Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Wypadek w Loganie
Autor Wiadomość
andwod 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Dołączył: 07 Gru 2007
Posty: 26
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2009-10-03, 21:25   Wypadek w Loganie

Nie wiem czy w dobrym dziale piszę tego posta więc przepraszam z góry jeśli się mylę ale chciałem koniecznie podzielić się z użytkownikami forum sprawą bezpieczeństwa w Daci
jako iż przedwczoraj pożegnałem się ze swoim Loganem. Jadąc drogą do pracy wyskoczył mi piesek (dość znacznych rozmiarów) prosto pod koła i jak jakiś nowicjusz spanikowałem i odbiłem w lewo...
(jak się później okazało była tam jeszcze studzienka i może coś było nie tak z oponą szczątki zostały w miejscu odbicia) najgorsze jest to że złapałem gumę w prawym przednim kole i ... straciłem panowanie nad samochodem zaliczyłem dwa drzewa jedno przodem (lewy przód) a następnie mnie obróciło i uderzyłem centralnie tyłem w drugie drzewo. Oczywiście odpaliła poducha w kierownicy i przy uderzeniu tyłem złamał mi się fotel ale byłem w stanie wyjść z samochodu
i wezwać pomoc drogową. Okazało się że poza lekko stłuczoną lewą ręką która już
dziś nie boli i lekko przeciągniętymi mięśniami lewego ramienia (pobolą jeszcze kilka dni)
nie poniosłem żadnych poważnych urazów.
Piszę to bo z jednej strony miałem dużo szczęścia (wytraciłem energię w 2 uderzeniach)
a z drugiej strony chciałem podkreślić jakie jednak bezpieczeństwo daje ten samochód. Siła uderzenia była tak wielka że wyrwało jednostronnie (wysunęło lewą stroną) magnetofon a skrzynka narzędziowa w bagażniku rozpadła się od uderzenia kilku śrubokrętów które tam były. Przód i tył zniszczony, auto – szkoda całkowita. Drzewo znajdowało się w połowie tylnej półki ale – „klatka” gdzie siedzą ludzie pozostała praktycznie nienaruszona. Jechałem sam ale gdybyśmy jechali we czwórkę przypuszczam że nie było by poważnych obrażeń. Szanowni kierowcy już chyba nigdy nie przekroczę 50km/h ale chyba następny mój samochód to będzie znowu Dacia Logan.
Naprawdę robi wrażenie mam dwa zdjęcia zrobione komórką na lawecie ale było ciemno i są rozmazane więc na razie nie publikuję.
Bez względu na to co użytkownicy innych samochodów mówią krytycznego o Loganie to jednak jest to samochód gwarantujący wysoki poziom bezpieczeństwa.
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2009-10-03, 21:41   

Najważniejsze, że z Tobą wszystko w porządku.
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-10-03, 21:55   

Daćka zrobiła swoje, Daćka może odejść. Zasłużyła.
_________________
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1500
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2009-10-04, 08:17   

Ja zawsze mówiłem, że Dacia powinna mieć 5 gwiazdek w EuroNCAP. A tak zupełnie serio podzielam zdanie WOX-A najważniejsze,że Ty nie ucierpiałeś, a samochód będzie drugi.
Pozdrawiam!!
_________________

 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2009-10-04, 08:28   

to jest tylko blacha ktora nas ma chronic wazne ze Tobie nic nie jest :)
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
 
psur 



Marka: Nissan
Model: NV200 Evalia
Silnik: 1.5 dCi
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 652
Skąd: DW
Wysłany: 2009-10-04, 14:21   

Najważniejsze żeś cały!

To już drugi taki przypadek u nas - oba na korzyść Dacii.
_________________
Dacia Logan 1.4 MPI 75 KM, wersja Access + poduszka pasażera
2007 - 2012, ok. 86 tys. km
To był naprawdę fajny wóz!

www.psur.pl - moja strona o podróżowaniu po Polsce
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-10-04, 19:07   

Oj tak, najważniejsze zdrowie.

A przypadek co najmniej 4. - ale owszem, wszystkie pozytywne (choć jeden kolega po bodajże najeździe TIR-a zdaje się dziękował, nie nie wiózł nikogo z tyłu sedana - no ale też po czymś takim w żadnym innym aucie efekt nie byłby dużo lepszy...).
Ostatnio zmieniony przez laisar 2009-10-04, 19:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
borys 


Marka: Dacia
Model: Logan Sedan
Silnik: 1.5 / DCI
Rocznik: 2006
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 58
Skąd: SB
Wysłany: 2009-10-04, 22:24   

Potwierdzam.
Lecz było to uderzenie od tyłu na skos i auto sie po prostu poskładało.
Martwi mnie niestety,że znowu słyszymy o złamaniu sie fotela.
Niestety po złamaniu się fotela pasy bezpieczeństwa nie zdają już egzaminu.

Wysuwasz sie spod nich i w trakcie dachowania "latasz" po całej kabinie.
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2009-10-04, 22:29   

Ważne, że Tobie nic się nie stało.
Umarł Logan! NIechżyje Logan!

A swoją drogą, to uderzenie tyłem też musiało być potężne, skoro fotel się złamał.
Poza tym belka za oparciami na którą wszyscy tak narzekają znów spełniła swoją rolę!
 
borys 


Marka: Dacia
Model: Logan Sedan
Silnik: 1.5 / DCI
Rocznik: 2006
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 58
Skąd: SB
Wysłany: 2009-10-04, 22:35   

piotrres napisał/a:

Poza tym belka za oparciami na którą wszyscy tak narzekają znów spełniła swoją rolę!

Nigdy tej belki nie demontujcie !
Jest bardzo ważnym wzmocnieniem.
Gdyby w takim przypadku zginął ktoś z tyłu nie darujecie sobie tego demontarzu i w prawie mogoby to być bardzo niekorzystne.
Może tak dla pobudzenia wyobraźni i ostudzenia zapału w naciskaniu na gaz:
http://www.youtube.com/watch?v=mE7-sDcI1Gc
Ostatnio zmieniony przez borys 2009-10-04, 22:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-10-04, 22:49   

W czasie wypadku w aucie ma prawo ulec zniszczeniu dokładnie wszystko - o ile służy to ochronie zdrowia, a potem życia pasażerów. Bo nie jest dużym problem zrobienie - nawet taniego - prawie-że-niezniszczalnego samochodu, ale miałby on jedną zasadniczą wadę: bardzo bliską stuprocentowej śmiertelność dla osób w środku... Dlatego nie lekceważąc doniesień o fotelach, nie przesadzałbym też z niepokojem o nie - a w czasie oficjalnych testów zderzeniowych nie było zdaje się z nimi żadnych problemów. Jeśli więc ulega złamaniu w jakimś w specyficznym przypadku, to jest spora szansa, że rozprasza w ten sposób energię (i to raczej sporą...), którą inaczej musiałby przenieść na pasażera - zapewne z nieciekawym skutkiem. Czasem może to być oczywiście wybór między "dżumą" a "cholerą", jednak dotychczasowe - chociaż sumarycznie bardzo niewielkie, rzecz jasna - doświadczenia nie wydają się dawać podstaw do zbytniego niepokoju [:
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-10-05, 09:03   

A mnie bardzo martwi problem połamanego fotela. Łamiący się fotel może być śmiertelnie niebezpieczny dla pasażerow z tyłu, szczególnie jeśli za kierowcą jedzie dziecko. Wtedy kierowca wraz z fotelem ląduje na pasażerze dziecinnego fotelika i robi się tragedia.
Od jakiegoś czasu przestałem też wozić dzieciaki w trzecim rzędzie siedzeń chociaż kochają jazdę "w bagażniku".
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Ostatnio zmieniony przez jan ostrzyca 2009-10-05, 09:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-10-05, 09:25   

Zwracam uwagę, że koledzy nie napisali w którym miejscu nastąpiło złamanie - więc ciężko cokolwiek powiedzieć na temat skutków...
 
borys 


Marka: Dacia
Model: Logan Sedan
Silnik: 1.5 / DCI
Rocznik: 2006
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 58
Skąd: SB
Wysłany: 2009-10-05, 09:37   

U mnie po prostu został zerwany ten cały mechanizm zmiany pozycji fotela.
Może nie tyle zerwany tylko jakby popuścił na tych zębatkach czy co tam jest w tym mechanizmie.
Mechanizm pasa bezpieczeństwa też był zerwany (po oderzeniu na skos przodem w barę) bo zwijał się, ale przy szarpnięciu nie blokował.
Ostatnio zmieniony przez borys 2009-10-05, 09:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-10-05, 09:44   

Ale rozumiem z tego, że sam fotel co prawda odjechał, ale nie odczepił się od szyn?
 
76magg 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 50
Skąd: Banino
Wysłany: 2009-10-05, 09:58   

laisar napisał/a:
Ale rozumiem z tego, że sam fotel co prawda odjechał, ale nie odczepił się od szyn?


A nie chodzi o oparcie - bardziej leżąco / bardziej pionowo?
 
borys 


Marka: Dacia
Model: Logan Sedan
Silnik: 1.5 / DCI
Rocznik: 2006
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 58
Skąd: SB
Wysłany: 2009-10-05, 13:56   

Tak.
Zerwał się mechanizm regulacji kąta pochylenia fotela (oparcia).
Siedzisko pozostało niewyrwane.
Ja nie ważę za wiele (70 kg)

Faktycznie osoba powyżej 100 kg może dość mocno docisnąć pasażera z tyłu lub fotelik dziecka.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-10-05, 14:07   

Skoro oparcie wyłamało blokadę przy stosunkowo średniej wadze kierowcy, to akurat tym gorzej - przy przeciążeniach w czasie wypadku to i tak dość spora siła...

...chociaż jak się wydaje występuje tylko przy uderzeniu z tyłu oraz i tak jest dość mocno ograniczana przez ogólne pozostanie fotela w całości.

Na pewno warto się przyjrzeć sprawie.
 
borys 


Marka: Dacia
Model: Logan Sedan
Silnik: 1.5 / DCI
Rocznik: 2006
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 58
Skąd: SB
Wysłany: 2009-10-05, 14:29   

Po zdarzeniu długo myślałem, że będę jezdził tylko lewym pasem, aby mnie znowu ciężarówka nie rozgniotła :)
Nie jest to niestety rozwiązanie, bo na lewym pasie są większe szybkości i mocniejsze uderzenia.
Ostatnio zmieniony przez borys 2009-10-05, 22:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
andwod 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Dołączył: 07 Gru 2007
Posty: 26
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2009-10-05, 17:50   

Zerwał się mechanizm regulacji kąta pochylenia fotela (oparcia).
Jak u borysa. Ja ważę 82 kg)
Uderzenie najpierw w lewy przód odbicie, obrót i uderzenie tyłem
drzewo w środku tyły więc uderzenie niszczące fotel było drugie
to rzeczywiście dziwne że takie słabe uderzenie a puszcza mechanizm.
I zauważyłem ślad na lewych tylnych drzwiach chyba tam poszła siła
uderzenia więc może nogi pasażera za mną by ocalały
(nie wiem jechałem sam) ale panowe konstruktorzy
muszą to przemyśleć
 
borys 


Marka: Dacia
Model: Logan Sedan
Silnik: 1.5 / DCI
Rocznik: 2006
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 58
Skąd: SB
Wysłany: 2009-10-05, 22:22   

andwod napisał/a:
... panowe konstruktorzy
muszą to przemyśleć

Niestety nie ma podstaw prawnych :)
Gdybyś zaskarżył to wtedy tak.

Ja miałem uderzenie w prawy tył, a póżniej lewym przodem w barierę.
Prawy tył - strefa zgniotu skończyła się za siedzeniem pasażera z przodu.

Pasażera z prawej strony z tyłu nie było, nie sądzę aby miał mozliwość przeżycia.
Mój fotel miał gdzie walnąć do tyłu bo blachy z tej strony sie nie zgniotły.
Nie wiadomo co byłoby z pasażerem gdyby tam był.
Pasażer z przodu został pocharatany przez plastikowe boczki drzwi i miał pękniete kilka żeber.

Niktórzy mogą sie wkurzać że rozdmuchujemy taki temat.
Niestety to ważne.
Po to się tutaj zgromadziliśmy.
Ostatnio zmieniony przez borys 2009-10-05, 22:38, w całości zmieniany 2 razy  
 
borys68 


Marka: Kia
Model: cyd kombi
Silnik: 1.6 a/t
Rocznik: 2008
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Kwi 2009
Posty: 219
Skąd: Warszawa Bielany
Wysłany: 2009-10-06, 08:29   

Ahoj!
Nie wkurzam się. Czytam z zainteresowaniem.
Borys
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-10-06, 10:54   

Cytat:
Niestety nie ma podstaw prawnych

Nie musi być - dobry producent albo sam poprawia, albo przynajmniej wsłuchuje się w głos klientów. A Dacia ma już na koncie pewne sukcesy - np fabrycznie montowany filtr przeciwpyłkowy czy wycieraczki w Sandero - więc może i ten sygnał sprawdzi.
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2009-10-06, 14:42   

Słów kilka ws. uderzenia z tyłu:
1. Nie sądzę by fotel utrzymał kierowcę przy uderzeniu w tyłkiem w ścianę z prędkością 40 km/h. C.a. tyle ne liczniku miał gość który uderzył C. Xarą (sedanem) w pełny kontener na makulaturę gdy chciał, "po BOR'owsku" wycofać na moim parkingu osiedlowym....Wylądował na miejscu tylnej kanapy, opacie której trafiło do bagażnika. Gość się potem długo leczył z urazów kręgosłupa. Gdyby ktoś za nim siedział to... mogiła.
Po prostu konstrukcja fotela musiałaby być pancerna.
2. Borys, na tira o ile pamiętam nie ma rady.
3. W testach NCAP uderzenia z tyłu Daćka wypada nie najgorzej:
http://www.euroncap.com/whiplash.aspx
http://www.euroncap.com/f...1ca2656b132.pdf
i jeszcze jedno: Vmax=24 km/h dla tego testu
4. Krtku, racja popieram w pełni "dalsze doskonalenie doskonałości" czas wszakże nie stoi w miejscu
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2009-10-06, 14:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
andwod 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Dołączył: 07 Gru 2007
Posty: 26
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2009-10-06, 14:49   

Tak to prawda że projektanci tych samochodów biorą pod uwagę opinie urzytkowników.
Szkoda mi trochę tej mojej Daćki bo dbałem o nią, robiłem wszystkie przeglądy w ASO
a w tym roku zgodnie z zaleceniami wymieniłem rozrząd przy przeglądzie.
Nie było mnie przy ogędzinach jak rzeczoznawca PZU stierdził kasację
dostanę pismo do domu. Znajomy który miał szkodę w zeszłym roku
mówiły coś o licytacji wraku po której nabywca zakupi wrak
i to ma być część mojego odszkodowania, resztę wypłaci PZU.
Jeśli to okaże się prawdą to przeczuwam że na samym wypadku moje
problemy się nie skończą, jutro wybieram się do inspektoratu
popytać co i jak. Ach czy w tym kraju wszystko musi być takie skomplikowane.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne