Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Program diagnostyczny DDT2000 / kabel KKL (OBD-II / EOBD)
Autor Wiadomość
stempik 



Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1,4mpi
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 698
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-12-03, 11:58   

voytexg napisał/a:
Silniczek krokowy padł?

Gdyby padł silnik krokowy to nie dało by się jechać na zimnym.
Mój padł dwa latka temu i wyglądało to tak że puki autko nie złapało temperatury to gasło. Musiałem cały czas utrzymywać obroty pedałem gazu. Za to kiedy silnik złapał temperaturkę kłopoty ustawały.
 
voytexg 
Zielony listek


Marka: Renault
Model: Laguna3 GT Energy S&S
Silnik: 2.0 DCI
Rocznik: 2013
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 8
Skąd: Głogów
Wysłany: 2010-12-03, 14:38   

Na początku obroty były dobre z takim jakby szarpnięciem i minimalnie falowały ż wskazówka prawie nie drgnęła, co było czuć na du....ie, czyściłem krokowca i przepustnicę, po tych zabiegach obroty świrują. Silnik jak już jest nagrzany to jak stanę na światłach 1, 2, 3 jest ok, na 4-tych obroty idą do 2k i tak do póki nie ruszę. Później ok.
Sprawa ma się tak, jak po kilkunastu minutach znów odpalę jest wszystko ok.
Dlatego załączyłem zrzuty z DDT bo obstawiałem na krokowca !
Czy może trzeba ustawić kąt położenia przepustnicy, da się tym programem ?
_________________
________________________
pozdrawiam Voytexg
Ostatnio zmieniony przez voytexg 2010-12-03, 14:44, w całości zmieniany 2 razy  
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-12-03, 14:44   

W silnikach 1.4 8V przepustnica na luzie jest ustawiona na 17.6 stopnia :

_________________

 
voytexg 
Zielony listek


Marka: Renault
Model: Laguna3 GT Energy S&S
Silnik: 2.0 DCI
Rocznik: 2013
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 8
Skąd: Głogów
Wysłany: 2010-12-09, 19:41   

stempik napisał/a:
voytexg napisał/a:
Silniczek krokowy padł?

Gdyby padł silnik krokowy to nie dało by się jechać na zimnym.
Mój padł dwa latka temu i wyglądało to tak że puki autko nie złapało temperatury to gasło. Musiałem cały czas utrzymywać obroty pedałem gazu. Za to kiedy silnik złapał temperaturkę kłopoty ustawały.


Ja mogę odłączyć krokowca i chodzi czy jest zimny czy ciepły !!
komputer po skasowaniu błędów po jakimś czasie znów łapie błąd.
Wiem że błędy usunę ale przydało by się również usunąć przyczynę usterki.

Kąt ustawienia przepustnicy jest ok 10,8
_________________
________________________
pozdrawiam Voytexg
Ostatnio zmieniony przez voytexg 2010-12-09, 19:48, w całości zmieniany 2 razy  
 
Gość

Wysłany: 2010-12-10, 21:45   

Witam mam problem wykrywa mi błedy lecz przy każdym z nich pisze unknown dtc same cyfry czy ktos wie co to za błedy
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-12-10, 21:55   

voytexg napisał/a:
Kąt ustawienia przepustnicy jest ok 10,8


To może musisz zmienić na inny kąt, u mnie w 1.4 kąt wynosi 17.6.
Sprawdź jeśli masz taką możliwość w innej lagunie ile wynosi kąt - w końcu zdejmowałeś przepustnicę a wtedy przy montażu na pewno kąt będzie inny.
Nie wiem jak wygląda przepustnica w 16v, ale może możesz zmienić kąt przez inne ustawienie przepustnicy - może trzeba ją lekko obrócić aby zmenić kąt.
Ustaw np. kąt taki jak u mnie 17.6 i zobacz wtedy - skoro demontowałeś przepustnicę to na pewno jest teraz źle ustawiona - niestety w DDT nie widzę funkcji adaptacji przepustnicy lub kalibracji przepustnicy - dlatego może możesz tą przepustnice fizycznie przestawić aby zmienić kąt.

siwka111 napisał/a:
Witam mam problem wykrywa mi błedy lecz przy każdym z nich pisze unknown dtc same cyfry czy ktos wie co to za błedy


Masz silnik 1.5dci, proponuje w DDT wybrać Dacię Logan i wybrać ECM właśnie z Dacii - następnie wybrać Select ALL
_________________

 
voytexg 
Zielony listek


Marka: Renault
Model: Laguna3 GT Energy S&S
Silnik: 2.0 DCI
Rocznik: 2013
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 8
Skąd: Głogów
Wysłany: 2010-12-12, 01:26   

jackthenight napisał/a:

Nie wiem jak wygląda przepustnica w 16v, ale może możesz zmienić kąt przez inne ustawienie przepustnicy - może trzeba ją lekko obrócić aby zmenić kąt.




fotka zapożyczona
_________________
________________________
pozdrawiam Voytexg
Ostatnio zmieniony przez voytexg 2010-12-12, 01:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-12-12, 14:40   

A tą śrubę, którą zaznaczyłem na zdjęciu również odkręcałeś ?
Czyli, czy wyciągałeś potencjometr przepustnicy ?
Bo jeśli tej śruby nie ruszałeś, to kąta przepustnicy nie zmieniłeś i nie ma co się dalej tym kątem zamartwiać.

przep.JPG
Plik ściągnięto 342 raz(y) 34,85 KB

_________________

 
voytexg 
Zielony listek


Marka: Renault
Model: Laguna3 GT Energy S&S
Silnik: 2.0 DCI
Rocznik: 2013
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 8
Skąd: Głogów
Wysłany: 2010-12-12, 21:30   

nie ruszałem tego :(
tak jak jest widoczne na fotce, tak wymontowałem spryskałem preparatem w spreyu wyczyściłem ruszając tą klapką i zamontowałem
_________________
________________________
pozdrawiam Voytexg
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-12-12, 22:03   

A no właśnie, błędy w DDT2000 wskazują na problem z wolnymi obrotami - krokowiec.
Także pozostaje ci już tylko wymiana krokowca.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-12-12, 22:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
voytexg 
Zielony listek


Marka: Renault
Model: Laguna3 GT Energy S&S
Silnik: 2.0 DCI
Rocznik: 2013
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 8
Skąd: Głogów
Wysłany: 2010-12-12, 22:05   

ok, dziękuję za pomoc, będę szukał dalej
_________________
________________________
pozdrawiam Voytexg
 
voytexg 
Zielony listek


Marka: Renault
Model: Laguna3 GT Energy S&S
Silnik: 2.0 DCI
Rocznik: 2013
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 8
Skąd: Głogów
  Wysłany: 2010-12-18, 23:23   

Witam ponownie.
Problem rozwiązany.
Przyczyną moich falujących obrotów było "lewe powietrze".
Po operacji czyszczenia przepustnicy okazało się że uszczeleczki, których nie wymieniałem na nowe były już lekko spłaszczone i tędy zasysało lewe powietrze.
Zamówiłem w serwisie nowe, założyłem, skasowałem błędy, które przy okazji komputer złapał i problem zniknął.
Życzę wszystkim mającym problemy z swoimi autkami aby one trwały jak najkrócej.
Pozdrawiam i dziękuję za poświęcony czas :lol:
_________________
________________________
pozdrawiam Voytexg
 
voytexg 
Zielony listek


Marka: Renault
Model: Laguna3 GT Energy S&S
Silnik: 2.0 DCI
Rocznik: 2013
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 8
Skąd: Głogów
Wysłany: 2010-12-21, 14:19   

Witam ponownie.
Czy istnieje możliwość pobrania najnowszych baz do DDT2000.
Podpinałem kolegi Lagunę i znalazł UCH lecz nie było możliwości podglądu żadnych parametrów.
_________________
________________________
pozdrawiam Voytexg
 
eastcowboy 


Marka: *
Model: *
Silnik: *
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 336
Skąd: ABCD
Wysłany: 2010-12-21, 20:51   

voytexg napisał/a:
Lagunę


Lagune z Multiplex sieci danych (CAN) ?



 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3596
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-12-22, 10:17   

eastcowboy napisał/a:
voytexg napisał/a:
Lagunę


Lagune z Multiplex sieci danych (CAN) ?


Naprawdę współczuję , to chyba jedna z większych porażek w ewolucji okablowania samochodowego. Znajomy właściciel serwisu Peugeota widział już takie historie że włos się jeży na głowie.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-12-22, 10:29   

TSD ciekawe dlaczego - sama idea przecież faktycznie jest dobra... Czyżby to implementacja przerosła producentów? Tylko co tu niby można popsuć??? Na myśl przychodzi mi jedynie wzajemne zakłócanie się kolejnych elementów układu - ale przecież odfiltrowanie tego też nie powinno być jakieś super trudne. Może zbyt mało przystosowano części elektroniczne do nowych warunków pracy?
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2011-01-09, 11:29   DDT2000 + VAG PL

znalazłem w internecie necie full ddt2000 jakis pdf dotyczacy daci oraz full vag 4.9

http://wyslijto.pl/plik/qlriigri0d VAG
http://wyslijto.pl/files/download/926y7img0j DDT2000
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-01-09, 11:57   

Lukas87 napisał/a:
znalazłem w internecie necie full ddt2000

Ale zawiera starą bazę ecu.


Lukas87 napisał/a:
jakis pdf dotyczacy daci

To zapewne nasza produkcja, a dokładniej pdf stworzony przez kolegę yarocza i mnie.

Lukas87 napisał/a:
full vag 4.9

Ten program w Dacii zastosowania nie ma, ale do grupy VW na pewno się komuś przyda.



Przeczytaj ten temat od początku, jest link do programu z nową bazą, instrukcji, tłumaczeń i wiele innych :
http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3279
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-01-09, 17:09, w całości zmieniany 4 razy  
 
yarocz 



Marka: DACIA
Model: Logan MCV
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 455
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-01-19, 20:34   

UWAGA:
do pobrania poprawiony DDT2000Light ( tłumaczenie ).

http://www.daciaklub.pl/f...p?p=51690#51690
_________________

 
Moreno 



Marka: Chevrolet
Model: Orlando
Silnik: 1.8 LS+ 5MT
Rocznik: 2010/2011
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 37
Skąd: Jastrzebie-Zdroj
Wysłany: 2011-02-11, 21:00   No device definition in database, unable to detect failures

Witam

Co oznacza :

No device definition in database, unable to detect failures

że są błędy ale nie ma ich w bazie ?

pozdrawiam
 
lep 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi 90 FAP
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lis 2010
Posty: 89
Skąd: DG
Wysłany: 2011-02-19, 11:15   

Czy ktoś może potwierdzić moje przypuszczenia?
Mam u siebie w MCV-ce ECU Delphi DCM 3.4 taki jak na fotce poniżej.



Próbowałem podłączyć się do ECM ale prawdopodobnie ta centrala jako jedyna wśród daciek ma komunikację opartą na protokóle CAN :-( co jest pokazane na fotce poniżej.



W związku z tym mam pytanie czy w silnikach dCi 86 KM (tych starszych) są inne centralki?
Obawiam się najgorszego że nie będę mógł podłączyć się do centralki od silnika z powodu tej nieszczęsnej magistrali CAN.
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-02-19, 12:15   

Lep inne 1.5 dci posiadają DCM 1.2 - ale bez FAP-a.
U ciebie jest DCM 3.4 - i pewnie wszystkie silniki z FAP-em będą posiadały właśnie DCM 3.4
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-02-19, 12:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
lep 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi 90 FAP
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lis 2010
Posty: 89
Skąd: DG
Wysłany: 2011-02-19, 12:33   

Czyli ratuje mnie albo interfejs DERELEK-a
którego ponoć nie sprzedają osobą prywatnym lub sonda clip za minimum 1000zł.



ehhh macie szczęście z tymi centralkami co za parę złoty można kupić kabel KKL.
Pewnie z 10 lat trzeba będzie czekać aż pojawi się coś taniego dla CAN
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-02-19, 13:57   

lep napisał/a:
Czyli ratuje mnie albo interfejs DERELEK-a
którego ponoć nie sprzedają osobą prywatnym lub sonda clip za minimum 1000zł.


No niestety :(

EDIT 11-03-2011 : Po testach kolegi "Lep" wynika, że komputer wtrysku DCM3.4 można diagnozować tylko po części kablem ELM327 : http://www.daciaklub.pl/f...p?p=80674#80674

lep napisał/a:
ehhh macie szczęście z tymi centralkami co za parę złoty można kupić kabel KKL.


To fakt - chociaż zanim doszliśmy na forum że zwykły KKL działa to również sporo czasu minęło. Także może nie 10 lat dla CAN-a, ale pewnie trochę czasu musi upłynąć zanim się rozpracuje DCM 3.4. Ale aby to nastąpiło to musi przybyć takich aut.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-03-11, 13:15, w całości zmieniany 2 razy  
 
Gość

Wysłany: 2011-03-20, 13:19   

Witam wszystkich.
Może ktoś podpowie czy komuś udało się z czytać błędy w Lagunie 1,9Dti 2000r.za pomocą ddt2000.Po skanowaniu i próbie odczytu błędów mam
ABS-VDC - No device definition in database, unable to detect failures
ECM - No device definition in database, unable to detect failures
UCH - No device definition in database, unable to detect failures
Baza i kabelek ok.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne