Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Otwarty przez: laisar
2009-01-06, 12:20
10 przykazań na ekonomiczną jazdę
Autor Wiadomość
jacek 



Marka: dacia
Model: logan mcv
Silnik: 1.5 dci85KM
Rocznik: 2007
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 433
Skąd: Tychy
Wysłany: 2007-12-29, 15:44   

Jest na pewno wystarczy poczytać instrukcję i zobaczyć na "kokpicie" jest kontrolka obecności wody w układzie po przekreceniu kluczyka po chwili gaśnie.
 
siwy-34 


Marka: DACIA
Model: Logan MCV Laureate 7os
Silnik: 1.6 16V
Dołączył: 16 Gru 2007
Posty: 47
Skąd: Białystok
Wysłany: 2007-12-29, 17:15   

Czy można przyjąć iż podobne zasady jazdy ekonomicznej obowiązują też dla 1.616V, z uwzględnieniem obrotów silnika?
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2007-12-29, 17:59   

siwy-34 napisał/a:
podobne zasady jazdy ekonomicznej obowiązują też dla 1.616V


Dokladnie. Pierwsza zasada ekonomicznej jazdy kazdym silnikiem to nie uzywanie hamulcow, wykorzystywanie nierownosci terenu, unikanie gwaltownych, niepotrzebnych przyspieszen...

Nie wiem jak w przpadku 16V ale w moim 1.6 8V nawet obroty nie musza byc duzo wyzsze (niz w 1.5 dCi), zwlaszcza na pierwszych trzech biegach...
 
Blake 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dCi 85 KM
Dołączył: 05 Paź 2007
Posty: 27
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-01-10, 20:55   

Wiecie co,
szkoda mi Was, że macie takie zacięcie do rozpisywania się na temat gdzie i jaki temat umieszczać. Marnujecie tyle czasu i miejsca na forum na takie głupie gadki. Skoro innym to nie przeszkadza (i administratorowi) to dajcie sobie spokój. Żałuję, że nie mam opcji aby ten wątek skasować, ale cóż ...
Dla mnie odpowiedź Gregosy co do jazdy ekonomicznej jest poprostu super. Ze średniego spalania 7,2 zszedłem do 5,9 i jestem bardzo, bardzo zadowolony.
Gregosa, jeszcze raz serdecznie dziekuję!!!
_________________
Pozdrawiam i życzę szerokiej drogi dla Waszych MCV-ek!

Blake
Dacia Logan MCV 1.5 dCi 85 KM v. 5 osob. Laurete, Szary Comete.
 
dogberry 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi 85 KM
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 495
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-01-14, 22:49   

A co mi tam, dopiszę się i tutaj :mrgreen:

Średnie spalanie 6,1-6,3l/100km, ale spod świateł jestem przeważnie pierwszy. Reszty nie powiem bo na mnie znowu będą jechać :lol:
_________________
Od 23-11-2007 do 29-10-2009r. przejechane 162 939 kilometrów.
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-01-15, 08:51   

dogberry napisał/a:


Średnie spalanie 6,1-6,3l/100km(...)


W mieście, trasie czy cyklu mieszanym?
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
dogberry 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi 85 KM
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 495
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-01-15, 22:34   

jan ostrzyca napisał/a:

W mieście, trasie czy cyklu mieszanym?


Średnie
_________________
Od 23-11-2007 do 29-10-2009r. przejechane 162 939 kilometrów.
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-01-17, 15:09   

dogberry napisał/a:
jan ostrzyca napisał/a:

W mieście, trasie czy cyklu mieszanym?


Średnie


Podobnie mieli redaktorzy z Auto Moto, którzy po 30 tys. wyliczyli średnią na 6.4l./100km. Wynik nieco gorszy od danych fabrycznych ale i tak bdb na vanopodobny samochód. Vanopodobny ze względu na gabaryty i możliwości transportowe.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
dogberry 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi 85 KM
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 495
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-01-18, 21:27   

Zrobiłem trasę Gdańsk - Warszawa - Gdańsk, zalałem do pełna Dynamica i wyzerowałem licznik, wyszło mi spalanie 4,9l/100km przy średniej 120km/h.
_________________
Od 23-11-2007 do 29-10-2009r. przejechane 162 939 kilometrów.
 
Black Eryk 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 06'
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 541
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 2008-01-21, 09:31   

dogberry napisał/a:
Zrobiłem trasę Gdańsk - Warszawa - Gdańsk, zalałem do pełna Dynamica i wyzerowałem licznik, wyszło mi spalanie 4,9l/100km przy średniej 120km/h.


Średnia prędkość na komputerze 120km/h? Jeżeli tak to to jest dla mnie nierealne...
_________________
LOGAN 1.5 DCI 8-) (niestety troszke się poobijał i został sprzedany)

Przejechane 97000km, Only ON BP ULTIMATE.
Pozdrawia Krystian
gram w http://www.speedimspeed.pl
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-01-21, 09:47   

Black Eryk napisał/a:
dogberry napisał/a:
Zrobiłem trasę Gdańsk - Warszawa - Gdańsk, zalałem do pełna Dynamica i wyzerowałem licznik, wyszło mi spalanie 4,9l/100km przy średniej 120km/h.


Średnia prędkość na komputerze 120km/h? Jeżeli tak to to jest dla mnie nierealne...


Zgadzam się, jeśli na dłuższej trasie średnia wychodzi ok. 70 km/h to i tak jest dobrze.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-01-21, 10:27   

Nie ma rzeczy niemożliwych - ja zrobiłem kiedyś z Katowic do Wrocławia prawie 150, ale... to było jednak na prawdziwej [: autostradzie.
Na trasie Warszawa-Gdańsk 120 jest osiągnięciem faktycznie mocno podejrzanym.
 
dogberry 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi 85 KM
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 495
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-01-21, 12:09   

Chodzi mi o średnią prędkość na prędkościomierzu a nie na komputerze :-)
_________________
Od 23-11-2007 do 29-10-2009r. przejechane 162 939 kilometrów.
 
El Logano 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5 DCi K9K 68KM
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 213
Skąd: Okolice Trójmiasta
Wysłany: 2008-01-21, 12:16   

Kiedyś Clio przejechałem z Żuław Wiślanych do Warszawy w 2 godziny i 50 minut, ale jazda była drastyczna!! Średnia raptem 116 km/h, ale na liczniku prawie cały czas było 150-170 km/h.
_________________
102 000km zadowolenia za kierownicą Dacii.
 
Marcin 
Administrator



Marka: Opel
Model: Astra
Silnik: 1.6 CDTI
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 325
Skąd: Poznań
Wysłany: 2008-01-24, 00:35   

Jezeli ktos chcialby sobie jeszcze porozmawiac o spalaniu to tutaj jest juz taki watek:

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=62
 
Gość

Wysłany: 2008-02-05, 00:28   10 przykazań na ekonomiczną jazdę

10 PRZYKAZAN NA EKONOMICZNA JAZDE

Kod:
1. Minimalizuj wagę

Ciężar bagażu przewożonego w samochodzie ma wpływ na zużycie paliwa. Warto więc regularnie opróżniać samochód ze starych czasopism, butów, zabawek, słowem wszystkiego, czego nie potrzebujemy albo od dawna nie używamy. W ten sposób można odchudzić auto nawet o kilkadziesiąt kilogramów. Jeśli jeździsz głównie w mieście, możesz rozważyć rezygnację z ciężkiego (10-20 kg) koła zapasowego na rzecz zestawu naprawczego lub niewielkiej pompki do kół. Ponieważ w ogromnej większości przypadków powietrze z przebitej opony schodzi powoli, taka pompka pozwoli ci bez problemu dojechać do najbliższego wulkanizatora.


to oczywista rzecz, im samochod lzejszy tym lepiej, podoba mi sie tez pomysl z wyrzuceniem zapasowki, to rzeczywiscie dosc sporo odciazenie

Kod:
2. Zmniejszaj opory powietrza

Wszystkie wystające elementy, takie jak bagażniki dachowe, uchwyty na rowery czy nawet nieplanowane przez producenta spojlery zwiększają opory powietrza, to zaś bezpośrednio przekłada się na zwiększone spalanie. Ich zdjęcie, choć w ostatnim przypadku bywa niełatwe, jest jak najbardziej wskazane.


to racze punkt dla lubiacych wieśtuning ;)

Kod:

3. Zapalaj bez gazu

W starych modelach było to konieczne, dziś już nie trzeba przy uruchamianiu silnika naciskać na gaz. Ilość paliwa potrzebna do rozruchu jest teraz regulowana automatycznie.


zasade te stosuje chyba kazdy?

Kod:
4. Ruszaj od razu

Ruszać powinniśmy zaraz po uruchomieniu silnika. Każda sekunda bezruchu to strata paliwa. Nie ma też potrzeby grzania silnika na postoju, bo jego temperatura szybciej dojdzie do optymalnej w trakcie jazdy.


czasem bywa to trudne, choc staram sie zapalac silnik dopiero widzac ze droga jest wolna i moge wlaczyc sie do ruchu

Kod:
5. Jak najszybciej na dwójkę

Pierwszy bieg warto zmienić zaraz po tym, jak samochód zacznie się toczyć. Nadużywanie jedynki wyraźnie podwyższa zużycie paliwa.


te zasade stosuje tez chyba kazdy

Kod:
6. Optymalnie zmieniaj biegi

Kiedy zmieniać bieg na wyższy? To najczęstsze pytanie zadawane w kontekście ekonomicznej jazdy. Odpowiedź brzmi: nim silnik osiągnie maksymalny moment. Pomijając wybitnie wysokoobrotowe konstrukcje (np. Honda S2000, Honda Civic Type R, Toyota Celica/Corolla TS), najpóźniej przy 3500 obr. Pozwoli to utrzymywać obroty w strefie niskiego zużycia paliwa. Co nas zdziwiło - na spalanie nie ma natomiast wpływu dynamika, z jaką wciskamy pedał gazu.


zasada ta jest poparta doswiadczeniem, testami, zatem warto stosowac; niewazny jest sposob naciskania na pedal gazu, gdyz to od obrotow zalezy ile spala on benzyny, warto jednak wykorzystywac mozliwosci silnika poprzez zasilanie benzyny w optymalnej wielkosci, zatem lepiej nacisnac gaz dynamicznie i rozpedzic sie, niz lekko i dlugo

Kod:
7. Nie przekraczaj ekonomicznej prędkości

Prócz parametrów silnika na zużycie paliwa wpływają też opór powietrza i toczenia auta. Dlatego maksymalna, ale ekonomiczna prędkość powinna uwzględniać te czynniki. Z wyliczeń wynika, że wynosi ona 90 km/h, nawet gdy na najwyższym biegu (a przy wysokim nadbiegu na przedostatnim - zazwyczaj piątym) silnik nie osiągnął maksymalnego momentu obrotowego.


w miescie to niemozliwe raczej by przekroczyc 90, srednia predkosc 60-80km/h


Kod:
8. Hamuj silnikiem

Wciąż bardzo popularne wśród kierowców mylnie uważających tę metodę za najbardziej oszczędną jest dojeżdżanie do skrzyżowania na luzie. Wówczas jednak auto i tak zużywa nieco paliwa. A może nie palić w ogóle. Warunek? Trzeba hamować silnikiem. Dopływ paliwa jest wtedy automatycznie odcinany, a więc z baku nie ubywa nawet kropla. Należy przy tym pamiętać, by redukować biegi najpóźniej przy ok. 1200 obrotach/minutę. W przeciwnym razie auto zacznie ponownie zasysać paliwo. Górna wartość obrotów nie ma znaczenia.

Nawyk hamowania silnikiem przekłada się też na bezpieczeństwo. By nagle przyspieszyć toczącym się na luzie autem, musimy uprzednio wrzucić bieg, a to znacząco wydłuża czas manewru.


to jeden z najistotniejszych elementow! sam sie przekonalem! nauczony na maluchu zwykle wrzucalem na luz jadac z gorki, czy dojezdzajac do skrzyzowania, teraz zawsze jade z biegiem, redukujac oczywiscie w miare zwalniania, warto!

Kod:
9. Gaś silnik na światłach

W najbliższych latach powinniśmy być świadkami upowszechniania się systemu Stop & Start oferowanego dziś np. w Citroenie C3 czy hybrydowej Hondzie Civic IMA. W myśl zasady, że samochód nie potrzebuje paliwa, gdy jest zgaszony, komputer wyłącza silnik na postoju, a uruchamia go na wyraźny sygnał kierowcy (np. wciśnięcie gazu). Okazuje się, że już sześciosekundowy (w starszych samochodach dwudziestosekundowy) postój na światłach ze zgaszonym silnikiem przynosi oszczędność. Nie ma żadnych przeszkód, by z braku systemu Stop & Start samemu gasić i zapalać silnik w oczekiwaniu na zielone. Jeden warunek: auto musi być w pełni sprawne. Inaczej próbę zaoszczędzenia porcji paliwa okupimy dużo większą porcją stresu w razie niepowodzenia.


to trudno zastosowac, u nas jest ten nawyk ze kierowcy lubia posuwac sie o kazdy metr do przodu, co dla mnie jest nonsensem, czesto czekam az bedzie przede mna kilkanascie metrow przynajmniej, co niektorzy nagradzaja fanfarami ;)


Kod:
10. Zachowuj odstępy i przewiduj

Jazda samochodem w ogóle, a jazda ekonomiczna w szczególności, wymaga przewidywania. Zachowywanie większych odstępów pomiędzy autami pozwala częściej hamować silnikiem. Warto też z daleka wypatrywać świateł. Zamiast z dużą szybkością zbliżać się do skrzyżowania, by potem dusić hamulec i stawać dęba (skoro czerwone świeci się od jakiegoś czasu), można dojechać, łagodnie zwalniając silnikiem. I tak nikt nie ruszy wcześniej niż na żółtym.

Jeżeli trasa jest za długa lub za szybka na wspomnianą dziewięćdziesiątkę, starajmy się utrzymywać stałą prędkość - jak najmniej przyspieszać, jak najrzadziej zwalniać. Niestety, jazda ze stałą prędkością w kraju właściwie pozbawionym autostrad jest wyjątkowo trudna, ale nie niemożliwa. Na lepszych trasach poza miastem daje się w ten sposób pokonać po kilkadziesiąt kilometrów. Warto więc próbować.


rowniez cenna zasada, odstep jest istotny zarowno dla bezpieczenstwa jak i oszczednosci, warto wpoic sobie w umysl ;)


PS. prosze o inne rady, jesli znacie, prosze tez o NIE DZIELENIE sie wlasnymi wynikami spalania
 
Black Eryk 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 06'
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 541
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 2008-02-05, 08:41   

TheArt napisał/a:



Kod:
4. Ruszaj od razu

Ruszać powinniśmy zaraz po uruchomieniu silnika. Każda sekunda bezruchu to strata paliwa. Nie ma też potrzeby grzania silnika na postoju, bo jego temperatura szybciej dojdzie do optymalnej w trakcie jazdy.


czasem bywa to trudne, choc staram sie zapalac silnik dopiero widzac ze droga jest wolna i moge wlaczyc sie do ruchu



Oki ale nie przy silnikach turbo doładowanych w których należy przed startem odczekać od 30 sek. do 1 min. i przed wyłączeniem także od 30 sek. do 1 min.

I w tym momencie punkt 9 nie powinien dotyczyć silników turbo doładowanych.

Co do punktu 7 to masz rację ale niestety te 90km/h nie można uznać za najbardziej ekonomiczną prędkość, w każdym aucie jest ona inna. Np jak dla mojej daćki to najbardziej ekonomicznie jedzie na 5-biegu z prędkością koło 60km/h. Tak więc wszystko zależy od rodzaju silnika, oporów tocznia , przełożeń skrzyni biegów itp.

Co do punktu 6 nie byłbym pewien czy nie ma znaczenia czy wciskamy 3/4 pedału gazu - czy np pełen pedał gazu - zdaje mi się że auto troszkę więcej spali przy pełnym wciśnięciu pedału gazu - gdyż wtedy bardzo często nie spalamy całej porcji zapodanego paliwa.




Jako że temat o spalaniu i ekonomicznej jeździe już istnieje i był wielokrotnie wałkowany to zamykam ten temat.
_________________
LOGAN 1.5 DCI 8-) (niestety troszke się poobijał i został sprzedany)

Przejechane 97000km, Only ON BP ULTIMATE.
Pozdrawia Krystian
gram w http://www.speedimspeed.pl
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2008-02-05, 12:53   

Nie tylko dot. MCV.

Black Eryk napial w innym temacie (zamknietym):
"Oki ale nie przy silnikach turbo doładowanych w których należy przed startem odczekać od 30 sek. do 1 min. i przed wyłączeniem także od 30 sek. do 1 min.

I w tym momencie punkt 9 nie powinien dotyczyć silników turbo doładowanych.

Co do punktu 7 to masz rację ale niestety te 90km/h nie można uznać za najbardziej ekonomiczną prędkość, w każdym aucie jest ona inna. Np jak dla mojej daćki to najbardziej ekonomicznie jedzie na 5-biegu z prędkością koło 60km/h. Tak więc wszystko zależy od rodzaju silnika, oporów tocznia , przełożeń skrzyni biegów itp.

Co do punktu 6 nie byłbym pewien czy nie ma znaczenia czy wciskamy 3/4 pedału gazu - czy np pełen pedał gazu - zdaje mi się że auto troszkę więcej spali przy pełnym wciśnięciu pedału gazu - gdyż wtedy bardzo często nie spalamy całej porcji zapodanego paliwa. "

Co do turbo to w instrukcji od Clio III z silnikiem 1.5 dCi jest napisane zeby jechac od razu, ale delikatnie.

Co do predkosci. W homologacji mojego logana jest napisane ze mniej pali przy 120 km/h niz przy 90 km/h. Niestety w Polskich warunkach nie ma mozliwosci tego sprawdzic bo konczy sie to ciaglym przyspieszaniem do rzczonych 120 km/h, wiec spalanie jest wieksze...

Co do wciskanie pedalu gazu. Gdybys skorzystal z wskaznika chwilowego spalania to bys wiedzial, ze to nie ma znaczenia. Najlepiej jest to widoczne podczaj jazdy pod gorke. (to o czym pisze nie wynika z obserwacji mojego logana bo owego wskaznika nie mam, jednak mozna smialo powiedziec, ze dotyczy to kazdego samochodu z silnikiem z wielopunktowym lub bezposrednim wtryskiem paliwa). I tak jadac pod gorke, dajmy na to okolo 65 km/h na piatym, biegu. Wciskamy gaz do dechy i splania chwilowe rosnie do ok. 11 l /100km ale samochod raczej nie przyspiesza. Po redukcji do biegu trzeciego i wcisnieciu gazu do dna spalanie rosnie do ok 17 l / 100 km ale samochod zaczyna dosc zwawo przyspieszac...

Elektronika w zancznym stopniu ulatwia ekonmioczna jazde, bo nie podaje jak piszesz takiej ilosci paliwa, ktorej nie spali. W rzeczonej sutuacji na piatym biegu samochod i tak nie ma mozliwosci przyspieszenia, wiec komputer nie podaje wiekszej dawki paliwa, jak by to bylo z silnikeim gaznikowym.
 
Black Eryk 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 06'
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 541
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 2008-02-06, 09:10   

Co do mojej wypowiedzi w sprawie spalanie z wciśniętym pedałem gazu - miałem możliwość sprawdzania na komputerze z chwilowym spalaniem i jest większe. A dodatkowo punkt nr 6 tyczył się on ogólnie wszystkich aut, a ogólnie aut w polsce jest wiele i w wielu przypadkach ma to spore znaczenie ile wciskamy gazu. Nawet patrząc na mojego DCI to przełączam sobie na komputer który pokazuje ile pozostało km do przejechania - (tu można sobie to ładnie zobaczyć) i wciskamy gaz do podłogi - test zrobić najlepiej na pełnym baku zaraz po resecie kompa wtedy najładniej pokaże jak spadnie ilość km do przejechania - i tak np rozpędzamy się na prostej drodze od pierwszego biegu do czwartego z w pełni wciśniętym gazem i wciśniętym do połowy i porównujemy wyniki - oczywiście robimy zmianę biegów przy tych samych prędkościach obrotowych. Po zakończeniu testów można się nieźle zdziwić.


A co do jazdy pod górkę w trybie ekonomicznym należało by nie przyspieszać - tylko utrzymywać stałą prędkość ;-)
_________________
LOGAN 1.5 DCI 8-) (niestety troszke się poobijał i został sprzedany)

Przejechane 97000km, Only ON BP ULTIMATE.
Pozdrawia Krystian
gram w http://www.speedimspeed.pl
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2008-02-06, 13:59   

ekonomiczna jazda to nie tylko predkosc i obroty. b. duzo zalezy od kata uchylenia przepustnicy. mowiac po ludzku i mocnij wcisniety gaz tym wyzsze spalanie. przecwiczylem to wczoraj. np 5 bieg i 60km/h leciutko pod gore. trzeba docisnac gaz i spalanie skacze do gory. ten sam odcinek , wkladam 4 bieg i wtedy gaz juz tylko muskam. spalanie duzo nizsze w tym samym miejscu niz na 5 biegu. itd, itp trzeba wyrobic sobie nawyk jazdy z jak najmniej wcisnietym gazem ak sie chce oszczedzac. pozdr
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2008-02-06, 14:29   

Black Eryk napisał/a:
a ogólnie aut w polsce jest wiele i w wielu przypadkach ma to spore znaczenie ile wciskamy gazu


Ze takich aut jest wiele to wszyscy wiedza... To, ze samochod spala wiecej im wiecej gazu wcisniem to tez oczywistosc (oczywista :-) ) bo musi sie rozpedzac. Jednak elektronika w sterowaniu silnikiem znacznie ogranicza spalanie, ktore i tak nie przyniesie efektu w postaci przyspieszania...
 
johnny303 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2008
Wersja: Prestige
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 42
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-04-01, 00:47   

jan ostrzyca napisał/a:

Uznaję, ze silnik pracuje optymalnie kiedy obroty biegu jałowego spadają do 500.

KaS602 napisał/a:
w loganie skala obrotomierza nie rozpoczyna sie od 0 tylko od 500 obrotow. Na poczatku tez myslalem, ze wskazuje na jalowych obotach zaledwie 450 - 500 obrotow, jednak jest to cos okolo 750 rpm.
Przy zimnym rowniez u mnie wskazuje 1000 - 1150 rpm.


Uff! Ulżyło mi. Dziś powiedziałem znajomemu mechanikowi, że na jałowym biegu mam 500 obrotów na minutę i nastraszył mnie, że silnik rozwalę. Z tego, co piszecie wynika, że wszystko w porządku.
 
dogberry 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi 85 KM
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 495
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-04-01, 20:35   

Co do dCi to jak macie silnik rozgrzany i włączycie światła, radio, nawiew to nie spadnie poniżej 900.
_________________
Od 23-11-2007 do 29-10-2009r. przejechane 162 939 kilometrów.
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-07-04, 10:09   eco driving wg dziennikarzy (i nie tylko)

Ostatnio modny jest tzw „eco driving” Sam staram się stosować w praktyce, ale śmieszą mnie artykuły w prasie motoryzacyjnej zachwalające eco driving wg takiego oto schematu:
bierze się samochód i przejeżdża określoną trasę w dwie strony, przy czym pan redaktor tam leci na maksa, a z powrotem relaksacyjnie. I wyniki są wstrząsające: na Boga! można oszczędzić nawet do 25 % paliwa!

Bodajże „Motor” wziął do testów skodę fabię 1.6 16v, samochód mały, niezbyt wysilony choć dość nowoczesny. I tak, na trasie tam redaktor spalił trochę ponad 8l/100km, a z powrotem redaktor spalił trochę ponad 6l/100 km. No i wynik jak ta lala! Można oszczędzić nawet 25% paliwa. Tyle, że redaktor w ekologicznym „rekordowym” przejeździe osiągnął spalanie zaledwie na poziomie deklarowanego przez producenta. A to znowu nie jest jakie szczególne osiągnięcie. Można nawet przyjąć, ze spalanie ponad 6 l.100 w trasie dla małego samochodu jakim fabia jest dość przeciętne, a może nawet wysokie…

Ja bym zrozumiał zadowolenie gazety gdyby redaktor osiągnął np. 75% spalania podanego przez producenta. No, to wtedy mały szacun. Wychodzi na to, że redaktorzy przyzwyczajeni są do jazdy z pedałem gazu w podłodze i inny styl jazdy uznają za objawienie.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2009-04-17, 14:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2008-07-04, 12:33   

A ze mnie ile osób się śmieje? Potwierdzam to, co redaktorzyny piszą, że można jeździć szybko, a przy tym ekonomicznie, z tą tylko różnicą, że ja osiągam wyniki (bez "wysiłku") na poziomie 75 - 85 % tego co podaje producent.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne