gadać znowu o tym samym?
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2009-11-14, 00:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2009-11-14, 18:03   

Antoni Łyko w Krakowie na Al. Pokoju 63 tel. salon 012 6839900, serwis 012 6839904, części 012 6839906. Musisz się umawiać na konkretny dzień bo muszą ściągać części tj. zębatkę i rozrząd. Przedstaw im sytuację i będziesz wiedział jak się będą zapatrywać na twój przypadek. Jak mówiłem moim zdaniem wszyscy goście z serwisu bardzo konkretni.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2009-11-14, 18:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne