Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2020-07-02, 01:02
Wydajność klimatyzacji
Autor Wiadomość
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-07-21, 12:30   

marchewa napisał/a:
Mówi że jej nogi marzną i ostentacyjnie wyciąga kocyk :-D
Należy dla lepszej połowy zakupić takie gustowne gumofilce (wmówić przy tym, że to ostatni krzyk mody) - wtedy wszyscy będą szczęśliwi. ;-)
 
adams 


Marka: Chevrolet
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2004
Dołączył: 08 Lip 2010
Posty: 97
Skąd: Toruń
Wysłany: 2010-07-21, 12:30   

marchewa napisał/a:

A tak na marginesie, pytanie do osób orientujących się w temacie, czy jeśli zwiększymy ilość czynnika chłodniczego w układzie, nieco ponad normę, to czy wtedy klima będzie chłodzić bardziej?

Nic to nie da, bo
ktoraś z części lub wszystkie są za mało wydajne
sprężarka, skraplacz, evap, kapilara itd.
 
Potworny 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 216
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-07-21, 16:26   

krakry1 napisał/a:
gustowne gumofilce

Proponuje walonki i
krakry1 napisał/a:
(wmówić przy tym, że to ostatni krzyk mody) - wtedy wszyscy będą szczęśliwi.

choć to (moda - dziedzina mi obca :oops: ) może okazać się strzałem w dziesiątkę :lol:
_________________

 
RWw 



Marka: Dacia
Model: Logan Laureate
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 87
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2010-07-21, 16:49   

adams napisał/a:
Klime nalezy kierować na przednia szybę.

Jak tak robię, to często szyba pokrywa się szronem. Boję się, że naprężenia termiczne w szybie mogą doprowadzić do jej pęknięcia.
_________________
Ryszard
 
kubalonek 


Marka: Dacia
Model: MCV , Logan
Silnik: 1.5 dci 68 KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 221
Skąd: Radom
Wysłany: 2010-07-22, 14:07   wydajność

Faktycznie klima w MCV jest przeciętna , przy upałach rzędu 35-40 stopni nie daje rady , szczególnie w czasie postoju , poprawia się w czasie jazdy . No cóż ..... jakie autko taka klima.
Ale i tak wystarcza w 90 %
Chyba dokupię rolety na tylne szyby .
 
adams 


Marka: Chevrolet
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2004
Dołączył: 08 Lip 2010
Posty: 97
Skąd: Toruń
Wysłany: 2010-07-23, 22:04   

RWw napisał/a:
adams napisał/a:
Klime nalezy kierować na przednia szybę.

Jak tak robię, to często szyba pokrywa się szronem. Boję się, że naprężenia termiczne w szybie mogą doprowadzić do jej pęknięcia.

brzmi to jak jakiś koszmarek? klima generalnie wysusza powietrze

o naprężenia szyby nie bój żaby, ja zimą często odmrażam szyby lejąc na nią gorącą wodę wlaną z kranu (z butelki). szyby się nie rysują, opreacja trwa krócej niz skrobaczka i są od razu odparowane :-D
sztuka polega na tym by dosc szybko do samochodu wejsc i uruchomic wycieraczki bo inaczej jedyną metoda odszronienia bedzie palnik :evil: :!:
Ostatnio zmieniony przez adams 2010-07-23, 22:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-07-23, 22:12   

adams napisał/a:
brzmi to jak jakiś koszmarek? klima generalnie wysusza powietrze

Może ten szron jest od zewnątrz?
_________________
 
Daemon84 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,6 87km
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 21 Lip 2010
Posty: 69
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-07-24, 08:24   

RWw napisał/a:
adams napisał/a:
Klime nalezy kierować na przednia szybę.

Jak tak robię, to często szyba pokrywa się szronem. Boję się, że naprężenia termiczne w szybie mogą doprowadzić do jej pęknięcia.


To nie szron, a para wodna skraplająca się od zewnątrz ;-)
miałem podobne zjawisko i w warsztacie powiedzieli mi że skraplanie się wody od zewnątrz występuje przy kierowaniu nawiewu z klimy na szybę czołową, ale tylko w wąskim przedziale temperatur (ponad 32 stopnie) :-)
byłem tym trochę przerażony jak zobaczyłem że parę z szyby zbierają mi wycieraczki...
także to nic poważnego, a klimę należy kierować nie na twarz tylko korpusik kierowcy i pasażera :mrgreen:
_________________
 
burbon 



Marka: DACIA
Model: SANDERO STEPWAY
Silnik: 1,5dCi
Rocznik: 2010
Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 27
Skąd: KRAKOW
Wysłany: 2010-07-24, 08:32   

Czy w czasie działania klimatyzacji można uchylać szyby kiedy pomimo wszystko w kabinie jest za zimno?
_________________
SANDERO STEPWAY 1.5 dCi 68KM
 
Daemon84 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,6 87km
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 21 Lip 2010
Posty: 69
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-07-24, 08:39   

burbon napisał/a:
Czy w czasie działania klimatyzacji można uchylać szyby kiedy pomimo wszystko w kabinie jest za zimno?


Wydaje mi się że najlepszym rozwiązaniem jest po prostu podniesienie delikatnie temperatury pokrętłem :-)
u mnie po czyszczeniu i regulacji w Astrze musiałem na najniższej prędkości (jedynce) ustawić pokrętło na 1/4 max temperatury bo inaczej przymrażało i to tak porządnie przy ponad 30 stopniach na zewnątrz..
pozdr
_________________
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-12-20, 09:34   

http://www.daciaklub.pl/f...p?p=72428#72428
Mikele napisał/a:
A poza tym dostaję szału przez klimatyzację, z przodu daje radę, zaś w środkowym rzędzie na oknach szron... Wydaje mi się, że może ktoś wziął żywcem klimę z sedana do kombi, nie patrząc na kubaturę wnętrza auta i stąd problemy.

To nie jest problem z wydajnością klimy, tylko z rozprowadzeniem powietrza po kabinie... O ile kanały podłogowe na pewno coś tam pomagają, to czasem niestety zbyt mało, żeby pomóc szybom.

...I dlatego też właśnie miałem kiedyś pomysł na dodatkowe nawiewy - MSZ wystarczyłby sam zwiększony ruch powietrza, żeby znacząco ograniczyć podmarzanie szyb z tyłu...
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1500
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2010-12-20, 16:33   

burbon napisał/a:
Czy w czasie działania klimatyzacji można uchylać szyby kiedy pomimo wszystko w kabinie jest za zimno?

Pewnie, że można tylko po co tracić ,,energię" na chłodzenie. Szkoda benzyny, sprężarki no i oczywiście zdrowia :-)
 
kamel 


Marka: Dacia
Model: Logan Arktica
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączył: 13 Sty 2011
Posty: 83
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2011-01-20, 23:50   

Ponieważ Logana kupiłem niedawno, nie miałem możliwości sprawdzenia klimy,
ale, czytając ten temat, zadam pytanie teoretyczne, czy izolując pianką hydrauliczną przewody kilimatyzacji..te srebrne po lewej stronie silnika uzyskamy większą wydajność ..sprawność klimatyzacji.
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1500
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2011-01-21, 09:50   

Jak najbardziej tak. Dodam jeszcze, że izolując termicznie te przewody odcinasz odbiór ciepła z komory silnika. W niektórych warunkach sprężarka przez to nie będzie pracowała na pełnej wydajności, a więc spadnie zużycie paliwa
_________________

 
kamel 


Marka: Dacia
Model: Logan Arktica
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączył: 13 Sty 2011
Posty: 83
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2011-01-21, 22:04   

Co prawda do chwili używania klimy jest jeszcze trochę czasu ale dzisiaj w sklepie hydraulicznym kupiłem rurki ocieplające z pianki, oraz plastikowe zaciskowe opaski.

W wolnej chwili i jak będzie trochę cieplej postaram się ocieplić cały układ od pompy do parownika.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-01-23, 21:28   

Mariusz napisał/a:
izolując termicznie te przewody odcinasz odbiór ciepła z komory silnika

A czym to zrobić?
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-01-23, 21:56   

kamel napisał/a:
dzisiaj w sklepie hydraulicznym kupiłem rurki ocieplające z pianki,
_________________
 
kamel 


Marka: Dacia
Model: Logan Arktica
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączył: 13 Sty 2011
Posty: 83
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2011-01-23, 23:13   

Ruki z pianki służą do ocieplania przewodów grzejnych, groszowe sprawy, 5zł za 2m średnice są różne.
Kupiłem o dwu średnicach w takich jakie są rurki, pianka jest odporna na temperatury.
Występuje też taka z zewnętrzną powłoką z aluminium ale w sklepie nie bylo.

Każda jest przecięta wzdłuż więc z nałożeniem nie ma problemu, tylko w miejscach gdzie występują zakręty należy je pod odpowiednim kątem przyciąć, i następnie założyć w odstępach plastikowe zaciskowe opaski aby się nie przesuwały.

Uważam że należy zaizolować przewody od pompy do parownika.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-01-24, 08:52   

@Beckie, kamel: Dziękuję, przeczytałem już za pierwszym razem, naprawdę (; - rzecz jednak w tym, że proponowane osłony przeznaczone są właśnie na rurki grzejne. Może więc nie są idealne? Może są jakieś przeciwwskazania, albo istnieje jakieś jeszcze lepsze rozwiązanie? (Niektóre materiały bardziej lubią tylko jeden rodzaj skrajnych temperatur). A OIMW kol. Mariusz jest związany zawodowo z chłodnictwem... (:
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1500
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2011-01-24, 17:45   

Polecam armaflex. U nas w firmie właśnie to jest zastosowane na instalacjach chłodu. Sprawdza się doskonale
Ostatnio zmieniony przez Mariusz 2011-01-24, 17:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2011-01-24, 19:57   

Mariusz napisał/a:
Polecam armaflex. U nas w firmie właśnie to jest zastosowane na instalacjach chłodu. Sprawdza się doskonale


nie wiem jak to jest :-( ale w tym przypadku to będą chyba skrajnie różne warunki oddziaływania, z jednej strony gorące powietrze od silnika a z drugiej strony zimny płyn w układzie klimy w rurce... :-)
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1500
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2011-01-24, 20:21   

I armaflex odizoluje instalacje chłodu od ciepła z silnika bąź goroącej temp zewnętrznej. TD Pedro z armaflexem nic się nie stanie mimo uwarunkowania napisanego w Twoim poście.
_________________

 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-01-24, 21:02   

laisar napisał/a:
@Beckie, kamel: Dziękuję, przeczytałem już za pierwszym razem, naprawdę (; - rzecz jednak w tym, że proponowane osłony przeznaczone są właśnie na rurki grzejne. Może więc nie są idealne?

Taaa... i izolują rurki grzejne od ciepła? :-P
_________________
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-01-24, 21:16   

Nie, rurki grzejne od chłodu np w piwnicy bloku - gdzie jednak temperatury panują nieco wyższe od tych w środku rurki klimatyzacji... d:


TD Pedro napisał/a:
w tym przypadku to będą chyba skrajnie różne warunki oddziaływania, z jednej strony gorące powietrze od silnika a z drugiej strony zimny płyn w układzie klimy

O, to, to! Sytuacja jednak nieco inna od np pionu CW/CO w bloku...


Mariusz napisał/a:
Polecam armaflex

Dzięki.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-01-24, 21:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
kamel 


Marka: Dacia
Model: Logan Arktica
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączył: 13 Sty 2011
Posty: 83
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2011-01-24, 22:34   

Izolowanie rurek ma na celu zmniejszenie strat a przez to jest większa wydajnośc klimy

Dzisiaj poszedłem do kolegi który ma Merca okularnika z klimą, i..... wszystko jest izolowane pianką z zewnętrzną powłoką z aluminium.
Od pompy do parownika

Folia aluminiowa dodatkowo odbija cieło od silnika powiększając sprawność izolacji
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne