Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Program diagnostyczny DDT2000 / kabel KKL (OBD-II / EOBD)
Autor Wiadomość
yarocz 



Marka: DACIA
Model: Logan MCV
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 455
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-05-12, 19:33   Program diagnostyczny DDT2000 / kabel KKL (OBD-II / EOBD)

jackthenight napisał/a:
Jeśli Kratylos byś chciał sprawdzić błędy to daj znać 8-) 8-)

Dodano 2009-02-23, 17:24

Laisar, więc z DDT2000 sprawa tak wygląda :


1. Z Vistą w ogóle nie działa

2. Z XP działa poprawnie program, ale nie wykrywa mojego interfejsu

Interfejs do DDT2000 jest niestety inny.
Jeśli sobie zainstalowałeś DDT2000 to wejdź w Configuration > Hardware i tam oferują interfejs do DDT2000 właśnie.


Natomiast z programem PCMSCAN i innych tego typu interfejs działa świetnie.
Dzisiaj nawet sprawdzałem go w Astrze II Classic. Również potrafi diagnozować silnik, błędy itp.


Witam,
dziś udało mi się uruchomić połączenie mojej MCV z DDT 2000 w wersji 2.3.0.1 na WinXP. :lol:
Do tego potrzeba albo kabel zalecany w zakładce hardware albo np: http://www.allegro.pl/sho...item=1027090931 .
Trochę zachodu z instalacją i konfiguracją. :-( ( służę pomocą )
I efekt jest taki:.... :mrgreen:

1_1.jpg
Plik ściągnięto 13629 raz(y) 61,69 KB

2_2.jpg
Plik ściągnięto 7201 raz(y) 49,55 KB

116.jpg
Plik ściągnięto 6162 raz(y) 36,95 KB

114.jpg
Plik ściągnięto 3111 raz(y) 18,68 KB

113.jpg
Plik ściągnięto 5993 raz(y) 39,46 KB

_________________

 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-05-12, 20:44   

Łał, jestem szczerze pełen podziwu - wielkie gratulacje!

Nie wybierasz się przypadkiem do Borek? (;
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2010-05-12, 21:09   

Ten kabelek z linka jest dobry bo zamierzam go kupić.
Bawię się automatyką i programowaniem sterowników PLC, więc czemu nie kompami samochodowymi.
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-05-13, 05:29   

Ten DDT2000 w wersji : 2.3.0.1 działa mi na Viście. Wykrywa nawet interfejs ELM327.
Jednak czy z autem się połączy to sprawdzę dzisiaj po 14-tej.

Jedno jest pewne, wersja 2.3.0.1 którą sobie ściągnąłem dzięki koledze Yarocz jest nowsza i działa na Viście oraz wykrywa kabel którego wcześniej nie dało się wykryć - jednak program pomimo że jest po angielsku (tylko design i menu) to już cała reszta jest niestety po francusku - a francuskiego to ja niestety nie rozumiem :(
A tak dużo ma możliwości ten program, że przy braku rozumienia języka francuskiego strach cokolwiek dotykać :)
_________________

 
yarocz 



Marka: DACIA
Model: Logan MCV
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 455
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-05-13, 06:42   

Mi na XP wykrywa LM327 ale nie łączy się z autem.
Może tak jak w przypadku nowego kabla połączenie KONIECZNIE musi być na com1 lub USBcom1. Jest szansa, że na takim ustawieniu będzie działać.
Nowy zakupiony kabelek oficjalnie jest do aut grupy VW do roku 2005.
Na razie LM mam ustawiony jako USBcom2. ( na USBcom3 żadem z moich kabli nie łączył się z autem poprzez DDT ).

" Nie wybierasz się przypadkiem do Borek? "
Nie planowałem tego wyjazdu bo liczyłem na wyjazd do Rumunii.
Ale zastanowię się i może wpadnę na jeden dzień.
Nie udało mi się znaleźć żadnego manuala do DDT więc moja znajomość programu jest jeszcze niewielka.

P.S.
Jeśli macie jakiś namiar mailowy na kogoś w fabryce to poproszę.
Moja żona jest po anglistyce i obiecała mi, że jak zdobędę jakiś adres to coś do nich naskrobie.
_________________

 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-05-13, 08:12   

Cytat:
Ale zastanowię się i może wpadnę na jeden dzień.


To wpadnij w sobotę - o godz. 10-tej się rozpoczyna. Ja również będę i z chęcią sprawdzę sobie twój kabelek.
_________________

 
yarocz 



Marka: DACIA
Model: Logan MCV
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 455
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-05-13, 14:17   

Zmieniłem w panelu sterowania ustawienia dla LM 327 na USBcom1 i jak wrócę do domu to sprawdzę jaki będzie efekt w DDT.
_________________

 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-05-13, 14:48   

U mnie jednak nie działa na LM 327.
_________________

 
yarocz 



Marka: DACIA
Model: Logan MCV
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 455
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-05-13, 15:03   

U mnie nie wyświetla błędów komunikacji z LM 327 ale nic nie odczytuje. :-(
Zostaje więc kabel VAG KKL. ;-)
_________________

 
stempik 



Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1,4mpi
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 698
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-05-13, 22:21   

Marek1603 napisał/a:
Bawię się automatyką i programowaniem sterowników PLC, więc czemu nie kompami samochodowymi.


Może więc Cię zainteresuje.
http://www.programatory.c...t-programatorow
Co prawda nazywa się to jak się nazywa ale słyszałem że gość który to prowadzi wie co w którym miejscu kodu siedzi. Sam się chciałem wybrać tyle że ciągle coś mi wypada.
Ostatnio zmieniony przez stempik 2010-05-14, 11:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
yarocz 



Marka: DACIA
Model: Logan MCV
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 455
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-05-14, 08:48   

Wiele ciekawych informacji:
http://chomikuj.pl/artioom229?fid=247559374
_________________

 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-05-15, 21:19   

Dzisiaj w borkach od jednego kolegi z klubu renault pożyczyłem taki kabel :

http://www.allegro.pl/lis...1&change_view=1


Kolega z klubu Renault już od dłuższego czasu zajmuje się programem DDT2000 i z chęcią pokazał jak tym programem się obsługiwać.

Poprzez DDT2000 mogłem połączyć się z komputerem : silnika, ABS-u oraz UCH (modułem zespolonym kabiny). Mogłem zmieniać wszystkie opcje, parametry i konfiguracje w/w komputerów auta. Tych opcji i ustawień (niestety w języku francuskim jest bardzo dużo).
Można odczytać kody immo, zmienić je, można zmienić częstotliwości pracy kluczy, można zmienić VIN, można zmienić dosłownie wszystko (za dużo by pisać o tym można).
Jedynie nie można było połączyć się z komputerem od poduszek powietrznych AirBag, ale może trzeba zmienić szybkości transmisji danych aby połączenie z AirBagiem przebiegło prawidłowo.
Ogólnie możliwości programu są bardzo, bardzo duże - kolega z klubu Renault powiedział że DDT2000 przewyższa samego Clipa-a.

Dla naszych drakul pasuje każdy kabel VAG KKL USB :

http://www.allegro.pl/lis...1&change_view=1

Wybierać kable do kwoty 50 zł - droższych się nie opłaca kupowac.

Dodatkowo (obiecałem koledze Marek1603) podaję link do programu DDT2000 z nową bazą :

http://www.przeklej.pl/pl...ip-0014pjcf46jo
lub
http://w918.wrzuta.pl/pli...00_2.3.0.1_full
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-01-09, 13:15, w całości zmieniany 7 razy  
 
Jarosław P 



Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 536
Skąd: Bielsko-Biała
  Wysłany: 2010-05-16, 16:09   

A czy można zwiększyć moc silnika , parę koni więcej przydało by się. Jeśli tak to czy są jakieś minusy takiego zabiegu poza zwiększeniem zużycia paliwa ???
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2010-05-16, 17:25   

Dzięki za linka jackthenight.
Moze się spotkamy za rok w borkach, a może wczesniej.
Namów swoją drugą połówkę na dłuższy wypad do borek to może coś mocniejszego obrócimy.
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-05-17, 08:04   

Moja żona chciała jechać, tylko miała problem z wczesnym wstaniem :)
Ale następnym razem pojedziemy oboje z młodym to zostaniemy na min. dwa dni i wtedy się obróci jakiś mocniejszy napój wyskokowy.

Wracając do tematu DDt2000 to właśnie tłumaczę francuski plik komputera UCH na polski.
Żona zna francuski, a ja wiem co w trawie piszczy i znam techniczne słowa polskie i tłumaczenie wychodzi nawet poprawnie technicznie.
A tutaj printscreeny z tłumaczenia :





Oczywiście uwagi mile widziane, jeśli ktoś coś lepiej przetłumaczył to proszę pisać.
Ja z żoną dołożyliśmy wszelkich starań aby tłumaczenie było poprawnie techniczne i miało sens elektroniczny.


A na dole plik z gotowym tłumaczeniem ekranu UCH dla programu DDT2000
Plik należy rozpakować i podmienić plik w katalogu :
Kod:
C:\DDT2000Data\ecus


UCH_transv_6_1.zip
Przetłumaczony ekran komputera UCH dla programu DDT2000 (wersja poprawiona)
Pobierz Plik ściągnięto 17690 raz(y) 27,56 KB

_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-05-19, 18:39, w całości zmieniany 4 razy  
 
yarocz 



Marka: DACIA
Model: Logan MCV
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 455
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-05-17, 09:01   

Rewelacja....... ;-)
Wielki szacun.
Dodam trochę od siebie bo nie znam francuskiego.
Do pobrania małe tłumaczenie programu.
Uwagi, co ewentualnie poprawić mile widziane.

26.jpg
Plik ściągnięto 7709 raz(y) 47,16 KB

25.jpg
Plik ściągnięto 4186 raz(y) 46,88 KB

24.jpg
Plik ściągnięto 3834 raz(y) 48,27 KB

23.jpg
Plik ściągnięto 3076 raz(y) 46,93 KB

2.jpg
Plik ściągnięto 1589 raz(y) 20,7 KB

DDT2000Light.zip
Poprawiony - PLIK ROZPAKOWAĆ I PODMIENIĆ W KATALOGU: c:\Program Files\DDT2000\lang\
Pobierz Plik ściągnięto 9015 raz(y) 7,07 KB

_________________

Ostatnio zmieniony przez yarocz 2011-01-19, 20:39, w całości zmieniany 7 razy  
 
stempik 



Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1,4mpi
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 698
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-05-17, 11:57   

jackthenight,
przypadkiem mam kabelek który chcesz kupić więc gdybyś miał ochotę zerknąć co nim można, przed zakupem to służę.:)
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-05-17, 12:41   

Można dużo już go testowałem, ale wtedy nie miałem ECU w jeżyku polskim a teraz już mam, także z chęcią sobie coś zmienię np. zbyt długi czas gaśnięcia lampki sufitowej, który jest fabrycznie ustawiony na 30 sekund, ja bym to zmienił na 7 sekund.

to musimy się jakoś spotkać Stempik, może jeszcze dzisiaj ?
o której ci pasuje ? bo mi tak po 16-tej, 17-tej
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-05-17, 12:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
yarocz 



Marka: DACIA
Model: Logan MCV
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 455
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-05-17, 17:00   

WIELKIE PODZIĘKOWANIA DLA jackthenight za pomoc w opanowaniu programu.
A szczególnie za super tłumaczenie.
Zmieniłem właśnie czas gaśnięcia lampki sufitowej i skasowałem sobie błędy. ;-)
_________________

 
stempik 



Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1,4mpi
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 698
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-05-17, 20:08   

yarocz napisał/a:
WIELKIE PODZIĘKOWANIA DLA ..... szczególnie za super tłumaczenie

dla koleżanki żony oczywiście, która jak się okazuje zna języki :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez stempik 2010-05-17, 20:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-05-17, 22:36   

Plik z tłumaczeniem ekranu UCH dla DDT2000 jest dostępny w tym poście :

http://www.daciaklub.pl/f...p?p=51688#51688
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-05-17, 22:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
yarocz 



Marka: DACIA
Model: Logan MCV
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 455
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-05-18, 20:01   

Do pobrania dwie instrukcje opracowane wspólnie z kolegą jackthenight
Instalacja programu i prosty przewodnik

http://www.daciaklub.pl/user/ddt/
_________________

Ostatnio zmieniony przez yarocz 2010-05-18, 20:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-05-18, 20:17   

Do tych wyżej podanych instrukcji podaje link do instalki programu :


http://www.przeklej.pl/pl...ip-0014pjcf46jo
lub
http://w918.wrzuta.pl/pli...00_2.3.0.1_full


oraz link do pliku przetłumaczonego UCH_transv_6.1 :

http://www.daciaklub.pl/forum/download.php?id=2445


Wreszcie - dodaje przetłumaczony plik komputera ABS

Plik należy rozpakować i skopiować do katalogu :
Kod:
C:\DDT2000Data\ecus\


ABS8_X90_V1.2.zip
ECU ABS-u PL (wersja poprawiona)
Pobierz Plik ściągnięto 4005 raz(y) 9,9 KB

_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-01-09, 13:19, w całości zmieniany 8 razy  
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-05-19, 18:41   

Dodałem wersje UCH i ABS z poprawionym tłumaczeniem - znaczy się z bardziej udoskonalonym tłumaczeniem. Także pobierzcie te pliki jeszcze raz z linków które podałem w poście wyżej.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-05-19, 20:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-05-21, 16:32   

Okazuje się, że można łączyć się również z komputerem AirBagów, czyli poduszek.

Aby było to możliwe należało zmienić protokół komunikacji dla poduszek,
który był wcześniej nieprawidłowy.

W załączniku umieściłem spakowany zip, który zawiera trzy pliki :

addressing.xml - ten plik należy skopiować do katalogu :
Kod:
C:\DDT2000data\vehicles\x90\


Airbag_TEMIC_X90_V2.xml oraz eculist.xml należy skoipować do katalogu :
Kod:
C:\DDT2000data\ecus\



Po skopiowaniu tych plików z poduszkami połączycie się bez problemów.

Po skopiowaniu wszystkich plików program DDt2000 powinien wykrywać następujące
komputery auta : UCH, ECM - Sirrus, Airbag, ABS

I najważniejsze : Pamiętajmy aby rozważnie używać programu i aby pamiętać zmiany, najlepiej przed zmianą zapisać wartość jaką zmieniamy, aby w razie problemów można było wrócić do tego co było przed zmianą. A w przypadku poduszek lepiej uważać, bo poduszka może oddać :)

Na dole kilka zdjęć :

wykryl.jpg
Plik ściągnięto 3905 raz(y) 155,02 KB

vin.jpg
Plik ściągnięto 2903 raz(y) 127,28 KB

oknobledow.JPG
Plik ściągnięto 3915 raz(y) 115,82 KB

airbag.zip
Pobierz Plik ściągnięto 7780 raz(y) 147,54 KB

_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-05-22, 14:36, w całości zmieniany 6 razy  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne