Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2008-11-28, 09:23
Chiptuning / zwiększenie mocy w dci
Autor Wiadomość
Mikele 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 535
Skąd: Gibraltar
Wysłany: 2009-11-27, 20:29   

Ty skurczybyku, ale Ci zazdroszczę... :)

Ja się rozglądałem ostatnio intensywniej i niestety, wciąż bez szans - firmy z którymi gadałem twierdzą że chip da maksymalnie 3-5 KM, bardziej opłaca się zrobić dolot (ponoć ok. 700 zł.) i wydech (sporo więcej). Przy okazji dowiedziałem się też że silnik 1,6 16V Dacii choć ma taką samą budowę jak analogiczny Renault jest zrobiony z materiałów niższej jakości i przy okazji modyfikacji trzeba będzie także o tym intensywnie myśleć...

Tak czy inaczej plany tuningu siedzą mocno w głowie, tylko jakoś średnio chce się znaleźć ktoś kto wziąłby do ręki klucz i zadziałał :-P
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-11-27, 20:53   

A koniecznie musi być u nas zrobione? Może załatwisz to po prostu w czasie jakiejś wycieczki zagramanicznej? (;

No i zawsze można pociułać "chwilę" dłużej i po prostu zrobić swapa...


TSD ciekawe czy te informacje o jakoby niższej jakości materiałów w Dacii są na podstawie jakichś konkretów, czy tylko "bo to przecież Dacia"...
Ostatnio zmieniony przez laisar 2009-11-27, 20:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
GeRRaD 



Marka: DACIA
Model: LOGAN BlackLine ;)
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 918
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-11-27, 21:21   

wieza napisał/a:
Chcialbym poinformowac ze zaCHIPowalem swoja drakulke :)
I powiem ze mile zaskoczony jestem autko zbiera sie naprawde niezle, przejechalem dopiero 20km z braku czasu ;)
Modyfikacje wykonala Firma Jaszpol - Pan Tomasz Bartkiewicz
Wszystko odbylo sie bardzo profesjonalnie i na luzie , caly czas bylem przy autku.
:)

A dali Ci pisemną gwarancję że montaż chipa nie wpływa na warunki gwarancyjne określone przez producenta auta :?:

W tym tygodniu w TVN TURBO w Turbokamerze jest felieton o facecie co zaczipował LandCruisera w ASO a później odmówiono mu naprawy gwarancyjnej powołując się na ów cziptuning :evil:
_________________
GeRRaD
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2009-11-28, 04:40   

hey i co innego jes ztiuningowac auto o jakiegos jasia i w autoryzowanym serwisie certyfikat dostane niebawem :)
jersli chodzi o przyrost mocy to jest jakies 105 i 240 nm :)
zasowa niezle
ale teraz to opijamy to jaskiem ;)]
porzyjemy zobsaczymy

ps ale jesli ktos bedzie chcial zrobic modyfikacie prodsze o kontakt zawsze da sie zalatwic jakis upust ;)
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
 
jantar 


Marka: Renault Clio 1.2 16V
Model: Ford Escort 1.8 TD
Silnik: 1.8 TD
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 121
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2009-11-30, 17:43   

A Panowie z Jaszpolu powiedzieli mi że ten chip nie jest wykrywany przez urządzenia diagnostyczne ASO, więc chyba legitymacja tej operacji nie jest potrzebna.
 
petek 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dci 68 KM
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 250
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-11-30, 19:27   

wieza napisał/a:
ps ale jesli ktos bedzie chcial zrobic modyfikacie prodsze o kontakt zawsze da sie zalatwic jakis upust ;)


Jaka jest całkowita cena modyfikacji?
_________________
MCV Laureate dCi
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-11-30, 19:31   

Cytat:
Cytat:
20 min zgrania mapy, 2h dostalem tel ze moge juz przyjechac i 20 min wgrywanie trwalo

ten chip nie jest wykrywany przez urządzenia diagnostyczne ASO

Tak po prawdzie to nie tyle chyba jest "chipowanie" - bo wygląda na to, że nie ma żadnego nowego elementu - co raczej "flashowanie" d;

Jeśli zatem wszystkie wszystkie dane numerologiczne zostały przepisane ze starej mapy to właściwie rzecz bez hamowni (/ analizatora spalin?) faktycznie może być niewykrywalna...


@wieza: A czy mechanicznie też silnik jakoś został przystosowany do większej mocy, czy wg danych modyfikującego mieści się w fabrycznym zapasie?

(Albo się nie mieści i powiedział o ile to skróci jego żywot? <; )


Cytat:
chyba legitymacja tej operacji nie jest potrzebna

To jest chyba raczej zabezpieczenie na okoliczność jakichś - zwłaszcza nietypowych - problemów (PUK-PUK!). Jeśli bowiem nawet na co dzień operacja jest niewykrywalna, to przecież nie ma pewnie problemu ze zgraniem mapy i porównaniem jej z fabryczną. A wtedy pojawiłby się sęęęęk...
Ostatnio zmieniony przez laisar 2009-11-30, 19:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2009-11-30, 22:51   

modyfikacja w normie czyliu zywotnosc pozostaj e bez zmian :) z tych silnikow wyciaga sie te 105 koni normalnie tak jest w megankach i innych autkach z silnikiem 1,5dci
A jesli chodzi o koszt to niby 2000tysale ja sie mocno targowalem :)
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
 
borys68 


Marka: Kia
Model: cyd kombi
Silnik: 1.6 a/t
Rocznik: 2008
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Kwi 2009
Posty: 219
Skąd: Warszawa Bielany
Wysłany: 2009-12-01, 08:52   

Ahoj!
Ile można (bezpiecznie) wyciągnąć z wersji 68KM?
Bo jeśli tyle samo, co z 85KM - to po co przepłacać przy zakupie, lepiej wydać te pieniądze na overclocking ...
Borys
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-12-01, 09:43   

Cytat:
z tych silnikow wyciaga sie te 105 koni normalnie

No nie tak całkiem "normalnie", bo one jednak różnią się niektórymi częściami mechanicznymi - i to nie tylko osprzętem (np alternator), ale także dość istotnymi elementami (np turbosprężarka). Zmieniony jest także układ przeniesienia napędu.

(To samo - tylko oczywiście jeszcze bardziej - dotyczy wersji 68 KM...).
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2009-12-11, 13:56   :)

Witam nie mamialem za bardzo czasu aby napisac ostatnio

No i tak autko zbiera sie naprawde przyzwoicie :) czuje sie ze doszlo troszke tej mocy :)
przy 120km/h czuje sie jak przyspiesza :)
jesli chodzi o spalanie to nie wiem :) teraz jazda mi sie podoba i czasem sie na skrzyzxowaniu dziwia ;) niektozy ze drakulka pokazuje tylek ;)
cos wiecej opisze kiedy indziej a teraz na narty jade :):)

wykres-logan-dci-1209-zt.JPG
Plik ściągnięto 848 raz(y) 81,48 KB

_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
 
borys68 


Marka: Kia
Model: cyd kombi
Silnik: 1.6 a/t
Rocznik: 2008
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Kwi 2009
Posty: 219
Skąd: Warszawa Bielany
Wysłany: 2009-12-11, 16:57   

laisar napisał/a:


(To samo - tylko oczywiście jeszcze bardziej - dotyczy wersji 68 KM...).

Wyraziłem się niejasno ... czy z 68KM da się wyciągnąć ok. 85 KM za mniej, niż wynosi różnica w cenie zakupu pomiędzy tymi wersjami.
Nie chodziło mi o wyciśnięcie 105 KM z wersji 68 KM :)
Borys
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
  Wysłany: 2009-12-11, 17:20   

a jaka wynosi roznica w cenie ? bo nie wiem? ale mysle ze spokojnie tak - zmiescisz sie w cenie :)
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
 
borys68 


Marka: Kia
Model: cyd kombi
Silnik: 1.6 a/t
Rocznik: 2008
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Kwi 2009
Posty: 219
Skąd: Warszawa Bielany
Wysłany: 2009-12-11, 18:25   

wieza napisał/a:
a jaka wynosi roznica w cenie ? bo nie wiem?

Wreszcie sprawdziłem - u MCV ta różnica to 2350 zł. Ponadto dizel 85KM jest dostępny wyłącznie jako Laureate.
A różnica pomiędzy Ambiance 68 a Laureate 85 to 4400 złotych.

A sedana dci 85KM w Polsce nie ma ...

Borys
 
Andrzej 



Marka: Dacia Logan
Model: MCV 7os.
Silnik: dci 85
Rocznik: 11.2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 556
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-12-26, 13:54   

wieza napisał/a:
No i tak autko zbiera sie naprawde przyzwoicie :) czuje sie ze doszlo troszke tej mocy :)
przy 120km/h czuje sie jak przyspiesza :)


Ale z wykresu widać, że teraz moc maksymalna jest przy niższych obrotach, za to moment przy wyższych i to znacznie. Więc nie wiem czy było warto. Owszem auto bedzie lepiej przyspieszać, ale nie będzie szybsze - bo skrzynia ta sama. Przydałoby się teraz wymienić skrzynię na sześciobiegową.
Druga sprawa to czy aby na pewno te wykresy są prawidłowe, bo coś mi się wydaje, że odcięcie w dci jest przy 4500rpm, a tu silnik kręcił się do jakichś 4800.

A swoją drogą to czy ktoś wie jaki największy silnik wejdzie do Dacii - 1,9 był monwany w Clio więc tu powinien się zmieścić, a coś większego???
 
browar7 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Access
Dołączył: 24 Cze 2008
Posty: 35
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-01-09, 20:00   

GeRRaD napisał/a:
Można kupić, o ile wersja silniejsza występuje, po drugie tuning to pasja, hobby, frajda z dokonywania zmian/ulepszeń i posiadania czegoś czego nie mają inni (unikalnej wersji).Ja o ile byłoby mnie stać oddałbym auto do profesjonalnego tuningu niefabrycznego bez mrugnięcia okiem i wiedziałbym że mam jedyną niepowtarzalną wersję samochodu w Polsce, a może i Europie (nie chwaląc się już zmieniłem co nieco). A to nie to samo co silniejsza wersja fabrycznego wozu złożonego w iluś tam egzemplarzach, według jednego schematu.

Ot i cała filozofia tuningu :-D


I tu się zgadzam w całej rozciągłości z przedmówcą ;>
_________________
Dacia Logan 1.4 MPI Blue Marine
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-03-15, 10:34   

Andrzej napisał/a:
Ale z wykresu widać, że teraz moc maksymalna jest przy niższych obrotach, za to moment przy wyższych i to znacznie. Więc nie wiem czy było warto. Owszem auto bedzie lepiej przyspieszać, ale nie będzie szybsze - bo skrzynia ta sama. Przydałoby się teraz wymienić skrzynię na sześciobiegową.

Uwagi poniekąd słuszne, ale sześciobiegówka przydałaby się raczej ze względu na ekonomię i komfort (dźwiękowy), bo tak naprawdę podwyższanie prędkości maksymalnej nie ma bardzo ma sens. Toć w PL i najsłabszy benzyniak z daćkowych silników oferuje więcej niż pozwalają przepisy - a zagranicą, na lepszy drogach, zaczęłyby za to pewnie wychodzić niedostatki zawieszenie (i hamulców, puk puk).

Natomiast na co dzień chodzi chyba jednak właśnie głównie o to przyśpieszenie - i taka modyfikacja jak u wiezy ma sens, ale, rzeczywiście, raczej dla jazdy pozamiejskiej oraz rozpatrując przeciętny styl jazdy, bo dla "sportowo"-dynamicznego obniżenie osiągów przy niskich obrotach i tak nie ma większego znaczenia, a i aktualna - krótsza - skrzynia biegów jest lepsza... <;


Cytat:
Druga sprawa to czy aby na pewno te wykresy są prawidłowe, bo coś mi się wydaje, że odcięcie w dci jest przy 4500rpm, a tu silnik kręcił się do jakichś 4800.

To jest przecież ustawiane elektronicznie, więc również mogło zostać zmienione przy "chipowaniu".

dci85_vs_dci85@98.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 7377 raz(y) 55,87 KB

Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-03-15, 10:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-03-15, 11:39   

Tak swoją drogą sformułowanie "wzmocnienie mocy" jest bardzo ciekawe :mrgreen:
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-03-15, 13:06   

Nie ma to jak świeże oko... (;
 
kubalonek 


Marka: Dacia
Model: MCV , Logan
Silnik: 1.5 dci 68 KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 221
Skąd: Radom
Wysłany: 2010-03-26, 21:31   

mam kolegę który systematycznie w swoich samochodach wgrywa nawy soft do sterownika silnika diesla , bo zna kolesia z polskiego oddziału Boscha - bo to bosch w większości robi pompy i osprzęt i oprogramowanie. Okazuje się ,że faktycznie można spokojnie zwiększyć nieznacznie moc i dodatkowo zmniejszyć spalanie .... cuda - nie do końca , bo ceną jest wyższa zawartość CO i azotków , w ogóle syfów w spalinach . Polega to na zmianie całego programu sterującego i faktycznie jest nie do wykrycia. Efekty ? prowadziłem grand voyagera turbo diesla na trasie 400 km , 5 osób , prędkości czasami pow. 120-130 km/h , plus spokojne wyprzedzanie , silnik miał bodaj 150 KM , zużycie wahy = ok 6 l/100 . To było parę lat temu . Auto bezawaryjnie jeździ do dziś.
 
Darciu2 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi 68 KM(85 KM)
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 7 os.
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 13
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2010-05-24, 16:03   chip w dci

Polecam szczególnie do daćki 68 PS. Auto ma naprawdę kopa, nie ma problemów przy większych górkach i pomimo dynamiczniejszej jazdy niż wcześniej spalanie spadło mi o prawie litr na setkę.

Szczerze polecam
http://cgi.ebay.de/Dacia-...=item1c120a40c0
 
Dawid 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 Dci 68@85
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 84
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2010-07-16, 21:38   

Dziś zamontowałem w/w boxa z ebaya . Faktycznie auto jak odmienione. Przede wszytkim ma moc to juz nie to samo auto . Jadąc na 3 , 4 czuć takie pokłady dodatkowej mocy , której wcześniej nie było , że szok!
5 bieg można wrzucić przy odrobine mniejszej prędkości niż dotychczas nie powodując odczuwalnego przymulenia (mam na myśli jazdę z prędkością około 60 KM w terenie płaskim) . Spalanie niby spadło według komputera , ale to jeszcze będę testował .


Boxa podpinałem do czegoś (sterownik?) na czym był napis Delphi , wiec raczej nie mam wtrysków Siemens jak obiecano mi w salonie .

Pytanie do Darciu2 na boxie jest możliwość regulacji mocy kombinowałeś coś z tym ?
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-07-17, 10:34   

Dobry wynalazek te Boxy - Pytanie czy to nie uszkadza na dłuższą metę silnika? No i czy nie wyłapią tego w ASO? (nawet po odłączeniu)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-07-18, 22:51   

Z tą dobrością - np w kwestii czystości spalin czy długookresowego wpływu na silnik - to zdania są jednak zdaje się bardzo mocno podzielone...

(Katalizator czy EGR też przecież fizycznie rzecz biorąc można usunąć d: ).
 
Darciu2 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi 68 KM(85 KM)
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 7 os.
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 13
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2010-08-04, 17:54   box

Dawid napisał/a:
Dziś zamontowałem w/w boxa z ebaya . Faktycznie auto jak odmienione. Przede wszytkim ma moc to juz nie to samo auto . Jadąc na 3 , 4 czuć takie pokłady dodatkowej mocy , której wcześniej nie było , że szok!
5 bieg można wrzucić przy odrobine mniejszej prędkości niż dotychczas nie powodując odczuwalnego przymulenia (mam na myśli jazdę z prędkością około 60 KM w terenie płaskim) . Spalanie niby spadło według komputera , ale to jeszcze będę testował .


Boxa podpinałem do czegoś (sterownik?) na czym był napis Delphi , wiec raczej nie mam wtrysków Siemens jak obiecano mi w salonie .

Pytanie do Darciu2 na boxie jest możliwość regulacji mocy kombinowałeś coś z tym ?


Zgodnie z opisem instalacji(po niemiecku) masz 3 - 4 możliwości regulacji śrubką i testów na drodze jakie ustawienie ci najlepiej odpowiada, potem już nie wolno kręcić.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne