Trasa Żywiec-Katowice ok 90 km srednia predkosc 61 km/h srednie zużycie paliwa
4,2 L/100 km.Chciałem sprawdzic ile spali przy bardzo delikatnej jeździe, predkości w granicach 60-100 km/h.Przejechane dopiero ok 300 km wiec po dotarciu sprobuje zejść poniżej 4 L
Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4264 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-11-06, 05:01
Warszawa Nowy Tomysl, - Gierkowka, A2. V max na max 140-150 , 3 osoby dorosle i spalil wg komputera prawie 6 l/100 ropuchy. Przy 90-100 km h juz zeszlo na 4.5 l/100. Czy Wasze dci sandero tez przy predkosci powyzej 130km /h tak zlopia ?
Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate Pomógł: 12 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 1889 Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-11-06, 10:19
Moje Sandero w przedziale od 110 do 130 km/h jest na poziomie ok. 4,7-4,8 l/100km. Ile natomiast pali przy 90 - 100 km/h nie jestem w stanie powiedzieć, bo tak nie jeżdżę. Podobnie nie zdarzyło mi się jeszcze jechać przez dłuższy czas powyżej 130 km/h. Mieszkam w części Polski "obfitującej" w autostrady (żadnej - poza obwodnicami kilku miast). Ale myślę, że powyżej 130 km/h wynik 6 l to normalna sprawa.
Obecnie ś☺migam do pracy Scenicem II mojej dziewczyny, 1.9 dCi 120KM i wciąga kolo 9l w Warszawskich korkach Po trasie od 5l do nawet 7l... dCi to nie TDI, ładnie pracują, ale chyba trochę więcej palą.
Kiedyś jak jechałem trasę Ciechanów - Kolobrzeg to Kangoo 1.5 dCi 68KM (wersja blaszak - 2os.) spalił 4,8l/100km, klima przez 80% trasy.
Mam nadzieję, że nikt mnie nie skarci, że piszę o Renault, ale silniki te same ;)
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-11-11, 19:54
Dzisiaj trasa 200 km, Lublin-Ostrzyca-Zamość i z powrotem, dwóch dorosłych, dwoje dzieci, jazda oszczędnościowa, zgodna z przepisami, do 90 km/h, spadki bez gazu, hamowanie silnikiem, mały ruch na trasie. Średnie spalanie na tym dystansie ok. 5.8l./100 km.
A Zamość piękny jak zawsze, świetne gofry w rynku, nawet miejski zoolog coraz bardziej doinwestowany...
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
ostatnio zatankowałem na próbę ON VERVA. Okazuje się, że na takim paliwku autko zaczęło palić co najmniej 15-20 % mniej - serio. Tak wynika przynajmniej ze wskazań komputerka.
Podsumowując warto tankować lepsze paliwko, ale przyznam że na GOLDZIE ze Statoil i na V-POVERz Shella nie zauważyłem mniejszego zapotrzebowania na paliwo.
Sumując - na razie będę smigał tylko i wyłacznie na VERVIE
_________________ Dacia LOGAN MCV - AD 2008 , 1,5 dCi
Nie podzielę Twoich spostrzeżeń - nie raz sprawdzałem i nie ma większych różnic w spalaniu (i nie są to tylko moje spostrzeżenia, prowadzono profesjonalne badania na ten temat).
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1695 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-11-11, 22:06
Ja po ostatnim tankowaniu tego samego ON co zwykle i na tej samej stacji zauważyłem spadek spalania. Chyba na zimę zwiększają zawartość paliwa w paliwie :)
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-11-12, 09:01
Styl jazdy jest najważniejszy. Rozbieżności w spalaniu w wydaniu mojej żony i moim na tej samej trasie dochodzą do 30%. Masz nogę lekką jak piórko spalisz poniżej danych fabrycznych, korzystasz z możliwości silnika na 100% spalisz znacznie więcej więcej.
Przy okazji jakiegoś większego spotu można by zrobić test porównawczy albo nawet konkurs w jeździe na kropelce.
Tankujemy na tej samej stacji, na jednej pompie, potem 100 km w trasie i znów tankowanie na tej stacji i pompie. Zaliczam się do bezkomputerowców, dlatego tylko taka technika pomiaru wchodzi w grę.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Marka: .
Model: .
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2010-11-12, 09:57
Niestety ale w MCV spalanie wzrasta sporo ,jezeli sie przekracza prędkości 100-120km/h, tak samo wietrzna pogoda pogarsza spalanie ,ale to ze względu na wysokości i pudelkowatośc MCV. Ja się mieszczę w 5 litrach w trybie mieszanym ale w rzeczywistości mniejsze spalanie można uzyskac po mieście ,niz jak wyjadę w trasę czy na autostradę i zacznę jechać powyżej 100km/h
ostatnio zatankowałem na próbę ON VERVA. Okazuje się, że na takim paliwku autko zaczęło palić co najmniej 15-20 % mniej - serio.
wox napisał/a:
Nie podzielę Twoich spostrzeżeń - nie raz sprawdzałem i nie ma większych różnic w spalaniu
Według moich obserwacji, to obaj macie rację. WOX spróbuj pojeździć kilkanaście tys. km na paliwie innym niż ON Verva to dopiero wtedy zauważysz różnicę. Ja na początku tankowałem na różnych stacjach (BP Ultimate, Shell V-Power i na Orlenie ON-Verva) i średnie spalanie wg. kompa wynosiło ok 4,2l/100km (rzeczywiste ok 4,6). Potem tankowałem wyłącznie na Shellu i BP i po ok pół roku spalenie wg kompa wzrosło do 4,6l/100km (ok 5 realnie). Nawet stosując eko jazdę nie udało mi się zejść poniżej 4,1l, a wcześniej udawało mi się schodzić nawet do 3,4l. Już myślałem, że coś się z silnikiem stało i mocno zastanawiałem się, czy nie reklamować tego na przeglądzie. Potem pewnego razu gdy skończyło mi się paliwo w trasie zatankowałem ON Vervę, wyzerowałem licznik średniego spalania i jazda. Po ok 200km jazdy z normalną prędkością taką jak większość kierowców (do 100km/h) spojrzałem na średnie spalanie i mało mi oczy z orbit nie wyszły - komputer pokazywał 3,7l/100km.
Wniosek z tego jaki mi się nasunął po tym to taki, że w Vervie stosowany jest dodatek, który czyści dysze i tankując ją przemian z innymi paliwami nie ma różnicy w spalaniu. Aby tą różnicę zobaczyć trzeba przejechać ponad 10 tys. km na innych paliwach.
Po takich doświadczeniach doszedłem do wniosku, że Ultimate, V-Power to tylko wyciąganie dodatkowej kasy od klientów.
Obecnie tankuję zwykły ON na sprawdzonych stacjach i co kilka tankowań dolewam do niego dodatek do oleju napędowego Keen-Flo (DIESEL FUEL CONDITIONER). Przejechałem już 20tys.km i nie zauważyłem zwiększonego spalania. Ostatnio na 50litrach przejechałem 1300km (komp. pokazywał 3,5l/100km - rzeczywiste ok 3,85l/100km) na zwykłym paliwie.
Mój wniosek taki: albo co kilka tankowań - tankować ON-Vervę lub stosować dodatki. Koszt dodatku to ok 2-3groszy drożej na cenie 1l paliwa, a różnica między ON Verva, zwykłym ON to prawie 30groszy.
Ostatnio zmieniony przez AndrzejW 2010-11-12, 18:30, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 9 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1083 Skąd: Kępno
Wysłany: 2010-11-14, 13:29
Prezes napisał/a:
Ja po ostatnim tankowaniu tego samego ON co zwykle i na tej samej stacji zauważyłem spadek spalania. Chyba na zimę zwiększają zawartość paliwa w paliwie :)
To "optymalna" temperatura powietrza ;) W zimie silnik pali za dużo bo za niska temp. dług się nagrzewa itp, itd; w lecie bo powietrze jest za gorące a więc turbo i intercooler działa mnie wydajnie, "średniowczesną wisoną i "średniozimną" jesienią sa najkorzystniejsze do uzykiwania najepszej sprawności silnika :) Zwłaszcza turbo z intercoolerem ;)
Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4264 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-11-15, 12:57
AndrzejW napisał/a:
...
Mój wniosek taki: albo co kilka tankowań - tankować ON-Vervę lub stosować dodatki. Koszt dodatku to ok 2-3groszy drożej na cenie 1l paliwa, a różnica między ON Verva, zwykłym ON to prawie 30groszy.
Wlasnie sie zastanawiam, czy nie powinienem tak robic. Normalnie na jednej sprawdzonej stacji, a okazyjnie te lepsze. Wczoraj jak na Shellu zalalem paliwa za 5.07 PLN VPower Diesel zmrozilo mnie. Pod dome, na Orlen Bliska koszt zwyklego ON 4,29 . Jest jescza jakis z BIO za 4.09 ale on chyba sie nie nadaje do DCI.
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 9 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1083 Skąd: Kępno
Wysłany: 2010-11-16, 11:18
od kilku lat tankuję podstawową wersję ON na teoretycznie "porządnych" stacjach, ponieważ po kilkunastu experymentach, na różncy samochodach i stacja, wyszło że na wszelkich uszlachetnianych ON, silniki dCi palą więcej. Tankując superhiper paliwa, nie zauważyłem także żadnego przyrostu mocy, momentu, ani kultury pracy. Dla celów profilaktycznych raz do roku dolewam do połowy baku (czyli ok. 25-35L ON) dodatek czyszczący układ wtryskowy LIQUI MOLY. I jak na razie jest dobrze :)
_________________ pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2010-11-16, 11:21, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum