Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Do kogo kierować skarge na ubezpieczyciela...
Autor Wiadomość
ZeneC 



Marka: Renault
Model: Twingo I
Silnik: 1.2
Rocznik: 1997
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 370
Skąd: Celestynów/Warszawa
Wysłany: 2008-01-26, 11:34   

kaS602 napisał/a:
W moim przypadku glownie zawinil ubezpieczyciel...


Jeżeli minie 30 dni od zgłosenia szkody, możesz teoretycznie zgłosić skargę. Do Rzecznika Ubezpieczonych, albo i do Komisji Nadzoru Finnansowego.
Lepszy efekt, choć dłuższy w czasie, robi skarga do Komisji Nadzoru Finansowego, tyle że KNF rozpatruje głównie poważniejsze skargi, niz przekroczenie terminu o dzień, dwa czy trzy.


Jakby co - podaje namiary:

Skarga do KNF

KNF rozpatruje skargi składane na działalność nadzorowanych podmiotów. W przypadku problemów, skargi prosimy kierować do Departamentu Ochrony Klientów:
1) w formie pisemnej:

- drogą listowną na adres:
Pl. Powstańców Warszawy 1,
00-950 Warszawa
- osobiście w kancelarii urzędu (adres jw.)
- faksem na nr (0-22) 54 87 266

2) drogą elektroniczną:


Skarga do Rzecznika Ubezpieczonych

Skargi dotyczące zakładów ubezpieczeń, otwartych funduszy emerytalnych oraz uczestnictwa w pracowniczych programach emerytalnych przyjmuje także Rzecznik Ubezpieczonych.
Kontakt do Biura Rzecznika Ubezpieczonych:
Al. Jerozolimskie 44,
00-024 Warszawa
tel. (0-22) 333 73 26, (0-22) 333 73 27, (0-22) 333 73 28
fax. (0-22) 333 73 29

Dyżury ekspertów

Eksperci Biura Rzecznika Ubezpieczonych pełnią dyżury -
w zakresie ubezpieczeń gospodarczych - pod numerem tel. (0-22) 333 73 28
od poniedziałku do piątku w godz. 10.00 – 15.00 i 17.00 - 19.00
w zakresie otwartych funduszy emerytalnych pod numerem tel. (0-22) 333 73 26 lub (0-22) 333 73 27
od poniedziałku do czwartku w godz. 8.30-10.30

Polubowne rozstrzyganie sporów

1) sąd polubowny przy Rzeczniku Ubezpieczonych

Przy Rzeczniku Ubezpieczonych funkcjonuje sąd polubowny, który rozstrzyga spory między ubezpieczającymi, ubezpieczonymi, uposażonymi lub uprawnionymi z umów ubezpieczenia a zakładami ubezpieczeń, między towarzystwami emerytalnymi a członkami tych towarzystw, oraz spory wynikające z uczestnictwa w pracowniczych programach emerytalnych.
Warunkiem przeprowadzenia rozprawy jest wyrażenie zgody przez stronę pozwaną, np. zakład ubezpieczeń, towarzystwo emerytalne, na rozstrzygnięcie sporu przez sąd polubowny. Jeżeli strona przeciwna nie wyrazi zgody na rozstrzygnięcie sporu przez sąd polubowny, postępowanie nie może się odbyć.

tutaj znajdziesz więcej informacji>>> sąd polubowny przy Rzeczniku Ubezpieczonych

2) sąd polubowny przy KNF

Obecnie jest tworzony stały sąd polubowny przy KNF. Sąd zajmować się będzie rozstrzyganiem sporów pomiędzy instytucjami finansowymi oraz pomiędzy tymi instytucjami a odbiorcami usług finansowych. Przed rozpoczęciem właściwego postępowania pojednawczego strony będą miały możliwość skorzystania z mediacji w celu polubownego rozstrzygnięcia sporu.
Rozpoczęcie działalności sądu planowane jest na 1 stycznia 2008 r.


Organizacje konsumenckie

W sprawach indywidualnych bezpłatną pomoc prawną konsumenci mogą uzyskać u miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów lub jednej z finansowanych przez budżet Państwa organizacji konsumenckich - Federacji Konsumentów (http://www.federacja-konsumentow.org.pl/) lub Stowarzyszeniu Konsumentów Polskich (http://www.skp.pl/). Znajdą tam Państwo bezpłatną pomoc prawnika, uzyskają konsultację w czasie dyżurów telefonicznych ekspertów – także w zakresie usług finansowych świadczonych przez banki, ubezpieczycieli i inne instytucje finansowe.
_________________

 
GeRRaD 



Marka: DACIA
Model: LOGAN BlackLine ;)
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 918
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-02-01, 18:05   

Jest mały haczyk, bo z reguły 30 dni to liczy się od dnia ustalenia wszystkich okoliczności będących podstawą ustalenia odpowiedzilanosci ubezpieczyciela za zdarzenie - termin tak nieokreslony że w praktyce otwiera furtke do bujania klientów :evil:
_________________
GeRRaD
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne