Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Otwarty przez: laisar
2019-02-19, 02:21
Zużycie paliwa (spalanie)
Autor Wiadomość
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2010-10-21, 13:06   

a jaka miale4s srednia predkosc ?
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
 
wojtus 



Marka: Dacia
Model: Lodgy, Sandero
Silnik: 1.6 MPI, 1.4 MPI LPG
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Wrz 2008
Posty: 167
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2010-10-21, 13:49   

wieza napisał/a:
a jaka miale4s srednia predkosc ?


Średnia prędkość 59 km/h.
 
Gość

Wysłany: 2010-10-24, 20:17   

Trasa Żywiec-Katowice ok 90 km srednia predkosc 61 km/h srednie zużycie paliwa
4,2 L/100 km.Chciałem sprawdzic ile spali przy bardzo delikatnej jeździe, predkości w granicach 60-100 km/h.Przejechane dopiero ok 300 km wiec po dotarciu sprobuje zejść poniżej 4 L :mrgreen:
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-10-24, 20:44   

U mnie na trasie 400 km spalanie :

5.7 l na 100km przy prędkości średniej 65km/h
_________________

 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2010-10-24, 21:15   

u mnie dzis spalanie 4L na dystansie 500km :) niestety stalem trochw w korkach itp ale max mialem 140, srednia kolo60
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
Ostatnio zmieniony przez wieza 2010-10-24, 21:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
Kotus 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Rocznik: 2007
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 64
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-10-25, 17:05   

W sobotę odbyłem trasę Warszawa - Duszniki Zdrój i z powrotem. Łącznie 950 km. Średnie zużycie paliwa wyniosło 5,9 l/100 km.
 
Piętaszek92 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5dCi
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 22 Wrz 2010
Posty: 2
Skąd: Słowik
Wysłany: 2010-10-27, 11:52   

Moim Dusterem podróżuje żona do pracy do Łodzi ,srednia prędkość 38,spalanie 5,3l/100.Przejechane 8000.
_________________
Piętaszek92
 
yarocz 



Marka: DACIA
Model: Logan MCV
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 455
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-10-28, 20:34   

Ostatnio coś mi spalanie na trasie zmalało do 6,87 l/100km. :lol:
Czyżby to zasługa jazdy na światłach dziennych.
_________________

Ostatnio zmieniony przez yarocz 2010-10-28, 20:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-11-06, 05:01   

Warszawa Nowy Tomysl, - Gierkowka, A2. V max na max 140-150 , 3 osoby dorosle i spalil wg komputera prawie 6 l/100 ropuchy. Przy 90-100 km h juz zeszlo na 4.5 l/100. Czy Wasze dci sandero tez przy predkosci powyzej 130km /h tak zlopia ?
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-11-06, 10:19   

Moje Sandero w przedziale od 110 do 130 km/h jest na poziomie ok. 4,7-4,8 l/100km. Ile natomiast pali przy 90 - 100 km/h nie jestem w stanie powiedzieć, bo tak nie jeżdżę. Podobnie nie zdarzyło mi się jeszcze jechać przez dłuższy czas powyżej 130 km/h. Mieszkam w części Polski "obfitującej" w autostrady (żadnej - poza obwodnicami kilku miast). Ale myślę, że powyżej 130 km/h wynik 6 l to normalna sprawa.
 
Cendra 



Marka: Skoda / FSO
Model: Citigo / 125p, Syrena 104
Silnik: 1.0 / 1.5 , 0,8
Rocznik: 12 / 83, 71
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Wrz 2010
Posty: 390
Skąd: Ciechanów/Warszawa
Wysłany: 2010-11-06, 10:43   

Obecnie ś☺migam do pracy Scenicem II mojej dziewczyny, 1.9 dCi 120KM i wciąga kolo 9l w Warszawskich korkach :roll: Po trasie od 5l do nawet 7l... dCi to nie TDI, ładnie pracują, ale chyba trochę więcej palą.

Kiedyś jak jechałem trasę Ciechanów - Kolobrzeg to Kangoo 1.5 dCi 68KM (wersja blaszak - 2os.) spalił 4,8l/100km, klima przez 80% trasy.

Mam nadzieję, że nikt mnie nie skarci, że piszę o Renault, ale silniki te same ;)
 
flowerman 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV, Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi 85KM, 1.6 16V 105
Rocznik: 2009, 2010/2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Cze 2009
Posty: 266
Skąd: Strzelce Opolskie
Wysłany: 2010-11-06, 20:17   

ok 7 przy V w okolicach 140-150 wg gps (licznikowe 150 - 160)

Poza tym :

można tak: http://www.daciaklub.pl/f...ighlight=#52017

lub tak: http://www.daciaklub.pl/f...ighlight=#58487
_________________
stan licznika: 121000 km - 20-11-2013
Ostatnio zmieniony przez flowerman 2010-11-06, 20:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-11-11, 19:54   

Dzisiaj trasa 200 km, Lublin-Ostrzyca-Zamość i z powrotem, dwóch dorosłych, dwoje dzieci, jazda oszczędnościowa, zgodna z przepisami, do 90 km/h, spadki bez gazu, hamowanie silnikiem, mały ruch na trasie. Średnie spalanie na tym dystansie ok. 5.8l./100 km.

A Zamość piękny jak zawsze, świetne gofry w rynku, nawet miejski zoolog coraz bardziej doinwestowany...
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
tomaszgebala 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV + Logan VAN
Silnik: 1,5 dCi + 1,6
Rocznik: 2008 + 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 371
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-11-11, 21:14   

ostatnio zatankowałem na próbę ON VERVA. Okazuje się, że na takim paliwku autko zaczęło palić co najmniej 15-20 % mniej - serio. Tak wynika przynajmniej ze wskazań komputerka.

Podsumowując warto tankować lepsze paliwko, ale przyznam że na GOLDZIE ze Statoil i na V-POVERz Shella nie zauważyłem mniejszego zapotrzebowania na paliwo.

Sumując - na razie będę smigał tylko i wyłacznie na VERVIE
_________________
Dacia LOGAN MCV - AD 2008 , 1,5 dCi
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2010-11-11, 21:56   

Nie podzielę Twoich spostrzeżeń - nie raz sprawdzałem i nie ma większych różnic w spalaniu (i nie są to tylko moje spostrzeżenia, prowadzono profesjonalne badania na ten temat).
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-11-11, 22:06   

Ja po ostatnim tankowaniu tego samego ON co zwykle i na tej samej stacji zauważyłem spadek spalania. Chyba na zimę zwiększają zawartość paliwa w paliwie :)
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-11-11, 22:19   

Prezes albo lepsze paliwo, albo silnik Ci się dociera - zależy jaki masz przebieg
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-11-12, 00:29   

Auto Swiat test spalania, polecam lekture:

http://www.auto-swiat.pl/...a-test-spalania
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-11-12, 08:38   

Dziś przeskoczyło 6666 km. Dotarty został teoretycznie wg instrukcji 666 km temu :)
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-11-12, 09:01   

Styl jazdy jest najważniejszy. Rozbieżności w spalaniu w wydaniu mojej żony i moim na tej samej trasie dochodzą do 30%. Masz nogę lekką jak piórko spalisz poniżej danych fabrycznych, korzystasz z możliwości silnika na 100% spalisz znacznie więcej więcej.

Przy okazji jakiegoś większego spotu można by zrobić test porównawczy albo nawet konkurs w jeździe na kropelce.

Tankujemy na tej samej stacji, na jednej pompie, potem 100 km w trasie i znów tankowanie na tej stacji i pompie. Zaliczam się do bezkomputerowców, dlatego tylko taka technika pomiaru wchodzi w grę.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
Auto Krytyk 


Marka: .
Model: .
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2010-11-12, 09:57   

Niestety ale w MCV spalanie wzrasta sporo ,jezeli sie przekracza prędkości 100-120km/h, tak samo wietrzna pogoda pogarsza spalanie ,ale to ze względu na wysokości i pudelkowatośc MCV. Ja się mieszczę w 5 litrach w trybie mieszanym ale w rzeczywistości mniejsze spalanie można uzyskac po mieście ,niz jak wyjadę w trasę czy na autostradę i zacznę jechać powyżej 100km/h 8-)
 
AndrzejW 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.5 dCi 68KM
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 111
Skąd: Rogoźno Wlkp
Wysłany: 2010-11-12, 18:29   

tomaszgebala napisał/a:
ostatnio zatankowałem na próbę ON VERVA. Okazuje się, że na takim paliwku autko zaczęło palić co najmniej 15-20 % mniej - serio.
wox napisał/a:
Nie podzielę Twoich spostrzeżeń - nie raz sprawdzałem i nie ma większych różnic w spalaniu

Według moich obserwacji, to obaj macie rację. WOX spróbuj pojeździć kilkanaście tys. km na paliwie innym niż ON Verva to dopiero wtedy zauważysz różnicę. Ja na początku tankowałem na różnych stacjach (BP Ultimate, Shell V-Power i na Orlenie ON-Verva) i średnie spalanie wg. kompa wynosiło ok 4,2l/100km (rzeczywiste ok 4,6). Potem tankowałem wyłącznie na Shellu i BP i po ok pół roku spalenie wg kompa wzrosło do 4,6l/100km (ok 5 realnie). Nawet stosując eko jazdę nie udało mi się zejść poniżej 4,1l, a wcześniej udawało mi się schodzić nawet do 3,4l. Już myślałem, że coś się z silnikiem stało i mocno zastanawiałem się, czy nie reklamować tego na przeglądzie. Potem pewnego razu gdy skończyło mi się paliwo w trasie zatankowałem ON Vervę, wyzerowałem licznik średniego spalania i jazda. Po ok 200km jazdy z normalną prędkością taką jak większość kierowców (do 100km/h) spojrzałem na średnie spalanie i mało mi oczy z orbit nie wyszły - komputer pokazywał 3,7l/100km.
Wniosek z tego jaki mi się nasunął po tym to taki, że w Vervie stosowany jest dodatek, który czyści dysze i tankując ją przemian z innymi paliwami nie ma różnicy w spalaniu. Aby tą różnicę zobaczyć trzeba przejechać ponad 10 tys. km na innych paliwach.
Po takich doświadczeniach doszedłem do wniosku, że Ultimate, V-Power to tylko wyciąganie dodatkowej kasy od klientów.
Obecnie tankuję zwykły ON na sprawdzonych stacjach i co kilka tankowań dolewam do niego dodatek do oleju napędowego Keen-Flo (DIESEL FUEL CONDITIONER). Przejechałem już 20tys.km i nie zauważyłem zwiększonego spalania. Ostatnio na 50litrach przejechałem 1300km (komp. pokazywał 3,5l/100km - rzeczywiste ok 3,85l/100km) na zwykłym paliwie.
Mój wniosek taki: albo co kilka tankowań - tankować ON-Vervę lub stosować dodatki. Koszt dodatku to ok 2-3groszy drożej na cenie 1l paliwa, a różnica między ON Verva, zwykłym ON to prawie 30groszy.
Ostatnio zmieniony przez AndrzejW 2010-11-12, 18:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1083
Skąd: Kępno
Wysłany: 2010-11-14, 13:29   

Prezes napisał/a:
Ja po ostatnim tankowaniu tego samego ON co zwykle i na tej samej stacji zauważyłem spadek spalania. Chyba na zimę zwiększają zawartość paliwa w paliwie :)

To "optymalna" temperatura powietrza ;) W zimie silnik pali za dużo bo za niska temp. dług się nagrzewa itp, itd; w lecie bo powietrze jest za gorące a więc turbo i intercooler działa mnie wydajnie, "średniowczesną wisoną i "średniozimną" jesienią sa najkorzystniejsze do uzykiwania najepszej sprawności silnika :) Zwłaszcza turbo z intercoolerem ;)
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-11-15, 12:57   

AndrzejW napisał/a:
...
Mój wniosek taki: albo co kilka tankowań - tankować ON-Vervę lub stosować dodatki. Koszt dodatku to ok 2-3groszy drożej na cenie 1l paliwa, a różnica między ON Verva, zwykłym ON to prawie 30groszy.


Wlasnie sie zastanawiam, czy nie powinienem tak robic. Normalnie na jednej sprawdzonej stacji, a okazyjnie te lepsze. Wczoraj jak na Shellu zalalem paliwa za 5.07 PLN VPower Diesel zmrozilo mnie. Pod dome, na Orlen Bliska koszt zwyklego ON 4,29 . Jest jescza jakis z BIO za 4.09 ale on chyba sie nie nadaje do DCI.
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1083
Skąd: Kępno
Wysłany: 2010-11-16, 11:18   

od kilku lat tankuję podstawową wersję ON na teoretycznie "porządnych" stacjach, ponieważ po kilkunastu experymentach, na różncy samochodach i stacja, wyszło że na wszelkich uszlachetnianych ON, silniki dCi palą więcej. Tankując superhiper paliwa, nie zauważyłem także żadnego przyrostu mocy, momentu, ani kultury pracy. Dla celów profilaktycznych raz do roku dolewam do połowy baku (czyli ok. 25-35L ON) dodatek czyszczący układ wtryskowy LIQUI MOLY. I jak na razie jest dobrze :)
_________________
pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2010-11-16, 11:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne