Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Zamknięty przez: laisar
2010-03-12, 19:26
Premiera Dustera
Autor Wiadomość
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-03-10, 22:39   

fakt... ale fajna brydzia, znaczy się hybryda Ci wyszła :lol:
P.S.:
czy ktoś już coś wywęszył a propos drogi hamowania i filtra p. pyłkowego.Ja nie trafiłem na nic...
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-03-10, 22:41, w całości zmieniany 2 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-03-10, 22:49   

Droga wyjdzie chyba dopiero w niezależnych testach, natomiast z filtrem prawie na 100% będzie jak w reszcie Daciek: standard z klimą, reszta bez, ale z możliwością do-montażu. (Ciekawe jedynie, czy dalej trzeba piłować...?).
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-03-10, 23:10   

No, ale jak to? "Kurzaczyk" bez worka naśmieci :lol:

Ale,uwaga, coś majstrują przy stronie dacia.pl ! i nawet ta strona zaczyna przybierać francuskich kształtów. Miejmy nadzieję, że cennik nie :cry: ;-)
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-03-10, 23:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1096
Skąd: Kępno
Wysłany: 2010-03-10, 23:21   

@fi; bardzo możliwe że masz tyyyyyle tych kilometrów za sobą że wiesz już wszystko, ale ja mam ich przeszło 700.000 w kilkunastu różnych samochodach i wydaje mi się że zielonego listka na szybie już mieć nie muszą a samochody trochę czuję i znam.
Dla mnie dane które podałeś dla swojego samochodu są dowodem na to co piszesz - spalanie przy 120-140 rośnie lawinowo. Przy tej prędkości Laguna 2 kombi 2.2dci któa do oszczędnych nie zaliczała się spalała 5.5-6L/100. A te 8.5l/100 osiągała dopiero za sprawą rowerów założonuych na dachu które skutecznie zakłucały jej areodynamikę. Nie wiem jaki ma Cx berlingo, ale na pewno nie maly - po przekroczeniu 90km/h splanie wzrasta w nim podobnie jak Twoim aucie.

@piotrres, świetnie to rozwinąłeś, dzieki że mogłem się dokształcić :)

@piotr; chyba jednak nie jest to dokładnie ten sam silnik. Z tego co pamiętam, wersja która została pokazan wraz z premierą megane 2 maiła np. zmienne fazy rozrządu (poprzednio miała to dopiero wersja 1.8 16V). Osoby które miały styczność z obiema wersjami silnika mają podobne odczucia jak ja (oczywiście trudno mówić o obiektywnych testach bo nie mierzylismy nic na hamowni) - stara wersja = dynamika, lekkość + ekonomiczność, nowa, poprawiona wersja (chyba 113PS) z megane II = moc skrzętnie ukryta + ujawnione spore pragnienie ;)


Dziś byłem w salonie i pierwszy raz obejrzałęm z bliska Logana i Sndero. Wydaje się że Sandero i Logan. Wydaje mi się że Sandero jest wewnątrz szerszy; złudzenie czy fakt ? Duster będzie teoretycznie bliższy któremu z nich ?
Ostatnio zmieniony przez r70 2010-03-10, 23:55, w całości zmieniany 2 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-03-10, 23:49   

Dane fabryczne:

Logan / Sandero / Duster
1390 / 1388 / 1387 - przód: ramiona
1418 / 1414 / 1411 - przód: łokcie
1420 / 1400 / 1400 - tył: ramiona
1428 / 1425 / 1438 - tył: łokcie

- czyli złudzenie (S jest trochę niższy), a Duster jest (bardzo nieco) bardziej jak Sandero.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-03-10, 23:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1096
Skąd: Kępno
Wysłany: 2010-03-10, 23:56   

dzięki laisar :)
 
fi 


Marka: Hyundai
Model: i10
Silnik: 1.1 SOHC
Rocznik: 2011
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 285
Skąd: Wybrzeze
Wysłany: 2010-03-11, 10:48   

r70 napisał/a:
@fi; bardzo możliwe że masz tyyyyyle tych kilometrów za sobą że wiesz już wszystko, ale ja mam ich przeszło 700.000 w kilkunastu różnych samochodach i wydaje mi się że zielonego listka na szybie już mieć nie muszą a samochody trochę czuję i znam.
Dla mnie dane które podałeś dla swojego samochodu są dowodem na to co piszesz - spalanie przy 120-140 rośnie lawinowo. Przy tej prędkości Laguna 2 kombi 2.2dci któa do oszczędnych nie zaliczała się spalała 5.5-6L/100. A te 8.5l/100 osiągała dopiero za sprawą rowerów założonuych na dachu które skutecznie zakłucały jej areodynamikę. Nie wiem jaki ma Cx berlingo, ale na pewno nie maly - po przekroczeniu 90km/h splanie wzrasta w nim podobnie jak Twoim aucie.

Po pierwsze - wyluzuj :-)
Nie jestesmy w sejmie gdzies i nasze wyniki wyborcze nie zaleza od wyniku tej dyskusji - to zwykle forum, ktore trzeba traktowac z dystansem.
Chyba nie ma sensu sie licytowac, kto ile czym przejechal.

Natomiast nie czytasz moich wypowiedzi za bardzo :-) - napisalem juz, ze moje doswiadczenia (co rowniez zaraz obale ;-) ) potiwerdzaja tylko, ze MOJE auto zachowuje sie jak piszesz (nawet lepiej - nie okreslil bym 8l/100 "wirem w baku" a o efektach akustycznych nie wiem za wiele - przy bezwietrznej pogodzie szum oplywajacego powietrza jest minimalny - i zagluszany skutecznie przez wycie silnika - tylko przy wietrze bocznym jest glosno, co jest raczej wina duzej plaskiej powierzchni bocznej). Duster ma Cx nizszy, wiec gdybasz tylko, wacpan, gdybasz :-)

Ale... jest jeszcze cos. Znacznie rosnace spalanie jest NIE TYLKO efektem wysokiego Cx. Rownie ogromne znaczenie ma mala moc silnika i zestopniowanie skrzyni biegow. Przy 150 km/h dochodze prawie na czerwone pole obrotmierza!! Do tego 82KM duzym w koncu samochodzie (w srodku mozna sie ganiac - raczej nie da sie tak w Dusterze :-) ).
I teraz gwozdz programu. Ten sam niearodynamiczny klocek, z silnikiem benzynowym, ktory ma 110 KM i inaczej zestopniowana skrzynie, przy 130 km/h pali MNIEJ niz moj diesel!!!! A po miescie, jak to benzyna - do 10 dobija.
To samo nastepna generacja diesla, ktora tez ma 110 KM.
Widac, jakos bez wiekszego problemu radza sobie z tym "nieaerodynamicznym klockiem" - i to znacznie bardziej niearodynamicznym niz skromny Duster

c.b.d.u. :mrgreen:
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-03-11, 13:39   

nowe fotki

big.jpg
Plik ściągnięto 374 raz(y) 76,81 KB

23.jpg
Plik ściągnięto 405 raz(y) 236,03 KB

Ostatnio zmieniony przez maciek 2010-03-11, 13:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1096
Skąd: Kępno
Wysłany: 2010-03-11, 13:48   

Ok. fi, pełen dystans ;) Najwyraźniej źle odebrałem ton Twojej wypowiedzi.
Moje określenie "wir w baku" odnosiło się konkretnej sytuacji. Bo moja cytryna paliu też tyle przy szybkiej jeździ (ma 90PS, 215Nm i na 5biegu ok. 45km/h przy 1000obr ;) ) ale jeśli jezda do 90km/h + miasto owocuje spalaniem srednim z ostatniego roku 5.3l/100 a jadąc 130-140 będzie paił 8-8.5 to dla mnie jest "wir w baku" bo to nawet 60% więcej !!
Oczywiście że 110KM w nowszym silniku sobie z tym może poradzi lepiej, ale m.in także za sprawą dłuższego 5 czy 6 biegu. A w dusterze 6 będzie krótsza niż u mnie 5tka :) czyli obroty na trasie będzie musiała mnieć przy tej samej prędkości wyższe.
I oczywiście jest to gdybanie, ale wynikające z jakiś tam analogii z innych samochodów.
wpomniana przez mnie laga 2.2Dci miała na 6 biegu przy przy 3000obrotów około170-180km/h i paliła mniej niż wspomniane 8l/100 :)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-03-11, 14:58   

Cytat:
6 będzie krótsza niż u mnie 5tka

Jeszcze raz: bo to przecież Z ZAŁOŻENIA jest (jako taka) terenówka, a nie ścigacz autostradowy...

A konkurencja jest w większości tylko nieco lepsza - Vmax ~180 km/h - ale za to zazwyczaj też proporcjonalnie gorsza w terenie.

Kwestia priorytetów...


(Podobna dyskusja: http://forum.gazeta.pl/fo...0_tys_.html?v=2 (; ).
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1096
Skąd: Kępno
Wysłany: 2010-03-11, 15:18   

Ale ja to całkowicie rozumiem. I co z tego ? Czy będzie to miało wpływu na spalanie ? Będzie. A przecież o spalaniu pisałem a nie o właściwościach terenowych mojego osiołka względem Dustera ;)
W mierwszej mojej wypowiedzi juuż napisałem że zanosi się że duster będzie miał bardzo fajne możliwości w terenie m.in. za sprawą takiego zestopniowania biegów.

Sama Vmax mnie od dłuższego czasu mało interesuje w samochodach. NAwet dobrze że Duster będzie miało tak "niski" ten parametr- odpowiedni mniej bedzie idiotów którzy będą na drodze pokazywali że "skoro samochód potrafi tyle jechać to tyle trzeba żeby - się nie zamulił".
Duster jest taki jest. I pewnie go kupię. Ale uważam że w 6 biegowej skrzyni przy silniku mającym 240Nm przy2000 obr 6tkę fajnie byłoby widzieć jako nadbieg szosowy - obniżający spalanie i poprawiający komfort akustyczny. Ale być może wiązało by się to jeszcze mniejszą prędkością maksymalną (6 bieg za słaby, 5 za krótki)i jeszcze większym płaczem niektrych "klientów". W końcu Vmax, to bardzo marketingowy parametr. A przłożenia skrzyni biegów większość potencjalnych nabywców mało interesują :)
Ostatnio zmieniony przez r70 2010-03-11, 15:39, w całości zmieniany 2 razy  
 
karpecik 
Zielony listek


Marka: Skoda
Model: Octavia
Silnik: 1.4TSI
Dołączył: 11 Mar 2010
Posty: 7
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-03-11, 18:00   

Witam,

jak widać w opisie jeżdżę Skodą i bardzo sobie chwalę, ale właściwie to jeździ moja żona. Raczej muszę kupić drugie auto i może to będzie Dacia Duster. Nie wykluczone, że będzie to mój jedyny post na forum, ale proszę nie mieć pretensji: szukam auta w salonach, a opinii u użytkowników.

Dlatego mam pytanie: czy silniki dci 85 i 100KM to takie same silniki pod względem szyny wtrysku czy się różnią. Dlaczego pytam? Może taniej mi będzie kupić 85KM i zrobić czip? Proszę nie pisać, że są problemy itd itp. bo robiłem Omegę 2.5TD i Skodę 1.9TDI i wszystko było OK.
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-03-11, 18:11   

karpecik napisał/a:
Witam,

jak widać w opisie jeżdżę Skodą i bardzo sobie chwalę, ale właściwie to jeździ moja żona. Raczej muszę kupić drugie auto i może to będzie Dacia Duster. Nie wykluczone, że będzie to mój jedyny post na forum, ale proszę nie mieć pretensji: szukam auta w salonach, a opinii u użytkowników.

Dlatego mam pytanie: czy silniki dci 85 i 100KM to takie same silniki pod względem szyny wtrysku czy się różnią. Dlaczego pytam? Może taniej mi będzie kupić 85KM i zrobić czip? Proszę nie pisać, że są problemy itd itp. bo robiłem Omegę 2.5TD i Skodę 1.9TDI i wszystko było OK.
Prawdopodobnie to te same silniki, różniące się turbosprężarką (parametry sprężania) - tak jest w przypadku sinika 1,5dCi68KM i właśnie 1,5dCi85KM.
 
karpecik 
Zielony listek


Marka: Skoda
Model: Octavia
Silnik: 1.4TSI
Dołączył: 11 Mar 2010
Posty: 7
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-03-11, 18:18   

Widzę kolego, że masz diesla. Jak się jeździ? Wystarczy tej mocy?
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1096
Skąd: Kępno
Wysłany: 2010-03-11, 18:32   

wersje 105 i 110 PS mają turbiny ze zmienną geometrią. O reszcie nie będę pisał na 100% ale z tego co pamiętam, mają generalnie inny osprzęt niż wersja 85 (wtryski w wersji 105 i 110konnej są 6 otworkowe, piezoelektryczne, ma iine tłoki itp). Mają inne sprzęgło, wytrzymujące większe momenty. Genelralnie założenie że chip zrobi z nich porównywalne jednostki można wsadzić między bajki.
Wersja 85 od 68 różnie się (także o ile pamiętam;) ) przede wszystkim obecnością intercoolera w mocniejszej wersji.
_________________
pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2010-03-11, 19:13, w całości zmieniany 5 razy  
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-03-11, 19:03   

karpecik napisał/a:
Widzę kolego, że masz diesla. Jak się jeździ? Wystarczy tej mocy?
W przypadku Sandero silnik 85KM jest całkowicie wystarczający - dobra dynamika i naprawdę dobre przyśpieszenie. W przypadku Dustera powinno być podobnie, choć to więcej o ponad 150 kilogramów - na ale w tym wypadku to tylko przypuszczenia
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-03-11, 22:28   

krakry1 napisał/a:
karpecik napisał/a:
Widzę kolego, że masz diesla. Jak się jeździ? Wystarczy tej mocy?
W przypadku Sandero silnik 85KM jest całkowicie wystarczający - dobra dynamika i naprawdę dobre przyśpieszenie. W przypadku Dustera powinno być podobnie, choć to więcej o ponad 150 kilogramów - na ale w tym wypadku to tylko przypuszczenia


Przy okazji, czy Sandero/Logan w dieslu 68 km ma dwumasowe sprzeglo ? Czy Duster w wersji 110 KM ma tez dwumasowe ( czyt, podatne na szybkie zuzycie sprzeglo ) ?
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-03-11, 23:56   

Decar juz ma konkretna oferte:

http://www.otomoto.pl/ind...ow&id=C11887994

Dacia inny Duster 2x4 Laureate 1.6 110 KMWydrukuj ofertę

Cena (brutto):
54 900 PLN / 14 075 EUR

Ubezpieczenie OC AC:
Oblicz i porównaj składki 12 towarzystw w naszym kalkulatorze OC AC

Kategoria:
SUV

Informacje:
Rok produkcji: 2010, Skrzynia biegów: manualna, Moc: 110 KM (81 kW), Pojemność skokowa: 1600 cm3, benzyna, brązowy-metallic, Liczba drzwi: 4/5,

Dodatkowe informacje:
nowy, nieużywany

Opis pojazdu:
Najbogatsza wersja wyposażenia Laureate (patrz obok) z silnikiem benzynowym 1.6 o mocy 110 KM.

Samochód posiada następujące opcje:

1. PAKIET LOOK (nakładki na progi lakierowane w kolorze matowego chromu, osłona przednia / tylna w kolorze matowego chromu,
dodatkowo przyciemniane szyby w drzwiach tylnych i tylne boczne, relingi dachowe w kolorze matowego chromu, felgi
aluminiowe)
2. RADIOODTWARZACZ CD MP3 Z MOśLIWOŚCIĄ STEROWANIA POD KIEROWNICĄ
3. KIEROWNICA I GAŁKA DŹWIGNI ZMIANY BIEGÓW POKRYTE SKÓRĄ
4. SZYBY TYLNE ELEKTRYCZNE
5. Lakier metalizowany widoczny na zdjęciu

Wyposażenie standardowe samochodu - patrz zdjęcie obok.
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-03-12, 02:04   

a skąd te 15 kPLN różnicy w stosunki do oficjalnej ceny "golasa" :shock:
To ekstrapolując dane ze strony dacia.ro dostalibyśmy jakieś 61,5 kPLN, za diesla
niebezpiecznie blisko podstawowego qashquai'a w promocji (benzyniaka, ale mocniejszego i trochę lepiej wyposażonego).po dodaniu 4x4 wychodzi jakieś 72 kPLN. To zakrawa na jakąś pomyłkę :?: Gwarantuje śladową sprzedaż w Bolanda.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-03-12, 03:12   

No jak - to za Laureate + opcje przecież...
 
fi 


Marka: Hyundai
Model: i10
Silnik: 1.1 SOHC
Rocznik: 2011
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 285
Skąd: Wybrzeze
Wysłany: 2010-03-12, 08:27   

No ja to zrozumialem jako cene podstawy Laureate - opcje mozna sobie... dokupic za kwoty podane na jednym z obrazkow. Jesli tak jest to jest KOSZMARNIE drogo.

Chyba, ze proboja sobie dorobic przed podaniem cen oficjalnych sprzedajac drozej....
 
pride26 



Marka: Dacia
Model: może Duster?
Silnik: 1.5
Dołączył: 10 Gru 2009
Posty: 15
Skąd: Katowice
Wysłany: 2010-03-12, 09:19   

wszySTko sie zgadza wedlug cennika
LA 1.6 16V 4X2 - 48 800
KIEROWNICA SKORA PLUS GALKA - 300
TYLNE SZYBY ELEKT - 300
PAKIET LOOK - 2 400
METALIK - 1 600
RADIO STREOWANE Z KIER - 1 500

troszke przesadzili z tym radiem i sterowaniem radia za 1 500 :-(
Ostatnio zmieniony przez pride26 2010-03-12, 09:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-03-12, 19:26   

Ciąg dalszy dyskusji - w temacie Pełny cennik Dustera w Polsce.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne