Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Pasek klinowy - piszczenie
Autor Wiadomość
dj.gumis 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2010
Dołączył: 16 Maj 2010
Posty: 12
Skąd: Katowice
Wysłany: 2011-01-15, 11:36   Pasek klinowy - piszczenie

Witam.
Przyszła zima , teraz roztopy wilgoć itp.
Rano przed pracą , odpalam samochód i co słyszę - delikatnie pasek klinowy lekko piszczy,szmera. Po ok. 5-10 sekund jak silnik dochodzi do swoich obrotów wszystko ucicha.
Jak były minusy od -2 do -10 czy rano czy po pracy czy wieczorem nic . Teraz jak jest zmiana temperatur w nowy ok 0 w dzień 2-5 stopnie to mi się zaczyna powtarzać.
Proszę o pomoc w tym zakresie , czy jest to wina luźnego paska czy rolek , czy może wina takich temperatur. Nie za bardzo kojarzę czy napinacze rolek są samonastawne i w takich przypadkach ten niewielki świergot będzie mi się pojawiać.

Autko kupiłem w kwietniu i temperatury były wysokie i nie zauważyłem lub może nie zwróciłem uwagi, bo w sumie to zawsze przed odpalaniem samochodu radio i nawiew na drugim stopniu to nie słyszałem nic innego :)

Może ktoś z was ma podobne lub takie same przypadki.
Pod blokiem gościu wyjeżdżał Renaultem Megane i też mu podgwizdywało
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-01-15, 12:11   

U mnie trzecia zima i nic nie gwizda.
Piszczenie może wynikiem zamoczenia paska (może przed odstawieniem auta na noc przejeżdżasz przez jakąś głęboką kałużę) lub nieodpowiedniego napięcia paska.
Zobacz czy pasek nie jest zaolejony.
_________________
 
dj.gumis 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2010
Dołączył: 16 Maj 2010
Posty: 12
Skąd: Katowice
Wysłany: 2011-01-15, 12:23   

Być może
Rozmawiałem z kolegą co ma Seata Leona i ma identyczne objawy.
Sprawdzę i dam znać
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1500
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2011-01-15, 15:17   

Z paskami już tak jest. U jednego wytrzyma dłużej, a u drugiego krócej.Ja tylko dodam do potencjalych przyczyn piszczenia paska wypisanych przez kolegę Beckiego, że pasek ten już jest poprostu za luźny
_________________

 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2011-01-15, 16:13   

Mariusz napisał/a:
że pasek ten już jest poprostu za luźny
Miałem ten problem w Seicento - mechanik specjalnie (oszczędzając łożyska alternatora) nie zbyt mocno naciągał pasek i przy takiej wilgotnej pogodzie były piski.
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-01-15, 17:31   

Mariusz napisał/a:
pasek ten już jest poprostu za luźny

a ja żem napisał/a:
nieodpowiedniego napięcia paska.

Chyba miałem to samo na myśli. :mrgreen:
W jaki sposób w Daćkach reguluje się napięcie paska? Położeniem alternatora?
_________________
Ostatnio zmieniony przez Beckie 2011-01-15, 17:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1500
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2011-01-15, 18:07   

Beckie napisał/a:
Mariusz napisał/a:
pasek ten już jest poprostu za luźny

a ja żem napisał/a:
nieodpowiedniego napięcia paska.

Chyba miałem to samo na myśli. :mrgreen:


Sorki Beckie moje przeoczenie :-D
 
dj.gumis 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2010
Dołączył: 16 Maj 2010
Posty: 12
Skąd: Katowice
Wysłany: 2011-01-15, 19:20   

Beckie napisał/a:
Mariusz napisał/a:
pasek ten już jest poprostu za luźny

[quote="
W jaki sposób w Daćkach reguluje się napięcie paska? Położeniem alternatora?


No właśnie, czy jest to niebezpieczne , czy po prostu odpalając samochód załączyć radio i niczym się nie przejmować.
Jak były mrozy to nawet nie zawył i to są właśnie takie przypadki których ja nie lubię w aucie.
Niby coś się dzieje ale nie wiadomo jak to zgłosić.
W sumie to jeśli przyjdą cieplejsze dni i to zaniknie to dam sobie spokój , bo to się nie pogłębia.
Zadzwonię do serwisu i powiem im o fakcie jaki mnie spotkał , ciekaw jestem co mi powiedzą.
W kwietniu mam przegląd - to tak czy inaczej na gwarancji powinni to zrobić.
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-01-15, 19:25   

Ja bym nie czekał z wizytą w ASO.
W astrze kiedyś piszczał mi pasek więc go wymieniłem. Po wymianie trochę (rzadko) popiskiwał ale stwierdziłem, że skoro wymieniony, to olać go. Aż pewnego dnia po wjechaniu w dziurę pękła tulejka mocowania alternatora, pasek obrócił alternator i się zerwał.
_________________
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1500
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2011-01-15, 19:28   

Myślę, że bez większego problemu naciągną pasek w ramach gwarancji. Jeżeli pasek jest za lużny to spada moc alternatora. Ja osobiście pojechałbym z tym problemem do serwisu wcześniej. Widzę, że z kolegą Beckim mamy wspólne zdanie :-D
Ostatnio zmieniony przez Mariusz 2011-01-15, 19:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
WhiteDragon 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dci 85 kM
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Paź 2009
Posty: 310
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2011-01-16, 22:16   

Owszem, naciągną. Ale jak już jest luźny to się poluzuje jeszcze bardziej. Zaraz potem lepiej założyć nowy pasek.
Na szczęście u mnie (21 500 km) nic jeszcze nie piszczy i nie gwiżdże.
_________________
WhiteDragon
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-01-17, 06:17   

WhiteDragon napisał/a:
Ale jak już jest luźny to się poluzuje jeszcze bardziej. Zaraz potem lepiej założyć nowy pasek.


Ale dlaczego ? Przecież to nowe auto i nowy pasek, który jeszcze nie zdążył się zużyć.
Po prostu koledze w fabryce przy montażu za słabo naciągneli pasek, ale to raczej nie jest powód do wymiany na nowy pasek - poprawią naciąg i już.

Może się również okazać, że to wcale nie pasek tylko co innego.
_________________

 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-01-17, 10:53   

Kratylos napisał/a:
u mnei pasek ma juz 5,5 roku

Trochę dużo... zalecenie jest przecież "co 4 lata".
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-01-17, 11:33   

WhiteDragon napisał/a:
aciągną. Ale jak już jest luźny to się poluzuje jeszcze bardziej. Zaraz potem lepiej założyć nowy pasek.

W serwisówce jest OIDP napisane, że po zdjęciu paska należy go wymienić.
_________________
 
robertp1983 



Marka: FSO / Dacia
Model: 125p / Logan
Silnik: 1,5 / 1,4 MPI
Rocznik: 1990 / 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 416
Skąd: WARSZAWA
Wysłany: 2012-01-17, 10:00   

odgrzewam temat, u mnie piszczał pasek leciutko przy odpaleniu z samego rana na mrozie, jak byłem na przeglądzie to zgłosiłem, stwierdzili że pasek się rozwarstwił i dlatego piszczy, wymieniono pasek i rolkę napinacza i efekt jest taki, że piszczy jeszcze bardziej, jakaś masakra :shock:
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-01-17, 10:41   

robertp1983 napisał/a:
piszczy jeszcze bardziej

jedź do ASO i żądaj założenia z powrotem starego... :lol: :lol: :lol:
a tak na poważnie, to najczęściej przyczyną jest niewłaściwy naciąg paska (luz) co w połączeniu z wilgotnością powietrza daje odgłos piszczenia do czasu odparowania wilgoci, sprawdź czy tym razem pasek jest właściwie naciągnięty, być może poprzedni pasek się posypał również z tego powodu...
 
robertp1983 



Marka: FSO / Dacia
Model: 125p / Logan
Silnik: 1,5 / 1,4 MPI
Rocznik: 1990 / 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 416
Skąd: WARSZAWA
Wysłany: 2012-01-17, 11:10   

Dzięki, już sie umówiłem, że dziś im zostawie samochód a jutro sobie posłuchają, co do naciągnięcia paska to wydaje mi się, że jest oki, albo nawet zbyt naciagnięty, bo mam troche za dużą łapę aby ją tam wepchnąć i sprwdzić ale jakoś się udało i jest w miare sztywny zobaczymy chyba trzeba zmienić ASO przy przeglądzie po roku tak mi drzwi wyregulowali, że zamykały się jak w czołgu, ale to sam poprawiłem, a teraz nie chce sie z tym grzebać
 
Piotr_K 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4 esp+asr
Silnik: 1,6 MPI 16V + LPG BRC
Rocznik: 2011
Wersja: Ambiance
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 999
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-01-17, 14:53   

robertp1983 napisał/a:
odgrzewam temat, u mnie piszczał pasek leciutko przy odpaleniu z samego rana na mrozie, jak byłem na przeglądzie to zgłosiłem, stwierdzili że pasek się rozwarstwił i dlatego piszczy, wymieniono pasek i rolkę napinacza i efekt jest taki, że piszczy jeszcze bardziej, jakaś masakra :shock:

Może przez pomyłkę założyli ten sam ?
_________________
Dacia Duster 1,6+LPG BRC Ambiance 4x4, brąz cajou
 
ajax 



Marka: Daćka i "łopel"
Model: Duster 4X4
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 912
Skąd: z Powołania ;-P
Wysłany: 2012-01-17, 17:11   

robertp1983 napisał/a:
odgrzewam temat, u mnie piszczał pasek leciutko przy odpaleniu z samego rana na mrozie, jak byłem na przeglądzie to zgłosiłem, stwierdzili że pasek się rozwarstwił i dlatego piszczy, wymieniono pasek i rolkę napinacza i efekt jest taki, że piszczy jeszcze bardziej, jakaś masakra :shock:


Nie znasz się kolego. To najnowszy trend w Renault - dźwiękowy półautomatyczny sygnalizator obecności paska klinowego w ramach poprawy stosunków bilateralnych na linii serwis-klient w oparciu o bazę skąpoinwestycyjnych inicjatyw oddolnych usług serwisowych w powiązaniu z budżetowymi funkcjami szeroko i głęboko rozwiniętej sieci poddostawców i podwykonawców ku chwale i wyróżnieniu Twojego Niepowtarzalnego Piszczącego Automobila :mrgreen:
 
robertp1983 



Marka: FSO / Dacia
Model: 125p / Logan
Silnik: 1,5 / 1,4 MPI
Rocznik: 1990 / 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 416
Skąd: WARSZAWA
Wysłany: 2012-01-17, 19:06   

ajax napisał/a:
robertp1983 napisał/a:
odgrzewam temat, u mnie piszczał pasek leciutko przy odpaleniu z samego rana na mrozie, jak byłem na przeglądzie to zgłosiłem, stwierdzili że pasek się rozwarstwił i dlatego piszczy, wymieniono pasek i rolkę napinacza i efekt jest taki, że piszczy jeszcze bardziej, jakaś masakra :shock:


Nie znasz się kolego. To najnowszy trend w Renault - dźwiękowy półautomatyczny sygnalizator obecności paska klinowego w ramach poprawy stosunków bilateralnych na linii serwis-klient w oparciu o bazę skąpoinwestycyjnych inicjatyw oddolnych usług serwisowych w powiązaniu z budżetowymi funkcjami szeroko i głęboko rozwiniętej sieci poddostawców i podwykonawców ku chwale i wyróżnieniu Twojego Niepowtarzalnego Piszczącego Automobila :mrgreen:


peweni sie nie znam, bo po to mam gwarancję :lol: ale tak serio to troche denerwujące, odstawiłem auto, Pan który przyjmował powiedział, że:

1. Nie można regulować naciągu paska poprostu sie ustawia i wkłada go...
2. W tym modelu jest elektryczna pompa wspomagania i to ona może piszczeć w mrozy...
spoko niech sobie posłuchają tylko mam nadzieje, że temat będzie zamknięty
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-01-17, 19:11   

Ad2. Z tego co wiem po swoim aucie, to w 1.4MPI na pewno nie ma elektrycznej pompy wspomagania :) I na 100% pompa wspomagania jest napędzana paskiem akcesorii, czyli "klinowym"
_________________

 
robertp1983 



Marka: FSO / Dacia
Model: 125p / Logan
Silnik: 1,5 / 1,4 MPI
Rocznik: 1990 / 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 416
Skąd: WARSZAWA
Wysłany: 2012-01-17, 19:22   

NO widzisz jacy fachowca tam są chyba naprawdę musze zmienić serwis bo w sumie z niego korzystam tylko dlatego, że blisko pracuję a serwis pod domem mi zlikwidowali. nie wiem, jutro coś będe może wiedział


Dziś rano dzwonili ok. 7 że potwierdzili usterkę, ale szukają co to. koło 9 dostałem telefon, że stwierdzili uszkodzenie alternatora i to on uszkadzał pasek do jutra czekają na część i przed południem bedzie do odbioru, mam tylko pytanie czy nie mogli od razu tego sprawdzić?


Kolejna odsłona, właśnie dostałem telefon, że Samochód jest gotowy, wymieniono alternator i paser akcesoriów. mam nadzieję, że tym razem będzie ok.
Ostatnio zmieniony przez robertp1983 2012-01-19, 10:34, w całości zmieniany 3 razy  
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1500
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2012-11-21, 21:51   

Odświeżam temat. Chyba nadchodzi koniec dla mojego paska. Zaczyna się odzywać na dwie minutki, a potem milknie. Renault wymienia pasek akcesoriów razem z paskiem rozrządu co 4 lata. U mnie pasek rozrządu wymieniony był 2 lata temu razem z pompą wody ( na gwarancji). Z pewnością paska klinowego nie wymienili. Mam dylemat czy wymienić cały komplet czyli pasek klinowy +rolka napinająca+ rolka prowadząca, czy tylko sam pasek klinowy. Ma ktoś może jakieś pomysły?
:roll:
_________________

Ostatnio zmieniony przez Mariusz 2012-11-21, 21:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-11-21, 22:04   

ja bym sugerował wymienić cały komplet, koszt będzie chyba niewiele większy a będziesz miał spokój i pewność na długi czas...
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3596
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-22, 11:24   

Mariusz napisał/a:
Renault wymienia pasek akcesoriów razem z paskiem rozrządu co 4 lata. U mnie pasek rozrządu wymieniony był 2 lata temu razem z pompą wody ( na gwarancji). Z pewnością paska klinowego nie wymienili. Mam dylemat czy wymienić cały komplet czyli pasek klinowy +rolka napinająca+ rolka prowadząca, czy tylko sam pasek klinowy. Ma ktoś może jakieś pomysły?
:roll:

To dziwne bo u mnie na gwarancji (cieknący olej - wadliwa zębatka pompy do wymiany) wymieniali komplet tzn. pasek rozrządu + rolki + pasek klinowy. Tylko pompy wody nie zmieniali.
Ja bym zmienił sam pasek akcesoriów jeśli nie przejechałeś przez dwa lata zbyt wiele.
To o wiele prostsze i bezpieczniejsze nawet dla mechanika o dwóch lewych rękach.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne