Jeśli kogoś - tak jak moją żonę - trochę denerwuje środkowy zagłówek drugiego rzędu Daćki, albo konieczność wyjmowania tych z trzeciego rzędu, żeby go złożyć, to warto się po prostu rozejrzeć za zagłówkami z innych aut.
Np dziś sprawdziłem, że idealnie pasują te z Nowej Thalii (co oczywiście można było podejrzewać na pierwszy rzut oka, ale warto było jednak potwierdzić empirycznie), natomiast nie pasują z żadnego innego aktualnego modelu Renault (sprawdziłem Clio II, Scenica II, Megane II i III, Kangoo II, Koleosa i Modusa - wszystkie mają zbyt grube pręty), choć być może więcej szczęścia byłoby z jakąś poprzednią generacją (Storia? Scenic?).
Uaktualnienie 22:02
Jak zwykle najciemniej pod latarnią... (; Oczywiście najprostszym rozwiązaniem byłoby jednak założenie zagłówków z Logana po liftingu ((((:
Uaktualnienie 27.01.2009, 00:57
Środkowy zagłówek z Nowej Thalii w MCV-ce:
Ja z kolei ściągam ten z fotela pasażera i wożę go w bagażniku. Żona ma dzięki temu lepszy widok z tylnej kanapy, bo jeździ tam z dzieckiem. Zamontowanie go to w razie co kilka sekund.
_________________ Dacia Logan 1.4 MPI 75 KM, wersja Access + poduszka pasażera
2007 - 2012, ok. 86 tys. km
To był naprawdę fajny wóz!
www.psur.pl - moja strona o podróżowaniu po Polsce
Ja też tak robię - ten środkowy z drugiego rzędu wożę na półce pod sufitem.
Teoretycznie jest to niezgodne z przepisami (kiedyś czytałem artykuł na ten temat), ale argument za takim działaniem jest mocny - poprawa widoczności, a w razie przewożenia pasażera na tym siedzeniu zakładamy zagłówek.
juz wiem jak nowa thaliena moze byc wykonczona - nic nawet podobnego do logana nie ma
Zawsze można wymienić wszystkie zagłówki, jeśli komuś aż tak zależy na zachowaniu jedności kolorystycznej... (;
...ale moim zdaniem te pierwsze z brzegu, zwyczajne szare z NT całkiem dobrze by pasowały do Logana (chociaż faktura jest oczywiście zupełnie inna - mnie by to jednak zupełnie nie przeszkadzało).
Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Wrz 2007 Posty: 129 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-01-19, 03:23
wox napisał/a:
Ja też tak robię - ten środkowy z drugiego rzędu wożę na półce pod sufitem
A ja w schowku na butelki dla 3go rzędu.
Jak dla mnie to zagłówki w/g starego wzoru są po prostu wygodniejsze, chociaż te nowe - rzeczywiście mniej zasłaniają.
Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Wrz 2007 Posty: 129 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-01-21, 00:22
Nie, nowego typu zagłówków w Dacii nie próbowałem.
Próbowałem (znaczy się jechałem w trasę jako pasażer) taki typ zagłówków w Fusionie oraz w Focusie.
Mam na myśli zagłówki, których płaszczyzna nie pokrywa się z płaszczyzną fotela - wystają do przodu (3-ci rząd i środkowe siedzenie w drugim), czyli te właśnie, które w Ph1 zasłaniają widoczność.
Ponieważ jechało mi się wtedy chol^K^K^Kbardzo niewygodnie, nabrałem urazy do takiego rozwiązania i mimo fizjologicznej lordozy moja szyja wszelkim wynalazkom zagłówkopodobnym mówi stanowcze i zdecydowane NIE Może jestem już stary na to, żebym to ja miał się dostosowywać do kształtu fotela ... ?
To chyba jednak zależy głownie od pochylenia płaszczyzny tworzonej przez pręty zagłówka i w związku z tym jego ruchu - mniej lub bardziej pionowo, czyli mnie lub bardziej wzdłuż oparcia fotela.
Nie ma rady, trzeba zaczekać na testy organoleptyczne [:
Może trzeba użyć nieco siły? Ja też miałem w pierwszej chwili problem z tymi przymierzanymi z Nowej Thalii, ale potem przyłożyłem do fotela na zewnątrz i do starego zagłówka, dzięki czemu wiedziałem, że teoretycznie (; powinny jednak wejść... Przycisnąłem więc mocniej i - faktycznie, schowały się zgodnie z oczekiwaniem do samego końca [:
Hej, orientujecie się czy jest możliwość wymiany zagłówków oryginalnie montowanych w mcv na inne - takie które nie są tylko podnoszone i opuszczane ale również mają możliwość zmiany kąta? Nie bardzo oryginały mi leżą pod głową - muszę się mocno odchylać do tyłu aby potylicę tam położyć...
No i z tyłu przydałby się środkowy zagłowek niski - tak aby widać coś było przez środkowe lusterko jak nie ma tam pasażera. Już wystarczy ogranicznenie widoczności w postaci słupka drzwi...
Myślę, sobie, że możnaby na szrocie kupić komplet zagłówków z jakiegoś rozbitka w miarę podobnym kolorze i sobie podmienić jak tylko rozstaw dziurek by się zgadzał?
Pozdr.
_________________ Tomzoo
Let the good times roll...
Marka: Dacia
Model: Logan MCV oraz MCV II
Silnik: 1,6 MPI oraz TCe 90 E-R
Rocznik: 2009 oraz 2017
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Maj 2009 Posty: 196 Skąd: okolice Poznania
Wysłany: 2009-09-04, 10:31
W MCV z 2009 (laureate) środkowy zagłówek jest właśnie taki niski (wysuwany). Może pasowałby do dziur twojego auta?
W MCV z 2009 (laureate) środkowy zagłówek jest właśnie taki niski (wysuwany). Może pasowałby do dziur twojego auta?
Wiem o tym, widziałem w salonie, jednak mi również zależy na zagłówkach przednich, aby były także pochylane do przodu. A nowe zagłówki pewnie kosztują parę złotych w salonie...
DOKŁADNIE 750 zł za zagłówek tylny środkowy...
właśnie sobie przedzwoniłem do salonu...
_________________ Tomzoo
Let the good times roll...
Niestety z uzywanymi zagłówkami jest ten problem że dość dużo jest z aut powypadkowych i licho wie jak dalej będą spełniać swoją funkcję, poza tym mają nieestetyczny (zuzyty) wyglad
_________________ GeRRaD
Ostatnio zmieniony przez GeRRaD 2009-09-04, 12:36, w całości zmieniany 1 raz
Jestem tego świadom, tylko że będę miał w czym przebierać, mam znajomego na złomowisku - i tam często bardzo ładne furki stoją, można "wykupić" co nieco ;)
zresztą najbardziej mi zależy na tym tylnym środkowym, który tak naprawdę jest rzadko używany
_________________ Tomzoo
Let the good times roll...
Dla zachowania proporcji - chyba w większości wypadków (albo pół na pół) w aucie nie ma pasażerów, same wypadki też są różne (auto można i na parkingu skasować).
Jak zawsze - kwestia znalezienia odpowiedniej części... Możliwe, niezbyt trudne, choć niewykluczone, że pracochłonne.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2009-09-05, 10:37, w całości zmieniany 1 raz
W fazie 1 zagłówki przednie kosztowały po 211 zł brutto za sztukę, a wszystkie tylne - po 216.
Za to dla fazy 2 cennik podaje... 86 zł brutto za każdy!
Referencje - MCV faza 2 (czyli produkowane po listopadzie 2008):
* zagłówki przednie: 6001551740;
* lewy i prawy drugiego rzędu: 6001551744;
* środkowy drugiego rzędu: 6001551762;
* trzeciego rzędu: 6001551748.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2009-09-05, 11:25, w całości zmieniany 1 raz
W fazie 1 zagłówki przednie kosztowały po 211 zł brutto za sztukę, a wszystkie tylne - po 216.
Za to dla fazy 2 cennik podaje... 86 zł brutto za każdy!
Referencje - MCV faza 2 (czyli produkowane po listopadzie 2008):
* zagłówki przednie: 6001551740;
* lewy i prawy drugiego rzędu: 6001551744;
* środkowy drugiego rzędu: 6001551762;
* trzeciego rzędu: 6001551748.
No właśnie też jakoś w to nie bardzo mi się chciało wierzyć - ale taką informację otrzymałem telefonicznie z Renault Pieluszyńska
To już wiem gdzie nie należy jeździć...
Może się kolesiowi coś pomyliło i podał mi np. cenę tylnej kanapy??? albo oparć przynajmniej?
Przy takich cenach moim zdaniem nie warto iść w używki (no oprócz przednich - czy w fazie II jet regulacja pochylenia przód tył?)
Dzięki za info!
Pozdr.
_________________ Tomzoo
Let the good times roll...
Ostatnio zmieniony przez tomzoo 2009-09-05, 11:32, w całości zmieniany 1 raz
W Dacii w żadnej fazie, modelu i wersji w ogóle nie ma regulacji pochylenia przednich zagłówków. Przynajmniej jak na razie...
Ponieważ też jestem zainteresowany tymi tylnymi zagłówkami - chociaż najbardziej 3. rzędu, żeby nie trzeba ich było wyjmować - to wysłałem kilka zapytań w różne miejsca.
Faktycznie - przy takich cenach używki nie byłyby chyba zbyt atrakcyjne.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum