Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2019-11-09, 18:33
wskaźnik / temperatura silnika / płynu chłodzącego (cegiełki
Autor Wiadomość
WIKTOR 
Zielony listek


Marka: DACIA
Model: LOGAN
Silnik: 1.5 dCi, 68 KM
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 8
Skąd: BIAŁYSTOK
Wysłany: 2010-09-10, 14:01   

W swoich poszukiwaniach i analizach doszedłem do wniosku i mogę stwierdzić, że w ASO serwisach dacii są podawane termostaty z temperaturą otwarcia 83 ˚C o numerze 8200558758 (V7022 83 C 0588). W diagnostyce na monitorze komputera odczytuje się parametry termostatu dla Dci silnik K9K tj. temperatura otwierania 89 ºC, zaś temperatura całkowitego otwarcia 99±2 ºC. ASO w ramach gwarancji nie chce wymieniać 83 ˚C na 89 ºC tłumacząc, że NIE. Szanownym Klubowiczom pragnę poinformować i doradzić. Na wymienionym termostacie z 83 ºC na 89 ºC temperatury otwarcia jeżdżę od 10.03.2010 r. i przejechałem 9 000 km. Nie stwierdziłem ubytku oleju nawet o pół kreski na bagnecie. Stwierdziłem, że spala mniej od 0.3-0.9 L/100 km. Zawsze świeciły i świecą cztery diody. Pokrętło ogrzewania w środkowym położeniu, na maksymalnym jest za gorąco. I tak po przejechaniu około 50 000 km fachowcy w literaturze technicznej podają wymianę termostatu ze względu techniczne wypracowanie i zużycie. Doradzam, że należy wymienić termostat i to u rzemieślnika (rzemieślnik to właściciel warsztatu, który pracuje w warsztacie razem z współpracownikami lub sam a części zamienne zakupuje w hurtowni na podstawie starej wymontowanej części.) Zostawcie ASO to za oszczędzicie na gotówce i to sporo nawet 70 % na nerwach i zdrowiu. A gwarancji nie anulują. Teoretycy i rzemieślnicy mechanicy w dyskusji stwierdzają, że wyższa przedmiotowa temperatura wpływa korzystnie na stan techniczny i eksploatację silnika. Wyrazy szacunku Wiktor.
_________________
Wiktor
 
Eutreia 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 27
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-09-10, 16:48   

Wiktor - dzięki za dobre wieści z pola boju - co mnie tylko niepokoi to fakt, że jakaś rozumna intencja towarzyszyła spec. z Renault w wymyślenia takiego termostatu 83C i wkładaniu go do K9K 1,5 dCi (nie tylko w Dacii) - czekam zatem na odpowiedź serwisu i dalej wertuję fora.
Ostatnio zmieniony przez Eutreia 2010-09-10, 16:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
Pawlo 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV, Dokker
Silnik: 1,5dci, 1,5dci
Rocznik: 2007, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 333
Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-09-11, 14:37   

Byłem dzisiaj w ASO w sprawie temperatury i tego że mam tylko dwie kreski mechanik mi powiedział że jest to wina źle wyskalowanego wyświetlacza bo gdyby temp. rosła po jednej kresce to by było widać jak się moje auto grzeje a tak to może być że przy tym wyskalowaniu już dwie kreski to 89 stopni i tak się będzie utrzymywało na wskaźniku,
Ale dla spokoju zamówią i wymienią na nowy niestety 83stopnie bo pytałem zobaczymy czy będą 4 kreski
_________________
Pawlo
Ostatnio zmieniony przez Pawlo 2010-09-11, 14:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-09-11, 15:06   

Pawlo ja kiedyś te kreski i temp. silnika sprawdziłem bardzo dokładnie z komputerem podłączonym do auta - przejechałem tak kilka kilometrów aby zobaczyć przy jakiej temp. zapala się 4 kreska - okazuje się, że powyżej 79 stopnii Celsjusza zapala się 4-ta kreska.

W instrukcji serwisowej napisali :

0 kresek - temperatura poniżej 50 °C
2 kreski = temperatura od 50 do 80 °C
4 kreski = temperatura od 80 do 105 °C
6 kresek = temperatura od 105 do 115 °C
8 kresek = temperatura powyżej 115 °C

Także wszystko się zgadza.
Oczywiście ktoś może mieć np. temp 78 i będzie miał dwie kreski, gdyby temp. była większa o 2 stopnie to paliły by się 4 kreski.
Czy te dwa stopnie ma jakieś znaczenie ? _ Pewnie nie, tylko znów 4 kreski palą się również kiedy temp. wynosi 90 stopni - co jest odpowiednią temp. pracy silnika - i wtedy 12 stopni już różnicę robi.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-09-11, 15:16, w całości zmieniany 3 razy  
 
Pawlo 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV, Dokker
Silnik: 1,5dci, 1,5dci
Rocznik: 2007, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 333
Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-09-11, 15:16   

Ale najważniejsze że założą nowy szkoda tylko że dalej 83 st ale powiedzieli ze tylko ten mają w systemie więc tego 89 założyć nie mogą. jak skończy się gwarancja to go zmienie tylko nie wiem czy dużo z tym jest roboty.
_________________
Pawlo
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-09-11, 16:42   

No trochę pracy jest z wymianą termostatu, bo w końcu trzeba spuścić płyn z układu, wymienić termostat a później wlać płyn i odpowietrzyć układ - ale akurat odpowietrzenie jest bardzo proste, gdyż po prawej stronie silnika, obok filtra na gumowym wężu znajduje się zaworek do odpowietrzania układu.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-09-11, 22:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-09-11, 17:35   

Jackthenight podałeś dokładne temperatury płynu i odpowiadające im ilości kresek - rozumiem, że w Twoim 1,4 MPI. Nie wiesz czy tak samo jest w dieslu?
 
WIKTOR 
Zielony listek


Marka: DACIA
Model: LOGAN
Silnik: 1.5 dCi, 68 KM
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 8
Skąd: BIAŁYSTOK
Wysłany: 2010-09-11, 18:48   

Użytkownicy Dacii z silnikiem benzynowym nie mają problemu z temperaturą i czteroma kreskami (diodami), ponieważ w tych silnikach układach zasilania są montowane termostaty z temperaturą otwarcia 89˚ C oczywiście i wymieniane. A w moim wozie ASO chciało wymienić na taki sam, jaki był wmontowany tj. 83˚ C, na co nie wyraziłem zgody i po wielkich zabiegach wymieniłem na 89˚C temperatury początkowej otwarcia termostatu
 
MarkD 


Marka: Skoda
Model: Fabia Kombi
Silnik: 1.2 TSI
Rocznik: 2011
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Cze 2010
Posty: 279
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2010-09-11, 19:02   

jackthenight napisał/a:

Czy te dwa stopnie ma jakieś znaczenie ? _ Pewnie nie, tylko znów 4 kreski palą się również kiedy temp. wynosi 90 stopni - co jest odpowiednią temp. pracy silnika - i wtedy 12 stopni już różnicę robi.

No tak, ale dwie kreski to również może być 65 stopni. Gdybym miał Dacie i 2 krechy nie odpuściłbym tematu. Może niektóre Dacie, zamiast do Hiszpanii jada do Polski ;-)
Ostatnio zmieniony przez MarkD 2010-09-11, 19:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-09-12, 17:05   

krakry1 napisał/a:
Jackthenight podałeś dokładne temperatury płynu i odpowiadające im ilości kresek - rozumiem, że w Twoim 1,4 MPI. Nie wiesz czy tak samo jest w dieslu?


Dotyczy to również Diesla .

MarkD napisał/a:
Gdybym miał Dacie i 2 krechy nie odpuściłbym tematu. Może niektóre Dacie, zamiast do Hiszpanii jada do Polski


Oczywiście, i to samo chciałem przekazać w moim poście, poza tym w manualu serwisowym dla Diesla napisano wyraźnie, że odpowiednią temp. pracy silnika diesel jest 90 stopni.

_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-09-12, 17:11, w całości zmieniany 3 razy  
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-09-12, 18:40   

Dzięki za odp.
 
tomi 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 SCE 115
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Sie 2008
Posty: 314
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-09-13, 06:31   

krakry1 napisał/a:
Jackthenight podałeś dokładne temperatury płynu i odpowiadające im ilości kresek - rozumiem, że w Twoim 1,4 MPI. Nie wiesz czy tak samo jest w dieslu?

Tak jak pisałem wcześnie u mnie na starym i nowym termostacie:
-2 kreski przy 53˚C
- 4 kreski przy 84˚C
Przy czym przy starym termostacie czterech prawie nigdy nie miałem.
Ostatnio zmieniony przez tomi 2010-09-13, 06:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
Pawlo 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV, Dokker
Silnik: 1,5dci, 1,5dci
Rocznik: 2007, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 333
Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-09-13, 19:11   

Powiedzcie mi koledzy gdzie mogę znaleźć informację z instrukcji serwisowej jaki mają mi założyć termostat żeby pokazać w ASO że np. do diesli teraz zakładają 89st a nie tak jak mnie chcą założyć 83st bo tak mają w swojej serwisówce.
_________________
Pawlo
Ostatnio zmieniony przez Pawlo 2010-09-13, 19:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-09-14, 08:19   

Instrukcja serwisowa:

MR388, 19A-3, II - Termostat


Informacje można też znaleźć w programie Dialogys:

MR - silnik i osprzęt - układ chłodzenia - specyfikacje


Oba miejsca podają to samo:
Cytat:
silnik: D4D, D4F, K7J, K7M, K9K, K4M
początek otwarcia (°C): 89
koniec otwarcia (°C): 99 ± 2
 
psur 



Marka: Nissan
Model: NV200 Evalia
Silnik: 1.5 dCi
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 652
Skąd: DW
Wysłany: 2010-09-16, 22:52   

psur napisał/a:
I mnie również dotknął ten problem, który wcześniej mieli koledzy - w czasie jazdy z czterech kresek spada na dwie, ostatnio nawet na trasie przez 180 km jechałem niemal cały czas na dwóch kreskach przez co spalanie było wyższe. No i Logan dobija do trzech lat, więc zgadzałoby się, że w tym okresie termostat lubi się psuć.

Czeka mnie wizyta w serwisie, dobrze że jeszcze na gwarancji.


Jakby ktoś miał taki problem, to - tak jak u kolegów - była to awaria termostatu. Wymieniony na gwarancji, bez problemów w Nawrocie we Wrocławiu.
_________________
Dacia Logan 1.4 MPI 75 KM, wersja Access + poduszka pasażera
2007 - 2012, ok. 86 tys. km
To był naprawdę fajny wóz!

www.psur.pl - moja strona o podróżowaniu po Polsce
 
Pawlo 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV, Dokker
Silnik: 1,5dci, 1,5dci
Rocznik: 2007, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 333
Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-09-18, 18:49   

Witam wszystkich ja już jestem po wymianie teraz dwie kreski mam po ok 2-3km a cztery kreseczki wskakują za każdym razem po ok 7-8km.
Rozmawiałem z mechanikiem który pokazał mi na kompie początek otwarcia 85st koniec otwarcia 89st, następnie pokazał mi że wiatrak załącza się przy 85st i zrzuca temperaturę do 83. Termostat miał napisane po numerze referencyjnym 83 więc wnioskuję że jest to termostat 83st. Powiem że tak to jeszcze u mnie wskaźnik nigdy nie działał większość roku było na dwóch kreskach. Mechanik stwierdził że cztery kreski powinny się nawet zapalać przy pracy silnika na postoju a wtedy to ja nawet dwóch nie byłem wstanie uzyskać.
Polecam wymianę
_________________
Pawlo
 
Eutreia 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 27
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-09-23, 20:58   

Jestem po wizycie w serwisie i długiej dyskusji z diagnostą (cierpliwy człowiek ;-) , która uświadomiła mi kilka kwestii w zakresie termostatów do 1,5 dCi.
1. Włożenie termostatu 89 w okresie gwarancji więc jeszcze 4 lat jest niemożliwe dla jej zachowania bo w ASO tego zrobić nie mogą, w razie awarii silnika sprawdzą podzespoły (nr-y ref.) i mogą nie uznać gwarancji.
2. Serwis nie wie z czego wynika rozbieżność między tzw. serwisówką - która umożliwia wymianę termostatu tylko o temp. 83 a dokumentacją techniczną mówiącą o 89C - to pytanie zamierzam skierować do RP - dalej wierzę w jakiś rozumną intencję ;-)
3. Czy wymiana termostatu może wpłynąć na a) nagrzewanie wnętrza samochodu i b) uzyskanie tych upragnionych 4 kresek c)zmniejszenia spalania ?
Mój termostat (mam fabrycznie montowany 83C) - sprawdziliśmy jest sprawny. Jednak zwykle w jesieni-zimie-przedwiośniu silnik podczas nawet długiej jazdy do 160 km - nie osiąga 80 st (są dwie kreski - czyli jest niedobrze), czy włożenie termostatu 89 pomoże ? - NIE - czy włożymy 83C czy 89C będzie i tak zamknięty (temp. silnika jest poniżej 80C), i nie spowoduje szybszego nagrzewania.
Tym nie mniej, jeśli już mamy w cieplejsze dni te cztery kreski (=pow. 80 C) a silnik jest rozgrzany do 83-85C lub 89 C, wtedy przy tym drugim termostacie faktycznie może być więcej ciepła środku (którego już w cieplejsze dni nie potrzebujemy) i ew. niższe spalanie uzyskamy - zgodnie z racjonalną argumentacją Wiktora.
Skąd zatem niedogrzanie ? wg. diagnosty T.T.T.M.-
a) to efekt oszczędnego silnika - mniej idzie w ciepło b) efekt temperatury zewnętrznej i owiewania silnika przez zimne powietrze (przez wloty) uniemożliwiające mu dojście do temperatury roboczej w której zaczyna działać termostat (jakikolwiek 83 lub 89) - cały czas trzymany jest poniżej 80C.

Jak rozwiązać problem niedogrzania ?
1) Firma HEKO oferuje do wielu marek tzw. osłony zimowe, redukujące efekt chłodnego powietrza - taka alternatywa dla tektury ;-)
osłony zimowe często stosowane w w krajach FSU - w tym roku w zimie widziałem w Kijowie w wielu samchodach
lub
2) w niektórych samochodach Renault montowane są (choć zabrzmi to zaskakująco) elektryczne elementy grzejne w układzie chłodzenia mające na celu w określonych warunkach podgrzać silnik (!) - koszt raczej niestrawny.

Co tym myślą forumowe inżynierskie głowy ?
 
tomi 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 SCE 115
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Sie 2008
Posty: 314
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-09-24, 06:20   

Pawlo napisał/a:

Rozmawiałem z mechanikiem który pokazał mi na kompie początek otwarcia 85st koniec otwarcia 89st, następnie pokazał mi że wiatrak załącza się przy 85st i zrzuca temperaturę do 83.

Jeżeli wiatrak załącza się przy 85st a włożymy termostat 89st, to nie będzie jakiejś sprzeczności? Chyba że wiatrak bierze temperaturę z innego czujnika, nie tego przy termostacie.
 
wojtus 



Marka: Dacia
Model: Lodgy, Sandero
Silnik: 1.6 MPI, 1.4 MPI LPG
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Wrz 2008
Posty: 167
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2010-09-29, 07:15   

Niestety ja też jak inni mam tylko dwie beleczki na wskaźniku temperatury.
Wczoraj będąc na przeglądzie zgłosiłem ten fakt, stwierdzili, że termostat do wymiany, niestety nie mieli na stanie.

Jeżeli po wymianie termostatu faktycznie temperatura pracy silnika będzie wyższa, to wychodzi na to, iż była jakaś wadliwa seria termostatów w naszych silniczkach i to faktycznie powinno wywołać jakąś akcję serwisową.
 
flowerman 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV, Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi 85KM, 1.6 16V 105
Rocznik: 2009, 2010/2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Cze 2009
Posty: 266
Skąd: Strzelce Opolskie
Wysłany: 2010-09-29, 08:31   

Ja oddaje autko do serwisu w poniedziałek z tym samym problemem oraz z piszczącym pedałem hamulca (przy cofaniu nogi z pedału).

Mają pomierzyć temperatury i ewentualnie wymienić termostat.
_________________
stan licznika: 121000 km - 20-11-2013
 
Domel 


Marka: Dacia
Model: LoganMCV
Silnik: 1.5 dCi
Dołączył: 31 Paź 2009
Posty: 187
Skąd: Katowice
Wysłany: 2010-09-29, 21:37   

@flowerman : gdzie oddajesz i jak długo chcą robić (termostat)? Co do pisku, to u mnie sprzęgło, ale czasem piszczy czasem nie. Ciężko powiedzieć od czego to zależy.
Ostatnio zmieniony przez Domel 2010-09-29, 21:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
flowerman 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV, Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi 85KM, 1.6 16V 105
Rocznik: 2009, 2010/2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Cze 2009
Posty: 266
Skąd: Strzelce Opolskie
Wysłany: 2010-09-30, 07:03   

Pierwotnie wszystko robiłem u Zięby.

Ale po wycenie 2-go przeglądu gwarancyjnego przeszedłem do VIP - CAR Opole.

Zięba stosuje cenniki Renault, a VIP - CAR cenniki z ulotek dla Daci
_________________
stan licznika: 121000 km - 20-11-2013
 
wojtus 



Marka: Dacia
Model: Lodgy, Sandero
Silnik: 1.6 MPI, 1.4 MPI LPG
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Wrz 2008
Posty: 167
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2010-10-06, 06:39   

Wczoraj wymieniono mi termostat.
Po wyjeździe z serwisu, po około 7km zaświeciły się 4 belki i tak już świeciły do końca podróży.
Dziś rano cztery belki zaświeciły się dopiero po przejechaniu 20 km i świeciły się do końca trasy.
Czyli jest lepiej niż było przed wymianą, bo wtedy cztery belki zaświecały się tylko przy dużym upale gdy stałem w korku.
 
Ammianus 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 323
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-10-06, 13:36   

No dobra. Przeczytałem caaaały ten temat już pare dni temu. I wyciągnąłem wnioski:

1. Benzyniaki mają 4 krechy w normie
2. Diesle mają 2 kreski w normie
3. Co 1,5 strony ktoś się pyta, czy 2 kreski w dieslu to norma
4. Co 1,5 strony ktos mu odpowiada, że w benzyniaku ma 4 kreski
5. Co 1,5 strony ktoś pisze, że w dieslu ma 2 kreski
6. i tak w kółko

Moze jednak ktoś definitywnie zakończy ten temat? :lol:
_________________
Ostatnio zmieniony przez Ammianus 2010-10-06, 13:40, w całości zmieniany 3 razy  
 
MarkD 


Marka: Skoda
Model: Fabia Kombi
Silnik: 1.2 TSI
Rocznik: 2011
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Cze 2010
Posty: 279
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2010-10-06, 14:03   

Ja też go przeczytałem i konkluzja taka jak napisał jackthenight:
Temperatura płynu chłodzącego - silnik rozgrzany - 90 °C, cztery kreski zapalają się od 80 °C. Czyli jak ktoś ma 2 kreski to jest źle. Jak widać, wymiana termostatu na taki sam (83°C) pomaga.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne