Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2010-07-07, 22:54
Dacia 1300 - problem z obrotami
Autor Wiadomość
kozajroo 



Marka: Dacia
Model: 1310p
Silnik: 1300
Rocznik: 91
Dołączył: 22 Gru 2008
Posty: 30
Skąd: LBN
Wysłany: 2010-02-08, 06:49   

Może zrobie z tego offtopik ale nie bede zakładał nowego tematu. Silnik odpalił po kolej rozebrałem gaźnik, pompke paliwa, jest nowy przerywacz, kopułka, kable. Mam problem z ustawieniem zapłonu, na znaki jest beznadziejnie, ale gdy ustawiam na oko-słuch silnik od razu wchodzi na obroty. Ale to nie jest tu najwiekszym problemem, gdy silnik sie rozgrzeje traci obroty, zaczyna chodzić jak traktor i w końcu gaśnie. A dzieje sie tak jedynie gdy odłacze akumulator od prostownika. Do tej pory z powodu mrozu odpalałem ją z pomocą startera a potem zapominałem go odłaczyc od aku, teraz odłaczyłem i poszło bardzo duże obciążenie na alternator, silnik stracił obroty ( nie pomogła regulacja obrotów przy gaźniku ani zmiana ustawienia zapłonu ) i w końcu zgasł. W czym problem??
_________________
Dacia 1310p, 1991r
Volvo 855 GLT 2.0T, 1996r
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2010-02-08, 20:12   

Sprawdź sobie te plastikowe krućce odchodzące od gażnika. Zwłaszcza ten najbliżej kolektora wydechowego bo lubi stwardnieć i pęknąć. Jak to jest od dołu to nie widać na pierwszy rzut oka. Nie wiem czy dobrze pamiętam ale właśnie z tym miał problem mój brachol w 1310. Znajomy tokarz dorobił mu tulejkę dystansową aby wyeliminować częśc tej plastikowej rurki.
 
tombh 



Marka: Dacia Opel
Model: 1310p Astra
Silnik: 1,3 1,7td isuzu
Rocznik: 1983/1984 1997
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 34
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 2010-02-09, 14:23   

Jak mój poprzednik dobrze napomniał może to być faktycznie problem z odmą.
Ale co do reszty to czy Ty czasem coś nie "popsułeś" w elektronice?
_________________
Tomasz
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2010-02-09, 20:07   

Przepraszam ale o jakiej elektronice mówisz w dacii 1310? Jeśli już to elektryce.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2010-02-09, 20:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
kozajroo 



Marka: Dacia
Model: 1310p
Silnik: 1300
Rocznik: 91
Dołączył: 22 Gru 2008
Posty: 30
Skąd: LBN
Wysłany: 2010-02-10, 06:45   

Elektryka nie ruszana, wszystko oryginał. Posprawdzałem wszystkie połączenia, masy, ładowanie jest, odma szczelna i drożna, akumulator sprawny. Na zimno odpaliła od pierwszego po rozgrzaniu wraz to samo, zaczyna zwalniać przerywać i gaśnie. Potem nie chce odpalić aż wystygnie i historia się powtarza... Jedną rzecz zauważyłem, świece okopcone na czarno i zalane a w oleju benzyna i zapaliła się kontrolna ciśnienia oleju... czyli za dużo benzyny dostaje zdaje, tylko dlaczego? Gaźnik rozkręciłem i przeczyściłem. Może jednak coś w gaźniku??

Gwoli wyjaśnienia samochód o własnych siłach przejechał ponad 200km, na kilkanascie km przed celem zaczęła przerywać, jakiś miły pan podpowiedział, że to przerwa na przywaczu. poprawiłem , dojechałem. Nast dnia już nie odpaliła. Traf chciał,że musiałem ją zostawić na rok, cały ten czas stała w garażu. Jest oryginalna i ma bardzo mały przebieg, nikt w niej nic nie dłubał ani nie przerabiał.

Obecnie wymieniony został przerywacz na nowy, nowe kable i kopułka. Wszystko starałem się ustawić wg książki. ehh
_________________
Dacia 1310p, 1991r
Volvo 855 GLT 2.0T, 1996r
 
tombh 



Marka: Dacia Opel
Model: 1310p Astra
Silnik: 1,3 1,7td isuzu
Rocznik: 1983/1984 1997
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 34
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 2010-02-10, 10:01   

To może aż głupio zabrzmi, ale sprawdzałeś dolot powietrza. Z tego co wiem to jeśli masz ustawione powietrze na zimę czyli dolocik na filtrze przytkany, to też po rozgrzaniu autko może gasnąć, później natomiast nie zapali. Jak się będzie dusić z powodu braku powietrza to też będzie chodziło jak traktor. Jeśli natomiast nie dolot będzie otwarty to zajrzyj po prostu do filtra. Silnik tak ma, że jak już się rozgrzeje to tego powietrza nawet nieco więcej lubi sobie łyknąć.
Poza tym to te świece na Twoim miejscu wymienił bym jak najszybciej. Jak świece są już zarzucone raz na czarno to na pewno z nimi nic nie zrobisz.

A co do elektroniki to jak już się tak kolega wyżej czepia to w daćce mamy taki choćby mały elektroniczny regulator napięcia, a oprócz tego ze dwa przekaźniki się znajdą (może elektryczne), ale skoki napięcie to na pewno nic dobrego dla nich
_________________
Tomasz
Ostatnio zmieniony przez tombh 2010-02-10, 10:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2010-02-10, 22:22   

No zwracam honor jeśli ten regulator jest elektroniczny. Z tego co wiem to w mojej 1300 jest tylko dwa opory jeśli chodzi o elektronikę. Bardziej do niej bym zaliczył, jeśli masz, regulator pracy wyciueraczek na przerywanym biegu. Troszkę się czepiam nie. ;-)
 
tombh 



Marka: Dacia Opel
Model: 1310p Astra
Silnik: 1,3 1,7td isuzu
Rocznik: 1983/1984 1997
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 34
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 2010-02-11, 12:26   

Dobra konwersacja poparta zaprzeczeniami, a co za tym idzie i polemiką często przynosi korzyści. To teraz pytanie do kolegi czy mu te drobne podpowiedzi coś pomogły. Jeśli to nie są te rzeczy, które wymieniłem to będę zdziwiony. Chyba, że... Ja bym jeszcze sprawdził przepustnicę powietrza od gaźnika. Wiem, że to mało prawdopodobne, żeby coś tam się z nią stał, ale...
_________________
Tomasz
 
kozajroo 



Marka: Dacia
Model: 1310p
Silnik: 1300
Rocznik: 91
Dołączył: 22 Gru 2008
Posty: 30
Skąd: LBN
Wysłany: 2010-03-10, 22:34   

filtr czysty dolot odetkany ... nie wiem co dalej :-/ moze ktos ma wtrysk do tego modelu do sprzedania ?? juz myslalem nawet gaz montowac i przeglad na lewo zalatwiac .... przydalby mi sie jakis spec od tego modelu w lublinie ... niby to proste auto ale jestem w kropce w tym momencie
_________________
Dacia 1310p, 1991r
Volvo 855 GLT 2.0T, 1996r
 
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 583
Skąd: RZ
Wysłany: 2010-03-11, 08:05   

Jeśli benzyna w oleju - pęknieta membrama pompy benzynowej, sprawdz również drożność rurki przelewowej w pompie. Zapłon ustawia się po uprzednim ustawieniu przerwy-0.45mm- i odłączeniu rurki podciśnienia. Ustawić na "0". Sprawdz czy działa regulator podciśnienia.
 
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 583
Skąd: RZ
Wysłany: 2010-03-11, 08:41   

Membrama podchodzi od 126p, ale bolec musi być orygnalny. Jeśli zalewa świece paliwem, za duży stan paliwa. Wyjm pływak i ustaw : min. 7mm max 13mm. Jeśli przepuszcza zaworek odcinający, wymień iglice zaworka/Polonez stary typ/. Zwróć uwagę na grubość podkładki dystansowej pomiędzy pompą paliwa a blokiem/ok.6mm/.Pompa paliwa jest napędzana od wałka rozrządu i jak się uszkodzi membrama paliwo pójdzie do oleju, i nie będzie stanu w gażniku i silnik gaśnie
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2010-03-11, 09:23   

Tutaj gość ma oryginalne zaworki iglicowe do gaźnika. http://www.daciaklub.pl/f...+1300+sosnowiec
 
kozajroo 



Marka: Dacia
Model: 1310p
Silnik: 1300
Rocznik: 91
Dołączył: 22 Gru 2008
Posty: 30
Skąd: LBN
Wysłany: 2010-03-11, 21:52   

rurka przelewowa w pompie wygląda jak by oryginalnie była jak by zatkana jest tylko malutka dziurka . to tak ma być cz można to jakos odetkać? membrana wyglądała na całą ...
_________________
Dacia 1310p, 1991r
Volvo 855 GLT 2.0T, 1996r
 
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 583
Skąd: RZ
Wysłany: 2010-03-11, 22:02   

Rurka ma mieć otworek 0.8mm. Zobacz czy drożny jest przewód odpływowy. Odkręć pompę i wyjm membramę, zobacz czy od strony bloku nie ma na niej śladów benzyny, po nagrzaniu może przepuszczać.
 
tombh 



Marka: Dacia Opel
Model: 1310p Astra
Silnik: 1,3 1,7td isuzu
Rocznik: 1983/1984 1997
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 34
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 2010-03-11, 22:36   

kozajroo napisał/a:
niby to proste auto ale jestem w kropce w tym momencie


Z tym stwierdzeniem to ja się nie zgodzę. Autko to jest na prawdę wdzięczne, ale proste... Z tego co ostatnio z jednym z byłych największych dystrybutorów części do dacii rozmawiałem to stwierdził tak tylko na koniec "Francuzi tak dopiero później puknęli się i zmienili konstrukcję aut na znacznie prostszą", a może jeszcze inaczej na łatwiejszą w obsłudze.
Sam widzę po sobie, że dużo jest takich "pierdułek", które można by było łatwiej, prościej, ale nie...
A problem dalej mamy. Cewka się nie mogła pod wpływem tego większego napięcia przepalić?
Tylko wtedy na zimnym na pewno by nie odpalił...
_________________
Tomasz
Ostatnio zmieniony przez tombh 2010-03-11, 22:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
kozajroo 



Marka: Dacia
Model: 1310p
Silnik: 1300
Rocznik: 91
Dołączył: 22 Gru 2008
Posty: 30
Skąd: LBN
Wysłany: 2010-03-12, 15:28   

zrobiona !! :-D pompka paliwa strzelona była i sie benzyna lala do silnika pozatym poziom paliwa w gazniku.. reka fachowca pomogła... nie ma to jak warsztaty szkolne i sor z 25 letnim doswiadczeniem w takich autach
_________________
Dacia 1310p, 1991r
Volvo 855 GLT 2.0T, 1996r
Ostatnio zmieniony przez kozajroo 2010-03-12, 15:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 583
Skąd: RZ
Wysłany: 2010-03-13, 16:04   

Przecież Ci napisałem co i jak, mogłeś to zrobić sam :mrgreen:
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne