Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate Pomógł: 12 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 1889 Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-10-30, 20:48
TAXI AIRPORT napisał/a:
Zastanawiam się też, czy taka osłona nie zmniejszy mocy silnika bo zakrywa intercooler na dole.
Przyznaję się, że akurat to zdanie umknęło mojej uwadze uprzednio, gdy czytałem ten post. Poszperałem w necie i rzeczywiście (pomimo rozbieżnych opinii) większość jednak radzi, aby nie zakrywać intercooler'a w dieslu - raczej, już jeżeli, to górę chłodnicy. W związku z powyższym zdejmuję swój patent - wolę być "niedogrzany" niż z uszkodzonym turbo. Zostaje zasłonięcie góry, ale na to żeby zrobić to jakoś estetycznie ze względu na konstrukcję grilla - pomysłu żadnego nie mam.
I nasuwa mi się jedno pytanie. Skoro w tym miejscu w dieslu jest chłodnica intercooler'a - to co jest w naszych daćkowych silnikach benzynowych (1,4 i 1,6 MPI)?
A przy okazji wielkie dzięki Taxi Airport za słuszną uwagę.
Ostatnio zmieniony przez krakry1 2010-10-30, 20:50, w całości zmieniany 1 raz
I nasuwa mi się jedno pytanie. Skoro w tym miejscu w dieslu jest chłodnica intercooler'a - to co jest w naszych daćkowych silnikach benzynowych (1,4 i 1,6 MPI)?
Chyba nic. Tylko nie wiem gdzie w dCi jest intercooler.
Marka: .
Model: .
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2010-10-31, 10:38
Intercooler jest dokładnie Krakry tam gdzie masz zasłonietą przez tą matę- w dolnym wlocie zderzaka, jak sie schylisz to zobaczysz -jest takiej szerokości prawie jak ten wlot. Z tym że na mrozach i temperaturze bliskiej 0C ,nie będzie to miało wiekszego znaczenia dlatego że powietrze do silnika juz wpada bardzo zimne.Poza tym prze górny wlot w grilu też wpada pędem powietrze i chłodzi i chlodnicę i intercooler pośrednio.
Gorzej jak byśmy zastawili ten wlot w lato. Ja juz zakupiłem identyczna wykładzine gumową jak Krakry -dzieki za inspirację i będę kombinował ile zasłonić , na pewno na zimę warto zasłonić intercooler żeby nam kamyki go nie uszkodziły spod kół samochodów przed nami.
Acha intercooler mają obie wersje dci 70 i 85km.
A w benzynowych silnikach tam jest po prostu chłodnica , w dieslu jest przed chłodnicą intercooler właśnie.
Przepraszam za offtop, ale mam pytanie:
Czy silniki 1,5dCi 68KM oraz 85KM to nie są dokładnie te same silniki? Dealer mówił, że dodatkowe konie uzyskuje się przez chip-tuning, a ja tutaj widzę jakieś sugestie co do różnic w konstrukcji obu silników:
Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate Pomógł: 12 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 1889 Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-10-31, 14:20
To te same silniki. 68 od 85 KM różni się jak napisałeś chip-tuningiem i jakimiś b. niedużymi różnicami w konstrukcji turbiny. Natomiast te mocniejsze 1,5 dCi (105, 110, 108KM) - mają zupełnie inną turbinę (min. zmienna geometria łopatek).
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-10-31, 19:47
Nie mam już turbodiesla :) , ale jak miałem i interesowałem się tematem, to przysiągłbym, że intercooler nie chłodził turbiny, tylko powietrze wtłaczane z turbiny do dolotu. Chodziło o to, że chłodniejsze powietrze jest gęstsze, dzięki czemu jest w nim więcej tlenu i przy tym samym ciśnieniu spala się więcej paliwa. Brak intercoolera spowoduje, że doładowanie będzie mniejsze, i tyle. O ile pamiętam, to turbina rozkręca się do kilkudziesięciu tysięcy rpm i rozgrzewa do ponad 1000 oC (świeci się na czerwono :), życzę powodzenia w chłodzeniu czegoś takiego. :)
Marka: .
Model: .
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2010-11-02, 13:16
Zamontowałem dzis taką osłonę jak ma Krakry ale u siebie tak zamontowalem że mogę ją podwijać pod spód w połowie i wtedy intercooler jest odsłonięty ,a jak się robi zimno to opuszczam na dół . Jutro jade w trase to przetstuje nagrzewanie
Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate Pomógł: 12 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 1889 Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-11-02, 16:17
No i b. dobry pomysł Taxi Airport. Ja z kolej swoją osłonkę zdemontowałem - zrobiło się cieplutko. A na duże mrozy zasłonię jednak górę chłodnicy. Taką wersję wypas (mam nadzieję ). Jak będzie gotowa to się pochwalę (oby był czym ).
Marka: .
Model: .
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2010-11-02, 17:17
O to jak będziesz juz miał zrobione to daj foty, sam kombinowałem dzisiaj jak tu zasłonic górny grill ,ale niestety trzeba odkręcać 4 torxy i nawet nie wiem czy zejdzie czy trzeba zderzak ściągać cały. Do tego to samo odkręcanie to roboty jest przy zakładaniu i ściąganiu. Co do nagrzewania to niestety ale przy takiej pogodzie 5-10C jak teraz mam 2 kreski tylko, nawet jak w trasie przejadę 200km.
Moim zdaniem dacia ma za duży górny wlot nad zderzakiem i dużo powietrza owiewa cały silnik i osprzęt, o dziwo od spodu jest zabudowany silnik solidnie i raczej dołem cieplo nie ucieka .
Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate Pomógł: 12 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 1889 Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-11-02, 18:04
TAXI AIRPORT napisał/a:
nawet nie wiem czy zejdzie czy trzeba zderzak ściągać cały
Niestety trzeba ściągać cały zderzak (zgodnie z instrukcjami montażowymi) - a więc takie rozwiązanie na nic. Jak będę miał gotową moja atrapę oczywiście dam foty.
Marka: .
Model: .
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2010-11-03, 15:20
Moim zdaniem na zimę warto oslonić dolny grill, szczególnie jak zaczną sypać solą, szybko wyżre intercooler. Dzisiaj po przejechaniu 80km w trasie ,auto się nagrzewa szybciej z osłoną ale 4 kreski zapalaja się jak sie postoi w korku trochę. W każdym razie z osłoną szybciej zapalaja się 2 kreski i silnik trzyma dłużej ciepło.
No tutaj to juz chyba przesadzasz - sól zaraz intercooler wyżre? Bez kitu - z solą żyję całe życie, i nigdy mnie nie zaatakowała. A jestem mniejszy od samochodu
Marka: Renault
Model: Megane 2 ph2
Silnik: 1.6 Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 251 Skąd: ETM
Wysłany: 2010-11-06, 12:16
Dzięki chłopaki za wątek. Dla mnie w sam raz do podpiecia do watku humor.
Chłodnicę to się zasłaniało kiedyś gdy układy były dostosowane wydajnością do lata. Dzisiaj mamy trochę nowoczesniejszą technikę i wentylator + temostat potrafią dobrze pracować i w cieple i zimnie. Ja tam nie mam nigdy zimą problemu z ogrzewaniem zimą we współczesnych autach. Jedyny problem jaki wystąpił to w LT-ku z podwójną kabiną przy komplecie osób i dużym mrozie - faktycznie fabrczne ogrzewanie nie dawało rady bo zamgliło wszystkie szyby. Auto bez klimy -z klimą dałoby radę. W pozostałych przypadkach nie było z tym problemu - kwesta jedynie nagrzania wnetrza z przebytym dystansem. Jak komuś paliwo w przewodach zamarza to niech nie kupuje złego paliwa. JA tam od kilkunastu lat jeźdże dieslem i nie mam z tym problemu nawet w najwieksze mrozy.
Marka: Renault
Model: Megane 2 ph2
Silnik: 1.6 Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 251 Skąd: ETM
Wysłany: 2010-11-06, 22:07
Nie ale miałem okazję testować kombika w zimę(kilkanaście dni) i nie było kłopotów. Zachowanie było dla mnie typowe dla współczesnego diesla.J azdy i były typowo krótkomiejskie i przeloty w trasie.
Ostatnio zmieniony przez straszna_maruda 2010-11-06, 22:08, w całości zmieniany 1 raz
Też tak myślę.
Zasłanianie chłodnicy może natomiast pomóc w... zmniejszeniu oporu aerodynamicznego samochodu. Generalnie pojazdy z dużymi oporami chłodzenia mają mniejszy opór aerodynamiczny. Ponieważ powietrze opływa pojazd z zewnątrz, wzdłuż zarysu nadwozia.
Przykład:
http://ecomodder.com/blog...oves-mpg-by-25/
patrz Mode#2: Partial grill block
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Marka: .
Model: .
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2010-11-24, 11:28
Witam
Po przejechaniu paru setek kilometrów z dolną osłoną zdemontowałem ją.
Przyczyna: zwiekszone spalanie o 0,3-0,5l na 100km i jakby mniejsza moc. Zasłaniając dolny wlot, zasłaniamy intercooler i zmniejszamy moc i ilośc zimnego powietrza do silnika.
Teraz myslę jak zamontować na górnym wlocie osłonę-tam jest tylko chłodnica.
Krakry wykombinowałeś już coś ,bo mam tą matę gumową, ale żeby zamocowac ją to trzeba grill ściągać
Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate Pomógł: 12 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 1889 Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-11-24, 15:55
Wykombinowałem, ale nie zakładałem ze względu na ciepłe dni - teraz zrobi się zimno. Może jutro zamontuję swoją osłonę to od razu cyknę fotki i pokażę co wymyśliłem. Przy okazji postaram się zrobić to przed trasą (ok. 120 km) więc zobaczę, jakie to daje efekty.
Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate Pomógł: 12 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 1889 Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-11-25, 16:06
Przedstawiam swoją osłonę. Wykonana z Pleksi 4mm (czarnej). Do konca nie jestem z tego ustrojstwa zadowolony. Przede wszystkim system mocowania.
Przysparza dużo kłopotów - początkowo chciałem zrobić to metodą Heko, na śrubki (jak na zdjęciu). Ale wykonać taki haczyk i tak go podgiąć to jednak niezbyt łatwa sprawa
Co innego jak się ma fabryczna osłonę - zakładasz i przykręcasz. Ostatecznie zdecydowałem się na wersję "tymczasową" mocowana jak na zdjęciach za pomocą opasek zaciskowych.
Osłona którą przedstawiam jest też niedopracowana wymiarowo. Po prostu robiłem szablon, że tak powiem na kolanie. Sporo kłopotów sprawia też wyprofilowanie grila, no i gargantuliczny i wypukły znaczek Dacia. Gdybym zabierał się do tego jeszcze raz, inaczej bym to rozwiązał - po prostu znaczek znalazłby się pod spodem całkowicie przykryty. Tak więc osłonę traktuję, jako próbę generalną przed wykonaniem ostatecznej wersji.
I wreszcie ostatnia rzecz. czy ta osłona coś daje? Nagrzanie silnika do 4 kresek odbyło się w czasie i dystansie b. przybliżonym do jazdy bez osłony (ok.17 km - temp. powietrza 0 stopni).
Jedyną różnicę zauważyłem w tym, że silnik zdecydowanie wolniej stygł. Tak więc suma sumarum zastanawiam się czy jest w ogóle sens się w to bawić. Ocenę pozostawiam innym. O wiele wygodniejsze i łatwiejsze byłoby zasłonięcie dołu.
Ale po tym co pisał Taxi Airport, a z czym się zgadzam (słabe chłodzenie intercoolera i wzrost zużycia paliwa), zasłanianie dołu można by było zastosować w benzyniaku - ale ten z nagrzewa się szybko, więc też trochę bez sensu chyba, że przy dwudziesto - trzydziesto stopniowych mrozach).
Osłona-2.jpg Widok - 2
Plik ściągnięto 288 raz(y) 139,5 KB
Osłona-1.jpg Widok - 1
Plik ściągnięto 264 raz(y) 130,82 KB
Osłona_HEKO.JPG Sposób mocowania osłony Heko do Skody Fabii
Plik ściągnięto 253 raz(y) 14,63 KB
Osłona_przed.jpg Podgięta osłona przed założeniem.
Plik ściągnięto 240 raz(y) 109,59 KB
Ostatnio zmieniony przez krakry1 2010-11-25, 20:40, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum