Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2009-01-06, 10:24
Niefabryczna instalacja gazowa LPG
Autor Wiadomość
jej1967 


Marka: SKODA
Model: FELICIA
Silnik: 1,3MPI
Rocznik: 1997
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 29
Skąd: Warszawa
  Wysłany: 2007-12-13, 14:25   Niefabryczna instalacja gazowa LPG

jak w temacie
czy ktos ma jakieś doświadczenie
bo patrzac tylko na ceny paliwa
oraz róznice w cenie miedzy dislem a benzynówkami
wychodzi ,ze układ bezynówka na gazie
bedzie optymalnym rozwiązaniem dla skner :mrgreen: :oops:

[ Komentarz dodany przez: laisar: 2013-04-13, 19:13 ]
Temat o fabrycznym LPG: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=8344.
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2007-12-13, 15:17   

Przeszukaj forum (rowniez www.logan.fora.pl ), tam juz bylo kilka watkow o LPG. Paliwo samo w sobie wychodzi taniej, ale trzeba od oszczednosci odliczyc koszty utrzymania sprawnosci instalacji gazowej i silnika.

jej1967 napisał/a:
bedzie optymalnym rozwiązaniem dla skner


Zalezy od tego ile kliometrow "ta sknera" przejezdza kazdego roku...

Osobiscie nie jestem zwolennikiem silnika diesla (moze poza stosowanymi w statkach i lokomotywach ;-) ), wiec nie bede go polecal.
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2007-12-13, 15:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karpiu66 


Marka: Renault
Model: Megane Grandtour
Silnik: 1.9 DCI
Dołączył: 22 Wrz 2007
Posty: 62
Skąd: Piastów
Wysłany: 2007-12-13, 15:20   Re: DL benzyna +gaz

jej1967 napisał/a:
jak w temacie
czy ktos ma jakieś doświadczenie
bo patrzac tylko na ceny paliwa
oraz róznice w cenie miedzy dislem a benzynówkami
wychodzi ,ze układ bezynówka na gazie
bedzie optymalnym rozwiązaniem dla skner :mrgreen: :oops:

;-) :lol:
Mam tak , ale mało jeżdże i jakoś na razie dodatkowych kosztów nie ponosze :mrgreen:
 
jej1967 


Marka: SKODA
Model: FELICIA
Silnik: 1,3MPI
Rocznik: 1997
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 29
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-12-13, 15:24   

Kratylos napisał/a:
to temat troche z typu o wyzszosci swiat bozego narodzenia nad wielkanocnymi
kazdy wie swoje - ja wole dci od gazu choc jezdze na benzynie :)

dlaczego
różnica w cenie przy DL to ok6000PLN+-1000PLN miedzy Dieslem a benzyna w zależności od wersji
koszty instalacji ok 2000PLN+-cos tam
koszty paliwa powinny być równe
przeglądy w przypadku benzyny sa rzadsze(bodaj co 30 tys. km zamiast 20)
osiągi trochę lepsze ma benzyna
i zasięg sie zwiększa
wychodzi, za różnice można się doposażyć np. w klime
 
jej1967 


Marka: SKODA
Model: FELICIA
Silnik: 1,3MPI
Rocznik: 1997
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 29
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-12-13, 15:57   

[quote="Kratylos"]
on jest tanszy od benzyny o okolo 10-20% zaleznei od pory roku
\quote]
tak ale benzyna w trasie to ok6 literków
diselek ok4 literków
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2007-12-13, 15:59   

jej1967 masz racje, ze nie jest to temat, jak to okreslil Kratylos wyzszosci jednych swiat nad drugimi.
Zalezy to od osobistych preferencji. Musisz jednak zwrocic uwage na to, ze LPG nie jest optymalnym paliwem dla silnika benzynowego (LPG generuje wyzsza temperature przy spalaniu i prowadzi do szybszego zuzycia zaworow, ich gniazd, tlokow, pierscieni, ma tez gorszy wplyw na olej), jednak rozsadnie eksploatowany nie powinien generowac znacznie wiekszych kosztow utrzymania niz sinik benzynowy pozbawiony instalacji gazowej. Musisz sie liczyc z cyklicznym (co oczywiste) wymienianiem filtra gazu i reduktora. Do tego moga dochodzic wspomniane problemy z samym silnikiem, ale to pewnie po przebiegu rzedu 100 000 kilometrow. Choc ktos pisal o czestszej regulacji zaworow i uszkadzajacym sie silniku krokowym.

jej1967 napisał/a:
przeglądy w przypadku benzyny sa rzadsze(bodaj co 30 tys. km zamiast 20)


Co do przegladow:
Ponizsze informacje dotyczą mojej wersji (1,6 MPI ze wspomaganiem i klimatyzacja, olej ELF 05W40):

przeglad serwisowy (rok lub15 000km) - 89 PLN (do tego dostalem rabat i wyszlo 75PLN) . W zasadzie nie robi sie na nim za wiele, kontrola wzrokowa wszystkich ukladow, sprawdzenie zawieszenia i test wszystkich modolow elektornicznych (tylko na pierwszym), kontrola wspomagania ukladu kierowniczego itd, pierdoly. (w zasadzie sprowadza sie do kontroli poziomu plynow, cisnienia, swiatel)

przeglad okresowy (2 lata lub 30 000 km) - 355 PLN. Wymiana oleju, filtra oleju, kontrola ukladu wydechowego, kontrola klockow hamulcowych i plynu ham., wspomaganie, uklad chlodzenia, spryskiwacze, kontrola przegubow i ich oslon, zawieszenia (ot po prostu przeglad techniczny).

Przeglad glowny (3 lata lub 60 000 km) - 450 PLN - dochodzi jeszcze kontrola i czyszczenie okladzin hamulcowych wraz z ich demontazem, jazda probna.

Przeglady wykonuje sie co 15 000 w kolejnosci: serwisowy, okresowy, serwisowy (45 000 km), glowny itd.

Tak czy inaczej benzyniaki maja przeglady rzadziej i do tego tansze.

I tak na podsumowanie. Osobiscie bym nie zakladal gazu. Chocby ze wzgledu na opisane nieprzystosowanie silnika do LPG (silniki z fabryczna instalacja maja inne glowice, zwory i gniazda zaworow). Spalanie do 6 litrow/100km na trasie szybkiego zwrotu nakladu na LPG nie wrozy, tym bardziej, ze jak napisal Kratylos za 2000 to mozesz wpakowac sie w niezle szambo. Dobra instalacja to koszt przynajmniej 3500 PLN'ow.

Jak nie robisz wielkich przebiegow kup benzyne i jezdzij na benzynie, robisz duzo kilometrow, kup diesla, tym bardziej, ze teraz jest dostepny 85 konny, ale ten to juz spora roznica w stosunku do porownywalnego osiagami benzyniaka 1.4 MPI. (~8 000 PLN). Troche zamieszalem... :)
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2007-12-13, 16:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2007-12-13, 16:12   

przegladalem inne fora, i czestotliwosc problemow z gaze i dieslem est wielokrotnie wieksza niz przy zasilaniu sama benzyna. juz nie mowie o kosztach w razie awarii nowoczesnego turbodiesla po gwarancji. mozna zostac bez portek. pozdr
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2007-12-13, 16:19   

jurek napisał/a:
i czestotliwosc problemow z gaze i dieslem est wielokrotnie wieksza niz przy zasilaniu sama benzyna


Z gazem wekszosc usterek pojawie sie przez niewlasciwe paliwo (LPG wlasnie), a turbodiesle to cos mi sie wydaje, ze ludzie "zarzynaja" na wlasne zyczenie... nikt nie pamieta o turbo i na paliwo tez nie zwraca uwagi.
 
jej1967 


Marka: SKODA
Model: FELICIA
Silnik: 1,3MPI
Rocznik: 1997
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 29
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-12-13, 16:59   

ale Panowie dlaczego instalacja gazowa sekwencyjna :?:
a nie wielopunktowa
silnik DL benzynowy
Typ wtrysku wielopunktowy
http://www.dacia.pl/downl...akterystyka.pdf
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2007-12-13, 17:11   

jej1967 napisał/a:
ale Panowie dlaczego instalacja gazowa sekwencyjna


Przez plastikowy kolektor dolotowy. Przy sekwencyjnej nie ma mozliwosci "cofniecia sie" gazu do kolektora i co za tym idzie uszkodzenia go w razie wybuchu gazu w tymze kolektorze...
 
jej1967 


Marka: SKODA
Model: FELICIA
Silnik: 1,3MPI
Rocznik: 1997
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 29
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-12-13, 17:30   

kas602 napisał/a:
jej1967 napisał/a:
ale Panowie dlaczego instalacja gazowa sekwencyjna


Przez plastikowy kolektor dolotowy. Przy sekwencyjnej nie ma mozliwosci "cofniecia sie" gazu do kolektora i co za tym idzie uszkodzenia go w razie wybuchu gazu w tymze kolektorze...

aha, dzieki
czyli dla bezpieczenstwa"inwestycji"
czyli warto zapłacic dwa razy drozej
to tak czy siak ekonomicznie
opłaca sie brac gaz :!: bo zostanie i tak troche gotówki a koszty uzytkowa beda nie wyzsze niz disla :lol:
choc jest podobno jeden minus ,gdzisz czytałem,ze nie chca gazowców dopuszczac na parkingach w budynkach :-/
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2007-12-13, 17:36   

jej1967 napisał/a:
choc jest podobno jeden minus ,gdzisz czytałem,ze nie chca gazowców dopuszczac na parkingach w budynkach


Bo gaz jest ciezszy od powietrza i ze wzgledow bezpieczenstwa (w razie wycieku trudno go "wywietrzyc) teoretycznie pojazdy z LPG maja zakaz wjazdu na parkingi podziemne. Tak samo jest ze zbiornikami na gaz przy domowym ogrzewaniu - nie moga byc w piwnicy, czy nawet zakopane w ziemii...
 
jej1967 


Marka: SKODA
Model: FELICIA
Silnik: 1,3MPI
Rocznik: 1997
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 29
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-12-13, 17:43   

kas602 napisał/a:
jej1967 napisał/a:
choc jest podobno jeden minus ,gdzisz czytałem,ze nie chca gazowców dopuszczac na parkingach w budynkach


Bo gaz jest ciezszy od powietrza i ze wzgledow bezpieczenstwa (w razie wycieku trudno go "wywietrzyc) teoretycznie pojazdy z LPG maja zakaz wjazdu na parkingi podziemne. Tak samo jest ze zbiornikami na gaz przy domowym ogrzewaniu - nie moga byc w piwnicy, czy nawet zakopane w ziemii...

aha
czyli niestetyty to prawda :evil:
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2007-12-13, 17:44   

jej1967 napisał/a:
aha
czyli niestetyty to prawda


Teoretycznie. W praktyce nikt tego nie sprawdza, ale jak to bywa wszystko jest dobrze dopoki nic sie nie stanie... Jezdzilem Siena z LPG i nieraz na takich parkingach bywalem... :oops:
 
jej1967 


Marka: SKODA
Model: FELICIA
Silnik: 1,3MPI
Rocznik: 1997
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 29
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-12-13, 17:52   

kas602 napisał/a:

Jezdzilem Siena z LPG i nieraz na takich parkingach bywalem... :oops:

teoretycznie to wszyscy jezdza zgodnie z przepisami :mrgreen: :lol: :-D
a tak przy okazji czy ubezpiecznie gazowców jest wyzsze niz rasowców ;-)
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2007-12-13, 17:56   

jej1967 napisał/a:
a tak przy okazji czy ubezpiecznie gazowców jest wyzsze niz rasowców


Nie odnotowalem tego przy Sienie.

Przeglady chyba jednak bedziesz musial robic co roku mimo, ze to bedzie nowy samochod.
Standardowo pierwszy przeglad techniczny robisz po 3 latach na nastepny po kolejnych 2. Pozniej juz normalnie co rok.
 
jej1967 


Marka: SKODA
Model: FELICIA
Silnik: 1,3MPI
Rocznik: 1997
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 29
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-12-13, 18:10   

kas602 napisał/a:

Przeglady chyba jednak bedziesz musial robic co roku mimo, ze to bedzie nowy samochod.
Standardowo pierwszy przeglad techniczny robisz po 3 latach na nastepny po kolejnych 2. Pozniej juz normalnie co rok.

http://www.dacia.pl/pl/Da...age2/index.html
Przeglądy Dacia

Przeglądy Dacia należy wykonywać w Autoryzowanych Serwisach Dacia co 15.000 km w przypadku modeli z silnikiem benzynowym lub co 10.000 km w przypadku modeli z silnikiem diesel (ale nie rzadziej niż co 1 rok). Wymiana oleju i filtra oleju zalecana jest co 30.000 km.
Również w dziedzinie przeglądów oferta Dacia jest konkurencyjna: pierwszy przegląd kosztuje jedynie 89 złotych.
-----------------------------
jak napiali w przypadku disla tez minimum co rok
bez wzgledu na przebieg i staz
w przypadku benzyniaka nie ma tego zaostrzenia
ale 15 tys to w rok raczej zrobie :idea:
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2007-12-13, 18:14   

jej1967 napisał/a:
kas602 napisał/a:

Przeglady chyba jednak bedziesz musial robic co roku mimo, ze to bedzie nowy samochod.
Standardowo pierwszy przeglad techniczny robisz po 3 latach na nastepny po kolejnych 2. Pozniej juz normalnie co rok.

http://www.dacia.pl/pl/Da...age2/index.html
Przeglądy Dacia

Przeglądy Dacia należy wykonywać w Autoryzowanych Serwisach Dacia co 15.000 km w przypadku modeli z silnikiem benzynowym lub co 10.000 km w przypadku modeli z silnikiem diesel (ale nie rzadziej niż co 1 rok). Wymiana oleju i filtra oleju zalecana jest co 30.000 km.
Również w dziedzinie przeglądów oferta Dacia jest konkurencyjna: pierwszy przegląd kosztuje jedynie 89 złotych.
-----------------------------
jak napiali w przypadku disla tez minimum co rok
bez wzgledu na przebieg i staz
w przypadku benzyniaka nie ma tego zaostrzenia
ale 15 tys to w rok raczej zrobie :idea:


Chodzilo mi o przeglady techniczne w dowodzie rejestracyjnym wykonywane w stacjach kontroli pojazdow, te dopuszczajace pojazd do ruchu...

Te wykonywane w ASO sa zgodznie z harmonogramem przewidzianym przez producenta (wszystko jest w ulotce u dilera). Dowiedz sie co z gwarancja w przypadku zamontowania LPG. Nie wszystkie swerwisy ja udzielaja. Najczesciej daja gwarancje pod warunkiem montowania gazu u nich.

Kratylos: Jak bys czegos nie wiedzial, tez bys szukal informacji.
 
jej1967 


Marka: SKODA
Model: FELICIA
Silnik: 1,3MPI
Rocznik: 1997
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 29
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-12-13, 18:22   

Kratylos napisał/a:
tak z ciekawosci do czego kolega dazy w tej rozmowie ?

szukam minusów i +
mojej koncepcji
kupic
DLs benzyniak z lepszym wyposazeniem+gaz
czy DLs disel w nizszej wersji
i aby koszt uzytkowanie były jak najmniejsze
aby uzytecznosc była jak najwyzsza
wszak wydam własne many :-/
a sknere to najbardziej boli :-x
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2007-12-13, 18:27   

Kratylos napisał/a:
tak z ciekawosci do czego kolega dazy w tej rozmowie ?


Rozumiem uraz do "skladnikow salatki buraczanej", ale podejrzewac wszystkich? Przeczytaj temat od poczatku. Nic "podejrzanego" nie padlo, a sie czepiasz jak nie wiadomo o co.
Kilka postow logicznie ze soba powiazanych to chyba nie jest znak rozpoznawczy rozmowy z wielbicielami "pewnej marki". Myle sie?

Chyba, ze nie zrozumialem kontekstu Twojego postu. :?:
 
jej1967 


Marka: SKODA
Model: FELICIA
Silnik: 1,3MPI
Rocznik: 1997
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 29
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-12-13, 18:33   

kas602 napisał/a:


Te wykonywane w ASO sa zgodznie z harmonogramem przewidzianym przez producenta (wszystko jest w ulotce u dilera). Dowiedz sie co z gwarancja w przypadku zamontowania LPG. Nie wszystkie swerwisy ja udzielaja. Najczesciej daja gwarancje pod warunkiem montowania gazu u nich.


to dałes mi do myslenia :idea:
to moga byc jeszcze takie problemy :shock:

to wyjdzie ze mnie sknera kupic uzywke DLs zamontowac gaz :!:
i doposażyć
wyjdzie jeszcze taniej :mrgreen:
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2007-12-13, 18:51   

jej1967 napisał/a:
kas602 napisał/a:


Te wykonywane w ASO sa zgodznie z harmonogramem przewidzianym przez producenta (wszystko jest w ulotce u dilera). Dowiedz sie co z gwarancja w przypadku zamontowania LPG. Nie wszystkie swerwisy ja udzielaja. Najczesciej daja gwarancje pod warunkiem montowania gazu u nich.


to dałes mi do myslenia :idea:
to moga byc jeszcze takie problemy :shock:

to wyjdzie ze mnie sknera kupic uzywke DLs zamontowac gaz :!:
i doposażyć
wyjdzie jeszcze taniej :mrgreen:


Renault, poza fabrycznymi instlacjami nie daje gwarancji na silniki z LPG. Podjedz do dealera i zapytaj jak to jest u nich. Jedni daja wlasna gwarancja z racji tego, ze to oni montowali gaz (nie dzial wtedy gwarancja producenta, tylko ASO). Inni nie montuja gazu i oczywiscie nie uwzgledniaja roszczen gwarancyjnych w przypadku pojazdu z LPG bo nie masz juz jako takiej gwarancji producenta.
 
jej1967 


Marka: SKODA
Model: FELICIA
Silnik: 1,3MPI
Rocznik: 1997
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 29
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-12-13, 19:27   

kas602 napisał/a:

Renault, poza fabrycznymi instlacjami nie daje gwarancji na silniki z LPG. Podjedz do dealera i zapytaj jak to jest u nich. Jedni daja wlasna gwarancja z racji tego, ze to oni montowali gaz (nie dzial wtedy gwarancja producenta, tylko ASO). Inni nie montuja gazu i oczywiscie nie uwzgledniaja roszczen gwarancyjnych w przypadku pojazdu z LPG bo nie masz juz jako takiej gwarancji producenta.

gwarancja ASO to niewolnictwo i przywiazanie chlopa do ziemi :mrgreen:
ta koncepcja uzywki coraz bardziej mi się podoba
szczegolnie ,ze w ogłoszeniach sa przewaznie benzyniak z 2005 w róznych wersjach
w cenach ponizej grubo ponizej 20
a za kilka tyg beda to juz 3 latki :lol:
ba widziałem juz jakiegos z gazem-ale najnizsza wersja
a samochód co kupie musi miec klime i wspomaganie kierownicy itd.
oraz byc tani w eksploatacji :!:
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2007-12-13, 19:45   

jej1967 napisał/a:
gwarancja ASO to niewolnictwo i przywiazanie chlopa do ziemi


Gwarancja to nie tylko "przywiazanie chlopa do ziemii". W przypadku awarii, gwarancja i assistance producenta dziala w calej Europie i w kazdym autoryzowanym ASO Renault/Dacia.

Nowy czy uzywany? To juz Twoj wybor. :)
Takie 2 - 3 latki tez powinny byc tanie w ksploatacji. (zalezne od przebiegu oczywiscie). Dotychczasowa historia tego modelu i jego podzespolow nie zapowiada jakiejs katastrofy jesli chodzi o niezawodnosc. Ale z tego co sie orientowalem to z klima nie tak latwo trafic dobra sztuke...
 
jej1967 


Marka: SKODA
Model: FELICIA
Silnik: 1,3MPI
Rocznik: 1997
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 29
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-12-13, 19:57   

kas602 napisał/a:
jej1967 napisał/a:
gwarancja ASO to niewolnictwo i przywiazanie chlopa do ziemi


Gwarancja to nie tylko "przywiazanie chlopa do ziemii". W przypadku awarii, gwarancja i assistance producenta dziala w calej Europie i w kazdym autoryzowanym ASO Renault/Dacia.

Nowy czy uzywany? To juz Twoj wybor. :)
Takie 2 - 3 latki tez powinny byc tanie w ksploatacji. (zalezne od przebiegu oczywiscie). Dotychczasowa historia tego modelu i jego podzespolow nie zapowiada jakiejs katastrofy jesli chodzi o niezawodnosc. Ale z tego co sie orientowalem to z klima nie tak latwo trafic dobra sztuke...

ale jak robie gaz to mam tylko gwarancje tylko konkretnego ASO na silnik i instalke gaz
a nie Renaulta pomimo tego ,ze to by była nówka o ile Cie wczesniej dobrze zrozumiałem :?:
producenta ewentialnie mam na reszte
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne