Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Łożyska kół przednich.
Autor Wiadomość
Neron 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 6
Skąd: Liw
Wysłany: 2009-10-10, 15:52   

z naprawa gwarancyjna bedzei trudno bo w Norwegii nie ma serwisu Dacii a jaechac do Polski to zabardzo nie moge. A problemy z kolem to zaczely sie juz po przejechaniu 10 tys. Zwlekalem z tym az do tej pory a teraz to juz ostatecznosc
 
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 582
Skąd: RZ
Wysłany: 2009-10-10, 15:59   

Neron napisał/a:
w Norwegii nie ma serwisu Dacii

Na pewno jest serwis Renault, tam powinni Ci zrobić.
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2009-10-10, 17:45   

Za to zwlekanie (raczej da się to zobaczyć), to faktycznie odmówiliby naprawy gwarancyjnej.
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
  Wysłany: 2010-05-26, 16:59   Łożyska przednie SNR

Przy przebiegu 49 kkm zaczęło huczeć łożysko w prawym przednim kole.
Koszt wymiany 420 PLN
Lewe poszło przy 47 km :evil:
Po wymianie w czasie jazdy cisza dzwoni w uszach!
Rzodebrałem to łożysko, umyłem, i okazało się, że:
-w środku na bieżni zewnętrznej były wżery;
-w smarze znalazłem piasek;
-z uszczelnienia łożyska zostały tylko strzępy.

Panowie w serwisie mocno się zdziwili i twierdzili, że "ten problem akurat w Daciach nie występuje" = rabat 15%

Podejrzewam, że przyczyną obu awarii było wadliwe uszczelnienie łożyska.
Łożysko jest firmy SNR made in France, a nie jakaś tam chińszczyzna :evil:
________________________________________________________________

P.S:
Z łożyskami to w ogóle coś jest ostatnio nie tak:
1. Szwagrowi w N. Almerze Sedanie (salonowej, 2006) pierwsze łożysko w kole przednim poszło po 28 kkm, drugie po 30 kkm
2.Mojemu szefowi w C. Xarze przydarzyło się to samo, przy przebiegu 40 kkm, zaraz po wygaśnięciu gwarancji :mrgreen:
3. W pracy w dynamometrze do pomiaru momentu na wirującym wale posypały się dwa łożyska SKF, 350 PLN sztuka, (dla niezorientowanych: legendarna szwedzka jakość). Z własnej kieszeni kupiłem w..."Agromie" :mrgreen: dwa "tańsze zamienniki" z Kraśnika po 10 PLN sztuka i wszystko pięknie działa.

Uszkodzone_łożysko_koła_przedniego.jpg
Łożysko przednie SNR France po wymianie
Plik ściągnięto 216 raz(y) 91,61 KB

Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-05-26, 17:17, w całości zmieniany 2 razy  
 
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 582
Skąd: RZ
Wysłany: 2010-05-26, 18:04   

Już o tym było, to nie wina łożysk, tylko konstrukcji osi. Łżysko od strony wewnętrznej nie jest niczym osłonięte i ma bezpośreni kontakt z wodą i w czasie jazdy napewno wciągnie trochę wody na bieżnię i kulki. Stara daćka miała na półosi mosiężny kołnierz który chronił łożysko, ale w nowej już niema :evil:
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-05-26, 18:47   

Zatem twierdzisz, że od strony wewnętrznej nie jest ono zabezpieczone nawet gumką (czyli jest po bożemu ;-) ) w przeciwieństwie do tego załącznika :shock:
Czyli, że ma po ca. 50 kkm szlag je trafić ? Jak mawiał Taleyrand: "...to nie zbrodnia, to znacznie gorzej to błąd! " ;-)
Oznaczałoby to, że jednak "prosty lud" ma rację, że "dacia to qpa" :evil:

Z drugiej strony nie chce mi się wierzyć, że został popełniony szkolarski błąd w konstrukcji bazującej, bądź co bądź, a rozwiązaniach Renault.I mimo wszystko chyba nie zaprojektował tego facet co to z PKM'ów miał =3.0 :evil:
Może coś, przegapiłem, ale na tym forum nie znalazłem tej przypadłości.
Nb. podobne przypadki jak mój znalazłem w najbliższym otoczeniu. I dotyczyły, patrz wyżej, aut "prawie nowych" (2...3 lata). I to z "wyższej półki" niż mój "Dracul" :-?

Kolega który ma używane Volvo, stwierdził, że jak dla niego to specjalnie nie hałasuje. I sporo na tym przejadę.
Cóż, próg tolerancji na hałas się z czasem podnosi, więc może się okazać, że aut innych marek z przypadłościami j.w. jest duużo więcej, a właściciele o tym nawet nie wiedzą, że coś się dzieje, i najwyżej bardziej podkręcają radio :mrgreen:
Z drugiej strony Daćka, projektowana na realia drogowe CE powinna mieć właśnie te elementy zabezpieczone lepiej niż jakiś "delikates" :-?

Ciekawe ile zajmują łożyska a ile końcówki układu kierowniczego w zestawieniu DEKR'y:



P.S.:
Już znalazłem ten wątek:

http://www.daciaklub.pl/f...ght=%B3o%BFysko

FŁT.jpg
Łozysko FŁT
Plik ściągnięto 222 raz(y) 86,22 KB

_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-05-26, 19:48, w całości zmieniany 4 razy  
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-05-26, 19:32   Re: Łożyska przednie SNR

piotrres napisał/a:

3. W pracy w dynamometrze do pomiaru momentu na wirującym wale posypały się dwa łożyska SKF, 350 PLN sztuka, (dla niezorientowanych: legendarna szwedzka jakość). Z własnej kieszeni kupiłem w..."Agromie" :mrgreen: dwa "tańsze zamienniki" z Kraśnika po 10 PLN sztuka i wszystko pięknie działa.

Bo Kraśnik piękny jest jak sama nazwa wskazuje (Kraśny) i piękne ma łożyska. :-D :-D :-D
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-05-26, 20:29   

Cytat:
"...to nie zbrodnia, to znacznie gorzej to błąd!"

...ale niekoniecznie jednak projektanta - tylko być może... księgowego.

(Ale nawet w jego przypadku staram się odepchnąć myśl o działaniu z premedytacja d; ).


Hipotezę taką stawiam dlatego, że w katalogu części zamiennych są dwa zestawy łożysk - i jedno z nich (306 zł brutto) ma coś, co wygląda właśnie jak osłona, której brak w drugim (204 zł...).


Choć żeby było "śmieszniej" - zaraz obok nich jest też coś pt. "osłona metalowa" (11 zł). Ki diabeł???
 
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 582
Skąd: RZ
Wysłany: 2010-05-26, 21:28   

Wymieniałem łozyska po 44kkm, prawe szl.. trafił, lewe też już huczało, od strony półosi kulki i bieżnie -szmelc/rdza i wżery. od strony nakrętki -bez zarzutu. Więc chyba Laisar ma rację że to księgowy :evil: Łżysko SKF-130zł szt, wymiana-70zł/SziK/
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-05-26, 21:48   

No właśnie, w specyfikacji części była "osłona metalowa", przeszedłem nad tym do porządku dziennego. Ale dlaczego ktoś miałby robić takie qpne oszczędności? Jak ktoś jeździ nieco ponad "programowe" 15 kkm rocznie, a problem pojawia się przy 40...50 kkm, to oznacza, że ma szansę na wymianę łożysk na koszt firmy :mrgreen:

Laisar, jak nie premedytacja (w którą nie za bardzo wierzę) to... głupota.
Z drugiej strony, zjawisko nie jest nagminne, bo wiele aut z tego forum przekroczyło dobrze te 50 kkm i należąłoby się spodziewać wysypu postów nt. łożysk. :-?
Opis postaci uszkodzeń łożyska zgadza się z podanym przez Loganika.

I jeszcze takie kwiatek:

http://www.francuskie.pl/...f7518bd301ee644
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-05-26, 21:58, w całości zmieniany 2 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-05-26, 21:58   

Może taki "księgowy" liczy, że klient jednak nie dojeździ do wymiany na gwarancji...?

No i firma można błysnąć niskością ceny...

...Albo jej długo nie zmieniać, a po drodze wprowadzać oszczędności - i zwiększać zysk?


Możliwości jest naprawdę wiele - choć na poczesnym miejscu postawiłbym jednak po prostu głupotę: "Ech, te inżyniery, wybrali se jakieś łożysko z katalogu, a tu proszę - nowa oferta, z ceną niższą o 30%! Bierzmy! Montujmy! Ach, ten mój karpacki/nadsekwański geniusz"... <<<:



Edit: 23:02
Cytat:
Edit: 22:58
Laisar, jak nie premedytacja (w którą nie za bardzo wierzę) to... głupota.

"Wielkie umysły myślą podobnie" - p.w. ((((:
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-05-26, 22:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-05-26, 22:09   

Ale to inżynier a nie zarękawek, wprowadza zmianę konstrukcyjną! Księgowy nie będzie się grzebał w KZK (Kartach Zmian Konstrukcyjnych) bo się na tym nie zna.

Choć czasem głupota bywa bezgraniczna, czego doświadczyłem, przy zamówieniach publicznych, gdzie
przy wyborze oferty urzędnik usiłował mnie przekonać do tańszej oferty, choć z punktu widzenia technicznego urządzenie nie miało prawa współpracować z już posiadanym przez moją jednostkę sprzętem!
Ale jest najtańsze i....parę razy byłem bliski wykonania lobotomii gołymi rękami :evil:
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-05-26, 22:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-05-26, 22:14   

No niestetyy, ansz parlament stanowi tak durne prawo że np w zamówieniach publicznych, w 99% przypadków ostatecznym kryterium jest cena - co tam, moze być szajs, lipa która się rozsypia przy montażu byle tani... Urzędnicy tylko stosują prawo uchwalone przez władzę ustawodawczą a ten konkretny był przynajmniej w porządku bo starał się Ciebie, oferenta nakierować jakoś, abyś miał równe szanse z innymi, bo chyba widział ze chcesz zrobić swoją robote solidnie, a nie za marne grosze...
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-05-26, 22:47   

Ale jaka to niby zmiana konstrukcyjna? Przecież wszystkie parametry łożyska są identyczne (minus osłonka i cena...).


No ale to wszystko tak naprawdę jest głęboka gdybologia - jest, jak jest, bez względu na powody. Spróbuję jednak przy okazji podpytać mechaników, czy coś wiedzą.
 
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 582
Skąd: RZ
Wysłany: 2010-05-28, 08:58   

Żebyśmy się dobrze zrozumieli, w poprzeniej dacii była osłona z blachy miedzianej 0.5mm która osłaniała całe łożysko/miała wymiar taki jak łożysko/.Dodatkowo łożysko miało osłonę kulek z pierścieniem gumowym wystającym na zewnątrz który dokłanie przylegał do tej osłony.Dlaczego z tego zrezygnowano? :-(
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-05-28, 10:47   

Przecież nowe Dacie konstrukcyjnie nie mają kompletnie nic wspólnego ze starymi - nie można więc powiedzieć, że "zrezygnowano".


Natomiast rozważania, dlaczego - być może - rzeczywiście zrezygnowano z montażu przewidzianej w nowym projekcie wersji z osłoną, masz przecież powyżej...
 
waski 


Marka: Dacia
Model: Logan - Laureate
Silnik: 1.4
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Paź 2007
Posty: 486
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2010-05-28, 16:38   

Krótkie pytanko do osób które wyminiały juz łożysko w przednim kole. Jaki tam w koncu jest wymiar tego łożyska, bo dzwoniłem do intercars żeby kupić łożysko i gosciu mi powiedział że ma SKF i optimum i oba różnią się wymiarem o 0,4mm. i nie wiem jakie ma być. Oba według tego co mają w kompie są do dacii logan 1,4 bez ABS

Niech się wypowiedzą ci którzy wymieniali jakie pakowali do swoich łożyska i ile już na nich zrobili.

ja szczerze spróbowałbym tego optimum, jedni mówią że niemieckie inni że chińskie, to nie ma w sumie znaczenia, bo naczytałem się dośc dobre opinie na temat tych łożysk na przeszukiwanych forach przeróżnych marek. A co do SKF-a to zawiódł mnie 2 razy i nie kupię juz tych łożysk mimo że są chwalone jako jedne z najlepszych na rynku zamieników.

Dajcie znać jakie kupowaliście bo mnie coraz bardziej wyje to łożysko i muszę je szybko wymienić. Acha i ile biorą teraz za wymianę lożyska i czy trzeba ustawiać zbierzność
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1500
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2010-05-28, 19:20   

Skoro z jednej strony łożysko jest odkryte to szkoda, że nie ma kalamitki żeby co 3 miesiące je smarować
_________________

 
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 582
Skąd: RZ
Wysłany: 2010-05-28, 19:50   

Ja za wymianę płaciłem 70zł za 1 szt/robocizna/. Zbieżności nie trzeba ustawiać.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-05-28, 21:17   

Ja co prawda nie wymieniałem, ale mogę napisać co jest w dokumentacji:

średnica wewnętrzna: 37 mm, zewnętrzna: 72 mm, szerokość: 37 mm.


@loganik: A na tej fotce to nie jest przypadkiem właśnie taka osłona?

Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-05-28, 21:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 582
Skąd: RZ
Wysłany: 2010-05-28, 22:04   

Tamta osłona to kółko wyciete z blachy o wymiarach łożyska. Ale mie zaciekawiłeś, wymieniałem łożyska i tak: pierscień osadczy - tak, nakrętka - tak, łożysko - tak, ale ta podkładka? to co to jest? chyba że to rys. nie logana. Ciekawostka - do łożysk SKF jest dodana nakrętka i pierścien osadczy z DRUTU, którego mechanicy absolutnie nie każą zakładać!

Chyba że w loganach z ABS takie coś jest.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-05-28, 22:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-05-28, 22:38   

Fotka jest ze InterCarsu, ma to być jedno z łożysk pasujących właśnie do Logana 1.4.

Oczywiście, jest możliwość, że to po prostu zła fotka - ale właśnie dlatego pytam, czy wygląda to na taką osłonę... Albo na cokolwiek (;
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-05-28, 22:42   

Fotka jest ze InterCarsu, ma to być jedno z łożysk pasujących właśnie do Logana 1.4.

Oczywiście, jest możliwość, że to po prostu zła fotka - ale właśnie dlatego pytam, czy wygląda to na taką osłonę... Albo na cokolwiek (;


Jeszcze: a nie można by po prostu dorobić takiego elementu, skoro jego problem wygląda na taki problem?...
 
waski 


Marka: Dacia
Model: Logan - Laureate
Silnik: 1.4
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Paź 2007
Posty: 486
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2010-11-24, 07:48   

A niech mi ktoś powie, jak ma być właściwie dokręcona nakrętka łożyska, w kole tylnym. Bo padło mi łożysko które zrobiło dopiero niecałe 1000km. Wymieniał mi mechanik w warsztacie, i zrobił to rach ciach. wybił stare, wprasował nowe, dokręcił śrubę załozył koło i gotowe. wymiana expresowa. Tylko teraz czytam na różnych forach, że wiele łożysk pada właśnie od zbyt mocnego dokręcania nakrętki. I ne wiem co robić znowu kupię nowe łożysko i znowu pajac mi dokręci na hama je i znowu pojeżdże chwilkę. :-(
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-11-24, 08:01   

Nakrętka piasty tylnego koła - 175 Nm - z takim momentem powinien ci dokręcić.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-11-24, 08:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne