Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
gwizd pompy wspomagania
Autor Wiadomość
kakus 


Marka: dacia
Model: Stepway II
Silnik: Tce 90
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 432
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2009-09-15, 07:17   

właśnie mam odbierać cdi +klima i wkurza mnie ten gwizd pompy wspomagania...... można prosić o jakieś dane tej osłony na pompę żebym mógł się w aso wykłucić o nią ???
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1500
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2009-09-18, 20:19   

Przyjrzałem się wcześniejszym postom i u mnie występuje gwizd z silnika przy obrotach między 1500 a 2000 i tylko na rozgrzanym silniku.Na większych obrotach lub na wolnych obrotach oraz na zimnym silniku nic nie słychać. 03.10.2009 mam roczny przegląd i chyba będę musiał zgłosić to, a czy pomogą zobaczymy :-)
_________________

 
Jarosław P 



Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 536
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2010-01-16, 17:28   

Pod prędkościomierzem znajduje się ikonka ( kontrolka ) od wspomagania kierownicy czy jest aktywna w naszych autach ? , bo po przekręceniu kluczyka nie zapala się wraz z innymi kontrolkami.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-01-16, 18:21   

Dotyczy tylko diesli.
 
Jarosław P 



Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 536
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2010-01-16, 18:35   

Myślałem że sygnalizuje awarię wspomagania. A jeśli można to co sygnalizuje w dislach?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-01-16, 20:35   

Awarię wspomagania [:
 
Jarosław P 



Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 536
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2010-01-16, 21:22   

No dobrze :-) , ale dlaczego tylko w dislach ? W benzyniakach wspomaganie kierownicy jest bezawaryjne ??? O co tu chodzi ???
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-01-16, 22:08   

W benzyniakach jest hydrauliczne, a w dieslach - elektro-hydrauliczne. I od tego kawałka "elektro-" jest owa kontrola. Ot, cała tajemnica (;
 
Jarosław P 



Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 536
Skąd: Bielsko-Biała
  Wysłany: 2010-01-16, 22:36   

Dzięki , że odkryłeś mi ową tajemnicę w benzynie pompa napędzana jest od silnika paskiem , a w dislach jest jeszcze silniczek elektryczny tylko po co ? to lepsze rozwiązanie czy lepsze to w benzyniakach proszę wyjaśnij bo nie znam się na tym , wcześniej nie miałem wspomagania - w poprzednich autach.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-01-17, 00:44   

Oceniając technicznie: zwykłe hydrauliczne teoretycznie jest "prostsze", bo ma mniej części niż elektro-hydrauliczne - które jest jednak z kolei lżejsze, co jak przypuszczam było głównym powodem zastosowania go z cięższymi od benzyniaków dieslami.

Natomiast które jest lepsze z punktu widzenia kierowcy, to już raczej zależy od jego osobistych preferencji... [:
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-01-17, 00:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-01-17, 11:18   

Jarosław P napisał/a:
a w dislach jest jeszcze silniczek elektryczny tylko po co ?


Silniczek elektryczny jest właśnie po to aby napędzać pompę wspomagania.
W dieslu pompę wspomagania napędza silniczek elektryczny, a w benzyniakach pompę wspomagania napędza pasek klinowy silnika.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-01-17, 11:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
kakus 


Marka: dacia
Model: Stepway II
Silnik: Tce 90
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 432
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2010-01-17, 12:47   

mi w ASO powiedzieli ze w dieslach z klima nie ma miejsca na hydrauliczne wspomaganie stad ten patent...... na szczescie w srodku tego nie slychac..... juz o tym wogole nie pamietam
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2010-01-17, 13:29   

Jarosław P napisał/a:
a w dislach jest jeszcze silniczek elektryczny tylko po co ? to lepsze rozwiązanie czy lepsze to w benzyniakach

Elektrohydrauliczne ma też zmienną (regresywną w stosunku do prędkości) siłę wspomagania.
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2010-01-17, 15:23, w całości zmieniany 2 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-01-17, 19:05   

KaS602 napisał/a:
Elektrohydrauliczne ma też zmienną (regresywną w stosunku do prędkości) siłę wspomagania.

Dokładniej: może mieć - w Daćkach chyba jednak nie ma?


Brak miejsca: być może moje przypuszczenie nie było w efekcie do końca słuszne, mimo chyba prawdziwych przesłanek... (; Jeśli jednak faktycznie tak jest, to dotyczy to raczej wszystkich modeli (również innych renówek) z tymi silnikami, bo to sprawa konstrukcji silnika. Jak bowiem widać - tak "w ogóle" to jeszcze jedna pompka powinna się zmieścić:

- najpierw - 1.6 8v, z lewej u samej góry pompa wspomagania:




- daćkowy diesel - warto zwrócić uwagę, że pompa klimy jest dość wysoko w porównaniu do miski olejowej i umiejscowienie np w 1.6:




Tyle że tak naprawdę najlepsze jest chyba jednak wspomaganie całkowicie elektryczne - a daćkowa hybryda to może efekt czyszczenia półek albo sławnego "carry on"...
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2010-01-17, 21:30   

laisar napisał/a:
może mieć - w Daćkach chyba jednak nie ma?

Masz jakieś info na tem temat? Ja sugerowałem się tym, że każde Reno ze wspomaganiem elektrohydraulicznym jednak ma (zmienną siłe wspomagania).
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-01-17, 22:48   

Miałem napisać:

Nie mam żadnych twardych dowodów, a jedynie dedukcyjne poszlaki (; - skoro przy renówkach się chwalą ową zmiennością, to gdyby była w daćkach też by tak chyba czynili...

- ale postanowiłem zrobić ostatnią rzecz, jaką się robi w takich przypadkach i... zajrzałem do dokumentacji! :oops: (;

A ona podaje wprost:

MR390X9036B000 napisał/a:
ELEKTRO-HYDRAULICZNE WSPOMAGANIE UKŁADU KIEROWNICZEGO
Silnik K9K i klimatyzacja
[...] Silnik elektryczny pracuje ze stałą prędkością i system zapewnia stały poziom siły wspomagania.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-03-31, 23:15   

Sun napisał/a:
W ASO [...] zamontowano osłonę [pompy wspomagania] (wg najnowszych wytycznych Renault) - powinna być jakaś akcja serwisowa, która nie jest nagłaśniana.


Domel napisał/a:
wiesz [laisar] moze cos o nocie technicznej dotyczacej wyciszenia pompy wspomagania w logan MCV dCI 85KM Laureate?


Nic a nic - nie znalazłem ani żadnej noty, ani nawet wzmianki o problemie czy, tym bardziej, jego rozwiązaniu...


(A może z tą osłoną to było placebo? (; ).
 
lurtz 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 4x4
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 10 Sie 2010
Posty: 123
Skąd: znienacka
Wysłany: 2010-11-21, 14:39   Piszczenie wspomagania

Witam,

Wczoraj zrobilem dosc spora trase (500km) i dzisiaj odpalajac autko uslyszalem ze wspomaganie zaczelo glosno pracowac (nawet nie krecac kierownica). Wybierac sie z tym do ASO czy raczej nie jest to nic groznego? (cos sie zapchalo?). Wspomaganie dziala ok mimo tego dzwieku, zadna kontrolka tez sie nie pali. Plynu nie brakuje.
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-11-21, 14:43   

Spytaj kolegę krakry1, z tego co kojarzę miał podobny problem w swoim sandero z mocniejszym DCI pod maską
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-11-21, 15:34   

Odp. poszła na PW.
 
Ammianus 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 323
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-11-29, 21:05   

a jaka to odpowiedz?
Mnie męczy podobny problem, tj, takie jakieś piszczenie wspomagania :-|
 
Ammianus 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 323
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-12-01, 08:56   

No więc Panie i Panowie!
Wspomaganie piszczy.
W środku słyszalne, na zwenątrz - już wyraźne piszczenieeeeeeeee
To przypadłość mojego egzemplarza, czy raczej wszystkich modeli?
 
Auto Krytyk 


Marka: .
Model: .
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2010-12-01, 09:18   

Ale piszczy ci piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii, czy buczy lekko buuuuu, tak jakby ktoś bączka rozkręcał do zabawy, mi jedyni jak na postoju pokręce kierownicą to lekko brzęczy ale zaraz cichnie jak puszcze kierownicę. Jak ci piszczy cały czas to coś skopane jest.
Ogolnie to te wspomagania często siadają w renaultach. Ale hydrauliczne też puszcza pompa olej wiem bo w meganie I dolewałem uszczelniacza do oleju.
 
Ammianus 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 323
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-12-01, 09:28   

ano jest takie piiiiiiiii, i piiIIIIiiiIIIIiiiIIIIi jak sie pokreci kierownicą
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-12-01, 10:08   

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1223 - 3TM??? (;
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne