No to przecież działa - a jak dobrze, to tak naprawdę nie jesteśmy w stanie dokładnie stwierdzić, bo metoda pierwszego odbicia to de facto nie jest żadna metoda pomiarowa i prędzej ją bym obarczył niedokładnością.
Laisar, metoda pierwszego odbicia na pewno jest obarczona pewnym błedem, ale 10-15% błedu w pomiarze i ilości zużytergo paliwa i spalania średniego to duuuużo powyżej tego błedu bo jest to 5-7 litrów paliwa, a bład przy metodzie pierwszego odbicia to może 0,5-1 litr. poza tym gdyby te błedy wynikały z niedokładności pierwszego odbicia to odhyłki byłu by raz na plus raz na minus, a wynik średni powinien odpowiadać temu odczyatermu z komputera.
W Loganie, w automagiczny sposób pływak w zbiorniku (kontrolka rezerwy) nie jest "bardzo wrażliwy" na małą zmianę ilości paliwa w zbiorniku.
W przypadku, gdy pływak jest wrażliwy na każdą zmianę ilości paliwa to w _czasie_jazdy_ (drgania, paliwo w zwbiorniku się przelewa) kontrolka rezerwy będzie początkowo mrugać, dopiero jak ze zbiornika zniknie większa ilość paliwa będzie świecić się na stałe.
W Loganie nie ma mrugania kontrolki, więc działa to tak a nie inaczej, nie ma powodu do zmartwienia :D i jest to całkowicie normalne.
--
pozdrawiam
kierek
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2009-11-20, 16:07, w całości zmieniany 1 raz
Według mnie wskaźnik paliwa to bardzo słaby, acz nie mający wpływu na całokształt, punkt Dacii. Raz jedna kreska znika po 360km, raz po 240km... Raz zostaje jedna kreska i nic, innym razem od razu świeci się rezerwa... Bardzo nie dokładne urządzenie.
PS. To jest produkowane w Turcji, ale ma znaczek Mercedesa. Tu jest podobnie: Jeździ od 04:00, a wskaźnik paliwomierza rusza się koło 19h. Pamiętajmy, że jeździ na okrągło.:
http://www.phototrans.eu/...necto_3585.html
Ostatnio zmieniony przez Ikarusiarz 2009-11-17, 13:02, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-11-17, 16:44
Ikarusiarz napisał/a:
Według mnie wskaźnik paliwa to bardzo słaby, acz nie mający wpływu na całokształt, punkt Dacii. Raz jedna kreska znika po 360km, raz po 240km... Raz zostaje jedna kreska i nic, innym razem od razu świeci się rezerwa... Bardzo nie dokładne urządzenie.
Widzisz Ikarusiarz, raz 360 km przejdziesz zużywając 15 litrów paliwa a innym razem zużyjesz 15 litrów paliwa po 240 km.
Jest to dokładne urządzenie do celu do jakiego zostało stworzone, chyba że masz coś uszkodzone z pływakiem. Ja na wskaźnik paliwa narzekać nie mogę, według mnie działa prawidłowo.
Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012 Pomógł: 13 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 1371 Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-11-17, 18:04
Chyba w żadnym samochodzie ten wskaźnik nie jest dokładny. Jackthenight dobrze prawi - jak na jego zastosowanie dokładność jest wystarczająca. Po co komu byłby w samochodzie wskaźnik poziomu paliwa dokładny do każdego mililitra? Może mi ktoś powiedzieć? Planujecie zawsze, żeby wyjeździć całe paliwo i na styk dojeżdżać na stację benzynową? Można zamontować kamerę w zbiorniku paliwa i będzie po problemie...
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2009-11-18, 17:15, w całości zmieniany 1 raz
Chyba w żadnym samochodzie ten wskaźnik nie jest dokładny
IMHO jest dokładny :D, trzeba tylko pamiętać, że do pełna nie zawsze oznacza to samo :D
Kolejne kreski znikają w takich samych odstępach, po zapaleniu rezerwy ilość pozostałych km do przejechania jest zawsze w tym samym przedziale :D
--
pozdrawiam
kierek
Ja na jego wskazania również nie narzekam. Jast dokładnie tak, jak piszesz.
Hehe, czytając negatywne opinie nie zwróciłem uwagi dokładnie na całą Twoją wypowiedź, ale na zdanie przedstawiające powtarzającą się często myśl, z którą chciałem polemizować. I wyszło, że nie zgadzam się z Tobą, ale całkowicie się zgadzam.
Widzisz Ikarusiarz, raz 360 km przejdziesz zużywając 15 litrów paliwa a innym razem zużyjesz 15 litrów paliwa po 240 km.
Jest to dokładne urządzenie do celu do jakiego zostało stworzone, chyba że masz coś uszkodzone z pływakiem. Ja na wskaźnik paliwa narzekać nie mogę, według mnie działa prawidłowo.
Długo myślałem jak Tobie odpisać Bracie... Więc wymyśliłem: Skoro jest to w miarę dokładne urządzenie, to spójrz na me obliczenia.
Napisałem:
Ikarusiarz napisał/a:
Raz jedna kreska znika po 360km, raz po 240km...
Czy jeśli jechał bym w tych samych warunkach, w których znikła mi 1 kreska po 360km, uzyskałbym 3240km na jednym zbiorniku?? Jaśniej?
Podziałka ma 9kresek, zbiornik załóżmy 50l. Znika jedna kreska, tj, 360km x 9kresek = 3240km. Tak? 3240km, t o jest 32,40 setek. Średnio byśmy zużyli 1,55l na 100km tak, czy nie?
Nawet jak to będzie 240km, o czym pisałem to i tak jest zajebiaszczy przebieg: 2160km na zbiorniku.
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-11-20, 14:09
Ikarusiarz napisał/a:
jackthenight napisał/a:
Widzisz Ikarusiarz, raz 360 km przejdziesz zużywając 15 litrów paliwa a innym razem zużyjesz 15 litrów paliwa po 240 km.
Jest to dokładne urządzenie do celu do jakiego zostało stworzone, chyba że masz coś uszkodzone z pływakiem. Ja na wskaźnik paliwa narzekać nie mogę, według mnie działa prawidłowo.
Długo myślałem jak Tobie odpisać Bracie... Więc wymyśliłem: Skoro jest to w miarę dokładne urządzenie, to spójrz na me obliczenia.
Napisałem:
Ikarusiarz napisał/a:
Raz jedna kreska znika po 360km, raz po 240km...
Czy jeśli jechał bym w tych samych warunkach, w których znikła mi 1 kreska po 360km, uzyskałbym 3240km na jednym zbiorniku?? Jaśniej?
Podziałka ma 9kresek, zbiornik załóżmy 50l. Znika jedna kreska, tj, 360km x 9kresek = 3240km. Tak? 3240km, t o jest 32,40 setek. Średnio byśmy zużyli 1,55l na 100km tak, czy nie?
Nawet jak to będzie 240km, o czym pisałem to i tak jest zajebiaszczy przebieg: 2160km na zbiorniku.
Pierwsza kreska drugiej równa nie jest, a druga nie jest równa trzeciej, itd. Zależy jak zatankujesz. Gdybyś wlał nawet 52 litrów paliwa to wszystkie kreski się świecą, wlejesz 45 litrów paliwa i też wszystkie kreski się świecą - czyli twoje spostrzeżenia właśnie opierają się na tym błędzie, bo nie wiesz ile pozostało ci w baku.
Pierwsza górna kreska gaśnie przy jakieś wysokości pływaka w zbiorniku, a ile na tym przejedziesz to już mało istotna sprawa bo nie wiesz ile spaliłeś litrów paliwa w zbiorniku do momentu aż pływak osiągnął wysokość przy którym gaśnie pierwszy segment wskaźnika- i właśnie na tym polega twój błąd myślenia.
Ponadto jak już pisałem wcześniej, wskaźnik jest dokładny do celu do jakiego został stworzony. Jaśniej chyba już nie można bracie wytłumaczyć.
Nikt ponadto nie opiera się w obliczeniach na wskaźniku paliwa przy wyliczaniu ilości spalania paliwa w żadnym aucie, bo to tak jakbyś liczył spalanie wlewając paliwa np. 10 litrów do zbiornika przy którym zapaliła się rezerwa i patrzył się na ilość kresek na wyświetlacz - Kolego to nie do tego służy ten wyświetlacz.
_________________
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2009-11-20, 16:08, w całości zmieniany 4 razy
Nikt ponadto nie opiera się w obliczeniach na wskaźniku paliwa przy wyliczaniu ilości spalania paliwa w żadnym aucie, bo to tak jakbyś liczył spalanie
W Astrze przez 8 lat tylko raz zabrakło mi paliwa w czasie jazdy i to na samym wjeździe na stację paliw (było lekko pod górkę). Mimo, że nigdy nie opierałem się na wskazaniach ilości paliwa, tylko na przebiegu od tankowania to tym razem wskazówka nawet nie opierała się na podpórce i jej uwierzyłem.
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-11-20, 14:23
Beckie napisał/a:
tylko na przebiegu od tankowania to tym razem wskazówka nawet nie opierała się na podpórce i jej uwierzyłem.
A może pływak po 8 latach używania auta na chwilę się zablokował i wisiał w zbioroniku nad paliwem? Awarie się też zdarzają.
Ludzie zrozumcie że w zbiorniku jest tylko pływak regulujący potencjometr. Będziesz parkował na górce a wskazania paliwa będą inne, bo paliwo spłynie w jedną część zbiornika tym samym podnosząc lub opuszczając pływak do góry lub w dół.
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2009-11-20, 14:24, w całości zmieniany 1 raz
A może pływak po 8 latach używania auta na chwilę się zablokował i wisiał w zbioroniku nad paliwem?
Zapewne. I akurat, ten jeden raz miałem pecha, że nie zapamiętałem ile mogę przejechać od ostatniego tankowania.
A z rezerwą nigdy nie miałem problemu - po prostu się nigdy nie świeciła.
A w Daćce jedyne kreski jakie obserwuję to te od temp. silnika.
_________________
Ostatnio zmieniony przez Beckie 2009-11-20, 14:29, w całości zmieniany 1 raz
Chłopy nie stresujta się. Troszkę was podpuszczam, ale troszkę. Bo jaki jest sens instalowania takiego bajeru, który pokazuje na skali połowę, ale w rzeczywistości nie jest połową??? Żaden. Tylko niepotrzebne świecidełko. To nie jest tylko w Daciach.
Jak jeździłem TIRami to na czymś musiałem opierać swoje wyliczenia: Nie było Unii, więc mogłem wywieźć z Polandii więcej niż 200l. Mogłem tankować tylko za pomocą karty UTA, a ta nie występowała na każdej stacji. Jakoś to musiałem wszystko kalkulować kalkulować? Tak, czy nie? Chorym wymysłem firmy było to, aby paliwo z Niemcownii nie było wwożone do Polandii w większej ilości niż 50l. Obliczałem ile paliwa przypada na cm kija włożonego do baku. To było tak dokładne, jak wskazania w "Rumunie"... Takie jest życie. Nie do każdego zbiornika da się włożyć kija, nawet w ciężarówkach. Więc czasami przydałoby się dokładne wskazanie
Najlepiej było po wejściu do Unii: 1360litrów paliwa w zbiornikach i jazda.
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-11-20, 15:13
W Dacii możesz również odczytać ilość paliwa w litrach (oczywiście należy brać na to poprawkę jakieś +/- 1 do 2 litrów). A robisz to tak :
1. Wciśnij klawisz zerowania licznika i go ciągle trzymaj wciśniętego
2. Włącz stacyjkę nadal trzymając klawisz zerowania licznika.
3. Trzymaj go dalej wciśniętego aż na wyświetlaczy pojawi się coś czego nigdy wcześniej nie widziałeś :) Zegary od prędkości, obrotomierza zaczną same się poruszać - to taki tryb testowy.
4. NAstępnie puść klawisz zerowania licznika.
5. Naciśnij go raz i puść - rób tak aż na wyświetlaczu pojawi się wartość paliwa
w litrach - to jest właśnie pozostała ilość paliwa w zbiorniku jaką jeszcze masz.
Wychodzisz z trybu testowego wyłączając stacyjkę.
Tryb testowy działa również w autach bez komputera pokładowego.
_________________
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2009-11-20, 16:06, w całości zmieniany 2 razy
Bo jaki jest sens instalowania takiego bajeru, który pokazuje na skali połowę, ale w rzeczywistości nie jest połową??? Żaden.
A nie zgodzę się, jest i to wielki :D
Widzę jak mi paliwo ucieka :D
Ale np. taka kontrolka rezerwy może dla mnie istnieć. Wskaźnik kreskowy ma znacznie większe możliwości :D
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum