Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Ceny i zakres przeglądów
Autor Wiadomość
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-01-05, 13:33   

W zależności od światopoglądu można uznać, że to albo prawdziwi fachowcy, co nie chcą niepotrzebnie naciągać klienta na koszty, albo naciągacze, którzy liczą, że skróci to żywotność silnika i wtedy zarobią więcej <;

Obawiam się tylko, że jak z większością rozważań światopoglądowych, nie da się tego rozstrzygnąć inaczej, jak samodzielnie...
 
flowerman 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV, Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi 85KM, 1.6 16V 105
Rocznik: 2009, 2010/2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Cze 2009
Posty: 266
Skąd: Strzelce Opolskie
Wysłany: 2010-01-05, 14:59   

Ja mam dzisiaj 1-szy przegląd po 10 kkm.

Zdam relację po powrocie.

Olej wymieniam - zakup własny.

[ Komentarz dodany przez: laisar: 2010-01-12, 18:58 ]
Sprawozdanie: http://www.daciaklub.pl/f...p?p=44202#44202.
_________________
stan licznika: 121000 km - 20-11-2013
 
przemek_22 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 21
Skąd: ok. Kielc
Wysłany: 2010-01-05, 15:02   

ok, jakbyś mógł to zapytaj mechaników czy zalecają wymiane;) bo moi fachowcy mi odradzili
 
flowerman 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV, Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi 85KM, 1.6 16V 105
Rocznik: 2009, 2010/2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Cze 2009
Posty: 266
Skąd: Strzelce Opolskie
Wysłany: 2010-01-05, 15:05   

U Zięby i w VIP-Carze zalecają (po dotarciu), ale to indywidualna decyzja użytkownika.
_________________
stan licznika: 121000 km - 20-11-2013
 
przemek_22 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 21
Skąd: ok. Kielc
Wysłany: 2010-01-05, 15:25   

ok, to ja jednak też wymienię, a jaki olej do diesla polecacie? teraz mam jakiegoś elfa ale nie znam dokładnego oznaczenia.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-01-05, 16:32   

Bardzo polecam temacik http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=578 ... (;
 
Lublin2008 


Marka: DACIA
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 14
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-01-05, 18:06   

Witam

Dzwoniłem dziś do Nazaruka w Lublinie z zapytaniem o cene przeglądu po 30tysiącach km i za samą robociznę krzyknięto mi 430zł plus mój olej , swiece itp przecież to złodziejstwo wyjdzie spokojnie ponad 700 zł czy w innych salonach także są takie ceny???
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-01-05, 18:21   

Nie: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1264 - a zwłaszcza http://www.daciaklub.pl/f...p?p=41153#41153
 
Jerry 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan Sedan
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 8
Skąd: Raszyn / Warszawa
Wysłany: 2010-01-05, 18:28   

Ja jestem umówiony na pierwszy przegląd w poniedziałek. Przebieg 14500 km, Dacia Logan 1.4 MPI. Oleju raczej nie zamierzam wymieniać. Instrukcja mówi, że należy to robić co 30000 km. Poprzednio jeździłem Fiatem Sienna 1.2. Tam przewidywano wymianę oleju co 20000 km. Tak robiłem i nie było problemu. Przejechałem autem 135000 km w 9,5 roku. Nigdy nie musiałem dolewać oleju, ani grama. Myślę, że całe to "podniecanie" się wymianą na full syntetyki i częściej ma się tak naprawdę nijak do faktycznej żywotności silnika, przynajmniej przy moich przebiegach rzędu 15000 rocznie. No, chyba że ktoś robi takie ilości w miesiąc. Wówczas bym się zastanawiał nad wcześniejszą wymiana i na coś lepszego.

[ Komentarz dodany przez: laisar: 2010-01-12, 18:57 ]
Sprawozdanie: http://www.daciaklub.pl/f...p?p=44509#44509.
_________________
Nowa Dacia Logan, od 19 I 2009 - 72000 km, Raszyn k. Warszawy
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-01-05, 19:38   

zadzwoń z ciekawości do Carrary ?? Wiem że oni oficjalnie nie serwisują Dacii ale zapytać sie można
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-01-06, 11:33   

Nazaruk zawsze miał w nosie ceny przeglądów zawarte w bonach i takich w ogóle bonów nie wydawał. Dlaczego? Bo tak! carrara nie ma autoryzacji na dacie i nie bardzo chce podejmować się nawet napraw odpłatnych . Brak konkurencji robi swoje, najbliższy serwis dacii jest w Zamościu - 90 km od Lublina. Dlatego, kupującym kolejne auto radzę sprawdzac też sieć ASO.

Przegąd po 30 tys robiłem w Zamościu za bodaj 430 zł z olejem, świecami i filtrem.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Ostatnio zmieniony przez jan ostrzyca 2010-01-06, 11:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2010-01-08, 16:08   

No i jestem po drugim przeglądzie (30.000 km)
Ale szczęście, jest mi lżej, sporo lżej, portfel już nie ciąży :-D , bo wypadło z niego ponad 1200 zeta.
Olej swój, to samo świece, ale niestety tarcze i klocki serwisu
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-01-08, 18:01   

Tarcze i i klocki po 30 tys? Coś ty robił z tym Niss...Samsungiem? (;
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2010-01-08, 18:38   

No co ja mogłem robić ? Jeździłem. Klockom zostało 3mm, a tarcza miała 20.6 mm grubości gdzie minimum jej grubości wynosi 19.8 mm (wybite na tarczy wokół piasty). O ile klocki mnie wcale nie zaskoczyły, to tarcze, a zwłaszcza ich wytrzymałość mnie załamały. Myślałem że wytrzymają conajmniej dwie wymiany klocków. Może te nowe będą lepsze bo od Meganki, ale ta cena .... 565 zeta za komplet.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-01-08, 20:11   

No właśnie - szybki przegląd forum nie daje zbyt wielkich podstaw do podejrzeń co do wyjątkowej marności tarcz Daciek. Jakieś mega-rewelka to oczywiście nie jest, ale powinny wytrzymać jednak znacząco więcej...

(Wiem, Mamercik, że Twój egzemplarz zalazł Ci za skórę - może się podświadomie mścisz? (((; ).
 
Pawlo 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV, Dokker
Silnik: 1,5dci, 1,5dci
Rocznik: 2007, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 333
Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-01-08, 20:23   

Panowie w dniu dzisiejszym zadzwoniła do mnie Pani z Dacia Polska w celu przeprowadzenia sondy na temat mojej ostatniej wizyty w Renault związanej z przeglądem samochodu. Po zadaniu kilku pytań zapytała o fachowość i działanie serwisu.
No i się dowiedziała! Chyba może wyjść z tego grubsza sprawa bo pożaliłem się że serwisy traktują Nas jak klientów drugiej kategorii, że stwierdzenie "ten typ tak ma" w stosunku do Dacii jest bardzo częste, że przy przeglądzie antykorozyjnym nie myją podwozia, nie znają budowy i funkcji naszych pojazdów a w komputerach mają błędy ( tylna wycieraczka - wcześniej juz o tym pisałem), nie stosują się do cenników Dacia, i sami na dowodzie przyjęcia pojazdu wykreślają że nie chcemy podlegać badaniu opinii........itd
Na początku ankieta miała być anonimowa ale na koniec rozmowy zapytała czy opinię z mojej rozmowy może przesłać do Renault Polska z podaniem imienia i nazwiska
Jak tak dalej pójdzie to nie będę miał gdzie w Krakowie auta serwisować :lol:
_________________
Pawlo
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2010-01-08, 20:57   

laisar napisał/a:
No właśnie - szybki przegląd forum nie daje zbyt wielkich podstaw do podejrzeń co do wyjątkowej marności tarcz Daciek. Jakieś mega-rewelka to oczywiście nie jest, ale powinny wytrzymać jednak znacząco więcej...

(Wiem, Mamercik, że Twój egzemplarz zalazł Ci za skórę - może się podświadomie mścisz? (((; ).

Z całym szacunkiem dla naszego forum, ale przestałem w nie wierzyć. Dzisiaj się dowiedziałem że w 2008 roku zaczęły cieknąć silniki 1.4 i 1.6, a w 2009 prawie każda sztuka jest z przeciekiem, a na forum ....?
Przyznałem się ja, KaS602 i może jeszcze ktoś komu cieknie/cieknął silnik olejem.
A co do tarczy do MCV, to zamienników MOTRIO nie mieli na składzie, zresztą sprawdzałem w hurtowni części (po wymianie) i nie są wiele tańsze. Jakbym się mścił na Daćce, nawet podświadomie to były by pewnie już drugie klocki. Podejrzewam że rocznik 2008 AMBIANCE posiadał elektryczne szyby w standardzie, za to tarcze bardziej miękkie .... zresztą wpółpraca z SAMSUNGIEM się zacieśnia i ilość części MADE IN KOREA/CHINA się zwiększa. Najlepszym przykładem jest Renault Fluence, który nomen omen w wersji SAMSUNG SM 3 jest lepiej wyposażony i ma ładniejsze wnętrze.
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2010-01-08, 21:11   

Hamulce, rzecz indywidualne. Wiadomo nie od dziś, że dużo zależy od stylu jazdy. U mnie 99 000km i narazie jeszcze trzyma drugi komplet klocków i fabryczne tarcze.

Mamert napisał/a:
Przyznałem się ja, KaS602

Moją dalszą historię opiszę w stosownym temacie, jak tylko będe miał troche wolnego czasu.

Choć w ASO w Elblągu twierdzą, że ten wyciek, choć się zdarza, to rzadko, ale chyba to znany problem, bo mają na to jakieś noty techniczne od Reno.
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2010-01-08, 21:25, w całości zmieniany 2 razy  
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-01-08, 21:23   

Cytat:
Z całym szacunkiem dla naszego forum, ale przestałem w nie wierzyć. Dzisiaj się dowiedziałem że w 2008 roku zaczęły cieknąć silniki 1.4 i 1.6, a w 2009 prawie każda sztuka jest z przeciekiem, a na forum ....?


Mój silnik jak na razie suchy - żadnych przecieków. Miejsca które pokazywałeś kiedyś na zdjęciach są również suche - brak jakichkolwiek śladów oleju.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-01-08, 21:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2010-01-08, 22:24   

KaS602 napisał/a:
Hamulce, rzecz indywidualne. Wiadomo nie od dziś, że dużo zależy od stylu jazdy. U mnie 99 000km i narazie jeszcze trzyma drugi komplet klocków i fabryczne tarcze.

Może styl jazdy, a może miasto. W Gdańsku wygląda mniej więcej tak: kilometr wolnej drogi po której wszyscy walą 80km/h, kilometr korków, itd, itp. Większość przebiegu w tych warunkach, przy tym bagażnik załadowany ok 150kg, no i ja 130kg. Oczywiście mam działalność i każdy coś chce na przedwczoraj. Niemniej jednak oczekiwałem klocki 30.000, tarcze 60.000.
Ostatnio zmieniony przez Mamert 2010-01-08, 22:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2010-01-09, 09:13   

tfu tfu sól za plecy u mnie też sucho i oby tak pozostało :mrgreen: Jedyna wkurzająca rzecz że za każdym razem jak zajrzę pod maskę mam płynu chłodzącego prawie na minimum, ale już po dwóch wymianach pompy to nawet boję się czegokolwiek dolewać.

Klocki po wawie pierwszy komplet wystarczył mi na 30tys.
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2010-01-09, 11:53   

Mamert napisał/a:
Może styl jazdy, a może miasto.

No zapomniałem napisać, że warunki w jakich się jeżdzi też, oczywiście mają duże znaczenie, a ja znaczną większość przebiegu robię poza miastem i myślę, że u mnie tarcze do 170 000 - 200 000 km wytrzymają bez problemu
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2010-01-09, 11:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-01-09, 23:23   

Mamert napisał/a:
Z całym szacunkiem dla naszego forum, ale przestałem w nie wierzyć. Dzisiaj się dowiedziałem że w 2008 roku zaczęły cieknąć silniki 1.4 i 1.6, a w 2009 prawie każda sztuka jest z przeciekiem, a na forum ....? Przyznałem się ja, KaS602 i może jeszcze ktoś komu cieknie/cieknął silnik olejem.


Forum służy do wymiany opinii (myśli?) zatem z wiarą nie ma nic wspólnego.

Co do przecieków, to chyba cos jednostkowo (KAS, Kratylos,....) się a tym forum zdarzało .
U mnie (stan na 9 stycznia '10) na razie, w 5-letniej 1.6 wszytko jest OK!
Ciekaw jestem gdzie znaleźć można informację nt. cieknących 1.4/1.6 bo mnię to lekko niepokoi, jako użytkownika :-?
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-01-09, 23:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-01-10, 00:06   

Mamert napisał/a:
laisar napisał/a:
szybki przegląd forum nie daje zbyt wielkich podstaw do podejrzeń co do wyjątkowej marności tarcz Daciek.

Z całym szacunkiem dla naszego forum, ale przestałem w nie wierzyć. Dzisiaj się dowiedziałem że w 2008 roku zaczęły cieknąć silniki 1.4 i 1.6, a w 2009 prawie każda sztuka jest z przeciekiem, a na forum ....?
Przyznałem się ja, KaS602 i może jeszcze ktoś komu cieknie/cieknął silnik olejem.

Bo możliwość, że faktycznie nikomu innemu nie cieknie, więc nie ma się do czego przyznawać, oczywiście odrzucamy - bo, ponieważ, dlatego że...???

I skąd w ogóle te wieści, że "prawie każdy" cieknie?


Cytat:
wpółpraca z SAMSUNGIEM się zacieśnia i ilość części MADE IN KOREA/CHINA się zwiększa. Najlepszym przykładem jest Renault Fluence, który nomen omen w wersji SAMSUNG SM 3 jest lepiej wyposażony i ma ładniejsze wnętrze.

Osobiście za firmą na S nie przepadam, ale wiem, że jestem zrażony - konkretnie dyskami - potrafię jednak przyznać, że np niektóre monitory robią naprawdę świetne...

Jak z autami - nie wiem, ale np na Koleosa nie słychać jakichś wielkich narzekań (tia, wiem - sprzedaż też jest taka sobie - ale jednak...).

Co do samej Korei - większość znanym mi osób ostatnie wytwory "tych drugich" (KIA/Hyundai) raczej chwali, choć to rzecz jasna akurat nie musi oznaczać czegokolwiek (;

Wyposażenie każdego auta, nie tylko Fluence, konfigurowane jest przecież na konkretny rynek - nic więc dziwnego, że w EU czy PL jest inne.

Natomiast uroda wnętrza to już w ogóle rzecz gustu...
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2010-01-10, 01:26   

laisar napisał/a:
I skąd w ogóle te wieści, że "prawie każdy" cieknie?

Od serwisantów :idea:
piotrres napisał/a:
U mnie (stan na 9 stycznia '10) na razie, w 5-letniej 1.6 wszytko jest OK!

Może się źle wyraziłem, chodziło o roczniki 2008 i 2009.
laisar napisał/a:
Co do samej Korei - większość znanym mi osób ostatnie wytwory "tych drugich" (KIA/Hyundai) raczej chwali, choć to rzecz jasna akurat nie musi oznaczać czegokolwiek (;

Choć nie musi, to jednak te osoby wymienione przeze mnie wyżej, nie mają już żadnych złudzeń i sami nie wierzą w to co jest napisane na częściach. A już najmniej mają zaufania do wybitego kraju pochodzenia i czy to w ogóle pochodzi z legalnej fabryki.
Ostatnio zmieniony przez Mamert 2010-01-10, 01:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne