Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
1.2 16V 55 kW sandero
Autor Wiadomość
mollu 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Lip 2010
Posty: 159
Skąd: Polkowice
Wysłany: 2010-08-24, 10:09   1.2 16V 55 kW sandero

witam

dzięki uprzejmości forumowiczów dowiedziałem się, że np we francji i niemczech jest już dostępny silnik 1.2 16V 55 kW w sandero

i w związku z euro5 też taki będzie u nas za niedługi czas

więc pytanie:
ktoś miał już z nim styczność ? jest to jakaś sprawdzona jednostka ?

ogólnie polecacie taki wybór ?

(oczywiście zastrzegam od razu, że nie pytam o to czy można się z nim ścigać z pod świateł - chodzi mi o jazdę głownie po mieście - od czasu do czasu dłuższa trasa )
Ostatnio zmieniony przez mollu 2010-08-24, 10:20, w całości zmieniany 2 razy  
 
marektbg 


Marka: Skoda
Model: Octavia Tour II
Silnik: 1,4 16V
Rocznik: 2010
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Cze 2010
Posty: 399
Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2010-08-24, 10:12   

To jest stary znany powszechnie silnik z Clio.
Silnik sprawdzony a na pewno 16 zaworów to jego duży plus. Rakieta to to nie jest ale w Sandero da radę a i palił będzie mniej niż 1.4 8 zaworków
Ostatnio zmieniony przez marektbg 2010-08-24, 10:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
MarkD 


Marka: Skoda
Model: Fabia Kombi
Silnik: 1.2 TSI
Rocznik: 2011
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Cze 2010
Posty: 279
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2010-08-24, 10:19   

Kiedyś o nim poczytałem, pewnie to ten sam silnik co w Clio. Jakiś zachwytów nie ma, poczytaj sobie opinie na autocentrum. Moim zdaniem jest to za mały silnik do Sandero a z klimą, to już w ogóle. Ale do miasta pewnie wystarczy.
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2010-08-24, 10:54   

Niezłe osiągi /u mnie maxv 178 km/h wg GPS, wobec 160 w papierach. Ale oszczedny nie jest, jak się go pogoni to papusia sporo. No i po właczeniu klimy aż go przyhamowuje. Potem już jedzie, ale o dobrym przyspieszeniu można zapomnieć. To jednak tylko 1149 cm3. pozdr
 
opos 



Marka: Dacia
Model: SANDERO/Logan MCV
Silnik: 1.4 + LPG/1,5 Dci
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Cze 2010
Posty: 396
Skąd: S-E
Wysłany: 2010-08-24, 10:55   

Andrzej123 posada sprowadzoną sanderkę z tym motorkiem.
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2010-08-24, 11:00   

jak będziesz jeździł przepisowo, to pewnie znacznie miejsze spalanie niż 1.4MPI, jak nie będziesz jeździł przepisowo to mniejsza dynamika niż 1.4MPI a spalanie porównywalne :)
 
mollu 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Lip 2010
Posty: 159
Skąd: Polkowice
Wysłany: 2010-08-24, 11:17   

opos napisał/a:
Andrzej123 posada sprowadzoną sanderkę z tym motorkiem.


dzięki napisze do niego PW
 
matucha 



Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 813
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-08-24, 16:01   

Już pojawiły się takie na allegro sprowadzane zza zachodniej granicy.
_________________
Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
 
husky 


Marka: Toyota
Model: Hiace
Silnik: 2,5 D4D
Rocznik: 2008
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 64
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2010-08-24, 16:11   

matucha napisał/a:
Już pojawiły się takie na allegro sprowadzane zza zachodniej granicy.

Ja to wogóle Was pocieszę że oprócz już istniejących 1,4 (które fizycznie istnieją i można je skądś przesunąć) to 1,4 75 kM już de facto nie istnieje, bo SAN ma zatrzymaną produkcję, info o wznowieniu i przydziale miejsc produkcyjnych jest w tym tygodniu pod koniec i będzie to już produkcja listopadowa z silnkiem 1,2 16 V odbiór w grudniu.
Dzisiaj oparłem się o ten problem w Reno Polska więc takie są informacje na dzisiejszy dzień. Czyli miłośników motorów 1,4 czyo motorów diesla bez FAPu zapraszam szybko do salonów i kupujcie to co jest na już, nieważny kolor czy wypas, bo w nowej produkcji to już gama EURO 5
Michał
_________________
Zapraszam do zakupu samochodów marki Renault i Dacia
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2010-08-24, 17:11   

Czaju, skąd ta sugestia, że jezdżę nieprzepisowo :roll: pozdr
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2010-08-24, 17:17   

Niezauważam takowej sugestii (czyżby "uderz w stół a nożyce się odezwą").
Fakty są takie - 1.2 16v jest bardziej ekonomiczną jednostką, pod warunkiem jeżdżenia jak na 75konny samochód przystało ;p
PS nawet nie wiem ile Twoja thalia pali dlatego ciężko by mi było coś sugerować ;p
 
esdziewiaty 



Marka: Mercedes-Benz
Model: GLK
Silnik: 220 CDI 4Matic
Rocznik: 2009
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 619
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2010-08-24, 17:21   

Czy Sandero ma zatrzymana produkcje dla chociaż częściowego rozładowania kolejki na Dustera?
_________________
Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2010-08-24, 18:03   

Ostatnio byłem w Monachium a potem w Czechach. Na autostradzie z pedalem w podlodze śr. 9,2 na pewnym odcinku. Generalnie na autostradach jechałem ok 140 realnie, reszta mniej więcej zgodnie z przepisami. Razem ok. 2300 km, średnie zmierzone po przyjeżdzie tankowaniem jak zwykle pod korek 6,5. Nie przesadzam w deptaniu, ale patrząc na komputer widzę, że można naprawdę duuużo spalić. Silnik jest w miarę oszczędny, ale tylko przy lekkiej nodze. pozdr
 
Andrzej123 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2 16V
Rocznik: 2009
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 38
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-08-24, 20:22   

Jestem jestem
A wiec tak.
Mam 1.2 75KM bez klimy.

Nogę mam lekką i jeżdzę głównie trasę na której zazwyczaj trzymam się 90km/h (2,5kobr/min),ale czasem więcej.Zazwyczaj sam.
Spalanie po 8000 km takiej jazdy wyszło mi średnio 5.4l/100km, choć ostatnio około 5.2l/100km.

W mieście mało się poruszam toteż trudno mi powiedzieć.
Z internetu wiem że podobno w mieście widać zasadniczą róźnicę między 1,4 a 1.2.
Obroty biegu jałowego 1.2 to 600 na minutę a więc stanie w korku nie ciągnie tak bardzo.
Ale tego nie sprawdziłem.

Dynamika..
Da się wyprzedzić ciężarówkę, inny samochód ale trzeba auto na trochę wysokich obrotach potrzymać.
Z pod świateł można się pościgać stosując w/w technikę.
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2010-08-24, 20:44   

To się zgadza. Jeśli chodzi o miasto, mogą być wyniki diametralnie rózne w zależności od warunków. Bywa, że jezdżąc tylko po Krakowie mam średnie 9,4. Ale nic w tym dziwnego, jeśli ostatnio średnia prędkość po takiej jeżdzie to .... 16,4 km/h pozdr
 
mollu 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Lip 2010
Posty: 159
Skąd: Polkowice
Wysłany: 2010-08-24, 20:49   

dzięki bardzo za odpowiedz

fajnie że będzie u nas dostępny ten silnik :)

jeśli się już ostatecznie zdecyduję na dacie to właśnie z nim
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1096
Skąd: Kępno
Wysłany: 2010-08-24, 20:56   

pamiętam okres kiedy w clio zastąpiono 1.4 8V właśnie tym 1.2 16v. W krótkim bardoz popularna stała się opinia że nowy silnik sporo potrafi zassać przy dynamicznej jeździe po miescie i jest superoszczędny na trasie. ile pamiętam to chyba w auto motor i sport, w teście samochodów miejskich clio zajął w kategorii ekonomika na trasie najlepsze najwyższe miejsce. Także silnik pewnie będzie tak palił jak będziemy deptać ;) Na niskich obrotach może będzie trochę słaszy, ale z pewnością ładniej będzie pacował na wysokich obrotach a dynamika dzięki mniejszej masie nie powinna się pogorszyć.
_________________
pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2010-08-24, 20:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2010-08-24, 20:56   

przejechałem kilka razy przez Kraków i wiem, że w samym Krakowie to czasami 10 nie wystarcza :)
 
husky 


Marka: Toyota
Model: Hiace
Silnik: 2,5 D4D
Rocznik: 2008
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 64
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2010-08-24, 23:09   

r70 napisał/a:
pamiętam okres kiedy w clio zastąpiono 1.4 8V właśnie tym 1.2 16v. W krótkim bardoz popularna stała się opinia że nowy silnik sporo potrafi zassać przy dynamicznej jeździe po miescie i jest superoszczędny na trasie. ile pamiętam to chyba w auto motor i sport, w teście samochodów miejskich clio zajął w kategorii ekonomika na trasie najlepsze najwyższe miejsce. Także silnik pewnie będzie tak palił jak będziemy deptać ;) Na niskich obrotach może będzie trochę słaszy, ale z pewnością ładniej będzie pacował na wysokich obrotach a dynamika dzięki mniejszej masie nie powinna się pogorszyć.

Chciałbym wskazać koledze, że w sensie politechnicznym - i ja podzielam ten pogląd - najlepszy silnik to ten który ma totalny rozstrzał spalań: czyli tyle pali jak się jeździ i potrafi spalić przy dziadkowaniu 5 l i przy dynamicznej jeździe wyprzedzić wszystkich i spalić 13ście litrów. To kierowca winien decydować o spalaniu a nie to spalanie powinno być "byle-jako -takie-same". Pod tym względem promuję faktycznie nadchodzący w SAN silnik 1,2 16V niż dotychczasowy 1,4 8V bo ten ostatni często palił za duże ilości paliwa bez większego powodu
_________________
Zapraszam do zakupu samochodów marki Renault i Dacia
Ostatnio zmieniony przez husky 2010-08-24, 23:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2010-08-24, 23:21   

Obawiam się że 1.2 również będzie palił duże ilości z byle powodu - mamy coraz więcej dróg ekspresowych (pomału to następuje mimo wszystko), sandero jest (chyba) cięższe od Clio. 1.4 na trasie potrafi spalać 5l (właśnie robie test dziadkowania), a i zdarzało się że podjechałem po trasie na stacje i wyszło ponad 10/100...

Pragnę zauważyć że prowadzę "gdybologię", ponieważ nie miałem okazji jeździć Sandero 1.2 16v, tak aby porównać do 1.4 8v. Reasumując - myślę że są to bardzo porównywalne jednostki, z tą uwagą że 1.2 może być lepszym rozwiązaniem dla ludzi z lekką nogą, którym zaoferuje niższe spalanie, jednak obawiam się że czym cięższa noga, tym bardziej różnica się zaciera, aż w końcu wyjdzie że przy tych samych osiągach 1.4 spali troche mniej.
 
husky 


Marka: Toyota
Model: Hiace
Silnik: 2,5 D4D
Rocznik: 2008
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 64
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2010-08-25, 10:12   

czaju napisał/a:
sandero jest (chyba) cięższe od Clio.

Clio 1,2 16V E4 - 1090 kg
Clio 1,2 16V Euro5 - 1060 kg
Sandero - 975 kg - z cięzkim silnikiem 1,4 koło 950 kg bedzie ważyło 1,2 16V Euro5 - średnio 100 kg lżejsza jest Daćka
_________________
Zapraszam do zakupu samochodów marki Renault i Dacia
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2010-08-25, 10:21   

w dowodzie mam wbite 1036kg (różnice w wersjach wyposażeniowych?), ale ok nadal lżejsza (a jak jest ze współczynnikami oporu powietrza?)
Wygooglałem 0,39 Sandero vs 0,33 Clio III...
Ostatnio zmieniony przez czaju 2010-08-25, 10:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2010-08-25, 11:03   

Przypuszczam, że dusterowcy z tym silnikiem nie będą się cieszyć zbyt niskim spalaniem- powód? - waga. Moja Thalia waży wg papierów 910 kg. Uważam, że tzw downsazing jest chory. Już wielokrotnie udowodniono , że silnik o większej pojemności, mocy i dobrym momencie jest oszczędniejszy, a na dodatek bezpieczniejszy /wyprzedzanie/. Jest to dla mnie pseudoekologia, a korzyści mają producenci, bo przy okazji golą klientów w imię ekologii. Patrz choćby filtr cząstek stałych. pozdr
 
Andrzej123 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2 16V
Rocznik: 2009
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 38
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-08-25, 11:07   

Aż dziw bo ja mam w dowodzie 1050kg wpisane ..
Chyba mnie doliczyli ;-)
 
marektbg 


Marka: Skoda
Model: Octavia Tour II
Silnik: 1,4 16V
Rocznik: 2010
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Cze 2010
Posty: 399
Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2010-08-25, 11:17   

jurek napisał/a:
Przypuszczam, że dusterowcy z tym silnikiem

A skąd masz info że ten silnik ma być w Dusterach - chyba coś pomieszałeś :roll:
_________________
Teoria nie zrobi z nikogo praktyka :)
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne