Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Jazda dieslem
Autor Wiadomość
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2010-12-21, 19:10   Jazda dieslem

Właśnie odebrałem dzisiaj sandero 1,5dCi nigdy nie jezdzilem dieslem i jak tu stosować biegi do prędkości wiadomo teraz jest na dotarciu i zauwazylem ze za niskie obroty to wyzsze spalanie oraz przy zmianie biegow podczas wysprzeglania jest inny dzwiek takie chrobotanie/klekotanie po za tym sprzeglo chodzi elegancko dlatego jest mi to dziwne bo to diesel
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-12-21, 19:20   

A co Ci chrobocze przy zmianie biegów? Co do techniki jazdy na dotarciu ja nigdy nie przekraczałem 2500 obr/min. Daje to przyzwoite prędkości - V bieg 113-115km/h.

Druga podstawowa zasada to nie cisnąć przy zimny silniku.

Trzecia zasada po ostrej jeździe nie wyłączać od razu silnika, tylko trochę odczekać pozostawiając silnik na biegu jałowym (schłodzenie turbiny).

Czwarta i najważniejsza - cieszyć się nowym autkiem i mieć frajdę z jazdy przy b. małym spalaniu. :-D

P.S.
Lepiej wymienić olej po dotarciu - po 6 tys. km (niektórzy robią to dwa razy - także po 2,5 tys.) - a nie czekać na I przegląd po 20 tys.
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2010-12-21, 19:32   

ten dzwiek pojawia się podczas zmiany biegow przy wcisnietym sprzegle oraz mozna wyczuc lekkie pulsowanie pedalu hmmm tarcze sprzęgła chyba też powinny się dotrzeć zresztą co tu mówić jak się ma 50km przejechane :mrgreen:

PS w yarisie mam podobnie z tym ze to wina 3 cylindrowego silniczka i szarpie przy ruszaniu
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Ostatnio zmieniony przez Lukas87 2010-12-21, 19:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-12-21, 19:35   

Na początek możesz poczytać sobie kilka wątków o dieslu w tym dziale: ;-)
http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=647
http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=732
http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1315
_________________
Ostatnio zmieniony przez Beckie 2010-12-21, 19:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2010-12-21, 19:38   

dzięki ;-) muszę ogarnać temat
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
jjmalin 



Marka: Dacia
Model: Sandero + Duster
Silnik: 1.5 dCi + 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2010 + 2021
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 729
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 2010-12-21, 20:06   

nasz dieselek tak ma ze czuć drgania z silnika ... ja czasem daje 3000 obrotow np pod gorke zeby silnik sie nie zamulil tym bardziej ze w tej chwili zima i jezdze sporo w miescie
_________________


Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-12-21, 20:09   

Tylko, że Lukas87, ma drgania pedału sprzęgła wciśniętego - myślisz, że przenosi drgania z podłogi?
_________________
 
jjmalin 



Marka: Dacia
Model: Sandero + Duster
Silnik: 1.5 dCi + 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2010 + 2021
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 729
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 2010-12-22, 13:49   

ja też czuje i siebie drgania przy wcisniętym choć są mniejsze niż na puszczonym ...
_________________


Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2010-12-22, 14:35   

po prostu trzeba sie przyzwyczaic ;-)
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1090
Skąd: Kępno
Wysłany: 2010-12-22, 16:22   

Równie ważne jak nie kręcenie silnka powyżej 2500obr jest nie katowanie go na zbyt niskich obrotach. Naprężenia powstające w silniku są wtedy największe a smarowanie słabe. Od 3 biegu w górę radziłbym nie zchodzić (przynajmniej na dorarciu) poniżej 1700-1800obr, na 5tece trzymać się w zakresie 2000-2500.
Im zimniejszy silnik tym bardziej na to zwracać uwagę :)
Jeśli już jedziesz na niskich obrotach to gazem operuj bardzo delikatnie. Na sprawdzanie elastyczności przyjedzie czas za kilka tysięcy kilometrów ;)
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2010-12-22, 19:45   

docieralem już silniki w traktorze po wlasnym remoncie kapitalnym, w motocyklu oraz silnik z malucha i trzymam sie zasady wiadomo nie dawac max gazu operowac delikatnie i nie meczyc silnika tak jak napisales na niskich obrotach ale od czasu do czasu przez 1km przepalic troche poczytalem juz dosc duzo na temat docierania i wyczytalem ze pierwsze 50km jest najwazniejsze dla osadzenia pierscieni w tlokach nalezy jezdzic dynamicznie z tym ze duzo hamowac silnikiem wtedy dobrze osiadaja pierscienie druga wazna rzecz nigdy przy pierwszych kilkudziesieciu km nie jechac od razu tylko niech sie troche zagrzeje

ps z ta wymiana oleju po 2 latach to jakas pomylka :roll: :roll:
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Ostatnio zmieniony przez Lukas87 2010-12-22, 19:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
RnR 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 667
Skąd: POL/ŚL
Wysłany: 2010-12-22, 19:51   

Hej

Moglbys troche wiecej o tym napisac - czy dynamicznie znaczy powyzej tych zalecanych 2,5k czy dynamicznie ale w ramach tego limitu? Ewentualnie jakis link do naprawde sprawdzonych danych? :)
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2010-12-22, 20:03   

teraz juz Ci nie powiem gdzie to było ale tak jak wyżej docierałem różne silniki i wszystko w jak najlepszym porzadku było do dzisiaj silniki latają i nie biorą oleju (i maja moc), a co do tego zakresu to mysle dlatego taki bo wtedy turbina nie daje swojego max cisnienia (doladowania).Dużo hamować silnikiem wtedy w komorze spalania panuje inne cisnienie niz w trakcie spalania mieszanki wtedy pierscienie chodza "luzno".
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
Arturos 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: DUSTER 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 27 Lis 2010
Posty: 9
Skąd: 100lica i okolica
Wysłany: 2011-01-05, 01:36   

dodam tylko jedną generalną uwagę dotyczącą różnicy w eksploatacji między benzyną a dieslem. Silniki wysokoprężne "wolą" lekkie przeciążenie od dużych obrotów, zatem technika jazdy benzynowym, na którym jeździ się mocą (to także ma związek z obrotami) a dieslem jeździ się momentem obrotowym i jest bardziej elastyczny. Nie ma potrzeby na przykład w czasie przyspieszania redukowania biegu np. z 5 na 4 jak w benzynie aby uzyskać odpowiednie przyspieszenie. Nie wiem jak jeszcze to opisać najlepiej pokazać to w praktyce. Ale np. w dieslu 1,9 TDi VW Touran od 80-90km/h można spokojnie jechać na 6 biegu i bez konieczności zmiany na 5 bieg spokojnie przyspiesza na przykład na wyprzedzaniu, nawet szybciej niż gdyby dokonać redukcji, co raczej nie udałoby się zrobić benzynowym ( no chyba, że ma co najmniej 200KM pod maską, hehe)
_________________
Idący donikąd zwykle tam dochodzą!
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2011-01-05, 14:51   

no dokladnie maksymalna moc jak i moment obrotowy w dieslach mamy dostepny od samego dolu co innego w benzynie gdzie trzeba pokrecic troche zeby to jechalo
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Ostatnio zmieniony przez Lukas87 2011-01-05, 14:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne