Marka: Renault
Model: Twingo I
Silnik: 1.2
Rocznik: 1997 Pomógł: 6 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 370 Skąd: Celestynów/Warszawa
Wysłany: 2010-05-23, 08:59
A jak się ma doświetlanie zakrętów światłami przeciwmgielnymi do przepisów o zasadach ich używania? A praktycznie - czy oślepiani z naprzeciwka nie dawali wam "popalić" długimi za takie pomysły?
Marka: Renault
Model: Twingo I
Silnik: 1.2
Rocznik: 1997 Pomógł: 6 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 370 Skąd: Celestynów/Warszawa
Wysłany: 2010-05-23, 19:20
To ja się zastanawiam, czy ktokolwiek dostał homologację na doświetlanie zakrętów zamiast reflektorami skrętnymi... przeciwmgielnymi halogenami, jeżeli używanie tych ostatnich określają ścśle przepisy. Bo i owszem, można używać przednich przeciwmgielnych też przy dobrej widoczności, ale tylko na drodze krętej oznaczonej znakami A-3 lub A-4 (niebezpieczne zakręty) wraz z tabliczką T-5 (napis “droga kręta”).
Tymczasem patent z przeciwmgielnymi działający przy użyciu kierunkowsku , jak rozumiem, to coś z gatunku tzw. wiejskiego tuningu.
czy ktokolwiek dostał homologację na doświetlanie zakrętów zamiast reflektorami skrętnymi... przeciwmgielnymi halogenami
Oczywiście, że dostał - co najmniej jeden producent samochodów, bo widziałem takie rozwiązanie fabryczne (aczkolwiek marki teraz sobie nie przypominam). Ale jestem prawie pewien, że nie są to z kolei takie zupełnie zwyczajne przeciwmgielne... (Np dzienno-przeciwmgielne, które kiedyś oglądałem, były po prostu podzielone w poziomie).
na pewno jest w VW POLO Najnowszej generacji i Fiat Bravo, nie jestem pewien ale też jest w opcji w CLIO 3,
gdzieś czytałem że można używać tego doświetlania podczas jazdy z maks 40km/h
_________________ Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail
Marka: Renault
Model: Twingo I
Silnik: 1.2
Rocznik: 1997 Pomógł: 6 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 370 Skąd: Celestynów/Warszawa
Wysłany: 2010-05-23, 20:56
O tym to ja wiem, tylko chodzi o oto, że - jak dyskretnie zauważą Laisar - nie są to "zupełnie zwyczajne" przeciwmgielne. I tutaj zgoda, panowie. Nie są to typowe swiatła halogenowe/przeciwmglowe, bowiem mają inną konstrukcję, ale spełniają dwie role.
Warunki, jakie spełniać muszą dodatkowe światła zakrętowe określa regulacja ECE 119, która weszła w życie 6.04.2005 r. Aby mieć homologacje, trzeba te warunki spełniać.
W swoich obiekcjach chciałem tylko doprecyzować to, że nie można używać świateł przeciwmgielnych do doświetlania zakrętów.
Temat ważny. Żyją nim także koledzy z naszego zaprzyjaźnionego klubu bawarskiego. Oto "perełka", jaką znalazłem (cytuję w oryginale):
Mam to w chalogenach jak wlacze kierunek zapala mi sie chalogen w zaleznosci w ktura strone skrecam cala zabawa wyniosla mnie ponad 200l zamontowal mi to znajomy elektryk w swojej e38 tez cos takiego zrobij naprawde super efekt polecam zamontowac cos takiego nie dawno jechalem za jakims busem wlaczylem kierunek zeby go wyprzedzic gosciu na sybi mowi mi ze sie halogen jeden przepalil ja mu na to ty debilu nie widziales nigdy doswietlania zakretow sie usmialem naprawde polecam
maciek127 napisał/a:
ZeneC, dzięki za sprecyzowanie o stosowanie halogenów jako funkcji doświetlania zakrętów.
a ten kolega niech lepiej pójdzie na korki z ortografii bo dyslektyka w oczy kolą te błędy ortograficzne
Dyslektyk nie koniecznie musi być dysortografem .. może być np. dyskalkulikiem lub dysgrafem
akurat ja jestem dysortografem i dyslektykiem
_________________ Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail
Uwaga formalna: doświetlanie zakrętów realizowane w ten sposób jest nielegalne w samochodzie nieprzystosowanym do tego fabrycznie - brak odpowiedniej podwójnej homologacji świateł przeciwmgłowych.
Od strony technicznej - podłączenie takiego modułu w daciach to żadna filozofia.
Mam pytania odnośnie ewentualnego montażu modułu doświetlania zakrętów.
1. Jak w Duster'ze podłączone są halogeny? Czy ich zasilanie jest wspólne (są one połączone) czy każdy ma osobne?
2. Sygnał czujnika prędkości.
Znajdę go w skrzyncę bezpieczników przy silniku , badź przy wtyczce od radia?
Z góry dzięki
Edit....
O ile dobrze znalazłem to na pytanie moje 2
Odp: Skrzynka bezpieczników przy silniku, wtyczka R212, pin C5 niebieski kabel - impulsy sygnału prędkości
proszę o potwierdzenie naturalnie
Edit2....
Chyba że wszystkie sygnały typu: masa, +12 z aku, +12 z stacyjki, +12 od lewego kierunkowskazu i od prawego, wyjście prądowe prawego i lewego halogna i impuls/pomiar prędkości samochodu można zaleźć przy UCH w kabinie to też by był lepszy montaż
Edit3....
A oto jaki znalazłem schemat przykładowego modułu.
Posiada on funkcję zaprogramowania działania halogenów.
Włączają się wraz z kierunkowskazami tylko do zaprogramowanej prędkości
Oddzielenie diodami zasilania halogenów w przypadku jeżeli są połączone.
I właśnie jak jest w Duster'ze?
Ostatnio zmieniony przez Dominus 2014-10-28, 10:27, w całości zmieniany 4 razy
Jak w Duster'ze podłączone są halogeny? Czy ich zasilanie jest wspólne
Tak - oba z jednej linii przekaźnika.
Dominus napisał/a:
Skrzynka bezpieczników przy silniku, wtyczka R212, pin C5 niebieski kabel - impulsy sygnału prędkości
Tak.
Dominus napisał/a:
Chyba że wszystkie sygnały [...] można zaleźć przy UCH w kabinie
Przy samym UCH nie można - przeciwmgłowe nie mają z nim nic wspólnego.
(Choć może się udać w okolicy tego modułu - niedaleko jest przejście wiązki do komory silnika).
Dominus napisał/a:
modułu doświetlania zakrętów
W kwestii formalnej przypomnę tylko, że żadne z daćkowych przeciwmgielnych nie jest homologowane na doświetlanie zakrętów, więc używanie takiego modułu na drogach publicznych jest nielegalne...
Też uważam , że to nielegalne i że takich "pacjentów" z gadżetami świetlnymi powinno się mocno karać ,
Przecież to grozi wypadkiem takie oślepianie, a jaka pewność że takie "cudo" będzie poprawnie działać i gdzieś na łuku w lesie nas nie oślepi z naprzeciwka taki gadżeciarz zaznajomiony z najnowszymi osiągnieciami techniki i motoryzcacji.
Nasze prawo zresztą nie tylko nasze jest idiotyczne. W moim drugim aucie mam automatyczne włączanie i wyłączanie świateł długich ( a świecą masakrycznie mocno ) o ile włączanie działa fajnie tak wyłączają się długie światła dopiero wtedy kiedy zobaczy światła innego auta. A jak auto pojawi się na łuku drogi to oślepiają światła kogoś kto znajduje się na wyjściu z zakrętu. A ktoś to dopuścił do ruchu...
corrado, mógłbyś mi wyjaśnić w jaki sposób przez ten moduł bym kogoś oslepil na łuku drogi skoro doswietlanie uruchamia się z kiwrubkowskazem i do np 40 km/h ?
Widziałem patenty które uruchamiają halogeny na podstawie skrętu kiwrownicy ale nie o takim rozwiązaniu mówiłem
Światła halogenów nie mają wyraźnej granicy światła i cienia , mówiąc w skrócie mogą świecić w "kosmos" , nawet na SKP nie kontroluje się gdzie świecą .
Poza tym halogenów nie wolno używac tak nawiasem mówiąc w "dobrych" warunkach pogodowych, jak to cudo będzie działać więc w mieście ? Będzie taka błyskoteka na światłach ?
Jak to nazywasz blyskoteke np na światłach ma wiele marek ale wiem że mają halogeny homologowane do tego doswietlania.
Dalej nie odpowiedziales mi na pytanie, może cos przoczylem
Pytanie powtórzę... W jaki sposób przez ten moduł halogen na łuku drogi ma kogoś oswietlic skoro jest on uruchamiany tylko z kierunkowskazem i poniżej 40 km/h ?
Ostatnio zmieniony przez Dominus 2014-10-29, 11:39, w całości zmieniany 1 raz
Trzeba by było poszukać jak to wygląda od strony przepisów. Ale większość mercedesów ma ten patent i tam jest wykorzystywane też światło przeciwmgłowe bez żadnych dodatkowych modyfikacji czy żarówek. Identycznie jest w niektórych fiatach.
Trzeba by było poszukać jak to wygląda od strony przepisów. Ale większość mercedesów ma ten patent i tam jest wykorzystywane też światło przeciwmgłowe bez żadnych dodatkowych modyfikacji czy żarówek. Identycznie jest w niektórych fiatach.
tylko ze tam są odpowiednie te halogeny
Ostatnio zmieniony przez BoloSr 2014-10-29, 11:49, w całości zmieniany 2 razy
Trzeba by było poszukać jak to wygląda od strony przepisów. Ale większość mercedesów ma ten patent i tam jest wykorzystywane też światło przeciwmgłowe bez żadnych dodatkowych modyfikacji czy żarówek. Identycznie jest w niektórych fiatach.
Równiez w vw, audi, seat, chyba w fordzie to widziałem, ale czy jest inaczej wykonane przeciwmglowe nie wiem
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum