Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2017-11-21, 11:44
awaria spryskiwacza (odp.: zatkane dysze)
Autor Wiadomość
Gregosa 



Marka: dacia
Model: logan MCV
Silnik: dCi
Rocznik: '07
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 243
Skąd: ...
Wysłany: 2009-05-17, 13:20   awaria spryskiwacza (odp.: zatkane dysze)

Zbuntował mi się spryskiwacz szyby przedniej. :evil:
Niby silniczek działa, płynu cały zbiornik, ale z natrysków wydobywa się tylko trochę piany... Na moje oko wężyki nie są nigdzie ściśnięte.
Macie jakieś doświadczenia / sugestie jak to naprawić samemu? Jazda do serwisu to kilka godzin w plecy...
_________________
Gregosa
---------
MCV dCi lauréate | 63k+ km
 
Endi85 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 MPI + LPG
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Dołączył: 20 Wrz 2008
Posty: 159
Skąd: 100 lica
Wysłany: 2009-05-17, 13:42   

przewody nie są długie warto by sprawdzić czy się nie zapchały, spróbuj rozpiąć na trójniku zaraz pod klapą i spróbować jak będzie to samo to spróbuj zdjąć za pompką, to powinno wyeliminować zatkane przewodyu z listy możliwych usterek
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-05-17, 15:46   

Jak wężyki będą oki, to sprawdź to :

http://www.daciaklub.pl/f...p?p=29772#29772
_________________

 
breweryszein 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 20
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2009-07-09, 12:13   

Miałem kiedyś taki sam problem jak byłem na wakacjach. "Przepchałem" dysze spryskiwacza "od zewnątrz" czymś cienkim (przepychałem chyba kawałkiem trawki - bo nie miałem pod ręką nic innego a naprawiałem na polu namiotowym) i pomogło.
Spróbuj przepchać dyszę spryskiwacza za pomocą igły do nici.
_________________
Logan MCV 1.5 dci 119 000 km
 
jantar 


Marka: Renault Clio 1.2 16V
Model: Ford Escort 1.8 TD
Silnik: 1.8 TD
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 121
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2009-07-10, 08:41   

Dobrym rozwiązaniem jest założenie na wężyk doprowadzający płyn do spryskiwaczy małego filtra.
Idealnie nadaje się przepływowy filtr paliwa do 126p- koszt ok. 7zł.
Swobodnie upchniesz go koło zbiorniczka na płyn. Dawno temu pokazał mi ten patent jakiś mechanik i stosuję w każdym swoim samochodzie. Skuteczność 100%- żadnego zapychania się dysz spryskiwaczy.
 
Marcin 
Administrator



Marka: Opel
Model: Astra
Silnik: 1.6 CDTI
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 325
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-07-10, 20:42   

jantar napisał/a:
Dobrym rozwiązaniem jest założenie na wężyk doprowadzający płyn do spryskiwaczy małego filtra.
Idealnie nadaje się przepływowy filtr paliwa do 126p- koszt ok. 7zł.
Swobodnie upchniesz go koło zbiorniczka na płyn. Dawno temu pokazał mi ten patent jakiś mechanik i stosuję w każdym swoim samochodzie. Skuteczność 100%- żadnego zapychania się dysz spryskiwaczy.

Potwierdzam i rowniez stosuje :mrgreen: Taki filterek sprawdza sie bardzo dobrze w spryskiwaczach mgiełkowych, ktore czesto sie zapychaja :-|
Jedyna roznica u mnie to filtr od motoru, bo te samochodowe sa jak dla mnie troche duze :mrgreen:
 
MartinPŃ 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 100
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-09-22, 22:18   Spryskiwacze: mechanizm "wypluwający"

Witam.

Sprawa tak jak w temacie, chodzi mi o elementy "wypluwające" płyn do spryskiwaczy. Krótko przedstawiając sytuację: na masce znajdują się dwa czarne elementy, każdy z nich zawiera po dwie małe metalowe rurki z których tryska na szybę płyn. Dzisiaj zauważyłem że właśnie ta jedna z "rurek" zamiast tryskać to rozpyla płyn, dolatuje on co prawda do szyby ale to już nie to samo co pozostałe 3 z 4 sztuk.

Myślałem że coś utkwiło w środku tej "rurki" i igłą próbowałem przetkać jej otwór, ale bez efektów.

Jak będzie mi po drodze do serwisu to może podskoczę żeby zobaczyli co to, bo niby to nic wielkiego, ale wkurza:D

I tutaj pytanie do Was, mieliście coś podobnego? Jeżeli tak to jak temu zaradziliście.

Pozdrawiam

Aha, dodam że patrzyłem pod maskę tam gdzie idą przewody do elementów tryskających i wglądają na całe, poza tym gdyby to był nieszczelny przewód to źle działałaby także druga z pary "rurek"
Ostatnio zmieniony przez MartinPŃ 2009-09-22, 22:22, w całości zmieniany 3 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-09-22, 22:36   

Może coś utkwiło raczej na wlocie do dyszy, zaraz za rurką, a nie od strony wylotu, i dlatego igła nie pomogła? Zdemontowałbym i spróbował przedmuchać / przepłukać "pod prąd"...
 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-09-23, 06:31   

u mnie igła pomogła, spróbuj z drugiej strony jak kolega krecik radzi :-)
 
marekwoj 


Marka: Hyundai
Model: I30 CW
Silnik: 1.6 CRDI
Rocznik: 2010
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Cze 2008
Posty: 197
Skąd: Jaktorów
Wysłany: 2009-09-23, 07:35   

Igła może być za gruba, aby wejść głębiej, gdzie pewnie siedzi ten paproch. Może spróbuj jakimś cienkim drucikiem ?
 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-09-23, 11:15   

ja użyłem cienkiej szpilki dokładnie
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-09-24, 08:02   

U mnie zablokowały sie wszystkie cztery wytryski:) Najpierw jeden, potem kolejne. Pomogło dwustronne czyszczenie wytrysków długim drucikiem z linki od hamulca rowerowego oraz ostre dmuchanie sprężarką.

Powodem były syfki gromadzące się na dnie zbiorniczka na płyn do szyb. Zbiorniczek można zdjąc i dokładnie umyć oraz przepłukać. Ze względu na za zagięty kształt zbiorniczka dobrze sprawdza się szczotka do czyszczenia butelek na długim giętkim drucie.

Poza tym gumowe przewody doprowadzające płyn do wytrysków łuszczą się i kawałki gumy zapychają kanaliki. Warto je wymienić na inne np. przezroczyste przewody paliwowe.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
MartinPŃ 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 100
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-09-24, 17:05   

Dzięki za odpowiedzi, jak będę miał chwilkę niedługo to pobawię się w przeczyszczenie tego mechanicznie jakimś drucikiem i przedmuchanie trochę. Wahałem się trochę czy wsuwać jakiś drucik tam głębiej bo nie znam budowy jak taki "tryskacz" wygląda od środka, i nie chciałem zepsuć w głupi sposób :-)

I jeszcze pytanie czy po zdjęciu wężyków doprowadzających płyn nie ma problemów z ich ponownym założeniem bo jak je oglądałem to miałem wątpliwości czy wcisnę je na miejsce :mrgreen:

Pozdrawiam
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-09-25, 09:12   

MartinPŃ napisał/a:
jeszcze pytanie czy po zdjęciu wężyków doprowadzających płyn nie ma problemów z ich ponownym założeniem bo jak je oglądałem to miałem wątpliwości czy wcisnę je na miejsce :mrgreen:

Pozdrawiam


Złożysz z powrotem bardzo łatwo.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
Seal 


Marka: Dacia
Model: Duster 4X2
Silnik: 1,5 dCI 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-09-25, 21:02   

Może na przyszłość zastosuj patent kolegi Jantara:
jantar napisał/a:
Dobrym rozwiązaniem jest założenie na wężyk doprowadzający płyn do spryskiwaczy małego filtra.
Idealnie nadaje się przepływowy filtr paliwa do 126p- koszt ok. 7zł.
Swobodnie upchniesz go koło zbiorniczka na płyn. Dawno temu pokazał mi ten patent jakiś mechanik i stosuję w każdym swoim samochodzie. Skuteczność 100%- żadnego zapychania się dysz spryskiwaczy.
 
fotolabor 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dci 110 KM 4x4
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate2
Dołączył: 13 Lip 2012
Posty: 121
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-11-13, 23:02   

Od pewnego czasu tylni strumień jest bardzo słaby tak jakby go wcale nie było ,przód daje ostro .Silnik słychać pracuje normalnie czy coś się zapchało tylko w którym miejscu może ktoś miał taki przypadek?
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2013-11-14, 05:58   

Duże prawdopodobieństwo, że dysza w spryskiwaczu od brudu, który się osadza na szybie podczas jazdy.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2013-11-14, 05:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2013-11-14, 09:08   

Kol. ostatnio auto było na lakierni, całkiem możliwe, że zabrudzili dyszę przy założeniu, że nie demontowali tylnej klapy. W przypadku demontażu mogli zagiąć wężyk dopływowy do spryskiwacza na przejściu do tylnej klapy.
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1696
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-11-14, 10:20   

W Aveo po przeglądzie w serwisie przestały działać spryskiwacze. Samochód był umyty i nawoskowany i okazało się, że wosk zatkał dysze. Być może wystarczy przeczyścić szpilkami.
Ostatnio zmieniony przez Prezes 2013-11-14, 10:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
fotolabor 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dci 110 KM 4x4
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate2
Dołączył: 13 Lip 2012
Posty: 121
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-11-14, 11:27   

Spróbuję jutro rano ,po pracy 19 00 to już ciemno , czy samą dyszę można zdemontować z zewnątrz ? na przykład podważając delikatnie .
 
fotolabor 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dci 110 KM 4x4
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate2
Dołączył: 13 Lip 2012
Posty: 121
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-11-14, 19:59   

Przyjechałem do domu po pracy i zabrałem się za dyszę ,jest "demontowalna" w dość łatwy sposób po podważeniu śrubokrętem łatwo wychodzi .Trzeba uważać aby za mocno nie ciągnąć i nie pozostawić wężyka w środku gdyż otwór jest bardzo mały ,potem może być nie ciekawie choć nie tragicznie .Po przedmuchaniu sprężonym powietrzem jest OK.Dzięki Prezes -owi i chriskb -owi za cenne wskazówki.Spieszyłem się z tą robotą bo idą mrozy a w układzie zwykła woda trzeba ją przegonić płynem na minus 20 stopni.
Ostatnio zmieniony przez fotolabor 2013-11-14, 20:26, w całości zmieniany 2 razy  
 
OkiMG 


Marka: Daci
Model: Logan
Silnik: 1.4
Rocznik: 2005
Dołączył: 31 Mar 2015
Posty: 44
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-04-15, 13:11   Problem ze spryskiwaczami logan

Witam w moim loganie jak by nie było cisnienia w spryskiwaczach płyn jest a strumien leci taki mały jak to naprawic ?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-15, 13:38   

Zagięty wężyk, zabrudzone dysze, przytkany wlot pompki, problem z zasilaniem elektrycznym pompki (manetka, kostki, wtyczki, bezpieczniki, kable) - trzeba sprawdzać po kolei.
 
OkiMG 


Marka: Daci
Model: Logan
Silnik: 1.4
Rocznik: 2005
Dołączył: 31 Mar 2015
Posty: 44
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-04-15, 15:18   

wszystko ok po za tym ze nie wiem jak sprawdzic "wlot pompki"
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2015-04-15, 20:29   

miałem podobnie, u mnie był to zaginający się wężyk przy zamykaniu maski - zacząłbym od tego.
Co od pytania - jak zlokalizujesz pompkę to ściągnięcie wężyka dopływowego da Ci odpowiedź... jak będzie leciał płyn to jest drożny, jeśli nie to znaczy że w zbiorniku coś było i zatkało wężyk. Elektryczność najłatwiej jest sprawdzić odpinając wężyk za pompką, na przykład przy lewym kielichu, bądź łączeniu do maski (ściągasz, ktoś spryskuje i jeśli dobrze leci to problem leży gdzieś w dyszach)...
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne