Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Mój Duster 1.6 16V 4x2
Autor Wiadomość
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-11-06, 17:56   

[quote="piotrres"] Serwis zaakceptował naprawę bezboleśnie [ /quote]

Fajnie. Jak znam lubelskie ASO to zamiast "bezboleśnie" byłoby raczej boleśnie i obleśnie. I pewnie by zaczęli od pytania czy rysy Ci w czymś przeszkadzają i zalecili "obserwację" elementu. Rzeszów jednak wyprzedza Lublin pod każdym względem...
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-11-06, 18:51   

eplus napisał/a:
Na 100%. Jedyny wyjątek to Duster Cabrio. :mrgreen:
A co do sztywności - test z malucha. Wjechać jednym kołem na wysoki krawężnik. Czy drzwi się normalnie otwierają i zamykają? W maluchu nie, ale jeśli Duster też będzie miał problemy, chyba nazywa się to "niezgodność towaru z umową". :-/


Fakt, test na skręcanie b. prosty i jutro z rana go przeprowadzę. I zdam sprawę. Ale sądzę, że wynik będzie raczej negatywny. Tj. pozytywny dla auta.
Co do rzeczonego na "100%": Godzinę temu "bezczelnie" zaczepiłem sympatycznych Państwa którzy zajechali Dustrem 4WD pod mój blok. Autko kupione mniej więcej wtedy co moje. Przebieg ciut większy. Kolor: "brun cajou". Inkryminowanych pęknięć organoleptycznie nie stwierdziłem.
leo napisał/a:
Będę obserwował mojego dusty'ego pod tym kątem i nie omieszkam wspomnieć tutaj, jeśłi coś się objawi (o ile mnie Piotrres z wątku nie przegoni :mrgreen: ).

Proszę bardzo. A poszczuć nie mam czym, najwyżej pieskiem-pluszakiem Córci :mrgreen:
____________________________________
P.S>:
jan ostrzyca napisał/a:
Rzeszów jednak wyprzedza Lublin pod każdym względem...

Nawet się na Wszystkich Świętych pokłóciłem z moja lubelską ciocią, czyja kołtuneria większa, rzeszowska czy lubelska.? Ja z patriotyzmu lokalnego utrzymywałem, że rzeszowska ;-)
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-11-06, 20:07, w całości zmieniany 6 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-11-06, 19:28   

piotrres napisał/a:
Inkryminowanych pęknięć organoleptycznie nie stwierdziłem.

Ano niestety: własna d*** oczywiście najbardziej boli, ale też - jako jednostkowy przypadek - o niczym nie świadczy... A błędy zdarzają się wszystkim.

(I podobnie może być zresztą z tym amorkiem - aczkolwiek warto oczywiście prewencyjnie sprawdzić i w innych autach).
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-11-06, 19:53   

laisar napisał/a:
Ano niestety: własna d*** oczywiście najbardziej boli

Ano, prawda własna d***/duma najbardziej :-? . Stąd też moja uwaga by inni Dusterowicze sobie obejrzeli swoje wehikuły. I najlepiej, żeby nic nie znaleźli, czego im życzę.
Ciekaw jestem co myślicie o tym
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-11-06, 20:06, w całości zmieniany 2 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-11-06, 20:11   

O "tym" właśnie myślałem pisząc "amorek" (((:

Ad rem: oczywiście dokręcić (osobiście bądź via ASO) i obserwować. Cóż tu więcej można powiedzieć...
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-11-06, 20:30   

laisar napisał/a:
O "tym" właśnie myślałem pisząc "amorek" (((:

Ad rem: oczywiście dokręcić (osobiście bądź via ASO) i obserwować.

Jak widzisz nie wykazałem się odpowiednią fluencyją jezykową. Myślę, że rzecz zlecę ASO, na zasadzie: "niech wiedzą"w trosce o siebie i o innych użytkowników.Dlatego też zwracam tu uwagę na potencjalny problem, iżby nie uśpić czujności rewolucyjnej ;-)
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-11-06, 20:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2010-11-07, 09:13   

laisar napisał/a:
O "tym" właśnie myślałem pisząc "amorek" (((:

Ad rem: oczywiście dokręcić (osobiście bądź via ASO) i obserwować. Cóż tu więcej można powiedzieć...

A nie jest to tak, że od spodu jest druga gumowa poduszka i obie powinny być ściśnięte? Wybić się nie miała kiedy, ale może się wywinęła (źle założona), albo rozleciała - dokręcanie żelaza do żelaza jest bez sensu. Wg mnie tylko ASO może się do tego ustosunkować.
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2010-11-07, 09:40   

piotrres napisał/a:
Co do rzeczonego na "100%":


Przyznaję, tym "100%" chciałem zasiać trochę zamętu wśród tych, którzy zamówili Dustera (sam się do nich zaliczam) i już pękają z dumy, jaki to będzie lans (do tych jednak chyba się nie zaliczam). Kiedyś zdarzy się każdemu pierwsza rysa i nie tylko, nawet życzę jej (o czym dalej), "kaniec - eta sczota naczała" (koniec to rachunek za początek), jak śpiewał Wysocki. W dziedzinie samochodów obrazuje to powiedzenie, że samochód daje właścicielowi dwa dni szczęścia: dzień w którym go nabywa i ten drugi, w którym się go pozbywa. :idea: I każdy chyba chciałby dożyć tej drugiej radości, bo życzenie, aby "mój samochód przeżył mnie" może mieć tylko jakiś konstruktor-fanatyk.

Kupujemy furę - dla niektórych skończona doskonałość - ale jeśli nie weźmie jej złodziej ani woda, nie spali ogień ani ruda, to przyjdzie kiedyś takie cudo zostawić spadkobiercom i pieszo albo okazją udać się do rajskich bram.

Samochód jest do użytku i do zużycia, i jeśli będziemy się zastanawiać, że może nie kupować, bo zardzewieje, to polecam tu postawę hinduskich żebraków siedzących na golasa na ulicy - są zupełnie spokojni i wyluzowani, nie martwią się o nic, bo niczego nie mają. Jeśli naprawdę czujemy się dziwnie posiadając coś, co przysłania nam cały świat, to polecam sprawdzoną metodę, w przypadku auta wygląda to następująco: bierzemy ostry gwoździk i robimy małą rysę w niewidocznym miejscu, np. wewnątrz bagażnika. Można wypowiedzieć przy tym "Marność nad marnościami..." albo "Z prochu powstałeś...", ale nie jest to niezbędne. Uświadomienie sobie, jak łatwo rysuje się lakier, pomaga przywrócić normalną hierarchię wartości. A następne rysy - na drzwiach czy na masce - już tak nie bolą. :-o

Przepraszam za off, wyszło mi takie "słowo na niedzielę". :-D :lol:
Ostatnio zmieniony przez eplus 2010-11-07, 09:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
sleeva 



Marka: Dacia
Model: Duster [4x2]
Silnik: 1.5 dCi [85]
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 69
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-11-07, 20:30   

Piotress, pytanie z kategorii infantylnych - a to zdjęcie z przesuniętymi znacznikami, to co to jest tak właściwie (znaczy to na zdjęciu co to...)
_________________
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-11-07, 20:31   słowo na niedzielę

eplus napisał/a:
Przyznaję, tym "100%" chciałem zasiać trochę zamętu wśród tych, którzy zamówili Dustera (sam się do nich zaliczam) i już pękają z dumy, jaki to będzie lans (do tych jednak chyba się nie zaliczam). Kiedyś zdarzy się każdemu pierwsza rysa i nie tylko, nawet życzę jej (o czym dalej), "kaniec - eta sczota naczała" (koniec to rachunek za początek), jak śpiewał Wysocki.

Cóż,
"Ja wam nie bronię radości, bo losu nie zmienią wam wróżby,..." ;-)
Vanitas vanitatum et omnia vanitas :-?
"Z rudy powstałeś i w rudą się obrócisz" (ach,jakież to lemiczne)

eplus napisał/a:
Samochód jest do użytku i do zużycia...

Ś.w. słowa Eplus. Ja auto uważam za sprzęt z półki dużego (i dość kosztownego) AGD.
Z drugiej strony, gdyby u mnie motowózek stanowił przedmiot kultu parareliginjnego co niestety, w naszym kraju jest elementem PN-??/?-????? to nie kupowałbym Dacii.(ileż to razy słyszałem: " wiesz jaką >>używkę<< mógłbyś kupić za taką kasę?!").
Jednocześnie, pewnie za sprawą studiów i długotrwałych praktyk które odbyłem,
jestem wyczulony (choć bez paranoi) na fakt, że pozorne drobiazgi które mogą być zwiastunem większych problemów.(np. rysa na lakierze może być, ale nie musi,objawem niedobrych rzeczy dziejących się w strukturze wytrzymałościowej)
Więc, aby sprzęt eksploatowany był bezpiecznie, musi być zadbany. Dotyczy to również ew. odsprzedaży.
Równocześnie uważam, że należy dzielić się z innymi własnymi spostrzeżeniami n.t. eksploatacji i potencjalnych problemów technicznych.
eplus napisał/a:
Przepraszam za off, wyszło mi takie "słowo na niedzielę". :-D :lol:

To też jest czasem potrzebne. Amen.
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-11-07, 22:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-11-07, 20:47   

sleeva napisał/a:
Piotress, pytanie z kategorii infantylnych - a to zdjęcie z przesuniętymi znacznikami, to co to jest tak właściwie (znaczy to na zdjęciu co to...)

Ano sugeruje to, że się coś poluzowało w górnym, elastycznym mocowaniu amortyzatora do nadwozia. Szczegółów Daciowego rozwiązania nie znam ale miejsce ew. luzu pokazuję na załączonym schemacie kolumny McPhersona. Przesunięte znaczniki (maźnięcie farbą po montażu) to jedno, a luz talerzyka z poduszką gumową to drugie. Wygląda jakby widoczna na zdjęciu nakrętka się trochę odkręciła (ale jak?), albo coś nie teges jest pod spodem. Z drugiej strony nic się nie tłucze, auto prowadzi się dobrze.
eplus napisał/a:
Wg mnie tylko ASO może się do tego ustosunkować.

Jutro zahaczę z tym o ASO. Pewnie jutro wieczorem zdam sprawę.

McPherson_patent.jpg
Plik ściągnięto 182 raz(y) 40,91 KB

_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-11-07, 22:21, w całości zmieniany 3 razy  
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-11-07, 21:07   Test sztywności-zaliczony pozytywnie

eplus napisał/a:

A co do sztywności - test z malucha. Wjechać jednym kołem na wysoki krawężnik. Czy drzwi się normalnie otwierają i zamykają? W maluchu nie, ale jeśli Duster też będzie miał problemy, to chyba nazywa się to "niezgodność towaru z umową". :-/


Test zaliczony pozytywnie, z tym, że dla Dustera wysoki krawężnik.... zaraz jaki krawężnik?!
Byłem dzisiaj w pracy (zaoczni) i na zapleczu z dala od ócz ;-) gawiedzi przeprowadziłem próbę z wykorzystaniem niskiej skarpy, jak na załączonej rycinie.
Doprowadziłem do sytuacji, w której prawe tylne koło oderwało się od ziemi, zatrzymałem, zaciągnąłem ręczny, wrzuciłem jedynkę, żeby się nie stoczyć i... drzwi zamykały się i otwierały bezproblemowo. Tylna klapa również. Podjechałem troszkę dalej (symulując trawersowanie stoku) wynik: j.w. Nic nie trzeszczało, nawet tanie plastiki. Rysy nie propagują się dalej. Jak na razie.
Werdykt:
"Egon, klawo jak cholera!"

test_sztwności_nadwozia.jpg
Plik ściągnięto 2072 raz(y) 199,39 KB

_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-11-07, 21:48, w całości zmieniany 2 razy  
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2010-11-08, 07:19   

No to pocieszyłeś chyba całą bliską zwątpienia brać. Ale żeby w niedzielę do pracy...? :oops:
Co do propagacji pęknięć - może warto na końcach wywiercić dziurki fi 3? :mrgreen: to podobno zapobiega rozszerzaniu? (mędrca szkiełko i oko). ;-)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-11-08, 09:46   

To się robi ewentualnie dopiero po zaobserwowaniu, że pęknięcia rosną...
 
greg1367 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,0 TCi 4x2
Rocznik: 2010 był, teraz 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Sie 2010
Posty: 343
Skąd: prawie Łódź :)
Wysłany: 2010-11-08, 10:29   

Ja swoim Punciakiem 3drzwiowym jak codziennie najeżdżam po skosie na krawężnik,to drzwi zamykają z wielkim oporem,tak że wolę nieraz zjechać na równe i dopiero zamknąć drzwi. Jak dotlej pory przez siedem lat nic nie pękło,także taka giętkość nadwozia w niczym nie przeszkadzają ,prawdopodobnie przewidziana jest konstrukcyjnie,lecz to tylko moje przemyślenia : :-D
piotrres to może Duster jest za sztywny,bo Fiat "gniotsa a niałamiotsa" :mrgreen:
_________________
D u s t e r D r a k u l a
Ostatnio zmieniony przez greg1367 2010-11-08, 10:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-11-08, 11:33   

eplus napisał/a:
Ale żeby w niedzielę do pracy...? :oops:

Prowadzę zajęcia na Po-dyplomowych z OŹE (t. wodne, wiatrowe, etc.) i czasami dzień święty święcę w pracy. :-/
eplus napisał/a:
Co do propagacji pęknięć - może warto na końcach wywiercić dziurki fi 3? :mrgreen: to podobno zapobiega rozszerzaniu? (mędrca szkiełko i oko). ;-)

Pytanie w czym te dziurki wierrrrcić? w żywicy, boć nie w metalu. Zrobiłem też DD USG. Oto wnioski:
1. pęknięcie dotyczy tylko lakieru. masa pod spodem jest nienaruszona. Na razie więc poobserwuję ew. rozwój wydarzeń;
2. DD nie jest w ciąży ;-)

A co do otworku to racja: ma to sens gdy pęka KONSTRUKCJA (wierci się w celu dekoncentacji naprężeń na końcu szczeliny)


w "Sprawie McPhersona", sprawę załatwiła wizyta poranna wizyta przed pracą w serwisie:
10 min. oglądania i dwa ruchy imbusem i kluczem oczkowym.

Zrobiło się znacznie ciszej. Znaczy tak było od nowości. Co ciekawe pan mechanik się tym widokiem nie zdziwił, natomiast p. doradca techniczny w pierwszym odruchu chciał wymieniać amorka z gwarancji.

P.S.:
A propos, pękania zmęczeniowego to na studiach chodził taki dowcip, jak to jeden rabbi doradzał dużej firmie lotniczej w USA, iżby poszycie skrzydła nie pękało:" Należy wywiercić cały szereg otworków! A dlaczego? Bo przed 1968 mieszkałem w takim dziwnym kraju, gdzie był papier toaletowy z takim dziurkami. I on się n i g d y po tych dziurkach nie urwał!" :-)
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-11-08, 11:53, w całości zmieniany 2 razy  
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2010-11-08, 12:14   

Z tymi dziurkami to był oczywiście żart. ;-) Skoro masa jest cała, to nie ma zagrożenia korozją, ale gdyby to miało tak dłużej zostać, to ja osobiście zalakierowałbym to jakimś bezbarwnym elastycznym lakierem do paznokci.
Gdybyś się spodziewał małych Dusterków, to jestem chętny na jednego. :lol:
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-11-10, 00:09   

eplus napisał/a:
Gdybyś się spodziewał małych Dusterków, to jestem chętny na jednego. :lol:
Nie omieszkam poinformować ;-)
eplus napisał/a:
dokręcanie żelaza do żelaza jest bez sensu.

Zwłaszcza, że jest to, żelazo z dodatkiem do 2,11% węgla i innych składników stopowych. Się to bodajże nazywa stalą. ;-) Tyle uszczypliwości :lol:

Dzisiaj "19"RZ->RST->RZ:
Tam: 70 km V_śr=53 km/h b_j=6,8 L/100 km ok. 15% miasto
Z powrotem: 79 km V_śr =50,1 km/h b_j=7,8 L/100 km , 20% miasto,
z powrotem silny vmoordewind (halny) i sporo dużych ciężarówek do pozbycia się sprzed nosa (70..80 km/h), korek na wjeździe do RZ i...hit wyprawy: jazda za traktorem z przyczepą od RST do granic RNI :evil: z V=20km/h!
Jak widać prawie ta sama trasa i 1L/100 km różnicy. Wszystko zależy od "okoliczności przyrody"
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-11-13, 23:20, w całości zmieniany 2 razy  
 
leo 


Marka: MZ, DU, Dacia
Model: ETZ, Tico, Duster
Silnik: 0.125, 0.8, 1.6
Rocznik: 1990, 1998, 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 529
Skąd: Dęblin
Wysłany: 2010-11-15, 00:07   Re: Uszczelka pod maską DD

http://www.daciaklub.pl/f...p?p=68548#68548
piotrres napisał/a:
Założyłem uszczelkę od "malucha" pod klapę silnika.

... i jeszcze jedno pytanie: ta uszczelka pochodzi od której części "malucha"? Chodzi o uszczelkę drzwiową?
_________________
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-11-24, 02:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-11-15, 11:44   Uszczelka pod maską DD i nowe fotki

Leo, to jest uszczelka drzwiowa od 126p, tak samo jak w wątku na który się powoływałem w/s Loganki.


http://www.daciaklub.pl/f...p?p=68562#68562
jan napisał/a:
A gdzie zdjęcia, ;-)

A tu! :-D

uszczelka_pod_maską.jpg
Fig. 1. Dodatkowe uszczelnienie pod maską DD
Plik ściągnięto 997 raz(y) 151,43 KB

Duster nie ciele.jpg
Fig. 2. "Duster nie cielę, sobie poradzi, skąd błoto ciecze tam koło wsadzi." ;-) Taka luźna parafraza z hr. A. Fredry
Tytułem wyjaśnienia: "to" na środku miało konsystencję budyniu więc koleiny nie okraczyłem. Wszak to tylko2WD
Plik ściągnięto 424 raz(y) 174,86 KB

Trzymaj sie prawego pasa.jpg
Fig. 3. Trzymaj się prawego pasa!
Czyli DD pod palmami ;-)
Ech, Krzysiek H. prawdę Ci powie!
Plik ściągnięto 370 raz(y) 240,54 KB

_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-11-24, 02:07, w całości zmieniany 5 razy  
 
leo 


Marka: MZ, DU, Dacia
Model: ETZ, Tico, Duster
Silnik: 0.125, 0.8, 1.6
Rocznik: 1990, 1998, 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 529
Skąd: Dęblin
Wysłany: 2010-11-16, 00:55   Re: Uszczelka pod maską DD i nowe fotki

piotrres napisał/a:
Leo, to jest uszczelka drzwiowa od 126p, tak samo jak w wątku na który się powoływałem w/s Loganki.


Dzięki za uściślenie, jutro ruszam na polowanie takiej gumy. Lubię czystość pod maską. ;-)
Korci mnie jeszcze ta mata pod klapą, ale cena spora (Laisar podawał: ponad 200 zł)... :-/ Na razie jednak przybastuję z wydatkami, cena kompletu zimówek na osobnych felgach cokolwiek mnie przytłoczyła (ale przynajmniej dobre opony mam). :-P
_________________
Pozdrawiam.
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-11-16, 18:42   

leo napisał/a:
Dzięki za uściślenie, jutro ruszam na polowanie takiej gumy. Lubię czystość pod maską. ;-)

Słusznie prawisz, o zęby trzeba dbać :mrgreen:
Można wypróbować uszczelkę od "cieńkiego" W CC jest bardziej "mięsista".
leo napisał/a:
Korci mnie jeszcze ta mata pod klapą, ale cena spora (Laisar podawał: ponad 200 zł)... :-/

Ja też, na razie odpuściłem, bo by mnię Żona za rozrzutność zganiła *)

Dzisiaj znów RZ->RST->RZ. Na zimówkach przy +15...17 °C

Tam: L=70 km V_śr=53 km/h wydawałoby się w miarę płynnej jazdy, 10% klimatyzacja.b_j=7,6 L/100/km
Z powrotem: L=75km V_śr=54 km/h wyprzedzanie (na ogół z redukcją do "IV"dla lepszego przyspieszenia) sporej liczby autobusów, traktorów, duużych wywrotek (budowy na: "19", A4, lotnisku OKL'u), i...kilku furmanek ("I'm bat-Man" ;-) ) klimatyzacja 10% trasy
lekki w-morde-wind, klimatyzacja,przejazd przez miasto i... ku mojemu zdziwieniu :shock: b_j=7,0 L/100 km

Może to dla tego, że więcej jechałem na "IV"? :shock: Kolega z pracy w 16-zaworowej Maździe zaobserwował podobne zjawisko.
________________________________________________________________________

P.S.: Kiedy się u Was w DD zapala "bieda-lampka"? Bo u mnie przy przewidywanym zasięgu ca. 100 km. Raz to było 95 km a dzisiaj 106 km NIe wiem od czego to zależy?

*) "...więc nim się zrobi krótkie spięcie kocham Cię, piszę w testamencie...''

W_steppewayu_szerokim.jpg
"Na ziemii co zawsze pod śniegiem lub wodą, są drogi po których nikt prawie nie chodzi..."
A w każdym razie GPS jej nie pokazuje
Plik ściągnięto 456 raz(y) 103,27 KB

_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-11-17, 23:15, w całości zmieniany 9 razy  
 
leo 


Marka: MZ, DU, Dacia
Model: ETZ, Tico, Duster
Silnik: 0.125, 0.8, 1.6
Rocznik: 1990, 1998, 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 529
Skąd: Dęblin
Wysłany: 2010-11-18, 00:56   

piotrres napisał/a:
Słusznie prawisz, o zęby trzeba dbać :mrgreen:


A Tobie to się wszystko z seksem musi kojarzyć...? :mrgreen:

piotrres napisał/a:
Można wypróbować uszczelkę od "cieńkiego" W CC jest bardziej "mięsista".


Tak, czytałem tamten wątek. Jednak, przy tej sporej różnicy w cenie, wezmę gumę od 126p.

piotrres napisał/a:
ku mojemu zdziwieniu :shock: b_j=7,0 L/100 km
Może to dla tego, że więcej jechałem na "IV"? :shock: Kolega z pracy w 16-zaworowej Maździe zaobserwował podobne zjawisko.



Być może... Choć, moim zdaniem, na większe zużycie ma wpływ przyspieszanie, a nie wyższe obroty utrzymywane przez długi czas (a Ty przyspieszałeś).
Ja tez zauważam podobne różnice na tych samych odcinkach, stosując ten sam styl jazdy. Ostatnie podróże:
- 90 km, 2 os. dorosłe + 2 dzieci - 7,3 l/100 km, z powrotem 6,6 l/100 km (IMHO nieźle);
- 190 km, kierowca + 2 dzieci - 7,5 l/100 km; z powrotem doszła 1 osoba i bagaże - 7,0 l/100 km.
Nie wiem, od czego to zależy. Może po prostu dusty lubi wracać do domu? :mrgreen: Ale będę próbował zgłębić temat.

piotrres napisał/a:
Kiedy się u Was w DD zapala "bieda-lampka"? Bo u mnie przy przewidywanym zasięgu ca. 100 km. Raz to było 95 km a dzisiaj 106 km NIe wiem od czego to zależy?


W moim dwa razy zapalił się "żebrak". Za każdym razem wskazania kompa to 100 km do końca paliwa (no, może parę km w jedną lub drugą stronę... ale nie więcej, niż 9).
_________________
Pozdrawiam.
 
sereq 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9 TCe 90 KM
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 337
Skąd: W-wa
Wysłany: 2010-11-18, 09:40   

leo napisał/a:

W moim dwa razy zapalił się "żebrak". Za każdym razem wskazania kompa to 100 km do końca paliwa (no, może parę km w jedną lub drugą stronę... ale nie więcej, niż 9).


Czyli rozumiem że w komputerze Dustera po zapaleniu się "żebraka" komp nadal pokazuje przewidywany zasieg?

W komputerze Clio III, który wygląda podobnie, po zapaleniu lampki rezerwy komp przestaje pokazywać zasięg
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-11-18, 19:40   

sereq napisał/a:
leo napisał/a:

W moim dwa razy zapalił się "żebrak". Za każdym razem wskazania kompa to 100 km do końca paliwa (no, może parę km w jedną lub drugą stronę... ale nie więcej, niż 9).


Czyli rozumiem że w komputerze Dustera po zapaleniu się "żebraka" komp nadal pokazuje przewidywany zasieg?

W komputerze Clio III, który wygląda podobnie, po zapaleniu lampki rezerwy komp przestaje pokazywać zasięg


Czyli normą jest ok. 100 km przewidywanego zasięgu.
W Dusterze po zapaleniu się "biedy" znika zasięg prognozowany. Tak jak w Clio.


wsrod_traw.jpg
AMBUSH PREDATOR ;-)
Plik ściągnięto 248 raz(y) 250,36 KB

_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-11-18, 19:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne