Marka: .
Model: .
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2010-10-11, 10:16 Ciekawostka odnośnie zamontowanego woltomierza w 1.5 dci.
Jako że zamontowany mam termometr z woltomierzem cyfrowym, zauważyłem ciekawą rzecz aczkolwiek wiedziałem o tym już wcześniej. Przy włączonym zapłonie napięcie spada do 11,7V,kontrolka świec w temperaturze 5C gaśnie praktycznie od razu po 2 sekundach , ale napięcie cały czas jest 11,7V dopiero po 5-10 sekundach pokazuje znowu 12,3 V i wtedy można palić. Przyda się to szczególnie zimą przy mrozach. Także posiadacze diesli nie palcie w mrozy od razu tylko poczekajcie po zgaśnięciu kontrolki świec jeszcze 10 sekund.
Jako że zamontowany mam termometr z woltomierzem cyfrowym, zauważyłem ciekawą rzecz aczkolwiek wiedziałem o tym już wcześniej. Przy włączonym zapłonie napięcie spada do 11,7V,kontrolka świec w temperaturze 5C gaśnie praktycznie od razu po 2 sekundach , ale napięcie cały czas jest 11,7V dopiero po 5-10 sekundach pokazuje znowu 12,3 V i wtedy można palić. Przyda się to szczególnie zimą przy mrozach. Także posiadacze diesli nie palcie w mrozy od razu tylko poczekajcie po zgaśnięciu kontrolki świec jeszcze 10 sekund.
Nie poprawiaj inżynierów od dieseli, świece mają grzać jeszcze w momencie uruchamiania silnika.
Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017 Pomógł: 11 razy Dołączył: 24 Maj 2010 Posty: 813 Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-10-13, 20:40
Powolniak, w momencie uruchamiania i tak grzeją, bo sam sprawdzałem.
Ja do Silniczka DCI założyłem sobie świece szybkogrzejne i "gołym uchem" słychać różnicę zimą zaraz po odpaleniu, chociaż teoretycznie ten silnik wcale świec żarowych nie potrzebuje.
_________________ Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017 Pomógł: 11 razy Dołączył: 24 Maj 2010 Posty: 813 Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-11-12, 16:00
straszna_maruda napisał/a:
Sugerujesz że producent daje świece dla krajów afrykańskich?
Sugeruję, że producent daje świecę, która jest o połowę tańsza.
Jak sprawdzałem, to oryginalna NOWA świeca grzeje się do czerwoności w ok. 10 sek za pierwszym razem.
Świeca "szybkogrzejna" NOWA grzeje się do czerwoności 2 sek. i do tego pobiera mniejszy prąd. Jeszcze nie wiem jak z żywotnością takich świec.
_________________ Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum