fakt... ale fajna brydzia, znaczy się hybryda Ci wyszła
P.S.:
czy ktoś już coś wywęszył a propos drogi hamowania i filtra p. pyłkowego.Ja nie trafiłem na nic...
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-03-10, 22:41, w całości zmieniany 2 razy
Droga wyjdzie chyba dopiero w niezależnych testach, natomiast z filtrem prawie na 100% będzie jak w reszcie Daciek: standard z klimą, reszta bez, ale z możliwością do-montażu. (Ciekawe jedynie, czy dalej trzeba piłować...?).
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 9 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1096 Skąd: Kępno
Wysłany: 2010-03-10, 23:21
@fi; bardzo możliwe że masz tyyyyyle tych kilometrów za sobą że wiesz już wszystko, ale ja mam ich przeszło 700.000 w kilkunastu różnych samochodach i wydaje mi się że zielonego listka na szybie już mieć nie muszą a samochody trochę czuję i znam.
Dla mnie dane które podałeś dla swojego samochodu są dowodem na to co piszesz - spalanie przy 120-140 rośnie lawinowo. Przy tej prędkości Laguna 2 kombi 2.2dci któa do oszczędnych nie zaliczała się spalała 5.5-6L/100. A te 8.5l/100 osiągała dopiero za sprawą rowerów założonuych na dachu które skutecznie zakłucały jej areodynamikę. Nie wiem jaki ma Cx berlingo, ale na pewno nie maly - po przekroczeniu 90km/h splanie wzrasta w nim podobnie jak Twoim aucie.
@piotrres, świetnie to rozwinąłeś, dzieki że mogłem się dokształcić :)
@piotr; chyba jednak nie jest to dokładnie ten sam silnik. Z tego co pamiętam, wersja która została pokazan wraz z premierą megane 2 maiła np. zmienne fazy rozrządu (poprzednio miała to dopiero wersja 1.8 16V). Osoby które miały styczność z obiema wersjami silnika mają podobne odczucia jak ja (oczywiście trudno mówić o obiektywnych testach bo nie mierzylismy nic na hamowni) - stara wersja = dynamika, lekkość + ekonomiczność, nowa, poprawiona wersja (chyba 113PS) z megane II = moc skrzętnie ukryta + ujawnione spore pragnienie ;)
Dziś byłem w salonie i pierwszy raz obejrzałęm z bliska Logana i Sndero. Wydaje się że Sandero i Logan. Wydaje mi się że Sandero jest wewnątrz szerszy; złudzenie czy fakt ? Duster będzie teoretycznie bliższy któremu z nich ?
Ostatnio zmieniony przez r70 2010-03-10, 23:55, w całości zmieniany 2 razy
@fi; bardzo możliwe że masz tyyyyyle tych kilometrów za sobą że wiesz już wszystko, ale ja mam ich przeszło 700.000 w kilkunastu różnych samochodach i wydaje mi się że zielonego listka na szybie już mieć nie muszą a samochody trochę czuję i znam.
Dla mnie dane które podałeś dla swojego samochodu są dowodem na to co piszesz - spalanie przy 120-140 rośnie lawinowo. Przy tej prędkości Laguna 2 kombi 2.2dci któa do oszczędnych nie zaliczała się spalała 5.5-6L/100. A te 8.5l/100 osiągała dopiero za sprawą rowerów założonuych na dachu które skutecznie zakłucały jej areodynamikę. Nie wiem jaki ma Cx berlingo, ale na pewno nie maly - po przekroczeniu 90km/h splanie wzrasta w nim podobnie jak Twoim aucie.
Po pierwsze - wyluzuj
Nie jestesmy w sejmie gdzies i nasze wyniki wyborcze nie zaleza od wyniku tej dyskusji - to zwykle forum, ktore trzeba traktowac z dystansem.
Chyba nie ma sensu sie licytowac, kto ile czym przejechal.
Natomiast nie czytasz moich wypowiedzi za bardzo - napisalem juz, ze moje doswiadczenia (co rowniez zaraz obale ) potiwerdzaja tylko, ze MOJE auto zachowuje sie jak piszesz (nawet lepiej - nie okreslil bym 8l/100 "wirem w baku" a o efektach akustycznych nie wiem za wiele - przy bezwietrznej pogodzie szum oplywajacego powietrza jest minimalny - i zagluszany skutecznie przez wycie silnika - tylko przy wietrze bocznym jest glosno, co jest raczej wina duzej plaskiej powierzchni bocznej). Duster ma Cx nizszy, wiec gdybasz tylko, wacpan, gdybasz
Ale... jest jeszcze cos. Znacznie rosnace spalanie jest NIE TYLKO efektem wysokiego Cx. Rownie ogromne znaczenie ma mala moc silnika i zestopniowanie skrzyni biegow. Przy 150 km/h dochodze prawie na czerwone pole obrotmierza!! Do tego 82KM duzym w koncu samochodzie (w srodku mozna sie ganiac - raczej nie da sie tak w Dusterze ).
I teraz gwozdz programu. Ten sam niearodynamiczny klocek, z silnikiem benzynowym, ktory ma 110 KM i inaczej zestopniowana skrzynie, przy 130 km/h pali MNIEJ niz moj diesel!!!! A po miescie, jak to benzyna - do 10 dobija.
To samo nastepna generacja diesla, ktora tez ma 110 KM.
Widac, jakos bez wiekszego problemu radza sobie z tym "nieaerodynamicznym klockiem" - i to znacznie bardziej niearodynamicznym niz skromny Duster
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 9 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1096 Skąd: Kępno
Wysłany: 2010-03-11, 13:48
Ok. fi, pełen dystans ;) Najwyraźniej źle odebrałem ton Twojej wypowiedzi.
Moje określenie "wir w baku" odnosiło się konkretnej sytuacji. Bo moja cytryna paliu też tyle przy szybkiej jeździ (ma 90PS, 215Nm i na 5biegu ok. 45km/h przy 1000obr ;) ) ale jeśli jezda do 90km/h + miasto owocuje spalaniem srednim z ostatniego roku 5.3l/100 a jadąc 130-140 będzie paił 8-8.5 to dla mnie jest "wir w baku" bo to nawet 60% więcej !!
Oczywiście że 110KM w nowszym silniku sobie z tym może poradzi lepiej, ale m.in także za sprawą dłuższego 5 czy 6 biegu. A w dusterze 6 będzie krótsza niż u mnie 5tka :) czyli obroty na trasie będzie musiała mnieć przy tej samej prędkości wyższe.
I oczywiście jest to gdybanie, ale wynikające z jakiś tam analogii z innych samochodów.
wpomniana przez mnie laga 2.2Dci miała na 6 biegu przy przy 3000obrotów około170-180km/h i paliła mniej niż wspomniane 8l/100 :)
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 9 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1096 Skąd: Kępno
Wysłany: 2010-03-11, 15:18
Ale ja to całkowicie rozumiem. I co z tego ? Czy będzie to miało wpływu na spalanie ? Będzie. A przecież o spalaniu pisałem a nie o właściwościach terenowych mojego osiołka względem Dustera ;)
W mierwszej mojej wypowiedzi juuż napisałem że zanosi się że duster będzie miał bardzo fajne możliwości w terenie m.in. za sprawą takiego zestopniowania biegów.
Sama Vmax mnie od dłuższego czasu mało interesuje w samochodach. NAwet dobrze że Duster będzie miało tak "niski" ten parametr- odpowiedni mniej bedzie idiotów którzy będą na drodze pokazywali że "skoro samochód potrafi tyle jechać to tyle trzeba żeby - się nie zamulił".
Duster jest taki jest. I pewnie go kupię. Ale uważam że w 6 biegowej skrzyni przy silniku mającym 240Nm przy2000 obr 6tkę fajnie byłoby widzieć jako nadbieg szosowy - obniżający spalanie i poprawiający komfort akustyczny. Ale być może wiązało by się to jeszcze mniejszą prędkością maksymalną (6 bieg za słaby, 5 za krótki)i jeszcze większym płaczem niektrych "klientów". W końcu Vmax, to bardzo marketingowy parametr. A przłożenia skrzyni biegów większość potencjalnych nabywców mało interesują :)
Ostatnio zmieniony przez r70 2010-03-11, 15:39, w całości zmieniany 2 razy
jak widać w opisie jeżdżę Skodą i bardzo sobie chwalę, ale właściwie to jeździ moja żona. Raczej muszę kupić drugie auto i może to będzie Dacia Duster. Nie wykluczone, że będzie to mój jedyny post na forum, ale proszę nie mieć pretensji: szukam auta w salonach, a opinii u użytkowników.
Dlatego mam pytanie: czy silniki dci 85 i 100KM to takie same silniki pod względem szyny wtrysku czy się różnią. Dlaczego pytam? Może taniej mi będzie kupić 85KM i zrobić czip? Proszę nie pisać, że są problemy itd itp. bo robiłem Omegę 2.5TD i Skodę 1.9TDI i wszystko było OK.
Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate Pomógł: 12 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 1889 Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-03-11, 18:11
karpecik napisał/a:
Witam,
jak widać w opisie jeżdżę Skodą i bardzo sobie chwalę, ale właściwie to jeździ moja żona. Raczej muszę kupić drugie auto i może to będzie Dacia Duster. Nie wykluczone, że będzie to mój jedyny post na forum, ale proszę nie mieć pretensji: szukam auta w salonach, a opinii u użytkowników.
Dlatego mam pytanie: czy silniki dci 85 i 100KM to takie same silniki pod względem szyny wtrysku czy się różnią. Dlaczego pytam? Może taniej mi będzie kupić 85KM i zrobić czip? Proszę nie pisać, że są problemy itd itp. bo robiłem Omegę 2.5TD i Skodę 1.9TDI i wszystko było OK.
Prawdopodobnie to te same silniki, różniące się turbosprężarką (parametry sprężania) - tak jest w przypadku sinika 1,5dCi68KM i właśnie 1,5dCi85KM.
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 9 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1096 Skąd: Kępno
Wysłany: 2010-03-11, 18:32
wersje 105 i 110 PS mają turbiny ze zmienną geometrią. O reszcie nie będę pisał na 100% ale z tego co pamiętam, mają generalnie inny osprzęt niż wersja 85 (wtryski w wersji 105 i 110konnej są 6 otworkowe, piezoelektryczne, ma iine tłoki itp). Mają inne sprzęgło, wytrzymujące większe momenty. Genelralnie założenie że chip zrobi z nich porównywalne jednostki można wsadzić między bajki.
Wersja 85 od 68 różnie się (także o ile pamiętam;) ) przede wszystkim obecnością intercoolera w mocniejszej wersji.
_________________ pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2010-03-11, 19:13, w całości zmieniany 5 razy
Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate Pomógł: 12 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 1889 Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-03-11, 19:03
karpecik napisał/a:
Widzę kolego, że masz diesla. Jak się jeździ? Wystarczy tej mocy?
W przypadku Sandero silnik 85KM jest całkowicie wystarczający - dobra dynamika i naprawdę dobre przyśpieszenie. W przypadku Dustera powinno być podobnie, choć to więcej o ponad 150 kilogramów - na ale w tym wypadku to tylko przypuszczenia
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4266 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-03-11, 22:28
krakry1 napisał/a:
karpecik napisał/a:
Widzę kolego, że masz diesla. Jak się jeździ? Wystarczy tej mocy?
W przypadku Sandero silnik 85KM jest całkowicie wystarczający - dobra dynamika i naprawdę dobre przyśpieszenie. W przypadku Dustera powinno być podobnie, choć to więcej o ponad 150 kilogramów - na ale w tym wypadku to tylko przypuszczenia
Przy okazji, czy Sandero/Logan w dieslu 68 km ma dwumasowe sprzeglo ? Czy Duster w wersji 110 KM ma tez dwumasowe ( czyt, podatne na szybkie zuzycie sprzeglo ) ?
Dacia inny Duster 2x4 Laureate 1.6 110 KMWydrukuj ofertę
Cena (brutto):
54 900 PLN / 14 075 EUR
Ubezpieczenie OC AC:
Oblicz i porównaj składki 12 towarzystw w naszym kalkulatorze OC AC
Kategoria:
SUV
Informacje:
Rok produkcji: 2010, Skrzynia biegów: manualna, Moc: 110 KM (81 kW), Pojemność skokowa: 1600 cm3, benzyna, brązowy-metallic, Liczba drzwi: 4/5,
Dodatkowe informacje:
nowy, nieużywany
Opis pojazdu:
Najbogatsza wersja wyposażenia Laureate (patrz obok) z silnikiem benzynowym 1.6 o mocy 110 KM.
Samochód posiada następujące opcje:
1. PAKIET LOOK (nakładki na progi lakierowane w kolorze matowego chromu, osłona przednia / tylna w kolorze matowego chromu,
dodatkowo przyciemniane szyby w drzwiach tylnych i tylne boczne, relingi dachowe w kolorze matowego chromu, felgi
aluminiowe)
2. RADIOODTWARZACZ CD MP3 Z MOśLIWOŚCIĄ STEROWANIA POD KIEROWNICĄ
3. KIEROWNICA I GAŁKA DŹWIGNI ZMIANY BIEGÓW POKRYTE SKÓRĄ
4. SZYBY TYLNE ELEKTRYCZNE
5. Lakier metalizowany widoczny na zdjęciu
a skąd te 15 kPLN różnicy w stosunki do oficjalnej ceny "golasa"
To ekstrapolując dane ze strony dacia.ro dostalibyśmy jakieś 61,5 kPLN, za diesla
niebezpiecznie blisko podstawowego qashquai'a w promocji (benzyniaka, ale mocniejszego i trochę lepiej wyposażonego).po dodaniu 4x4 wychodzi jakieś 72 kPLN. To zakrawa na jakąś pomyłkę Gwarantuje śladową sprzedaż w Bolanda.
No ja to zrozumialem jako cene podstawy Laureate - opcje mozna sobie... dokupic za kwoty podane na jednym z obrazkow. Jesli tak jest to jest KOSZMARNIE drogo.
Chyba, ze proboja sobie dorobic przed podaniem cen oficjalnych sprzedajac drozej....
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum